Skocz do zawartości

Nowy MTB [3k zł?]


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety dostępność Indian wynika z typowego dla sklepów bajzlu w bazach danych. Dobrze że mnie nie podkusiło, aby zamówić odbiór osobisty i robić sobie wycieczkę koleją do województwa obok ? Po kilku telefonach wychodzi, że Media Ekspert oferuje tylko i wyłącznie sprzedaż z odbiorem osobistym X8ek, ale nie mają ich na stanie, można jedynie przelać za rower. X9 można tylko zamówić z magazynu do sklepu, ale tu już support po zapytaniu o ściągnięcie informuje o tym, że rowerów jednak nie ma.

 

Grunt, że ładnie się pozycjonuje cena i dostępność w wyszukiwarkach, nie? ?

Odnośnik do komentarza

Tak się składa że mam kontakt z managerem od Indian na całą Polskę. Na powyższy wątek przysłał mi taką odpowiedź:

"Jesteśmy w trakcie odtowarowania sklepów, towar zjeżdża na przegląd.

X8 idzie dostać w naszych kontenerach

Inowrocław

Gniezno

Grudziadz

Kielce

Torun

 

X9 Ostrów wielkopolski

Niestety czytając komentarze piszą to osoby które nie mają za bardzo wyobrażenia na temat skali.  Jeżeli mamy razem x8 i x9 30 szt, na 500 ponad sklepach no to można nie trafić."

Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, Oskarr napisał:

Tam są piasty deore na konusach, jeśli są źle dokręcone będzie luz. Ogólnie zawsze będzie lekki luz... możesz kupić koła na łożyskach mechanicznych to nie ma problemu z luzem. 

Tylna os 142 czy 148?

142 mm. Rzeczywiście nie było dobrze dokręcone. Otworzyłem szybkozamykacz i małym imbusem trochę dokręciłem, zamknąłem i jest git zero luzu praktycznie. Jestem z roweru mega zadowolony. Fajna pozycja delikatnie w stronę rekreacji. Polecam taką używkę, 3300 zapłaciłem. A jeszcze w gratisie błotniki dostałem, lepsze siodełko, fajne pedała, uchwyt na telefon i oświetlenie.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Do ostatniej chwili się jeszcze wahałem czy nie dołożyć do Kellysa Gate 30 albo Radona Jealous 8.0 AL, zwłaszcza że Indiany tylko ostatnie 21ki zostały. Ostatecznie po serii telefonów do różnych sklepów, postanowiłem dać jej szansę (3800 vs 5300 ?!) i dołączyłem do grona X8-kowców.

Podziękowania za odpowiedzi i rady będą po pierwszej dłuższej przejażdżce w terenie ?

Odnośnik do komentarza

Po kilku kółkach pod garażem stwierdzam, że muszę mieć mało standardowe wymiary. Z jednej strony przy tych 21" i kołach 29 na długość mam minimalny zapas względem momentu gdy butami zacznę piłować opony w zakrętach, z drugiej niewiele większy zostaje mi na wysokość względem górnej rury ramy.

Dało by się coś tu z głową porzeźbić, by jakiś niewielki mykmyk (z naciskiem na niezawodność, niż wagę czy inne bajery) wcisnąć tu jeszcze, jeśli od czubka rury w ramie do prętów siodełka jest ~115mm (czyli przy fabrycznej sztycy daje to minimalnie ponad 85mm wysunięcia względem minimum)?

Odnośnik do komentarza

Zacznijmy od podstaw i ustawienia pozycji. Jaki masz:
Przekrok? Stajemy bez butów i wkładamy grubą książkę w krocze na maksa i zaznaczamy na ścianie (chyba że masz poziomicę)
Rozstaw rąk? Przy ścianie maksymalnie rozstawiamy ręce i zaznaczamy na ścianie
Długość kości udowych? Robimy przysiad przy ścianie i mierzymy odległość od ściany do przodu rzepki

Dobrze by było jakbyś zrobił też te pomiary przy pomocy drugiej osoby:
https://www.youtube.com/watch?v=9LdVtqXOjqE
 

 

Odnośnik do komentarza

Próbowałeś jazdy z spd? Problem z przesuwaniem się nogi do przodu i haczeniem z kołem powinien zniknąć. X8 ma małą bazę między kołami, kąt główki jest dość prosty co też skraca odległość przedniego koła od korby. X8 to ogólnie bardziej taki rekreacyjny mtb. Byliśmy w ten weekend w górach na singlach, Enduro w bielsku i Wisła. W zabawie brały udział XC 100s, XC 120, EXPL 540 i X7. X7 pomimo najlżejszego użytkownika w okolicach 65 kg wrócił z bijącym tylnym kołem. Na minus też w X7 wąska kierownica na takiego twistera i średnie opony, drugiego dnia wymieniałem fabryczne opony na tanie zwijane opony Hutchinsona Krakena, to dalej kiepskie gumy kosztujące koło 120 zł/sztukę, jednak trzymanie na zakrętach nieporównywalnie lepsze niż fabryczne schwalbe na drucie. 
Na minus w X7 przy cięższej jeździe są też wąskie obręcze kół. W X7/X8 są felgi 20mm, taki XC 120 ma 30 mm szerokości wewnętrznej i czuć, że w XC 120 można mocniej zejść z ciśnieniem bez obawy pływania opony na boki podczas mocnych przeciążeń podczas skręcania. 

