Skocz do zawartości

Idealny rower do turystyki długodystansowej


APZ

Rekomendowane odpowiedzi

Tupie mi po głowie projekt (może zakup) roweru do kilkunastodniowych wycieczek rowerowych, z ekwipunkiem do spania i samodzielnego gotowania. Nie znam się na mechanice i rynku rowerowym, ale proszę Forumowiczów o zrecenzowanie istotnych cech takiego roweru. Oto one, według moich laickich wniosków, po lekturze Internetu:

- rama stalowa lub aluminiowa,
- dużo insertów do mocowania bagażników (przód i tył), bidonów, torebek, itp.,
- napęd 2 lub 3 x np. 10 (?),
- prądnica w piaście (dla lamp i gniazda ładowania),
- kierownica typu baranek z flarą,
- główka ramy "tapered" (?),
- sztywne osie (?),
- brak amortyzatorów,
- szerokie opony o nieagresywnym bieżniku [~50 mm] (?), z wkładkami antyprzebiciowymi, z dętkami,
- koła 27,5" lub 29",
- hamulce hydrauliczne,
- lampy do jazdy w nocy,
- solidny bagażnik na tył.

O czymś zapomniałem? Coś jest zbędne? A może napęd na pasek, 8-10 biegów w piaście? Inny typ hamulca? Proszę o sugestie. Z góry dziękuję. 

Odnośnik do komentarza

Super temat, sam jestem ciekawy.

Ja bym dodał jeszcze, że przede wszystkim geometria. Jak chcesz jeździć kilkanaście dni z rzędu po wiele godzin, to musisz mieć taką ramę (i jakieś peryferia wpływające na komfort, typu siodełko, mostek, kierownica), żeby było ci na rowerze naprawdę przedobrze. Przy czym niekoniecznie musi to oznaczać bycie pionowo wyprostowanym. Nawet na dobrze dopasowanym rowerze dupa czy coś innego pewnie będzie trochę boleć, ale na źle dopasowanym to będzie katorga. Sprawdzałem na sobie kilka lat temu, jak jechałem prawie całe Green Velo.

No i pytanie o styl jazdy. Jak chcesz po prostu romantycznie jechać przed siebie, to dynamo czy bagażniki spoko. Jak chcesz zachować w tym wszystkim jakąś dynamikę i sportowy pierwiastek, to ja bym sobie odpuścił te graty i jechał bikepackingowo.