ram Opublikowano 13 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2022 Okołkowana opona (bieżnik) lub agresywny bieżnik (wysokie kostki bieżnika) kompletnie nie nadają się na jazdę po chodniku, asfalcie, betonie, miejskich traktach, ulicach. Grozi śmiercią. Wysoki kołek, rzadko rozmieszczony to typowa opona do jazdy w grzązkim błocie, mieszaninie śniegu błota. Do jazdy w śniegu - fat-tire. Każdy odpowiada za siebie i podejmuje sam decyzje za siebie. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 13 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2022 Oczywiście myślę o jeździe w zimie, w mieście. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 13 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2022 tylko ciężko zmieniać opony w czasie jazdy na trasie Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 13 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2022 o tym mówimy Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 13 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2022 dla porównania gravelowa schwalbe winter 28x1.6" Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 13 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2022 Okołkowana opona (bieżnik) lub agresywny bieżnik (wysokie kostki bieżnika) kompletnie nie nadają się na jazdę po chodniku, asfalcie, betonie, miejskich traktach, ulicach. Grozi śmiercią Każda opona MTB wg mnie trzyma się asfaltu lepiej niż wąska szosowa, czy gravelowa. Kostki huczą i dają duże opory toczenia, ale trzymają się mocno drogi.Nie dotyczy lodu.p.s.: A na lodzie dzisiaj było pięknie. Czekałem na to cały rok. W kolcach na czystym lodzie mogę hamować na maksa i koło się trzyma Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 13 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2022 2 godziny temu, BrudnyHenryk napisał(a): Każda opona MTB wg mnie trzyma się asfaltu lepiej niż wąska szosowa, czy gravelowa. Kostki huczą i dają duże opory toczenia, ale trzymają się mocno drogi. ...niż szosówką- zgoda. Ale piszę o poruszaniu się w zimie po asfalcie, w mieście, jeździe do pracy po bułki, na MTB a nie na oponach szosowych. I tak w mieście , na co dzień jeżdżę po zagołoledzionych rano drogach, na oponach typu SLICK z upuszczonym do minimum powietrzem. W zimie po mieście jeżdżę z górą 30 lat. Zwykłe "górskie" opony nie kleją się asfaltu poniżej +5 st. C. Na 5 doznanych kontuzji, 3 były w zimie, w mieście, na oponach mtb. Ostatnia jaką złąpałem, 3 lata temu, to złamane 2 żeber na skutek wjechania na szkło reflektora wbudowane w trotuar. Od tej pory jeżdżę zimą tylko na slickach. Zresztą w lecie również. Jest cicho, szybko i przyjemnie. Powierzchnie opony odwzorowuje powierzchnie podłoża. Wspomniane przez Ciebie kostki/ kołki na oponie mtb huczą i nie trzymają się twardej nawierzchni. Opony MTB są projektowane do jazdy terenowej a nie na utwardzone drogi. Podobnie zresztą jak mieszanka zimowych opon samochodowych , która ma kleić się do podłoża i nie być " twarda" w temp. ujemnych. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 13 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2022 ok Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 14 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2022 CST Sensamo Control - zimą do miasta i na szosę Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 14 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2022 13 godzin temu, ram napisał(a): ...niż szosówką- zgoda. Ale piszę o poruszaniu się w zimie po asfalcie, w mieście, jeździe do pracy po bułki, na MTB a nie na oponach szosowych. I tak w mieście , na co dzień jeżdżę po zagołoledzionych rano drogach, na oponach typu SLICK z upuszczonym do minimum powietrzem. W zimie po mieście jeżdżę z górą 30 lat. Zwykłe "górskie" opony nie kleją się asfaltu poniżej +5 st. C. Na 5 doznanych kontuzji, 3 były w zimie, w mieście, na oponach mtb. Ostatnia jaką złąpałem, 3 lata temu, to złamane 2 żeber na skutek wjechania na szkło reflektora wbudowane w trotuar. Od tej pory jeżdżę zimą tylko na slickach. Zresztą w lecie również. Jest cicho, szybko i przyjemnie. Powierzchnie opony odwzorowuje powierzchnie podłoża. Wspomniane przez Ciebie kostki/ kołki na oponie mtb huczą i nie trzymają się twardej nawierzchni. Opony MTB są projektowane do jazdy terenowej a nie na utwardzone drogi. Podobnie zresztą jak mieszanka zimowych opon samochodowych , która ma kleić się do podłoża i nie być " twarda" w temp. ujemnych. Zależy od mieszanki opony. W zeszłym roku jeździłem z bratem na singlach po śniegu i lodzie. Brat jeździł na schwalbe rocket ronie ale drucie, ja na rocket ronie w najwyższej wersji zwijanej. Moje opony dawały przyczepność na śniegu i kontrolę na lodzie, jego na lodzie miały 0 przyczepności. Mi się wydaje, że slicki mają lepszą przyczepność na asfalcie, ale wolę tracić przyczepność jadąc na mtb na oponie terenowej, ale to bardziej kwestia kontroli nad mtb, nie mam problemu aby wyprowadzić rower mtb z poślizgu, poślizg na szosie jest bardziej przerażający. Jednak opona slick z dobrej mieszanki w mtb może robić robotę. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 14 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2022 Stań nad rowerem, naciśnij hamulec i popchnij kierownicę do przodu. W kolcach na lodzie tylne koło podnosi się do góry. Co więcej mogę pchać kierownicę z całej siły (siodełko zapiera się o tyłek) - nie jestem w stanie przesunąć koła. To jest przyczepność Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 14 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2022 Na serio nie próbowałem, ale czasami oglądam 'lodowy' motorsport. I tam jednak na slickach nikt nie jeździ - co więcej, kolce mają na przykład w takim ice speedway konkretne: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ice_speedway#/media/Plik:Eisspeedway_Maschine_05.JPG. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 14 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2022 Z tą kierownicą to Ci nie będzie wygodnie.Dałem się namówić (wiem, że nie namawiałeś)i będzie kierownica Ritchey Gravel Comp VentureMax V2 440 mm Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 14 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2022 Godzinę temu, miro napisał(a): czasami oglądam 'lodowy' motorsport. I tam jednak na slickach nikt nie jeździ - co więcej, kolce mają oczywiście, że nie jeździ na slick. Ja pisałem, o jeździe w mieście, po asfalcie, zimą , bez śniegu i lodu, na slickach. ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się