Greg29 Opublikowano 11 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia Jak jutro znajdę chwilę na przejażdżkę to nagram - nie wypinają się jak szarpiesz do góry, że tak to oreślę: "z palców", tak jak normalnie pedałujesz i ciągniesz nogę do góry. Może jak piętę tak wygniesz fo przodu jak ba rysunku ale to też ciężkie do realizacji bo się pedał okręci wokół osi. Byłem właśnie w garażu, wpiąłem buta i poszarpałem chwilę aż rower podnosiłem i się nie wypiął. Ale może ręką jest za słabo więc poszarpię jeszcze jutro "normalnie" czyli nogą. Jednak jak pisałem wcześniej próbowałem już wyrwać pionowo do góry po zakupie, czyli gdzieś w marcu i nie udało mi się to. I wcale nie mam skręconej sprężyny na maksa tylko na minimum. Jakby się miały wypinać przy ruchu nogi w górę to przecież wypinały by się podczas pedałowania za każdym razem jak noga idzie w górę Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 11 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia Ja mogę potwierdzić to co pisze @Greg29. Tez mam sh56 i nigdy mi sie nie wypięły w górę. Ze dwa razy w sytuacjach awaryjnych puściły pod skosem (i dobrze), na co dzień wypinam je wyłącznie ruchem poziomo w bok. Być moze w górę tez sie jakoś da, ale nigdy mi sie to nie udało ani nie wydarzyło przypadkowo. Ale tez nie zastanawiałem się nad tym specjalnie. Odnośnik do komentarza
ozzmozz Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Panowie mam pytanie: zrobiłem w swoim EXPL 540 wreszcie serwis amortyzatora x-fusion rc32. Pierwszy raz w życiu rozbierałem i serwisowałem amortyzator. Po złożeniu i zamontowaniu w/w pojawiła się jedna istotna różnica w jego pracy. Mianowicie przed serwisem blokada działała praktycznie od razu, amortyzator blokował się i nie uginał praktycznie wcale (może odrobinkę, ciut-ciut), a teraz po serwisie, po zablokowaniu ugina się (ciężej niż bez blokady) około 1-1,5cm i dopiero dalej twardnieje i nie ugina się już wcale. Pytanie - tak ma być, czy coś zrobiłem nie tak? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia A przecież na gwarancji miałeś i serwis amora chyba a free? Miał jakiś olej? 1-1,5 cm ugięcia po zablokowaniu jest prawidłowe. Odnośnik do komentarza
ozzmozz Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia @jajacek gwarancja gwarancją, ale wiedza niektórych pracowników Decathlonu pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo oddanie roweru do sklepu wiązało by się z jego utratą na kilka lub kilkanaście dni a pogoda coraz lepsza do jazdy. Dodatkowo gwarancja kiedyś się skończy, a wiedza nabyta zostanie na przyszłość ;). Olej w amorze był, ale nie wiele, myślę że połowa tego co wlałem. Dzięki za upewnienie się, że jego praca jest teraz prawidłowa. Odnośnik do komentarza
kwakmx Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 18 minut temu, ozzmozz napisał(a): Panowie mam pytanie: zrobiłem w swoim EXPL 540 wreszcie serwis amortyzatora x-fusion rc32. Pierwszy raz w życiu rozbierałem i serwisowałem amortyzator. Po złożeniu i zamontowaniu w/w pojawiła się jedna istotna różnica w jego pracy. Mianowicie przed serwisem blokada działała praktycznie od razu, amortyzator blokował się i nie uginał praktycznie wcale (może odrobinkę, ciut-ciut), a teraz po serwisie, po zablokowaniu ugina się (ciężej niż bez blokady) około 1-1,5cm i dopiero dalej twardnieje i nie ugina się już wcale. Pytanie - tak ma być, czy coś zrobiłem nie tak? Przed założeniem dźwigni blokady trzeba sobie ustawić imbusem skrajne pozycje otwarcia i blokady. Musi działać, to jest zamknięty kartridż, jak działał wcześniej, to tylko trzeba go "wyregulować" PS małe ugięcie jest dopuszczalne. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 4 godziny temu, ozzmozz napisał(a): Panowie mam pytanie: zrobiłem w swoim EXPL 540 wreszcie serwis amortyzatora x-fusion rc32. Pierwszy raz w życiu rozbierałem i serwisowałem amortyzator. Po złożeniu i zamontowaniu w/w pojawiła się jedna istotna różnica w jego pracy. Mianowicie przed serwisem blokada działała praktycznie od razu, amortyzator blokował się i nie uginał praktycznie wcale (może odrobinkę, ciut-ciut), a teraz po serwisie, po zablokowaniu ugina się (ciężej niż bez blokady) około 1-1,5cm i dopiero dalej twardnieje i nie ugina się już wcale. Pytanie - tak ma być, czy coś zrobiłem nie tak? Mam podobnie fabrycznie - ugina się ten centymetr czy dwa nawet na blokadzie. 4 godziny temu, jajacek napisał(a): A przecież na gwarancji miałeś i serwis amora chyba a free? Miał jakiś olej? 1-1,5 cm ugięcia po zablokowaniu jest prawidłowe. Czekaj, serwis amora jest za darmo jak się ma gwarancję? Serio? Szukam taśmy do uszczelnienia obręczy w moim XC100, ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji o ich szerokości wewnętrznej. Ktoś-coś? EDIT: Dobra, chyba znalazłem że 23C. