Skocz do zawartości

MTB HT na długie trasy


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym poprosić o poradę nie tylko dotyczącą zakupu, ale też (albo nawet przede wszystkim) tak ogólnie ocenę czy dobrze podchodzę do tematu. Przepraszam że będzie trochę chaotycznie, ale nie mam doświadczenia z rowerami MTB ?

Od kilku miesięcy jeżdżę na gravelu. To fajny rower, ale... no nie da się ukryć, że brakuje mu w terenie. Jazda po czymkolwiek innym niż asfalt / beton / naprawdę dobry szuter przestaje być przyjemnością, a trochę staje się walką o to, żeby zachować kontrolę nad rowerem. Nawet po umiarkowanej jakości leśnych ścieżkach potrafi nieźle wytelepać. Niestety zupełnie nie działa u mnie tak bardzo reklamowany w gravelach efekt "o jakaś nowa ścieżka, chętnie pojadę i zobaczę co tam jest". Bardziej mam coś w stylu "hmm, nowa ścieżka... pojechałbym, ale nie wiem co tam jest i obawiam się, że nie przejadę". Uczucie, które mocno zabija dla mnie sens jazdy na rowerze.

Chciałbym spróbować czegoś innego. Nie zamierzam ścigać się w zawodach ani sadomasochistycznie tyrać się po najgorszych możliwych trasach. Po prostu chciałbym bezpiecznie i w miarę komfortowo móc jeździć po różnych ścieżkach, czasem lepszych, czasem gorszych, czasem ubłoconych, czasem trochę piaszczystych, czasem z korzeniami. No wiadomo, taki rower na każdy teren, w rozumieniu nieco ambitniejszego amatora-turysty.

Chodzi mi po głowie kupno jakiegoś MTB XC HT. Zastanawia mnie geometria takiego roweru. Lubię jeździć trasy po 100+ km, i chciałbym to robić w miarę komfortowo. Absolutnie nie chodzi mi o wyprostowaną trekkingową pozycję, ale też nie muszę leżeć jak na jakimś wyścigu. Celowałbym mniej więcej w coś takiego:

https://m.team29er.pl/images/stories/news/Rowery/medano_photon/ephoton_29er_rower_jazda.jpg

https://blog.decathlon.pl/wp-content/uploads/2021/07/jak_ustawic_siodelko.jpg