Gość Opublikowano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2022 Godzinę temu, jajacek napisał(a): Co do amora z przodu to zawsze wygładzi on drogę nawet na szutrach, gruntówkach czy brukach. To już były stwierdzone w paru epizodach na GCN. Nie neguję sensu amortyzatora w gravelach. Sam pisałem w innych wątkach, że kupię sobie za jakiś czas takiego gravela, nawet z e-wspomaganiem ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2022 Też mi się wydaje że to może być bardzo fajny uniwersalny rower szosowo-eksploracyjny. Ja się bardziej zamierzałem na elektryczną szosę z myk-mykiem. I takie fajne szosy robi i Spec i Trek i pewnie parę innych firm. 480Wh baterii, w miarę lekkie, tak do ok. 12-13kg. Tarcze i miejsce na trochę szersze opony. Pełny gravel nie jest mi potrzebny. Natomiast na długich zjazdach szosowych w Alpach doskwierał mi brak możliwości opuszczenia siodełka. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2022 Na razie celuję w to lub odpowiedni model innego producenta, tylko uginacza z przodu jeszcze brak: https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/rowery-elektryczne-gravel/grail-on/grail-on-cf-8/2552.html?dwvar_2552_pv_rahmenfarbe=OG%2FBK. Ale poczekam, za parę lat pewnie się pojawi. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 2 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2022 myk myk w szosie? no na to to nawet ja nie wpadłem Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2022 No popatrz. A taki Matej Mohoric wpadł na to i wygrał dzięki niemu monument Milan - San Remo :) https://www.facebook.com/watch/?v=1442136066221187 Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 2 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2022 mym-myk na zjazdach ma poprawić aerodynamikę czy nie skumałem? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2022 Nie aerodynamikę ale ją pośrednio też. Obniżasz środek ciężkości dzięki czemu masz dużo lepszą kontrolę na zjeździe i możesz zjeźdżać bardziej agresywnie i lepiej pokonywać ciasne zakręty. Analogicznie jak na zjazdach na MTB. Spróbuj zjechać efektywnie z siodełkiem na maks. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2022 29 minut temu, BrudnyHenryk napisał(a): myk myk w szosie? No właśnie. Ja również zastanawiam się nad sensem montażu w wyścigowym MTB - XC . Przecież z racji geometrii rower XC, z racji dużego kąta główki, na rowerze takim co do zasady trudno, lub może lepiej: niebezpiecznie jest zjechać ze stoku powiedzmy o nachyleniu 13-20 %. Rower MTB XC nie jest jako taki przeznaczony do zjazdów . Owszem, lepiej i szybciej podjeżdża. Wagę robi również dodatkowo montowany mykmyk. Jaki jest więc sens montażu takiej sztycy w XC ? (wielu właścicieli lekkich karbonowych XC narzekało na brak sztycy, także na tym forum). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2022 Są bardzo lekkie myk-myki MTB. Jeden z najlżejszych produkuje ktoś dla polskiej grupy MTB, JBG, 240 gramów http://jbg2dps.com/ Ciekawe jest prześledzenie drogi jaką przeszła Maja Włoszczowska jeśli chodzi o sprzęt. Zaczynała na rowerach o "kwadratowej" geometrii z których zdzierano lakier. Super lekkich. A skończyła na 29 cali z myk-mykiem bo bezpieczniej i szybciej się zjeżdża a mało się traci na podjazdach. A trenuje w wolnej chwili dużo na fullu, bo jeszcze lepsza przyczepność i bezpieczeństwo. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 3 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2022 czyli myk myk zaczął być używany do czegoś innego niż pierwotnie. I dobrze. W fullu opuszczam sztuce, żeby mi siodełko nie przeszkadzało, a nie żeby na nim niżej siedzieć. Teraz rozumiem po co robią sztyce 6 cm Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 3 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2022 wracając do tematu AXS to nie udało mi się skonfigurować ich tak, żeby jednocześnie działały manetki GX i Force Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 3 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2022 Co ciekawe to manetki Force AXS są tańsze niż Rival AXS, a przecież są bardziej zaawansowane: mają gniazdo zewnętrzne dla blips i śrubę do ustawienia zakresu wolnego ruchu (free stroke).Drugie zaskoczenie to, że szosową grupę AXS i mechaniczną można kupić w podobnej cenie Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 3 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2022 Dotyczy napędu 1x. Napęd 2x jest droższy niż mechaniczny, bo ma 2 drogie przerzutki Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2022 Do xc 6 cm w większości przypadków też starcza, daje łatwiejszą kontrolę nad rowerem i waży ze 100 gramów więcej niż zwykła sztyca. Np. Sztyca dt swissa (minus cena 1700 zl). Sam ostatnio sprawdzałem na singlach w myslenicach przy jakim opuszczeniu sztycy robię trasę zjazdową najszybciej i wygrało 6 cm, mówię tu o stałym opuszczeniu na początku 8 minutowego segmentu ze średnim nachyleniem 4%. 6 cm daje lepszą kontrolę i w razie dopedalowania z siodełka jest jeszcze jakaś moc. Jechałem wtedy ma platformach, z SPD gdzie mam 100% kontrolę nad pedałami coś bliżej 8-10cm bo nie potrzebuje siadać aby ostro dopedałowac na wyjściu z zakrętu Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2022 Jeździłem testowo z takim myk-mykiem: https://www.specialized.com/no/en/command-post-xcp/p/116723?searchText=28115-3130&color=211630-116723 35 mm było w pełni wystarczające na równinach. W górach przydałoby się więcej. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się