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Decathlon czasem robi darmowy serwis amora, mi zrobił, powinienem za niego zapłacić, ale wpisali mi jako gest handlowy dla regularnego klienta, ale zwykle trzeba za niego płacić. Polecam taśmę gorilla, super uszczelnia i jest tańsza. Jak mi rurę od intercoolera kuna przegryzła, to też dała radę załatać i zrobiłem tak później 500 km 😄 Mechanik stwierdził później, że pierwszy raz widzi taśmę, która wytrzymała i uszczelniła pękniętą rurę. https://allegro.pl/oferta/gorilla-tasma-uszczelniajaca-25mm-9m-tubeless-9498021857?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_dio_przemysl-biuro_pla_pmax&ev_campaign_id=17967348209&gad_source=1&gclid=CjwKCAjww_iwBhApEiwAuG6ccEaHcWyEa68BVUTNg583Q10xWz05zrkXF8_Qo2FkNvvmRvdA3gO1BhoCM38QAvD_BwE Jeśli przed serwisem się nie uginał, to teraz też nie powinien, z drugiej strony, ja wolę nie zamykać całkowicie tłumika, wolę aby był usztywniony a nie całkiem zablokowany. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Już zamówiłem w Deca, miałem jakieś kody do wykorzystania więc właściwie za darmo będę miał taśmę, łańcuch, mleko Momum i łyżki dla ojca bo go przyłapałem na tym, jak opony zakładał i zdejmował śrubokrętem. Ale teraz patrzę i widzę, że te obręcze to jednak mogą być inne niż te 23C które znalazłem i już sam nie wiem. Odnośnik do komentarza
Makowsky Opublikowano 20 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia W dniu 16.04.2024 o 13:43, ozzmozz napisał(a): Panowie mam pytanie: zrobiłem w swoim EXPL 540 wreszcie serwis amortyzatora x-fusion rc32. Pierwszy raz w życiu rozbierałem i serwisowałem amortyzator. Po złożeniu i zamontowaniu w/w pojawiła się jedna istotna różnica w jego pracy. Mianowicie przed serwisem blokada działała praktycznie od razu, amortyzator blokował się i nie uginał praktycznie wcale (może odrobinkę, ciut-ciut), a teraz po serwisie, po zablokowaniu ugina się (ciężej niż bez blokady) około 1-1,5cm i dopiero dalej twardnieje i nie ugina się już wcale. Pytanie - tak ma być, czy coś zrobiłem nie tak? Wpisz na YT w wyszukiwarce "serwis xfusion rc32" i na końcu filmiku masz opisane jak ustawić pokrętło żeby działało. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 26 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia Od dziś w promocji jest następca XC 100 - race 700. W cenie 3200 obecnie bezkonkurencyjny mtb. Fajna aluminiowa rama, sztywne osie, napęd deore 1x11 i amortyzator Manitou Markhor. Średnie hamulce, ale jak za tą cenę cała oferta jest super. https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066?mc=8829989&cd=10575854825&ad=110225023371&kd=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-shopp_ts-bra_f-cv_o-roas_xx-brand&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwoa2xBhACEiwA1sb1BHaaIjoAjkqJQ-F6LLaXcfyhNQVJH4Ihal70c6j9TcOAa-Wml72LxBoCqKgQAvD_BwE Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia Wszedłem w ten wątek żeby właśnie to napisać 🙂 Z tym że promo jest tylko na biały. Swoją drogą co to za głupota żeby robić biały rower do jazdy terenowej. Mam czarno-białego gravela i wkółko jest brudny tam gdzie białe. Hamulce nędzne ale cena pozwala kupić lepsze. Odnośnik do komentarza
kwakmx Opublikowano 26 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 1 minutę temu, jajacek napisał(a): Wszedłem w ten wątek żeby właśnie to napisać 🙂 Z tym że promo jest tylko na biały. Swoją drogą co to za głupota żeby robić biały rower do jazdy terenowej. Mam czarno-białego gravela i wkółko jest brudny tam gdzie białe. Hamulce nędzne ale cena pozwala kupić lepsze. To jest edycja dla arabów 😆 Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 26 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia Nie wiem jak w tym modelu, ale jak kolega ma białego race 900, to nie ma problemu z utrzymaniem czystości. Do jego białej 900 mniej się przylepia brud niż do mojego czerwonego xc 900. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 26 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 45 minut temu, jajacek napisał(a): Wszedłem w ten wątek żeby właśnie to napisać 🙂 Z tym że promo jest tylko na biały. Swoją drogą co to za głupota żeby robić biały rower do jazdy terenowej. Mam czarno-białego gravela i wkółko jest brudny tam gdzie białe. Hamulce nędzne ale cena pozwala kupić lepsze. ...co się komu podoba 🙂 Model dla pań. Moje młode zażyczyło sobie również białoczarny SQ3 na kółku 29" . Zadowolona i z jazd, i z koloru. Nie tylko dla Murzynów 🙂 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się