Skocz do zawartości

Nowy MTB [3k zł?]


Rekomendowane odpowiedzi

Stormy moim zdaniem to tylko drożej mogą być. Black Friday w Polsce jest o kant d. potłuc. W Niemczech całkiem owszem na części. Na całe rowery nigdy nie zwracałem uwagi ale chyba nie bardzo. Z UK już nic się nie opłaca kupować. Cło  i VAT i problemy z gwarancją bo obecnie kupowanie i odsyłanie czegoś do UK to jest tak samo jakby z Chin kupować. 

Byłem w ten weekend na torze bo mój młody się ścigał i koledzy co prowadzą sklepy mówili że raz że wszystkie części Shimano podrożeją a dwa że będzie dramat z dostępnością.

Odnośnik do komentarza

A taki używany Storm X8 powiedzmy w dobrym stanie będzie dużo lepszym wyborem od Explore 540? Storm jest cięższy waży 13,8 kg, Rockrider natomiast 12.85. Prawie kilogram różnicy, to dużo czy mało? Rama z X8 nie jest już trochę przestarzała w stosunku do Expl 540? Osprzętowo wygrywa X8, jednak Rockrider ma deore które powinno wystarczyć. A który z nich będzie mieć standardowo mniej agresywną pozycję?

Odnośnik do komentarza

Storm ma ciężką ramę, Rockrider XC 100/120/500 lekką. Nie wiem jaka jest rama w 540 EXPL. Rama X8 jest stosunkowo nowoczesna. Napęd 2x cięższy 1x10 lżejszy. Stąd zwykle różnica w wadze. Storm pozycja rekreacyjna. EXPL nie wiem. Napęd 1x10 jest bardzo mało elastyczny. Masz trochę biegów pod górę kilka po w miarę płaskim i zero z góry. Tu napęd 2x11 wygrywa zdecydowanie.

Odnośnik do komentarza

Używany storm będzie miał lepszy amortyzator niż expl, lepsze hamulce, podobne koła i trochę lepszy napęd. Pozycja bardziej wygodna w Indianie niż w expl. EXPL 540 realnie jest lżejsza od indiany o około kilogram, trochę mogą w tym pomagać opony, indiana ma fabrycznie tanie drutowe opony, expl ma zwijane opony lżejsze o 100-150 gramów na sztuce. Brak przedniej przerzutki, manetki, 2 rzędowej korby też robi swoje. 

Mojej mamie na expl 540 rzeczywiście brakuje trochę przełożenia na zjeżdżaniu z górki. Połączenie zębatki 30 z przodu z kasetą 11-46 daje bardzo fajne przełożenia do jazdy pod górę, mama nie jest jakimś bardzo mocnym kolarzem a na górki do 18% nachylenia wjeżdżała, odbija się to na prędkości w dół. 2x11 daje miękkie i twarde przełożenia, gorzej działa przy zabawie na singlach, na singlach nie masz zwykle czasu aby machać przednią przerzutką i brat na singlach jeździ na swojej indianie z zapiętym biegiem nr 2 z przodu i wachluje jedynie tyłem, dla mojego brata lepszy więc byłby napęd 1x12, moi rodzice za to jeżdżą głównie turystycznie, teoretycznie napęd 2x10 byłby dla nich lepszy, ale notorycznie mając napęd 3x9 jeździli na super przekoszonych łańcuchach i nie korzystali z plusów napędu 3x ale za to korzystali z jego minusów, tak więc dla nich napędy 1x okazały się dużo lepsze a ja w końcu się nie denerwuje, że mają wrzucony bieg 3x1 albo 1x9 ? 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, jajacek napisał:

Storm ma ciężką ramę, Rockrider XC 100/120/500 lekką. Nie wiem jaka jest rama w 540 EXPL. Rama X8 jest stosunkowo nowoczesna. Napęd 2x cięższy 1x10 lżejszy. Stąd zwykle różnica w wadze. Storm pozycja rekreacyjna. EXPL nie wiem. Napęd 1x10 jest bardzo mało elastyczny. Masz trochę biegów pod górę kilka po w miarę płaskim i zero z góry. Tu napęd 2x11 wygrywa zdecydowanie.

