Skocz do zawartości

MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, a może ja wybrałem po prostu zły typ roweru, obejrzałem dzisiaj kilka filmików na YT i tam 'eksperci' wypowiadają się że MTB XC nigdy nie będzie miał wygodnej pozycji bo jest stworzony do zawodów Cross Country które trwają około 1-1,5 h i trzeba dojechać jak najszybciej z miejsca na miejsce i wygoda jest na ostatnim miejscu, i nawet jak trochę pokombinujemy to nigdy nie będzie tak wygodnie jak na np MTB TRAIL. 

Od początku pisałem że szukam czegoś z MTB do spokojnej jazdy po lesie gdzie czasem występuje piach. To może taki TRAIL byłby dla mnie lepszym wyborem. 

 

 nie mogę dodać tu linku z YT, coś blokuje...

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, MakczuPikczu napisał(a):

Panowie, a może ja wybrałem po prostu zły typ roweru, obejrzałem dzisiaj kilka filmików na YT i tam 'eksperci' wypowiadają się że MTB XC nigdy nie będzie miał wygodnej pozycji bo jest stworzony do zawodów Cross Country które trwają około 1-1,5 h i trzeba dojechać jak najszybciej z miejsca na miejsce i wygoda jest na ostatnim miejscu, i nawet jak trochę pokombinujemy to nigdy nie będzie tak wygodnie jak na np MTB TRAIL. 

Od początku pisałem że szukam czegoś z MTB do spokojnej jazdy po lesie gdzie czasem występuje piach. To może taki TRAIL byłby dla mnie lepszym wyborem. 

 

 nie mogę dodać tu linku z YT, coś blokuje...

wytnij przedrostek "http"

 

Trailowa geometria niekoniecznie będzie lepsza - często mają kąt podsiodłówki np 76 stopni (co przesuwa siodełko do przodu) i opuszczaną sztycę, która nie ma offsetu (czyli znowu siodełko idzie do przodu) - taki rower dobrze podjeżdża i zjeżdża (zjeżdża się na opuszczonym siodełku, a podczas podjazdu siodełko niejako "cofa się"), ale niekoniecznie sprawdzi się jako terenowy rower do rekreacji po płaskopolsce.

Jak będziesz miał mocno siodełko przesunięte do przodu to ciężar ciała przenosi się na ręce. Najlepiej jak się przejedziesz i sam ocenisz.

Odnośnik do komentarza

Starsze Roscoe wyglądały na papierze fajnie, bo mimo dośc progresywnej geometrii, wciąż miały 73 stopnie STA. Jak już to trzeba szukać po rowerach z pogranicza XC i Trialu (jakoś im przeszło i hardtaili już nie nazywają 'downcountry'). Grand Canyony, czy proponowany wcześniej EXPL 540.

Jak uda się ograniczyć efektywne STA, to w terenie płaskopolski można i na AM jeździć jeśli się wrzuci szybsze opony (które za to w górach mogą nie domagać). Tylko po co się pakować w droższe w utrzymaniu amortyzatory, z których nie skorzystamy?

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Szwedacz napisał(a):

Starsze Roscoe wyglądały na papierze fajnie, bo mimo dośc progresywnej geometrii, wciąż miały 73 stopnie STA. Jak już to trzeba szukać po rowerach z pogranicza XC i Trialu (jakoś im przeszło i hardtaili już nie nazywają 'downcountry'). Grand Canyony, czy proponowany wcześniej EXPL 540.

Jak uda się ograniczyć efektywne STA, to w terenie płaskopolski można i na AM jeździć jeśli się wrzuci szybsze opony (które za to w górach mogą nie domagać). Tylko po co się pakować w droższe w utrzymaniu amortyzatory, z których nie skorzystamy?

tylko jeśli dobrze zrozumiałem @MakczuPikczu może wymienić Gato na coś z oferty sklepu, w którym kupował

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Pepe75 napisał(a):

tylko jeśli dobrze zrozumiałem @MakczuPikczu może wymienić Gato na coś z oferty sklepu, w którym kupował

jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji, może tego dostosuję do siebie, może na coś wymienię, może sprzedam i kupię inny a może zostawię i kupię drugi inny, opcji jest wiele, poniżej wklejam filmik, gościu wydaje się że rozsądnie mówi, powiedzcie czy ma rację?

www.youtube.com/watch?v=udQIh00TNL4&t=611s

 

Odnośnik do komentarza

Przypomina mi się stary dowcip:

Icek modli się do Boga:
- Panie Boże, żyje zgodnie z Twoimi nakazami, staram się nie grzeszyć, codziennie kilka razy modlę się do Ciebie gorliwie, a Ty nie chcesz mnie wynagrodzić w żaden sposób . Spraw, abym choć raz wygrał na loterii.
Na co z nieba odzywa się głos:
- Icek, ale Ty mi daj szansę! Kup los!

Więc proponuję wrócić do wątku jak zmienisz mostek 🙂 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, jajacek napisał(a):

Przypomina mi się stary dowcip:

Icek modli się do Boga:
- Panie Boże, żyje zgodnie z Twoimi nakazami, staram się nie grzeszyć, codziennie kilka razy modlę się do Ciebie gorliwie, a Ty nie chcesz mnie wynagrodzić w żaden sposób . Spraw, abym choć raz wygrał na loterii.
Na co z nieba odzywa się głos:
- Icek, ale Ty mi daj szansę! Kup los!

