Terenominator Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 29 minut temu, Pepe75 napisał(a): Na grubo i czołgowo - opony 27.5x2.6 + recon gold + hamulce mt500 https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-700-27-5/_/R-p-332129?mc=8642421 Wygląda nieźle. Nie znam się właśnie na sztywnych osiach - one je ma dwie ? Opona 2,6" - mniam mniam ? Koła są zamienne 27,5"/29" ? Nie wiem w sumie jak to z nimi jest. Które lepsze do terenu. Nie ma znaczenia średnica a tylko szerokość jak chodzi o "siadanie" roweru (np. piach) ? Co mu brakuje ? To rower na lata ? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 33 minuty temu, Terenominator napisał(a): Wygląda nieźle. Nie znam się właśnie na sztywnych osiach - one je ma dwie ? Opona 2,6" - mniam mniam ? Koła są zamienne 27,5"/29" ? Nie wiem w sumie jak to z nimi jest. Które lepsze do terenu. Nie ma znaczenia średnica a tylko szerokość jak chodzi o "siadanie" roweru (np. piach) ? Co mu brakuje ? To rower na lata ? Expl700 ma identyczną ramę jak expl540. Expl700 ma lepszy osprzęt - amortyzator, hamulce względem 540. Do expl700 możesz dokupić dodatkowe koła 29” z oponami 2.0/2.1/2.3” Szeroka opona na niższym ciśnieniu lepiej idzie po piachu od węższej. (Miałem kiedyś rower na oponach 27.5x3.0) Nie wiem co mu brakuje, niektórzy powiedzą że markowego napisu ? Tego expl700 możesz kupić przez stronę Decathlona z odbiorem osobistym w wybranym przez Ciebie sklepie - tam się przejechać, obejrzeć i wtedy zdecydujesz czy brać czy zrezygnować Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 To jest rower na wyprawy przez duże W. Po Pirenejach i francuskich Alpach, z ciężkimi manelami i po trudnym, często skalistym terenie. Chyba nie dla Ciebie. Tzn możesz tym jeździć po wsi, nikt tego nie sprawdza. Ale Ty zdaje się potrzebujesz czegoś czym zaspokoisz ciekawość co jest za górką przy okazji casualowej jazdy po pobliskiej drodze asfalcie a nie roweru do wypraw, nawet takich po Beskidach. Bo taki rower będzie dość ociężały podczas codziennego użytkowania. Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 9 minut temu, Veriv napisał(a): To jest rower na wyprawy przez duże W. Po Pirenejach i francuskich Alpach, z ciężkimi manelami i po trudnym, często skalistym terenie. Chyba nie dla Ciebie. Po tyle wątku, raczej pasuje ten rower. Ma też mocowania na bagażnik. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 10 minut temu, Veriv napisał(a): To jest rower na wyprawy przez duże W. Po Pirenejach i francuskich Alpach, z ciężkimi manelami i po trudnym, często skalistym terenie. Chyba nie dla Ciebie. Nie przesadzajmy… opona 2.6 jest szersza ok 8mm od opony 2.3 w expl540. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Wątpię, bo sama obręcz jest 14mm szersza, 23mm vs 37mm. Taka opona siądzie zupełnie inaczej, szerzej i zrobi znacznie wiekszy opór. No i w 540tce są delikatne, lekkie i wdzięcznie jeżdżące hutchinson kraken. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 2 minuty temu, Veriv napisał(a): Wątpię, bo sama obręcz jest 14mm szersza, 23mm vs 37mm. Taka opona siądzie zupełnie inaczej, szerzej i zrobi znacznie wiekszy opór. No i w 540tce są delikatne, lekkie i wdzięcznie jeżdżące hutchinson kraken. Miałem kiedyś opony 27.5x3.0 na obręczach chyba 40mm i miały wymiar tak jak napisali 3” (sądzę, że w obliczaniu rozmiaru opony uwzględniają dedykowaną szerokość obręczy). W terenie nie było znacząco wolniej niż na „standardowych” oponach mtb (mówię o jeździe wycieczkowej, nie zawodach). Natomiast 3” zamulały na asfalcie. Ale autor postu szuka czołgu i jeździ na azymut - więc to jest niezła opcja. Odnośnik do komentarza
