Skocz do zawartości

Jednodniowe wyprawy - gravel, ht, full ???


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Oskarr napisał(a):

Za 8k z niemiec można kupić obecnie Cuba na świetnej ramie, na foxie, z pełnym XT

To był mój zeszłoroczny typ, jechałem do wawy go przymierzyć. Niestety nie było rozmiaru dla mnie.

Godzinę temu, jajacek napisał(a):

Ale tak naprawdę Chisel za 3500 i kilka poprawek i będzie zajebisty rower.

OK, czyli nie ma sensu pchać się w karbonowe ht pokroju Cube/Radon/Rose ??? Nie odczuję jakiejś zauważalnej różnicy (porównując ramy) ???

Odnośnik do komentarza

Ten Cube za te pieniądze był zajebisty. Parę razy go tu na forum reklamowałem.

Miałem dwa Chisel Expert 2018 i były to zajebiste rowery. Niesamowicie komfortowe. Mam teraz Speca Epica. To jest karbonowy wyścigowy hardtail. Trochę mi brakuje komfortu jaki Chisel dawał. No i z alu nie musisz się tak pieścić jak z karbonem. Na karbonie pojedziesz ciutkę szybciej ale kosztem komfortu. No i karbonowe HT mają zwykle bardziej agresywną geometrię niż rowery alu. Wyjątkiem był tu akurat ten Cube. Więc ja do takich zastosowań o nazwie "rekreacja plus" kupiłbym Chisela i mu ewentualnie poprawił to co trzeba jeśli zauważysz jakieś niedostatki. 

Odnośnik do komentarza

W wersji 2024 ma chyba trochę uboższą konfigurację niż w wersji 2023. Nadal jest to jednak świetny stosunek jakości do ceny o wadze 10,3 kg.

Dostajemy karbonową ramę o stosunkowo-rekreacyjnej geometrii. Bardzo dobry i bardzo lekki amor Fox 32 StepCast Performance. Mam taki sam. Świetne koła aluminiowe Newmen Evolution SL X.A.25, 600 Euro w detalu. Chciałem takie kupić ale już się skończyły i kupiłem trochę cięższy model tych kół. Świetne hamulce Shimano XT. Finishing kit czyli wszelkie mostki, kierownic, podsiodłówki Newmena. Co w tym roku potanili do kaseta Deore, manetki SLX, korba Deore i tylna przerzutka XT. 

Za tę cenę jest to zajebisty rower.

Natomiast pytanie czy taki jest autorowi wątku potrzebny? Namówiliśmy tu na forum jednego z kolegów na ten rower w zeszłym roku. Okazało się że kręgosłup mu się nie zgina, rower jest za sztywny a w ogóle to bliżej mu do holenderki niż roweru wyścigowego 🙂 I oddał.

Niedużym kosztem idzie przerobić Chisela na bardzo dobrą maszynę. A może się okazać że wręcz żadne przeróbki nie są autorowi wątku potrzebne. Ten Cube to ja jestem modelowym użytkownikiem na takie rowery. Chce na takim rowerze jeździć w miarę szybko w terenie. Doceniam lepszy amor i lepsze koła i chcę mieć heble kotwice. Tylko że ten amor woła o kasę. Bo jego serwis jest droższy niż innych. Koła są akurat niemal bezserwisowe. 


W Chiselu jak komuś Judy nie pasuje to można kupić Recona lub Rebę. Dopłata po sprzedaniu Judy wyniesie w przedziale 700-1000 zł. Zmiana manetki na GX 20 Euro. Hamulce jako takie ale do turystyki świat i ludzie. Więc nawet jak coś tam w niego włożymy to zamkniemy się zapewne 4.5k. Kluczowe jest żeby wiedzieć czego chcemy.

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Przemeg napisał(a):

Ten Cube w wersji Race poniżej 8 tysięcy to nadal świetna opcja. Jako jeden z niewielu gotowych rowerów ma naprawdę ok koła od momentu zakupu.

A sztyca 27,2 - można wymienić na karbon który będzie fajnie pracował.

I dalej będziesz szczęśliwym posiadaczem roweru za 8 tyś.+ z kompozytu i... niepewny, nie Łódź się, status przyszłej reklamacji ramy. IMHO wolę 2 tys.dopłacić/ zapożyczyć się/ sprzedać nerkę i kupić speca z dożywotniim serwisem rekkamacyjnym. No i Spec. 

 

Odnośnik do komentarza

Ja mam 4 i 5 rower z kompozytu. 3 mtb I 2 gravel. Nic się z ramami nie działo i nie dzieje. A nawet gdyby, to jest sporo firm które karbon naprawiają. 

Połamałem w życiu 1 ramę, trekowe aluminium. 

No i Cube to normalna firma. Gwarancje na rowery daje.

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, grzegorz75jan napisał(a):

Na YT wleciał filmik Rower Gravel...po co to komu?
Dobrze gada, polać mu czy zbyć. Każdy sobie sam odpowie.

