Skocz do zawartości

Wszędołaz, rasowa terenówka, czołg – czy znajdę w końcu rower dla siebie ?


Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, Pepe75 napisał(a):

Na grubo i czołgowo - opony 27.5x2.6 + recon gold + hamulce mt500 https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-700-27-5/_/R-p-332129?mc=8642421

Wygląda nieźle. Nie znam się właśnie na sztywnych osiach - one je ma dwie ? Opona 2,6" - mniam mniam ?  Koła są zamienne 27,5"/29" ? Nie wiem w sumie jak to z nimi jest. Które lepsze do terenu. Nie ma znaczenia średnica a tylko szerokość jak chodzi o "siadanie" roweru (np. piach) ?

Co mu brakuje ? To rower na lata  ?

Odnośnik do komentarza
33 minuty temu, Terenominator napisał(a):

Wygląda nieźle. Nie znam się właśnie na sztywnych osiach - one je ma dwie ? Opona 2,6" - mniam mniam ?  Koła są zamienne 27,5"/29" ? Nie wiem w sumie jak to z nimi jest. Które lepsze do terenu. Nie ma znaczenia średnica a tylko szerokość jak chodzi o "siadanie" roweru (np. piach) ?

Co mu brakuje ? To rower na lata  ?

Expl700 ma identyczną ramę jak expl540. Expl700 ma lepszy osprzęt - amortyzator, hamulce względem 540. Do expl700 możesz dokupić dodatkowe koła 29” z oponami 2.0/2.1/2.3” Szeroka opona na niższym ciśnieniu lepiej idzie po piachu od węższej. (Miałem kiedyś rower na oponach 27.5x3.0)

Nie wiem co mu brakuje, niektórzy powiedzą że markowego napisu ?


Tego expl700 możesz kupić przez stronę Decathlona z odbiorem osobistym w wybranym przez Ciebie sklepie - tam się przejechać, obejrzeć i wtedy zdecydujesz czy brać czy zrezygnować

Odnośnik do komentarza

To jest rower na wyprawy przez duże W. Po Pirenejach i francuskich Alpach, z ciężkimi manelami i po trudnym, często skalistym terenie. Chyba nie dla Ciebie.

Tzn możesz tym jeździć po wsi, nikt tego nie sprawdza. Ale Ty zdaje się potrzebujesz czegoś czym zaspokoisz ciekawość co jest za górką przy okazji casualowej jazdy po pobliskiej drodze asfalcie a nie roweru do wypraw, nawet takich po Beskidach. Bo taki rower będzie dość ociężały podczas codziennego użytkowania. 

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Veriv napisał(a):

Wątpię, bo sama obręcz jest 14mm szersza, 23mm vs 37mm. Taka opona siądzie zupełnie inaczej, szerzej i zrobi znacznie wiekszy opór. No i w 540tce są delikatne, lekkie i wdzięcznie jeżdżące hutchinson kraken.

Miałem kiedyś opony 27.5x3.0 na obręczach chyba 40mm i miały wymiar tak jak napisali 3” (sądzę, że w obliczaniu rozmiaru opony uwzględniają dedykowaną szerokość obręczy). W terenie nie było znacząco wolniej niż na „standardowych” oponach mtb (mówię o jeździe wycieczkowej, nie zawodach). Natomiast 3” zamulały na asfalcie. 

Ale autor postu szuka czołgu i jeździ na azymut - więc to jest niezła opcja.

Odnośnik do komentarza

Na tą obręcz wejdzie opona od 2" do 3,5" więc zakres jest dobry. Od łatwych tras po najtrudniejsze (ciekawe czy dadzą radę na torfowisku).

Ogólnie rower wydaje się ok tylko znów te koła ... Nie wiem czy 27,5" będą dobre. Zastanawiam jaki był by koszt zakupu 29" - opony 200-300 zł a obręcze ? Mogę doktoryzować się w necie przez 2 dni ale może ktoś podpowie tak na szybko. 

27,5" były by w ciężki teren a 29"x2,1" na przejażdżkę z kolegami. Jest to jakieś rozwiązanie by nie kupować dwóch rowerów.

 

PS. Właśnie sobie oglądam tematycznie https://fb.watch/mk-Fu6P_SV/

 

 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Terenominator napisał(a):

Na tą obręcz wejdzie opona od 2" do 3,5" więc zakres jest dobry. Od łatwych tras po najtrudniejsze (ciekawe czy dadzą radę na torfowisku).

Ogólnie rower wydaje się ok tylko znów te koła ... Nie wiem czy 27,5" będą dobre. Zastanawiam jaki był by koszt zakupu 29" - opony 200-300 zł a obręcze ? Mogę doktoryzować się w necie przez 2 dni ale może ktoś podpowie tak na szybko. 

27,5" były by w ciężki teren a 29"x2,1" na przejażdżkę z kolegami. Jest to jakieś rozwiązanie by nie kupować dwóch rowerów.

 

PS. Właśnie sobie oglądam tematycznie https://fb.watch/mk-Fu6P_SV/

 

 

Żeby było szybko i wygodnie to trzeba kupić koła, opony, kasetę i tarcze hamulcowe. Jeżeli często nie będziesz zmieniał i masz (kupisz) narzędzia do zdjęcia kasety to możesz przekładać.

Używane koła kupisz i za 500zł - zdjęcie poniżej.
Nowe i lekkie koła na bardzo dobrych piastach z bardzo dobrymi oponami za 2000-2500zł.

CC17B857-AD2D-44B8-A43A-0899A535F563.jpeg

Odnośnik do komentarza
Wątpię, bo sama obręcz jest 14mm szersza, 23mm vs 37mm. Taka opona siądzie zupełnie inaczej, szerzej i zrobi znacznie wiekszy opór. No i w 540tce są delikatne, lekkie i wdzięcznie jeżdżące hutchinson kraken.
(chyba) @Oskarr pisał, że te opony ciężko jeżdżą i trzeba zmienić

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...