Skocz do zawartości

MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.


Rekomendowane odpowiedzi

Tak ten, ale to nie jest wosk wbrew remu co jest w tytule tej oferty tylko coś jakby oliwka wymieszana z woskiem. Na pewno nie dla miłośników wosku bo jednak jest oleiste i jednak trochę tego syfu łapie, mniej niż jakiś zielony Finish Line czy Rohloff ale jednak. Wcześniej jeździłem na Shimano PTFE latem i zielonym Finish Line zimą i było znacznie gorzej. Dzisiaj np. wróciłem z przejażdżki i napęd był dość brudny, przetarłem łańcuch i kółeczka wózka przerzutki starym ręcznikiem frotte i z daleka łańcuch wygląda na czysty, z bliska widać, że wewnątrz czysty nie jest. Ale ja się tym akurat nie przejmuję, jeżdżę do zajeżdzenia napędu, nie rotuję łańcuchów, ten ma już ponad 3 tys. km i jeszcze nie przeskakuje jak depnę, zębatki w kasecie też jeszcze o.k.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, Pepe75 napisał(a):

bo na 160cm to raczej  S-ka

Tu dochodzimy do plusu w wyścigowych rowerach mtb - bardzo nisko poprowadzona górna rurka. Porównując do większości rowerów z ramami S, ta górna rurka idzie o jakieś 2 cm niżej. Z tego powodu ja miałem problem z montażem sztycy - z fabrycznym siodełkiem byłem na sztycy 40 cm byłem na granicy a z lżejszym siodełkiem wskaźnik mi wychodził poza maksymalne wysunięcie. Problematyczny był też dobór myk myka, bo potrzebowałem takiego z rurą o długości 420 mm. Ale ja mam długie nogi i ręce a krótki tłów. 

W większości rowerów, między S a M jest różnica w zasięgu na poziomie 2 cm - wystarczy więc zmienić mostek z 80 na 50. Sam rockrider XC 900 był stosunkowo krótki, w rozmiarze M reach na poziomie 400 mm, dla porównania EXPL 540, który jest często polecany jako wygodny rower mtb ma w rozmiarze M aż 426 mm. EXPL jest właśnie polecany bo pomimo strasznie rozciągniętego roweru, dali w damskiej wersji mostek 40 mm. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 2.10.2025 o 09:20, MakczuPikczu napisał(a):

Nie to że 'nie chcę', ale może jeśli po wymianie gripów i lekkim zwężeniu będzie ok i fajnie się już będzie jeździło - to pytanie po co bardziej kombinować..

Rower ma to do siebie, że jak kupisz to cały czas coś kombinujesz:))

Założyłem do swojego krótszy zaledwie o 1 cm mostek i już jest delikatna ale odczuwalna zmiana zmiana pozycji a nie odwróciłem go na pozytyw:)

Mam w razie czego oryginalny z rozmiaru M - 8 cm, mogę odsprzedać za 50 ziko:) Jest krótszy od twojego o 2 cm.

mostek5.jpg

mostek4.jpg

mostek3.jpg

mostek6.jpg

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, tmax napisał(a):

Rower ma to do siebie, że jak kupisz to cały czas coś kombinujesz:))

Założyłem do swojego krótszy zaledwie o 1 cm mostek i już jest delikatna ale odczuwalna zmiana zmiana pozycji a nie odwróciłem go na pozytyw:)

Mam w razie czego oryginalny z rozmiaru M - 8 cm, mogę odsprzedać za 50 ziko:) Jest krótszy od twojego o 2 cm.

czy ja wiem, zawsze do tej pory w życiu jak kupowałem to jeździłem wygodnie na takim jaki był, może akurat przypadkiem trafiałem na takie które mi pasowały do budowy ciała a może kiedyś nie było tyle różnych opcji do wyboru. 

teraz jak tylko tym MTB głównie jeżdżę to jak wsiadłem na tego Crossa to jakoś dziwnie mi się jechało haha jakiś taki wąski i wysoko się siedzi i prosto 🙂

z tym mostkiem to kupić tylko krótszy czy krótszy i regulowany żeby go podnieść w górę trochę?

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, MakczuPikczu napisał(a):

to sam nie wiem, wcześniej każdy pisał że lepiej regulowany bo można wyżej podnieść jak komuś za nisko. 

Ja jedno wiem na pewno, do roweru z ramą sportową jakim jest Gate założenie regulowanego mostka zrobiłoby z niego twór do ch..a nie podobny... Regulowany mostek jest do roweru crossowego, trekkingowego lub miejskiego. Ewentualnie do jakiegoś MTB o rekreacyjnej geometrii.

Odnośnik do komentarza

Raczej tu na forum nikt Ci nie polecał mostka regulowanego do "rasowego" mtb 😁

Tak jak napisał kolega powyżej regulowane mostki są do crossów i trekkingów. Kup po prostu krótszy mostek i załuż go na plus. Albo dogadaj się z @tmax - 50 zł za mostek to dobra oferta, ciężko Ci będzie znaleźć tańsze a tu dodatkowo masz tej samej firmy, niby drobiazg ale dla estetów może być ważne 😁

Odnośnik do komentarza

Regulowany mostek to moim zdaniem narzędzie do ustalenia optymalnej długości i wysokości mostka. A potem zmiany na mostek sztywny.
Mostek regulowany w rowerze typu cross sam używałem. Ale w MTV do jazdy po korzeniach to bym nie chciał takiego mieć. Jak coś się obluzuje to możemy polecieć na pysk.
Ja z kolei od lat używam we wszystkich rowerach sztywnych mostków Specialized Multi z tulejami umożliwiającymi NIEWIELKI zakres regulacji kąta nachylenia mostka.

Comp Multi Stem (12-degree)
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...