Ciśnienie mi podniósł stwierdzeniem, że na maratonach XC, czyli XCM gravele miażdżą mtb. Później oglądają to osoby, które się nie znają, jadą na gravelach na prawdziwe XCM i albo nie są dopuszczeni do wyścigu (wtedy narzekają, że głupie przepisy), albo się łamią na zjazdach, albo wkurzają, bo trzeba ich omijać podczas dublowania. 

typowe trasy na XCM:

Sezon na ściganie startuje na Pomorzu. Inauguracja MH Automatyka Pomerania  MTB Maraton 2023 | ZAPOWIEDŹ | Portal kolarski #mtbxcpl

MH Automatyka MTB Pomerania Lębork 2022 #Krefta - YouTube

Na zawodach mamy zarówno ścianki o nachyleniu 40% do podjazdu jak i 50% zjazdowe z korzeniami i kamieniami. Po takich schodach jak powyżej na mtb leci się bez hamowania mając 35-40 km/h. Wczoraj na wyścigu przy 45 km/h wyrósł mi na zawodach gap, na grawelu w życiu bym tego nie wyprowadził. Ja już jestem masochistą, bo się ścigam na HT gdzie większość rowerów obecnie na starcie to fulle XC, a ten wyskakuje z tekstem, że gravele tam nie jeżdża bo są za szybkie. 

Po trasie XC da się przejechać gravelem. Jak objedziemy parę razy trasę, to nawet da się jechać płynnie, ale na maratonie XC w 90% przypadków nie objeżdżamy trasy. Leci się pełną prędkością na wyczucie. 
Ale się teraz zbulwersowałem. Z chęcią bym się spotkał z taką osobą na starcie w XCM, nawet mu sam start opłacę, aby zobaczyć czym są takie zawody i o czym w ogóle gada. Ehh. 

Nie negauje przy tym graveli. Większość osób, jak np. moi rodzice rowery mtb używają do równych szutrowych dróg, oni by się na gravelach odnaleźli, ale próba szybkiej jazdy na XCM to samobójstwo. 

Odnośnik do komentarza

Musiał bym ponownie obejrzeć w jakim kontekście on to mówił i jakie XC miał na myśli bo może to koło XC nawet nie stało. W każdym razie całość odebrałem bez jakichś negatywów i jak dla mnie o zastosowaniu Graveli w takiej jednak luźniejszej jeździe. Mógł się gdzieś przejęzyczyć. Na wszystko co oglądam w YT nakładam filtr tolerancji błędu poza niektórymi wyjątkami i oglądam bardziej jako ciekawostki niż bezpośrednie zainteresowanie.

Ewentualnie napisz mu komentarz i zobaczymy czy i jaka będzie reakcja. Mówi, że nie puszcza się za kasę jak część YT celebrytów. Tego kanału nie śledzę więc nie mam poglądu na całokształt.

To do czego się odnosisz występuje w około 01:15 filmu. Trzeba by wnikać jakie to Szwedzkie XC faktycznie jest i czy powinno się nazywać XC.
Przepraszam. On podaje jakieś linki do filmików z trasą z tych XC ale nie pokazuje wyścigu. Filmiki są też w opisie pod filmem. Jako niesamowity jeździec wokół komina nie mam realnego odniesienia do XC czy jazdy Gravelem. Zresztą on mówi że Gravel (rower a rower) to jest różnica.

Odnośnik do komentarza

Az poszukalem tego filmiku. Dałbym chłopu spokój. Powiedział co wiedział. A cośtam pewnie jednak wie.

Odnosił się do konkretnego wyścigu, o którym nie mam pojęcia. Może to jakiś odpowiednik jakiejś gravelowej wyrpy po Izerach. Nie startowałem, moja koleżanka startowała na przełaju. Przejechała ale źle wspomina. Straszne drgania i niepotrzebne ryzyko. Wolałaby być troszkę wolniejsza na płaskim ale bez ryzyka przeleciec po kamieniach na ht

Odnośnik do komentarza

Na filmie mówi o XCM, to co ma podlinkowane to klasyczne zawody ultra z bikepackingiem, spaniem w namiotach, nie mające nic wspólnego z XCM. Rower gravelowy na zawodach XC jest niebezpieczny, wolny i niewygodny, wiem bo sam startowałem i kłóciłem się z organizatorem, że regulamin nie zabraniał. Byłem młody i głupi. Później jak kupiłem rower mtb i przejechałem tą samą trasę, to zrozumiałem co daje powietrzny amortyzator i szeroka kierownica i właśnie nie chodzi o prędkość, choć ta na mtb jest wyższa, a o bezpieczeństwo. Rower mtb więcej wybacza, trudniej się na nim połamać i zabić. 

 

Odnośnik do komentarza

U mnie w Kampinosie zwykle objeżdżamy ludzi na gravelach bez problemu. Teren jest płaski ale jest bardzo dużo korzeni, piachów, skakania przez powalone drzewka. Jeden błąd na rowerze ze sztywnym widelcem i leżymy.

W gravelowych Mistrzostwach Polski, które odbyły się w Górach Świętokrzyskich na trasie złożonej z bruków, tłucznia, szutrów i piachów i singli całe podium było na hardtailach XC. Nie widziałem filmu o którym wspominacie ale wnioskuję że głupoty człowiek opowiada.

Tu jest film z trasy tych Mistrzostw Polski. Start wyścigu i nawierzchnia na filmie od 6:30 min.
(441) Pierwsze Gravelowe Mistrzostwa Polski w Starachowicach... czy aby na pewno pod Gravel? 🤔 - YouTube
 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...