Skocz do zawartości

prawdopodobnie gravel za około 10k


Rekomendowane odpowiedzi

Witam poszukuję roweru do codziennej jazdy oraz na dłuższe wycieczki(chciałbym aby miał możliwość montażu bagażnika pod sakwy) teren to głównie drogi utwardzone (asfalt/ścieżka rowerowa) epizodycznie chciałbym mieć możliwość zjechania do lasu jednak nie będzie to nic wyczynowego tylko jakiś krótki odcinek leśnej drogi (dopuszczam posiadania dwóch zestawów kół bardziej szosowego około 32mm na co dzień i coś szerszego i uniwersalnego na wycieczki). Przewyższeń nie spodziewam się jakiś znacznych na moich trasach. Wydaje mi się że odpowiedni do moich potrzeb byłby rower gravelowy, geometria raczej nieco w stronę wygody niż sportowej(nie jestem wyczynowcem) mój wzrost to 184cm, budżet około 10k. Dodam że nie znam się na rowerach i nie wiele mi to mówi że coś jest karbonowe stalowe czy aluminiowe bo po prostu nie wiem który materiał się lepiej sprawdza w rowerach(rama/obręcze) to samo jeśli chodzi o osprzęt to większości części nie jest wstanie prawidłowo nazwać a jak już wchodzą jakieś numerki połączone z kilkoma literkami typu grx 800 vs grx 400 itp. To o ile 400 do 800 jestem wstanie porównać to już sprzętu który stoi za tymi magicznymi oznaczeniami niestety nie. Na chwile obecną oglądałem ESKER 7.0, SPECIALIZED DIVERGE COMP E5, SUPERIOR X-ROAD Team Comp GR, merida silex 700. To generalnie na zdjęciach w necie wszystkie mi się podobają ?. Głównie mi zależy na tym aby dopuszczalna masa całkowita była koło 120kg i żeby się nie psuł i długo służył żebym przez następne kilka lat nie musiała stawiać znowu przed dylematem jaki rower kupić ;p.

Odnośnik do komentarza

Nastawiłbym się na aluminium. Niestety karbon i wszelkie bagażniki i sakwy nie współgrają ze sobą. Jak w coś pieprzniesz to w alu będziesz miał wgniotkę a karbon pęknie. A jak masa 120 to na pewno nie karbon.

Najlepsze ramy alu w gravelach to Merida Silex, Specialized Diverge E5 i Cannodale Topstone.