 

55 minut temu, Oskarr napisał:

Używany storm będzie miał lepszy amortyzator niż expl, lepsze hamulce, podobne koła i trochę lepszy napęd. Pozycja bardziej wygodna w Indianie niż w expl. EXPL 540 realnie jest lżejsza od indiany o około kilogram, trochę mogą w tym pomagać opony, indiana ma fabrycznie tanie drutowe opony, expl ma zwijane opony lżejsze o 100-150 gramów na sztuce. Brak przedniej przerzutki, manetki, 2 rzędowej korby też robi swoje. 

Mojej mamie na expl 540 rzeczywiście brakuje trochę przełożenia na zjeżdżaniu z górki. Połączenie zębatki 30 z przodu z kasetą 11-46 daje bardzo fajne przełożenia do jazdy pod górę, mama nie jest jakimś bardzo mocnym kolarzem a na górki do 18% nachylenia wjeżdżała, odbija się to na prędkości w dół. 2x11 daje miękkie i twarde przełożenia, gorzej działa przy zabawie na singlach, na singlach nie masz zwykle czasu aby machać przednią przerzutką i brat na singlach jeździ na swojej indianie z zapiętym biegiem nr 2 z przodu i wachluje jedynie tyłem, dla mojego brata lepszy więc byłby napęd 1x12, moi rodzice za to jeżdżą głównie turystycznie, teoretycznie napęd 2x10 byłby dla nich lepszy, ale notorycznie mając napęd 3x9 jeździli na super przekoszonych łańcuchach i nie korzystali z plusów napędu 3x ale za to korzystali z jego minusów, tak więc dla nich napędy 1x okazały się dużo lepsze a ja w końcu się nie denerwuje, że mają wrzucony bieg 3x1 albo 1x9 ? 

Dzięki za pomoc ? A co myślicie o tej konkretnej sztuce? Przerzutka widać, że ma jakieś obrażenia, rysy na korbie, przejmować się tym? Mogę go mieć za 3400 zł. Jak oceniacie zużycie kasety? https://www.fotosik.pl/u/Cirrus_86/album/2563291

Odnośnik do komentarza

Hamulce mt200 są lepsze niż każde hamulce v-brake spotykane w rowerach budżetowych. Jeśli macie z nimi problemy to znaczy, że są uszkodzone (albo ciekną zaciski albo usyfiliście czymś klocki) i/lub macie tarcze shimano ? Niestety wszystkie tarcze shimano od rt10 do rt66 włącznie to chińska tandeta (brak obróbki powierzchni po tłoczeniu). Hamulec mt200 z dobrej jakości tarczą potrafi postawić rower na przednim kole przy masie użytkownika 100kg więc mocy hamowania tam nie brakuje (też nie wierzyłem póki kilka razy tak nie zrobiłem).

Odnośnik do komentarza
Teraz, mike21 napisał:

Hamulce mt200 są lepsze niż każde hamulce v-brake spotykane w rowerach budżetowych. Jeśli macie z nimi problemy to znaczy, że są uszkodzone (albo ciekną zaciski albo usyfiliście czymś klocki) i/lub macie tarcze shimano ? Niestety wszystkie tarcze shimano od rt10 do rt66 włącznie to chińska tandeta (brak obróbki powierzchni po tłoczeniu).

nie mam u siebie w rowerze, robiłem objazd trekiem marlinem 7 jak szukałem mojego pierwszego mtb i mt 200 w tamtym rowerze hamowało potwornie, później dorwałem 2 rowery z grupy coffe ride w której czasem jeżdżę i również beznadziejnie hamowało. Zwracałem uwagę na to, że był napis mt 200 i były to dość nowe rowery poniżej roku użytkowania raczej rekreacyjnego. Ich użytkownicy nic nie zmieniali w tych rowerach. Mam porównanie do sram level, sram level t, sram level tl, tektro 276, shimano mt 400, sram guide, shimano m7100 i ze starymi rowerami z vbrake klasy starego deore, najgorzej hamowały właśnie mt 200. Może wymiana klocków lub tarcz w tamtych rowerach by pomogła, jednak w żadnym innym rowerze nie musiałem myśleć od razu o tym aby zmieniać tarcze czy klocki albo czy hamulce ciekną. Mt 200 jednak były lepsze niż hamulce btwin by tektro, te hamulce w moim odczuciu powinny być zdelegalizowane. Podobny stosunek mam do mechanicznych hamulców tarczowych. 