Więc proponuję wrócić do wątku jak zmienisz mostek 🙂 

tak chcę zrobić jak będę miał chwilę, ale w międzyczasie jak mam chwilę w pracy oglądam sobie różne filmy o rowerach i trafiłem na ten film co wysłałem link, no i dlatego zapytałem, gościu tam mówi że zawsze XC będzie dużo mniej wygodny niż inne rodzaje bo po prostu do czego innego służy.. jakbym był rozciągniętym 20 latkiem a nie skostniałym 45, to może i nie widziałbym różnicy panie Boże 🙂 😉a tak to wymieniać mostki, kierownice, siodełko i może kilka innych rzeczy zamiast kupić taki jaki chcemy, nie wiem czy jest sens. Może jest, dla kogoś kto nie siedzi codziennie w robocie po 12-14 godzin. 

Odnośnik do komentarza

Szaju trochę generalizuje, ale mostkiem spokojnie to zbijesz. 

Tu przykład mojego wyścigowego HT, z tego co pamiętam siodełko 13 cm powyżej kierownicy. rockrider XC 900 w rozmiarze M. 

image.thumb.jpeg.ed5e233c76ec8222dc936952d5d36612.jpeg

a tu przykład roweru mojej żony, rockrider XC 900 w rozmiarze M 

image.thumb.jpeg.7c2efb853e3a9652706e84ae0b3f5c38.jpeg

 

Rower żony ma włożone koła 27,5", u mnie było 29". Ja miałem ściętą rurę sterową, aby było lżej + mostek 80 mm z 17 stopniami nachylenia w dół, żona ma mostek 4 cm z nachyleniem 17 stopni w górę, żona nie ma też ściętej rury sterowej. 

A tak dla porównania wygląda mój gravel, wygodna geometria, kiera jakieś 7 cm niżej od siodełka. 

image.thumb.jpeg.94c366dd59a9b26166c55921a3c12a2e.jpeg

A tu na zdjęciu widać o ile fabrycznie wystaje rura od widelca, kupując nowy widelec o tyle mógłbym sobie podnieść kokpit. 

image.thumb.jpeg.4b967736aa4fedfa41057b0ae8418afd.jpeg

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, MakczuPikczu napisał(a):

jakbym był rozciągniętym 20 latkiem a nie skostniałym 45, to może i nie widziałbym różnicy

Nie przesadzaj, część z nas, na pewno Jacek i ja jesteśmy już 50+ i dajemy radę na mtb xc 😁

Tak mnie jeszcze naszło, że może ten Twój sklep ma też w ofercie rowery Stevens, bo jest taki jeden model z pogranicza trailu i rekreacji co się nazywa Stevens Devil's Trail - dobry napęd 1x12 Deore, dobry amor RockShox Recon Gold ze sztywną osią, jedyna wada to brak sztywnej osi z tyłu. Obecnie też krąży w internetach (na Allegro i w sklepie Biostern) poniżej 3 tys. zł, więc niezła cena.

Na stronie producenta jest tabelka z wymiarami:

https://www.stevensbikes.de/pl/pl/mtb/xc-alloy/devils-trail-gen1/

 

Odnośnik do komentarza
49 minut temu, Greg29 napisał(a):

Nie przesadzaj, część z nas, na pewno Jacek i ja jesteśmy już 50+ i dajemy radę na mtb xc 😁

Tak mnie jeszcze naszło, że może ten Twój sklep ma też w ofercie rowery Stevens, bo jest taki jeden model z pogranicza trailu i rekreacji co się nazywa Stevens Devil's Trail - dobry napęd 1x12 Deore, dobry amor RockShox Recon Gold ze sztywną osią, jedyna wada to brak sztywnej osi z tyłu. Obecnie też krąży w internetach (na Allegro i w sklepie Biostern) poniżej 3 tys. zł, więc niezła cena.

Na stronie producenta jest tabelka z wymiarami:

https://www.stevensbikes.de/pl/pl/mtb/xc-alloy/devils-trail-gen1/

 

można spojrzeć, zamawiałem z supersportowy.pl, wcześniej dałem posta jakie marki mają, najbardziej chciałbym zostawić tego dla siebie, ale mam lekkie obawy że po wymianie tego mostka, kierownicy itp i tak nie będzie tak wygodnie jak mogłoby być na trialu czy jakimś mtb rekreacyjnym. 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, MakczuPikczu napisał(a):

To może taki TRAIL byłby dla mnie lepszym wyborem

Nie będzie, bo geometria jest nastawiona na podjeżdżanie i zjeżdżanie w terenie. Na płaskim może i będziesz bardziej wyprostowany ale nie pojedziesz szybko:) Nowe trailowce mają coraz bardziej spłaszczony kąt główki ramy: 65 - 64 stopnie a nawet mniej. Zresztą geo ramy Kellysa jest stosunkowo nowoczesne i wstawiając mostek 40 - 50 mm, szerszą kierownicę ze wzniosem i amora o skoku 120 mm zrobisz z niego takiego uniwersalnego ścieżkowca, którym można polatać po łagodniejszych singlach i po płaskim nie będzie źle:) Ma nawet otwory do montażu myk myka. Jak znam siebie to na przyszły sezon pewnie tak zrobię😁

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...