Skocz do zawartości

Wszędołaz, rasowa terenówka, czołg – czy znajdę w końcu rower dla siebie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Czytam wątek ale w końcu postanowiłem się włączyć, piszesz:

"Myślałem, że na forum może zapytać osoba nie znająca się na osprzęcie i dostać podpowiedzieć/radę czy warto dany model kupić"

No i przecież odpowiadali koledzy i pisali, że ten ma to albo nie ma tamtego, że warto albo nie. Dostałeś nawet sprawdzone propozycje jak ten Expl 540 a mimo to co chwilę linkujesz coraz to większy wynalazek. Teraz linkowany NS Bikes to rower trailowy, w góry. Do zwykłej, bardziej rekreacyjnej jazdy kup Expl 540, jak napis na ramie Ci nie pasuje to Meridę 500 Lite. Nikt Ci nie napisze ile masz wydać na rower ale koledzy napisali ile kosztuje przyzwoite minimum i podali Ci nawet jak te przyzwoite minimum się nazywa

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, Greg29 napisał(a):

No i przecież odpowiadali koledzy i pisali, że ten ma to albo nie ma tamtego, że warto albo nie. Dostałeś nawet sprawdzone propozycje jak ten Expl 540 a mimo to co chwilę linkujesz coraz to większy wynalazek. Teraz linkowany NS Bikes to rower trailowy, w góry. Do zwykłej, bardziej rekreacyjnej jazdy kup Expl 540, jak napis na ramie Ci nie pasuje to Meridę 500 Lite. Nikt Ci nie napisze ile masz wydać na rower ale koledzy napisali ile kosztuje przyzwoite minimum i podali Ci nawet jak te przyzwoite minimum się nazywa

Dostałem propozycję lepszego i gorszego roweru. Lepszy (Kona) jest po prostu brzydki a gorszy jest ... gorszy (tzn. pół roweru do wymiany na dzień dobry - kaseta, przerzutki, hamulce). Lepszy wydaje się już XC100 bo do wymiany tylko hamulce.

Dlatego podaje swoje propozycje by znów nie pisano mi, że nie chce mi się samemu szukać ...Jak szukam źle, jak odpadają wasze propozycje ze wzg. na wygląd to też źle. A rower musi się podobać ...

Zapytał bym o Canyon Exceed CF 5 (bo mi się podoba, ogólnie Canyon mi sie podoba a części ma chyba dobre teraz za 6800 zł) ale to nie ma sensu chyba. Musze zaryzykować, że podzespoły ma dobre ...

 

EDIT: jednak nie, to jakieś duże rowery i jeszcze wydłużone ramy ..

Odnośnik do komentarza

Taki Unibke Flite w zasadzie spełnia Twoje wymagania. Najwyżej jak nie będziesz zadowolony z amortyzatora to zmienisz. Ma dobry napęd i hamulce i ramę ze sztywną osią. Niestety obecnie jest tak, że szalenie trudno jest znaleźć rower na którym nie przyoszczędzono. Przede wszystkim oszczędza się na hamulcach, tarczach hamulcowych, kołach i korbie.

XC 100/120 to też dobra alternatywa.

Potrzebujesz przy wzroście 172 cm ramę 17-17,5 cala.

Natomiast przegladając rowery, sugeruję odrzucić rowery karbonowe, mimo że taki posiadam. To są rowery zaprojektowane pod wyścigi, oferujące słaby komfort i dużą sztywność. Gorsze ramy karbonowe potrafią być bardzo podatne na uszkodzenie. A już Canyon i Trek są jednymi z najgorszych według dwóch zaprzyjaźnionych serwisów naprawiających karbon. Wyśmienitym rowerem który miałem był Specialized Chisel Expert 2018. Miał bardzo lekką, bardzo komfortową ramę i był bardzo dobrze wyposażony. Żałuję że go sprzedałem.

 

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, jajacek napisał(a):

Natomiast przegladając rowery, sugeruję odrzucić rowery karbonowe, mimo że taki posiadam.

Poczytałem o karbonie jakiś czas temu i jak teraz szukam roweru to nawet nie biorę go pod uwagę.