Ostatnio potrzebowałem na szybko kupić jakąś budżetową tarczę bo moja tarcza srama się wygięła po upadku, wsadziłem jakąś tarcze rt 56 i zaskakująco dobrze działa z klockami półmetalicznymi. W rowerze do wyścigów siedzą już tarcze m8000 ale ze względu na kontuzje połączoną z delegacją nie wypowiem się jeszcze na temat tamtych tarcz. Jeszcze nie mam podjętej decyzji czy do m8000 dać deore m6100 czy slx m7100. 

Odnośnik do komentarza

Poziom przyzwoitości to m6100 ale z tarczami XT albo alternatywą np. z swissstop.

Co do działania mt200 - jak wspomniałem - jeśli wszystko jest sprawne i sparowane z jakąś lepszą tarczą (nawet tektro) to działa znośnie (na pewno dużo lepiej niż wszelkiej maści v-b dostępne obecnie na rynku). Ten temat mam rozpoznany na całkiem sporej populacji (setki rowerów).

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, Cirrus86 napisał:

 

Dzięki za pomoc ? A co myślicie o tej konkretnej sztuce? Przerzutka widać, że ma jakieś obrażenia, rysy na korbie, przejmować się tym? Mogę go mieć za 3400 zł. Jak oceniacie zużycie kasety? https://www.fotosik.pl/u/Cirrus_86/album/2563291

Rower wygląda na bardzo mało eksploatowany. Ja bym brał.

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, mike21 napisał:

Poziom przyzwoitości to m6100 ale z tarczami XT albo alternatywą np. z swissstop.

Co do działania mt200 - jak wspomniałem - jeśli wszystko jest sprawne i sparowane z jakąś lepszą tarczą (nawet tektro) to działa znośnie (na pewno dużo lepiej niż wszelkiej maści v-b dostępne obecnie na rynku). Ten temat mam rozpoznany na całkiem sporej populacji (setki rowerów).

To ciekawe co piszesz. Raz tylko testowałem MT200 i był to totalny dramat na poziomie starych canti. Do v-brake nie było nawet im blisko. Hamulce nie miały wycieków ale były sparowane z najtańszą tarczą Shimano w rowerze Cube Attention SL. Klocki żywiczne Shimano.

Odnośnik do komentarza
48 minut temu, Oskarr napisał:

Ja na kasecie nie widzę śladu zużycia, podobnie z oponami, przebieg bliżej kilkaset km, amortyzator też ładny, możesz kupować w mojej ocenie. 

 

13 minut temu, jajacek napisał:

Rower wygląda na bardzo mało eksploatowany. Ja bym brał.

A fakt, że sprzedający waży 100 kg nie wpłynie jakoś negatywnie na ten rower?

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał:

To ciekawe co piszesz. Raz tylko testowałem MT200 i był to totalny dramat na poziomie starych canti. Do v-brake nie było nawet im blisko. Hamulce nie miały wycieków ale były sparowane z najtańszą tarczą Shimano w rowerze Cube Attention SL. Klocki żywiczne Shimano.

Odnośnie wycieków - tego nie da się ocenić na pierwszy rzut oka. Najczęściej są to mikrowycieki - lekkie "zapocenie" klocków, pierwszy objaw to odciśnięty "mokry" krążek na "plecach" okładzin.

No i przede wszystkim wszystkie rowery fabrycznie wyposażane w MT200 mają tarcze shimano z najniższej półki (MT200 w hurcie i bez VAT kosztują ~120zł komplet przód+tył, z klockami, śrubami i tarczami RT10 ;)) - to mocno ogranicza ich potencjał. Oczywiście nie twierdzę, że MT200 będą działać jak M6100 (szczególnie na dobrych tarczach) ale naprawdę da się to doprowadzić do zadowalającej pracy.

Z konstrukcyjnego pkt widzenia MT200 to dokładnie to samo co wszystko poniżej deore (MTB). Mamy tam dokładnie te same tłoczki, te same mechanizmy w klamkach, dokładnie te same przewody czy klocki. Nie ma tam żadnych różnic, które mogłyby wpływać na ich pracę. Wszystko co złe to czynnik zewnętrzny (tarcze).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...