Skocz do zawartości

MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, krix napisał(a):

1. Mój pierwszy z życiu klucz dynamometryczny Wera 2,5 - 25 Nm, model A5 (końcówka 1/8 cala ). Jest boski, ma wspaniałą kulturę pracy. Nie oddam go nigdy. Żona nie wie, ile kosztował  ? Dzieci dostaną w spadku.

Klucz bardzo OK niemniej to nasadki Wery są szczególnie ciekawe ? 

BTW: Ten BG2000 to smar wodnorozcieńczalny ? Jak ma być dobrze to byle jaki smar przemysłowy/motoryzacyjny a jak idealnie to coś z klasą odporności na wodę pod zastosowania morskie.

Odnośnik do komentarza
W dniu 25.05.2023 o 15:57, krix napisał(a):

Moze lepiej Rebę niż Foxa, bo: "Fox Rhytm jest amorem OEM sprzedawanym producentom w trochę okrojonej wersji w stosunku do wersji detalicznej. Nie ma pokrycia goleni Kashima i ma  znacznie uproszczony damper. Zamiast FIT4 ma Grip. Spodziewałbym się że nie będzie taki super czuły jak Foxy wyższej klasy o których mówi się że wybierają liście. Pokrętła ma podobne jak w Rebie i sądzę że będzie pracował podobnie jak Reba. Nie wiem natomiast czy tłumik jest rozbieralny jak w Rebie. Rozbieralny tłumik ma zaletę że jak padnie to można kupić części i go odbudować. Jak również serwisować go na bieżąco. Zamknięty cartridge powietrzny jest jednak pewną niedogodnością." ( @jajacek ) 

Prawda jest taka, że pod względem pracy Rhythm zjada Rebę na śniadanie jak ciepłą bułeczkę z masłem. Jest naprawdę niewielka różnica, w ślepym teście nieodczuwalna nawet przez zawodników pro między Rhythmem a Performance. Tłumik jest rozbieralny, odbudowywalny. Golenie górne z tego samego parszywego alu co w rebie (stop z rodziny 6000, droższe FOXy mają 7000). Jedyna wada to koszty serwisu - jak w przypadku każdego FOXa są 2-3x droższe niz w przypadku RSów.

Swoją drogą co tak gloryfikujecie tą Rebę - to podstawowy amortyzator, z bardzo prymitywnym tłumikiem kompresji (MotionControl) - w tych tłumikach olej przelewa się do pustej przestrzeni w której jest powietrze - podczas przeciskania się oleju przez przesłonę w tłumiku ulega on napowietrzeniu (powstają pęcherze powietrza w oleju jak w wodzie gazowanej), zapowietrzony olej to dużo mniejsza lepkość i spadek siły tłumienia. Nie nadaje się to do jazdy po powtarzających się, dosyć blisko siebie ułożonych nierównościach (schody, zjazdy usiane korzeniami itp.). We wszystkich obecnie stosowanych tłumikach FOXa olej jest separowany od powietrza. Poza tym przepływy tłumika powrotu są dużo większe co ma wpływ na czułość. Nie wiem co autor miał na myśli pisząc o zamkniętych cartridge'ach powietrznych. Takich w FOXie nie ma. Widziełem takie w suntoruach sprzed 15 lat i skrajnie budżetowej chińszczyźnie.

Odnośnik do komentarza
33 minuty temu, mike21 napisał(a):

Klucz bardzo OK niemniej to nasadki Wery są szczególnie ciekawe ? 

BTW: Ten BG2000 to smar wodnorozcieńczalny ? Jak ma być dobrze to byle jaki smar przemysłowy/motoryzacyjny a jak idealnie to coś z klasą odporności na wodę pod zastosowania morskie.

Czy smar wodnorozcieńczalny może być jednocześnie odporny na wodę - poważnie pytam ? To nie sarkazm, ja się na tym nie znam - ale ten smar jest/był mocno polecany.

9A8A5120-25B0-4277-B79E-505242F69E33.jpeg

Odnośnik do komentarza

To czy jest wodorozcieńczsalny to drugorzędne. Tak, całkowicie woda się go nie ima. Nawet w wysokich ciśnieniach. Służy miedzy innymi do skutecznej ochrony łożysk, elementów ruchomych w wędkarskich kolowrotkach nomen-omen produkcji Shimano. Warto zainwestować, nie jest tani. 