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, jajacek napisał:

Zacznijmy od podstaw i ustawienia pozycji. Jaki masz:
Przekrok? Stajemy bez butów i wkładamy grubą książkę w krocze na maksa i zaznaczamy na ścianie (chyba że masz poziomicę)
Rozstaw rąk? Przy ścianie maksymalnie rozstawiamy ręce i zaznaczamy na ścianie
Długość kości udowych? Robimy przysiad przy ścianie i mierzymy odległość od ściany do przodu rzepki

Dobrze by było jakbyś zrobił też te pomiary przy pomocy drugiej osoby:
https://www.youtube.com/watch?v=9LdVtqXOjqE
 

 

Z poziomicą o wiele łatwiej i mniejszy rozrzut wyników, wszystko podaję w cm.

Przekrok boso: 83

Kości udowe: 58.5 (przy zachowaniu kąta prostego w kolanach)

Początek obojczyka - ziemia (orientacyjnie): 146

Rozpiętość rąk: 181

Przedramiona (~środek stawu łokciowego, przy zachowaniu kąta prostego w nim - środek trzymanej pionowo w dłoni rurki): 31.5

Łokieć - bark (wynik mocno orientacyjny): 27

rozstaw barków (bardzo na oko): 45

Środek dłoni - czubek palców: 13, więc całość się sumuje do 187 rozpiętości rąk z niewielkim błędem (głównie w odcinkach łokieć - barki - łokieć), więc powiedzmy że jest to ew zawyżenie do 2%.

 

5 godzin temu, Oskarr napisał:

Próbowałeś jazdy z spd? Problem z przesuwaniem się nogi do przodu i haczeniem z kołem powinien zniknąć. X8 ma małą bazę między kołami, kąt główki jest dość prosty co też skraca odległość przedniego koła od korby. X8 to ogólnie bardziej taki rekreacyjny mtb. Byliśmy w ten weekend w górach na singlach, Enduro w bielsku i Wisła. W zabawie brały udział XC 100s, XC 120, EXPL 540 i X7. X7 pomimo najlżejszego użytkownika w okolicach 65 kg wrócił z bijącym tylnym kołem. Na minus też w X7 wąska kierownica na takiego twistera i średnie opony, drugiego dnia wymieniałem fabryczne opony na tanie zwijane opony Hutchinsona Krakena, to dalej kiepskie gumy kosztujące koło 120 zł/sztukę, jednak trzymanie na zakrętach nieporównywalnie lepsze niż fabryczne schwalbe na drucie. 
Na minus w X7 przy cięższej jeździe są też wąskie obręcze kół. W X7/X8 są felgi 20mm, taki XC 120 ma 30 mm szerokości wewnętrznej i czuć, że w XC 120 można mocniej zejść z ciśnieniem bez obawy pływania opony na boki podczas mocnych przeciążeń podczas skręcania. 

Nie. (Może na razie?) jestem z gatunku tych, którzy całe życie na platformach jeździli i bez nich sobie jazdy, zwłaszcza w terenie, nie wyobrażają. Zazwyczaj jeżdżę w taktykach ponad kostkę, latem wokół miasta czy w łatwy teren zmieniam na jakieś adidasy. Jeśli o same przesuwanie chodzi, to wystarczy pilnować, ale chodzi o to, żebym mógł normalnie pedałować oparty śródstopiem, a nie musiał dodatkowo cofać stopy czy pedałów przed zakrętem.

Co do reszty, przypominam że z góry założyłem, że szukam kompromisów, gdyż ma to być możliwie do wszystkiego rower. Nie jeżdżę głównie downhillów, nawet na wyjazdach. Raczej pokonuję typowe karpackie piesze szlaki z bagażem... Tyle, że rowerem. W takich warunkach wraz z bagażem (plecak / torby, sakw w takich warunkach mam dość) wychodzi mi 95-100kg + rower. Jak prędkość podjazdu spada do tempa pieszego, to i ja schodzę i prowadzę. Jak zjazd będzie zbyt techniczny, to też mogę zwolnić albo nawet zsiąść ? Bikeparki raczej jako odmiana, nie reguła (no i tam można zawsze wypożyczyć wtedy). Poza wyjazdami zostaje bezdroży i lokalnych dróżek wokół Warszawy. Czasem się trafi jakieś pojezierze, ale to podobny teren jak okolice Wwy - piach, gruntów i ścieżki.

Do tej pory katowany mocno budżetowy Cube na 26" Smart Samach 2.25" przy obręczy 26mm wydaje się nie mieć problemów z kołami (a wiadomo, że jak były sakwy i wór na nich, to jakoś dziwnie łatwiej się więcej tych kilogramów pakowało). Kierownica 660mm.

Na koniec tylko powtórzę, że do XC120 jest już duża różnica w cenie + z 2x11 robi się 1x12 (przełożenia przy 10-51 z tyłu się prawie pokrywają, zostaje kwestia kosztów utrzymania / szybkości zużycia).

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...