Wybaczcie, że marudzę ale wybór jest ogromny i ciężko coś wybrać. Gdzie pytać o konkretne modele jak nie na forum ?

Wierzę, że Konę warto kupić ale jeśli jest inny rower za podobną cenę, też dobry a po prostu ładny ?

Jeśli nie to biorę Konę (tylko czy droższą czy tańszą - zakładać temat ? ? ) i koniec tematu.

Jak nie przypasuje pozycja mogę wymienić mostek i kierownicę ?  I jeszcze ważne - ktoś ma taką Konę i może sprawdzić jaka opona z tyłu wejdzie ?

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, jajacek napisał(a):

Nie to żebym rozpaczał ale był to błąd. I może kiedyś znowu taki kupię. To nie znaczy że ten co mam jest zły. Jest bardzo dobry. Ale jakoś tamten mi bardzo pasował. Mało co przez modę nie sprzedałem mojej 10-letniej szosy, Spec Roubaix. Ale na szczęście się uchowała ?

A to czekaj - nie masz jednak teraz Speca Chisela "2 x" na Foxie?

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Terenominator napisał(a):

warto kupić ale jeśli jest inny rower za podobną cenę, też dobry a po prostu ładny ?

Każdy ma inne pojęcie piękna i każdemu podoba się co innego - w końcu ktoś kupował Fiata Multiplę ? - więc piszemy co jest dobre, na dobrym osprzęcie i co warto kupić pod tym względem a nie co jest ładne

Odnośnik do komentarza

Przepraszam, że znów ... ale zajrzałem jeszcze na stronę sklepu z mojej okolicy (40km), który ma dobre opinie (bo najbliższe miasta to sklepy-bazary, są dla mnie spalone) i jest dostępny MTB ROMET MUSTANG M8 2023 za 5300 zł i na moje nieznające się oko ma tej samej klasy podzespoły co Kona Honzo za 5k zł ale chciałem jeszcze to potwierdzić tu na forum. Co prawda dokładam 300 zł ale mogę się przymierzyć, może jakiś rabat dostać, dokupić co trzeba pasujące (czytaj np. bagażnik). 

Nie bijcie, że pytam. W okolicy chyba już nic innego nie znajdę więc jak ten Romet jest zły to zamówię Kone i tyle.

https://bybikes.pl/pl/p/Rower-KONA-HONZO-2022-M17-/8155

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gorski-MTB-ROMET-MUSTANG-M8-2023/998701 (sklep w Puławach)

Odnośnik do komentarza

[mention=11628]Terenominator[/mention] Dorzucę kilka swoich myśli, to jest rozważanie teoretyczne ( na podstawie lektury Forum):
1. Jak kupisz za dobry amortyzator (SID,Fox) to masz drozszy serwis i nie dokońca, o ile rozumiem, jesteś w stanie sam serwisować
2. Jak kupisz Recon Gold albo Reba, to sam przeserwisujesz, ale w mocnym terenie nie będzie tak super wybierał
3. Byłem przez chwilę włascicielem karbonowego HT, który ważył 10 kg. To jest naprawdę ogromna różnica
4. Napęd 2x może być tańszy w serwisie i lepszy (ale o tym już mówiliśmy).
5. Jeździlem tez ostatnio na Radon Scart Light 10 mojej żony (rozmiar M) - to jest bardzo dobry cross, 3x, niesie i jedzie się szybko. W lesie i w terenie czuć, że niedomaga, chociaż ma dobry amor. Opona to maksymalnie 1,75
6. Temat sztywnych osi i QR - [mention=472]jajacek[/mention] może być tak, że są QR i QR. W moim złomiastym trekkingu mam szybkozamykacz i rama z tyłu jest tak skonstruowana, że tylne koło mogę ustawić rzeczywiście w dowolnym położeniu, czyli prosto lub bardziej lub mniej krzywo, natomiast tam mam hamulce v-brake. Natomiast amor Paragon Gold w wersji z szybko zamykaczem 9 mm jest tak skonstruowany że koło wstawisz tylko w jedno położenie, ma po prostu takie wgłębienia Gdzie wchodzi szybko zamykacz. Podobnie rama Radon Scart Light z tyłu podobnie jest skonstruowana, choć to wgłębienie, to miejsce gdzie ma wejść szybkozamykacz nie jest już takie wyraźne jak w amortyzatorze. Może być więc tak że w "nowoczesnych" ramach z szybkozamykaczem łatwiej je trzymać ciągle tą samą pozycję. A dlaczego musimy koło wypinać i nie wystarczy raz dobrze ustawić? Chociażby sytuacja wymiany dętki. Oczywiście sztywne osie są lepsze. Z tym nie dyskutuję. Chodzi mi o to, że może obecnie te QR sa mniej beznadziejne. Ciekawe, jak w Cube Attention/Analog/Aim. [mention=3645]Bonnum[/mention] jak to jest?