Edytowane przez ram
.
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, mike21 napisał(a):

Prawda jest taka, że pod względem pracy Rhythm zjada Rebę na śniadanie jak ciepłą bułeczkę z masłem. Jest naprawdę niewielka różnica, w ślepym teście nieodczuwalna nawet przez zawodników pro między Rhythmem a Performance. Tłumik jest rozbieralny, odbudowywalny. Golenie górne z tego samego parszywego alu co w rebie (stop z rodziny 6000, droższe FOXy mają 7000). Jedyna wada to koszty serwisu - jak w przypadku każdego FOXa są 2-3x droższe niz w przypadku RSów.

Swoją drogą co tak gloryfikujecie tą Rebę - to podstawowy amortyzator, z bardzo prymitywnym tłumikiem kompresji (MotionControl) - w tych tłumikach olej przelewa się do pustej przestrzeni w której jest powietrze - podczas przeciskania się oleju przez przesłonę w tłumiku ulega on napowietrzeniu (powstają pęcherze powietrza w oleju jak w wodzie gazowanej), zapowietrzony olej to dużo mniejsza lepkość i spadek siły tłumienia. Nie nadaje się to do jazdy po powtarzających się, dosyć blisko siebie ułożonych nierównościach (schody, zjazdy usiane korzeniami itp.). We wszystkich obecnie stosowanych tłumikach FOXa olej jest separowany od powietrza. Poza tym przepływy tłumika powrotu są dużo większe co ma wpływ na czułość. Nie wiem co autor miał na myśli pisząc o zamkniętych cartridge'ach powietrznych. Takich w FOXie nie ma. Widziełem takie w suntoruach sprzed 15 lat i skrajnie budżetowej chińszczyźnie.

Z tą gloryfikacją Reby to bym nie przesadzał. Akurat zmieniłem na Fox Performance. Ale nie był to zły amor. Był lekki, bezproblemowy, sztywny i tańszy w serwisie. Uważam że jest świetnym wyborem jak ktoś potrzebuje podstawowy, lekki amor do XC.

Wierzę że różnica między Rhythm a Performance jest nieodczuwalna bo oba mają ten sam tłumik Grip. Natomiast różnica wagowa jest spora jeśli ma to dla kogoś znaczenie. Mój Fox Performance waży 1470 gramów. Reba ważyła 1630. Ważone przeze mnie. Fox Rhythm wyjęty z roweru zważony na YT waży 1824. 350 gramów więcej niż Performance.

Co do zamkniętych cartridge'ów to miałem Foxa Float Evolution 2014 Z tłumikiem O/C w formie cartridge'a który był awaryjny i problematyczny. Ale ponieważ sam nie serwisuję to mogłem popieprzyć że była to zamknięta konstrukcja. Co do Suntourów sprzed 15 lat. W każdym XCR Air i Raidon do dzisiaj jest nierozbieralny tłumik. Dopiero w Epixon/Axon jest rozbieralny.

Odnośnik do komentarza

Epixon od 2016 ma tłumik ten sam co raidon - nierozbieralny.

Piszesz jak rozumiem o masie FOXa 34 Rhythm 29". Revel (czyli Reba na goleniach 35) waży ponad 1,9kg.

Tłumiki kompresji CTD O/C w FOXach były zwalone. W każdym razie rozbieralne i dało się to usprawnić. Niemniej do tłumików FOXa trzeba mieć już trochę specyficznych narzędzi (jak do Chargerów RS) więc nie zawsze jest sens brać się za to w domu ?

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, mike21 napisał(a):

Prawda jest taka, że pod względem pracy Rhythm zjada Rebę na śniadanie jak ciepłą bułeczkę z masłem. Jest naprawdę niewielka różnica, w ślepym teście nieodczuwalna nawet przez zawodników pro między Rhythmem a Performance. Tłumik jest rozbieralny, odbudowywalny. Golenie górne z tego samego parszywego alu co w rebie (stop z rodziny 6000, droższe FOXy mają 7000). Jedyna wada to koszty serwisu - jak w przypadku każdego FOXa są 2-3x droższe niz w przypadku RSów.

