Skocz do zawartości

Terenominator

Użytkownicy
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Terenominator

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Czyli nie występuje tu problem "zmiany twardego przełożenia na miękkie pod obciążeniem" ?
  2. Chciałem dopytać o kwestię użytkowania piasty by mnie pewność, że dobrze rozumiem. Jedną z wad przerzutek jest dla mnie niemożność zmiany twardego przełożenia na miękkie pod obciążeniem, np. zatrzymując się na czerwonym świetle. A jak to wygląda w przypadku Rohloffa ? Jest jeszcze na rynku skrzynia Pinion - ktoś używa takiej ? Oczywiście w MTB (dokładne pytanie w pierwszym poście).
  3. Cześć @liftlodz chciałem się popytać jeszcze o Rohloffa. Jak wygląda zmiana przełożenia ? Tzn. chodzi mi o poprawną kolejność. Czy to jest tak, że jadę, przestaje pedałować na chwilę, przekręcam manetkę i kręcę dalej ? Bo raczej nie ma tu jak w aucie sprzęgła 😛 Jak się jeździ po asfalcie bo czytam, że przekładnia ma spore straty. A jak w terenie to jest odczuwalne ? Pojawił się super rower ale nieco za duży 😞 Pomijam sporą cenę dla mnie. https://www.olx.pl/d/oferta/gary-fisher-ferrous-29-rohloff-gravel-adventure-CID767-IDYegUA.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0
  4. To wychodzi na to, że trzeba poszukać używanego. Jedyny nie drogi, sensowny i z Rohloff jaki znalazłem to ten: https://allegro.pl/oferta/storck-adventure-team-rockshox-fox-dt-swiss-rohloff-47cm-14610212692 Tylko mam do niego 500 km ... Wysyłka to chyba spore ryzyko ?
  5. Poza tym nie potrzebujesz terenowego przełożenia, Rohloff ma zakres przełożeń 520%, czyli przy tej samej kadencji jedziesz 5 km/h lub 47. Nie chodzi o prędkość (starczy jak pojadę 15-20km/h po prostej). Potrzebuję takiego przełożenia by przy ruszaniu z miejsca pod górkę nie musiał naciskać na pedał jak głupi. Trafił mi się za darmo złom górski - koło 26", opona 2", zębatki 30-24 (tył-przód) i choć jechało się dość lekko (dziś po śniegu) to nadal za ciężko. Głownie chce uzyskać informację/opinię o wytrzymałości.
  6. Właśnie martwię się czy jeśli będzie duże przełożenie nie zmieli trybów w przekładni. I nie mam na myśl, że będę cisnął na pedały bo chciał bym tak dobrać zębatki zewnętrzne by móc lekko kręcić korbą nawet pod duże górki czy grząski teren. Może na przód dał bym przerzutkę by mieć przełożenie "terenowe" i "szosowe" jak w terenówkach.
  7. A jaka szerokość opony ? Próbowałeś "przycisnąć" pedał jak stanąłeś np. pod górkę/dołku ? Jakieś niepokojące dźwięki ? Dużo razy cisnąłeś ? Czy będę chciał pasek czy łańcuch to późniejsze dywagacje. EDIT: Jeżdżę cały rok więc śnieg czy błoto to norma będzie dla napędu.
  8. Witam, chciałem zapytać czy przekładania planetarna da radę w rowerze terenowym ? Mam na myśli czy pod dużym obciążaniem nie przemielają się tryby ? Z przody dałbym najmniejszą sensowną zębatkę a z tyłu dużą. Mam tu na myśli przekładnie takie jak Rohloff w docelowym rowerze (bo lepszej nie ma ?) ale pytam też o używany rower (jako tymczasowy na zapewne kilka lat) z Shimano np. Alfine. A chce takie rozwiązanie bo chciałbym móc zmieniać biegi (przełożenie) w miejscu nie musząc schodzić z roweru. Pytam bo nic konkretnego nie znalazłem na ten temat.
  9. Mam nieco kilometrów a jedyny rower z Warszawy lub Lublina to w sumie XC Rockrider Race 100S 29". Jest XC120 ale L-ka ? I w sumie opłaca się wynająć na jeden dzień tylko bo za 3 dni to już 270 zł. Sporo. Nie zna ktoś czegoś sprawdzonego lokalnie ?
  10. Hej, dwie minuty jazdy przed sklepem to zdecydowanie za mało by wiedzieć czy dany rower albo chociaż dany typ roweru jest tym właściwym. Może ktoś z okolic Dęblina dał by się przejechać w terenie rowerem MTB lub zna jakąś opcje w okolicy by wynająć rower ? Bo to chyba jedyna opcja by podjąć jak najlepiej decyzje zakupową. Może być też fatbike.
  11. Proszę czytać uważnie. Ruszam normalnie jak każdy (chyba) ale w tamtym wpisie wspominam o wyjątku (moja nietypowa jazda) gdzie rozpoczęcie jazdy (często to ruch do przodu o 30-90 cm i znów dziura) jest inne.
  12. Tzn. chodzi o KONA HONZO 2022 M/17" ? https://bybikes.pl/pl/p/Rower-KONA-HONZO-2022-M17-/8155 Musze zapytać - czym różnic się od XC120 ? Do sklepu w Wawie mam "dość "blisko (100 km) , w sumie mogę podjechać.
  13. Tak jak pisałem w pierwszym poście - jeżdżę nietypowo. Ja chce siedząc na rowerze ruszyć z miejsca, bez "pchnięcia" roweru do przodu. Czyli np. jadę po łące, wjeżdżam w dół, staje bo nie dałem rady lub przestraszyłem się wywrotki i teraz chce ruszyć z miejsca siedzą na rowerze. To mi sprawia frajdę - co ja na to poradzę ? Czyli z tym podparciem jest "problem" ? Jeszcze się zastanawiam, co wyjdzie lepiej finansowo/przyszłościowo - XC120 (4,8k zł) czy EXPL700 (5,6k zł) ? Z tego co rozumiem to co dostanę ze sklepu wystarczy na najbliższe miesiące/lata ? Potem trzeba by wymienić hamulce w XC ? W sumie bym wolał EXPL ale znów nie wiem co z tymi kołami (rozmiar/lepkość na asfalcie przy 2,6"). Musze się doktoryzować.
  14. @Pepe75 odpisze tu bo to dotyczy tego tematu a nie XC120 jako takiego. Czyli we współczesnym MTB nie podeprę się noga siedząc na siodełku ? W tym EXPL 700 27,5" też (bo mniejsze koła) ? Pytam o to bo przy mojej jeździe to by się jednak przydało .... Masz tego Rockridera 540 EXPL - jesteś ciut wyższy ale jak z tym podparciem jest i jaką pozycję masz ? PS. Zdjęcie z neta - stary ale jary wszędołaz
  15. Hej, mam 172 cm, przekrok 77 cm i gdy siadałem na M-kę w sklepie najbardziej co mi przeszkadzało to to, że ledwo mogę podeprzeć się nogą siedząc na rowerze. S-ka nie będzie za mała ? I czy rama ciut za mała czy ciut za duża sprzyja rekreacyjnej pozycji na XC ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...