Skocz do zawartości

Porównanie rowerów - priorytet szybkość


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki 🙂 Tak właśnie myślałem, że jak koniec końców posadzi się człowieka, to różnice nagle się zmniejszają.

Niestety kierownice aero są drogie lekko mówiąc. Co prawda jest aluminiowa PRO Vibe Aero, ale raz że jest potwornie ciężka, a dwa że prowadzenie kabli wewnątrz jest dość problematyczne. Przy Di2 jakoś ta się to ogarnąć, ale przy klasycznym napędzie jest już ciężko. Miałem, próbowałem, odpuściłem.

 

Odnośnik do komentarza

Jak jeździmy solo, większe zyski aero da nam lemondka niż aero kierownica. Dużo daje też zwężenie kierownicy - tą oczywiście trzeba do siebie dopasować, w gravelu miałem początkowo 46, zamieniłem na 42, średnia o jakieś 0,3 km/h +. Więcej dały koła, przejście z ciężkich kół alu na karbonowe stożki to przelotowa +1,5 km/h. Z moich obserwacji gravel na karbonowych stożkach może być szybszy niż dobra szosa na podłych kołach alu (po płaskim, bez sprintów, bez podjazdów). 

taka anegdota co do szukania prędkości - mam w gravelu oponę 40mm szerokości, myślałem aby na asfalty wrzucić 32 mm typu GP 5000, ale wczoraj wracając wieczorem nie zauważyłem krawężnika na ścieżce rowerowej. Miał jakieś 3-4 cm, ja miałem z 35 km/h. Jestem pewny, że mając oponę 32mm bym dobił i na pewno doszło by do rozszczelnienia, z oponą 25 mm skasowałbym koło. Chyba jednak zostanę przy tej szerokości 40 mm :) 

Odnośnik do komentarza

Po ścieżkach to jeżdżę prawie wyłączenia na przełajówce z oponą 42 mm 🙂
Co do lemondki to miałem przez jakiś czas. Zdemontowałem po drugiej glebie. W otwartym ruchu miejskim jest to zbyt duże zagrożenie jak dla mnie.
Co do kół to badania nie potwierdzają że jest to tak duża różnica. W testach aero różnica w aerodynamice między Fulcrumami alu a średniej klasy markowymi karbonami, np. Shimano DuraAce 50 była 3,5W przy 30 km/h. To daje ok. 0,3 km/h szybciej. Dochodzi jeszcze kwestia sztywności koła. Ale nie spodziewałbym się więcej niż 0,5 km/h więcej. Natomiast chętnie zobaczyłbym testy praktyczne na konkretnych watach.

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, kryptoszosowiec napisał(a):

No bo szosą na ścieżce rowerowej to się trzeba toczyć 20 km/h, a nie 35 km/h 😉

Mam opony 34c i bliżej 30 km/h jadę tylko jak znam odcinek i jest to asfalt.

Po co kupować szybki rower, na którym nie można szybko jeździć? 😄 

W okolicy Torunia mam pętlę po ścieżkach rowerowych liczącą prawie 80 km, w tym razem 10 km w terenie zabudowanym, reszta poza, 90% to asfaltowa ścieżka, reszta gładkie szutry, umarłbym z nudów jakbym miał jechać 20 km/h. Ja rozumiem spokojną jazdę w mieście, gdzie jakieś dzieci i auta mogą Ci wyskoczyć, ale 20 km/h to już lekka przesada. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...