Odnośnik do komentarza

Na moje, też nie eksperckie, oko, ten Mustang to już bardzo przyzwoity rower. 

Waga, 13,5 kg, chyba nie do ścigania, ale dla amatora to więcej niż dobrze. Opony Smart Samy będą troszkę zamulać na twardym, nie są to najszybsze gumy, ale za to uniwersalne i wytrzymałe. Ciekawe, że w wersji 2.1 cala. 

I jeszcze rzuca mi się w oczy wspornik aż 90 mm, co prawdopodobnie przełoży się na bardziej agresywną pozycję niż masz obecnie. Kiera bardzo szeroka - nie ma zaskoczenia, bo to rower w teren, ale zastanów się, czy nie potrzebujesz węższej, skoro szukasz jednego roweru do multi zastosowań. Wizualnie mi się podoba! 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Terenominator napisał(a):

Przepraszam, że znów ... ale zajrzałem jeszcze na stronę sklepu z mojej okolicy (40km), który ma dobre opinie (bo najbliższe miasta to sklepy-bazary, są dla mnie spalone) i jest dostępny MTB ROMET MUSTANG M8 2023 za 5300 zł i na moje nieznające się oko ma tej samej klasy podzespoły co Kona Honzo za 5k zł ale chciałem jeszcze to potwierdzić tu na forum. Co prawda dokładam 300 zł ale mogę się przymierzyć, może jakiś rabat dostać, dokupić co trzeba pasujące (czytaj np. bagażnik). 

Nie bijcie, że pytam. W okolicy chyba już nic innego nie znajdę więc jak ten Romet jest zły to zamówię Kone i tyle.

https://bybikes.pl/pl/p/Rower-KONA-HONZO-2022-M17-/8155

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gorski-MTB-ROMET-MUSTANG-M8-2023/998701 (sklep w Puławach)

Przymierzyć się do Mustanga możesz, a nawet warto - będziesz wiedział czy pozycja pasuje. Tyle, że Mustang nie ma sztywnej osi która w rowerze za 5k obowiązkowo powinna być.

Jeżeli Kona się Tobie nie podoba to nie ma sensu kupować - rower ma cieszyć i masz mieć banana na twarzy jak go widzisz ? Super duper części to nie wszystko.

 

 

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Terenominator napisał(a):

 

Jeśli nie to biorę Konę (tylko czy droższą czy tańszą - zakładać temat ? ? ) i koniec tematu.

Jak nie przypasuje pozycja mogę wymienić mostek i kierownicę ?  I jeszcze ważne - ktoś ma taką Konę i może sprawdzić jaka opona z tyłu wejdzie ?

W Konie raczej mostka nie założysz krótszego - rama ma większy reach (jest  dłuższa) ale ma od razu krótszy mostek (wygląda na ~40mm). Możesz zmienić kierownicę. W Konie fabrycznie z tyłu opona ma 2.25-2.3 - czy więcej wejdzie ja nie wiem.

O zmianie mostka pisałem w przypadku Rockridera expl.

Na grubo i czołgowo - opony 27.5x2.6 + recon gold + hamulce mt500 https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-700-27-5/_/R-p-332129?mc=8642421 

Odnośnik do komentarza

Przed chwilą zrobiłem małą przejażdżkę - test z pochylonym mostkiem, nieco wyżej ustawionym siodełkiem (z zachowaniem lekko zgiętego kolana) i nie wiem na ile to efekt placebo a ile realnej zmiany ale szybciej się jechało ? Na razie zostawię to ustawienie.