Terenominator Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Na tą obręcz wejdzie opona od 2" do 3,5" więc zakres jest dobry. Od łatwych tras po najtrudniejsze (ciekawe czy dadzą radę na torfowisku). Ogólnie rower wydaje się ok tylko znów te koła ... Nie wiem czy 27,5" będą dobre. Zastanawiam jaki był by koszt zakupu 29" - opony 200-300 zł a obręcze ? Mogę doktoryzować się w necie przez 2 dni ale może ktoś podpowie tak na szybko. 27,5" były by w ciężki teren a 29"x2,1" na przejażdżkę z kolegami. Jest to jakieś rozwiązanie by nie kupować dwóch rowerów. PS. Właśnie sobie oglądam tematycznie https://fb.watch/mk-Fu6P_SV/ Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 540tka byłaby rozwiązaniem znacznie lepszym niz ciężkie 27.5+. Na jeżdżenie po krzakach 2.3 to będzie aż nadto, nie braknie Ci przyczepności a i rower będzie lżej jezdzic. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 8 minut temu, Terenominator napisał(a): Na tą obręcz wejdzie opona od 2" do 3,5" więc zakres jest dobry. Od łatwych tras po najtrudniejsze (ciekawe czy dadzą radę na torfowisku). Ogólnie rower wydaje się ok tylko znów te koła ... Nie wiem czy 27,5" będą dobre. Zastanawiam jaki był by koszt zakupu 29" - opony 200-300 zł a obręcze ? Mogę doktoryzować się w necie przez 2 dni ale może ktoś podpowie tak na szybko. 27,5" były by w ciężki teren a 29"x2,1" na przejażdżkę z kolegami. Jest to jakieś rozwiązanie by nie kupować dwóch rowerów. PS. Właśnie sobie oglądam tematycznie https://fb.watch/mk-Fu6P_SV/ Żeby było szybko i wygodnie to trzeba kupić koła, opony, kasetę i tarcze hamulcowe. Jeżeli często nie będziesz zmieniał i masz (kupisz) narzędzia do zdjęcia kasety to możesz przekładać. Używane koła kupisz i za 500zł - zdjęcie poniżej. Nowe i lekkie koła na bardzo dobrych piastach z bardzo dobrymi oponami za 2000-2500zł. Odnośnik do komentarza
Terenominator Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Może nie pisałem jeszcze - Rockrider 540 EXPL raczej odpada. Od razu trzeba wymienić kasetę i przerzutkę. Hamulce i prawie od razu amor. Ciężki w jeździe będzie raczej właśnie on - zębatki 30-46 vs w innych 30-51 lub 22-46 w dwurzędowych. Odnośnik do komentarza
Terenominator Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 3 minuty temu, Pepe75 napisał(a): tarcze hamulcowe. Zapomniałem o tym. Może jednak zadzwonię jutro i podjadę do sklepu i siądę na XC o ile będzie można zrobić jakieś testy (ale chyba do lasu to nie dadzą ?). Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Wątpię, bo sama obręcz jest 14mm szersza, 23mm vs 37mm. Taka opona siądzie zupełnie inaczej, szerzej i zrobi znacznie wiekszy opór. No i w 540tce są delikatne, lekkie i wdzięcznie jeżdżące hutchinson kraken. (chyba) @Oskarr pisał, że te opony ciężko jeżdżą i trzeba zmienićWysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 2 minuty temu, krix napisał(a): (chyba) @Oskarr pisał, że te opony ciężko jeżdżą i trzeba zmienić Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Ja zmieniłem Krakeny na Pirelli Scorpion h, ale z chęcią porównałbym je do Conti race kingów. Pirelli w moim odczuciu lżej się toczą od Krakenów. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Może tak być że te nie są zadowalające. Jezde na krakenach, ale w najwyższej wersji racing lab i takimi się zasugerowałem. Te z 540 to chińska plastikowa guma. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się