Swoją drogą co tak gloryfikujecie tą Rebę - to podstawowy amortyzator, z bardzo prymitywnym tłumikiem kompresji (MotionControl) - w tych tłumikach olej przelewa się do pustej przestrzeni w której jest powietrze - podczas przeciskania się oleju przez przesłonę w tłumiku ulega on napowietrzeniu (powstają pęcherze powietrza w oleju jak w wodzie gazowanej), zapowietrzony olej to dużo mniejsza lepkość i spadek siły tłumienia. Nie nadaje się to do jazdy po powtarzających się, dosyć blisko siebie ułożonych nierównościach (schody, zjazdy usiane korzeniami itp.). We wszystkich obecnie stosowanych tłumikach FOXa olej jest separowany od powietrza. Poza tym przepływy tłumika powrotu są dużo większe co ma wpływ na czułość. Nie wiem co autor miał na myśli pisząc o zamkniętych cartridge'ach powietrznych. Takich w FOXie nie ma. Widziełem takie w suntoruach sprzed 15 lat i skrajnie budżetowej chińszczyźnie.

Reba owszem może i jest dość tępa w działaniu, ale za to jest lekka i sztywna.  

Do tego jest znacznie tańsza niż ten fox co czyni ją dobrym wyborem do ostrzejszej jazdy, dla cięższych zawodników etc. Owszem nie wybierze każdego patyka ale korzenie czy schody - bez problemu. W tej kategorii cenowej nie ma co wybrzydzać.

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Veriv napisał(a):

Reba owszem może i jest dość tępa w działaniu, ale za to jest lekka i sztywna.  

Do tego jest znacznie tańsza niż ten fox co czyni ją dobrym wyborem do ostrzejszej jazdy, dla cięższych zawodników etc. Owszem nie wybierze każdego patyka ale korzenie czy schody - bez problemu. W tej kategorii cenowej nie ma co wybrzydzać.

 

A warto dopłacić do Sida select rl względem Reby ?

Odnośnik do komentarza

Nie wiem, nie miałem nigdy SIDa. Ale Reby miałem chyba 4.

Myślę że warto tylko wtedy gdy wiesz po co chcesz wyższy model, przeznaczony do ściganiania się. Czytaj jesteś lekkim wyżyłowanym fanatykiem ścigania się. Takim dla którego miesiąc z 10k metrów up to miesiąc zmarnowany ?

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Veriv napisał(a):

Nie wiem, nie miałem nigdy SIDa. Ale Reby miałem chyba 4.

Myślę że warto tylko wtedy gdy wiesz po co chcesz wyższy model, przeznaczony do ściganiania się. Czytaj jesteś lekkim wyżyłowanym fanatykiem ścigania się. Takim dla którego miesiąc z 10k metrów up to miesiąc zmarnowany ?

To nie tak… ale czytam forum: Judy nie bardzo, Reba tępo pracuje… Fox dobry… ale to nie tania rzecz…

Nie ścigam się, 10k metrów up w płaskopolsce też nie ma jak…

 

Odnośnik do komentarza
To nie tak… ale czytam forum: Judy nie bardzo, Reba tępo pracuje… Fox dobry… ale to nie tania rzecz…
Nie ścigam się, 10k metrów up w płaskopolsce też nie ma jak…
 
Hahaha dokładnie...gdyby nie Forum, dawno bym coś kupił, a nie rozkminiał ;)
...choć w rzeczy samej kupiłem, ale oddałem, bo trzeba kupować, a nie kupić...;)
Jest takie żydowska anegdota - "kupić, nie kupić? Pohandlować warto!" :)

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Reba owszem może i jest dość tępa w działaniu, ale za to jest lekka i sztywna.  
Do tego jest znacznie tańsza niż ten fox co czyni ją dobrym wyborem do ostrzejszej jazdy, dla cięższych zawodników etc. Owszem nie wybierze każdego patyka ale korzenie czy schody - bez problemu. W tej kategorii cenowej nie ma co wybrzydzać.
 
Dyskusja nabrała rumieńców :) Super!
Panowie, przypominam pytanie - czy wbombię widelec 1 1/8 ' w miejsce dotychczasowej calowej rury? Szerokość mufy kierownicy ok 3 cm

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Pepe75 napisał(a):

A warto dopłacić do Sida select rl względem Reby ?

Nasz ścigający się kolega mechanik twierdzi że zdecydowanie warto. Zyskujesz tłumik Charger 2, lepszą budę, komorę DebonAir i uszczelki SKF.  Lepsze uszczelki i inny typ oleju zapewniają mniejsze opory czyli czulszą pracę. Lepsza, lżejsza buda z mocniejszymi goleniami 35 mm w obecnych wersjach. Tłumik Charger 2 jest lepszy niż Motion Control. Jak rozumiem ma to co Fox czyli nie pozwala olejowi mieszać się z powietrzem. Jeździłem testowo na SIDach i jakość amortyzacji była bardzo dobra i od razu ewidentnie bardziej czuła niż w Rebie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...