2 godziny temu, krix napisał(a):

[mention=11628]Terenominator[/mention] Dorzucę kilka swoich myśli, to jest rozważanie teoretyczne ( na podstawie lektury Forum):
1. Jak kupisz za dobry amortyzator (SID,Fox) to masz drozszy serwis i nie dokońca, o ile rozumiem, jesteś w stanie sam serwisować
2. Jak kupisz Recon Gold albo Reba, to sam przeserwisujesz, ale w mocnym terenie nie będzie tak super wybierał
3. Byłem przez chwilę włascicielem karbonowego HT, który ważył 10 kg. To jest naprawdę ogromna różnica
4. Napęd 2x może być tańszy w serwisie i lepszy (ale o tym już mówiliśmy).
5. Jeździlem tez ostatnio na Radon Scart Light 10 mojej żony (rozmiar M) - to jest bardzo dobry cross, 3x, niesie i jedzie się szybko. W lesie i w terenie czuć, że niedomaga, chociaż ma dobry amor. Opona to maksymalnie 1,75
6. Temat sztywnych osi i QR - [mention=472]jajacek[/mention] może być tak, że są QR i QR. W moim złomiastym trekkingu mam szybkozamykacz i rama z tyłu jest tak skonstruowana, że tylne koło mogę ustawić rzeczywiście w dowolnym położeniu, czyli prosto lub bardziej lub mniej krzywo, natomiast tam mam hamulce v-brake. Natomiast amor Paragon Gold w wersji z szybko zamykaczem 9 mm jest tak skonstruowany że koło wstawisz tylko w jedno położenie, ma po prostu takie wgłębienia Gdzie wchodzi szybko zamykacz. Podobnie rama Radon Scart Light z tyłu podobnie jest skonstruowana, choć to wgłębienie, to miejsce gdzie ma wejść szybkozamykacz nie jest już takie wyraźne jak w amortyzatorze. Może być więc tak że w "nowoczesnych" ramach z szybkozamykaczem łatwiej je trzymać ciągle tą samą pozycję. A dlaczego musimy koło wypinać i nie wystarczy raz dobrze ustawić? Chociażby sytuacja wymiany dętki. Oczywiście sztywne osie są lepsze. Z tym nie dyskutuję. Chodzi mi o to, że może obecnie te QR sa mniej beznadziejne. Ciekawe, jak w Cube Attention/Analog/Aim. [mention=3645]Bonnum[/mention] jak to jest?

1.2. Tego typu sprawy będą "problemem" za jakiś czas. Mam znajomego, którego mogę trochę dręczyć pytaniami ("jak dbać o rower") i nie omieszkać z tego korzystać.

3. Tylko nie ma takich rowerów z dobrymi podzespołami (nawet jeśli spróbuje przyzwyczaić się do pochylonej pozycji) ?

6. Mam w crossie szybkozamykacze i z ustawienie koła nie mam najmniejszego problemu. Nie dam sobie teraz uciąć ręki ale ustawia się chyba za każdym tak samo. Tylko ja mam V-Brake a jak to wygląda w zaciskach to nie wiem.

Godzinę temu, Pepe75 napisał(a):

Jeżeli Kona się Tobie nie podoba to nie ma sensu kupować - rower ma cieszyć i masz mieć banana na twarzy jak go widzisz ? Super duper części to nie wszystko.

Po prostu nie ma tego czegoś w wyglądzie. Problem tylko, że wiem co innego mógłbym kupić. Rowery, które ja linkuje to oczywiście te, które mi się podobają. Rockridery też jakieś super nie są po tym wzg..

Nie wiem w końcu czy mam wrzucać swoje propozycje, czy Wy wrzucucie czy kupić piewrwszy lepszy ładneijszy ? Tak kupiłem crossa, oczami (bo ładny jak był "goły").

NS BIKES ECCENTRIC ALU

https://rower-sport.pl/pl/p/NS-BIKES-ECCENTRIC-ALU-2022-Black/8914#galleryName=productGallery,imageNumber=1

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...