Skocz do zawartości

Opony do MTB


Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, jajacek napisał(a):

Taśma tubeless rozciąga się od brzegu do brzegu i zakrywa szczelnie wszystkie nyple

Miałem na myśli po czym poznam jakie to obręcze, taśmy i tak nie zobaczę zanim nie ściągnę opon (dlatego zresztą na wszelki wypadek postanowiłem najpierw założyć z dętkami a dopiero potem kombinować).

Odnośnik do komentarza

Też niedawno mocowałem sie z oponą, poskarżyłem się tutaj:

https://roweroweporady.pl/f/topic/10766-pomysły-na-prezent-dla-rowerzysty-co-kupić-do-120-zł/?do=findComment&comment=80069

Jak się zastanowić, to spowodowane jest to tymi kesonowymi felgami, są w środku prawie płaskie i drut opony nie ma gdzie się schować. Najtrudniej wbić pierwsze 3 łyżki, cały czas trzeba ściskać oponę na obwodzie aby ułożyła się jak najgłębiej. Nie jest łatwo, ale skoro założyli to da się też zdjąć. 

P.S.  Nie wyobrażam sobie takiego łatania w trudnych warunkach, np. zimno, deszcz, ciemno?.  To wtedy sytuacja patowa. Chyba bym pchał do najbliższej stodoły, a jeszcze lepiej na dworzec PKP i do domu?

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Turysta05 napisał(a):

Też niedawno mocowałem sie z oponą, poskarżyłem się tutaj:

https://roweroweporady.pl/f/topic/10766-pomysły-na-prezent-dla-rowerzysty-co-kupić-do-120-zł/?do=findComment&comment=80069

Jak się zastanowić, to spowodowane jest to tymi kesonowymi felgami, są w środku prawie płaskie i drut opony nie ma gdzie się schować. Najtrudniej wbić pierwsze 3 łyżki, cały czas trzeba ściskać oponę na obwodzie aby ułożyła się jak najgłębiej. Nie jest łatwo, ale skoro założyli to da się też zdjąć. 

P.S.  Nie wyobrażam sobie takiego łatania w trudnych warunkach, np. zimno, deszcz, ciemno?.  To wtedy sytuacja patowa. Chyba bym pchał do najbliższej stodoły, a jeszcze lepiej na dworzec PKP i do domu?

Pierwsze 3 łyżki?

Ja w ogóle mam tylko 3. 

 

Udało mi się przód zdjąć po godzinie, wydaje mi się, ze koło jest od razu pod tubeless - jest jakaś warstwa plastiku - więc na razie oleję dętki już, założę i spróbuję napompować, w sumie nic nie stracę. Tylko czemu wtedy montowali te Krakeny z dętkami?

Odnośnik do komentarza

Nigdy nie były mi potrzebne 3 łyżki. Używam tylko 2. Były ze dwie opony z którymi okrutnie się męczyłem. Czasem warto się wspomóc płynem do zmywania.

A czemu montowali z dętkami? Dętki kosztują 10 zł w hurcie. A wentyle i mleko do nich z 30-50 zł plus dłuższy czas pracy serwisanta, który ma  zarabiać dla sklepu a nie pierniczyć się z tubeless :)

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, jajacek napisał(a):

Porządne opony nie mają żadnego drutu ?

Dobre?.  Też skomentuję żartem. Może kord, może kevlar, może drut? Ja jako mechanik mam szacunek dla stali?.  Ale jakieś wzmocnienie "na rancie" musi być, najlepiej to widać na prezerwatywach, bez tego się rozleci i spadnie, a wtedy... to ci dopiero niespodzianka?

Odnośnik do komentarza

Mam przyjemność zameldować, że przednie koło ogarnięte. Cisnąłem aż do 3 bar czekając aż strzeli, strzeliło raz i tyle - póki co wydaje się być ok, nic nie syczy, opona chyba siedzi ładnie - ale zmęczonym wielce. 

Mleka jeszcze nie wlewałem bo nie wiedziałem jak to się potoczy - wleję przez wentyl, ale za nic nie umiem rdzenia wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, jajacek napisał(a):

Kluczyk do odkręcenia rdzenia musisz mieć. Cienkimi szczypcami też można.

Klucz do wkładu wentyla PRESTA FV SCHRADER AV 4w1 - SZOSAMTB_PL klucz zaworu wentyla X-FEE - 12061756282 - Allegro.pl

Mam, ogarnąłem, przy drugim kole wyciągnąłem rdzeń zanim włożyłem w koło. W poprzednim coś było luźno i po prostu cały się obracał.

Drugie koło poszło znacznie szybciej, jakieś 30 minut ze zwykłą pompką, dla kontrastu przednie łącznie jakoś 3h. Chyba się robię w tym dobry. 

 

EDIT:

Właśnie z obu zeszło powietrze. Co mogło pójść nie tak / co zrobić z tym teraz?

 

EDIT2: 

Ewidentnie słyszę jak powietrze ucieka przez wentyl, w miejscu gdzie wchodzi w obręcz. Niezależnie od tego jak mocno wkręcę. Oryginalnie były takie lekko ukośne podkładki pod nakrętkami wentyli, więc dołożyłem i to, ale nic nie pomaga. 

Odnośnik do komentarza

Rozumiem, ze w obu przypadkach ucieka w okolicach wentyla, o tutaj

https://i.ibb.co/VVHMRR9/zdj.jpg

Masz Rockridera XC100, tam taśma tubeless powinna być fabrycznie. Ale ktoś mógł ją rozwalić wyjmyjąc nyple lub nieumiejętnie ściągając dętki. Obręcz ma w środku pustą przestrzeń. Powietrze może dostawać się skądkolwiek do środka obręczy a potem uciekać w okolicach wentyla.

edit 1.

@Chertan Nie wiem, mi się zdarzało jezdzić w ogóle bez mleka i dobrej jakości opona trzyma ciśnienie bez mleka. A jak powietrze ucieka przez otwór na wentyl, to tamtedy wyleci też mleko. Testowałem i skutki sa kiepskie bo potem tą obręcz ciężko doczyścić. 

edit 2

@Rot ja bym chyba okleił jeszcze raz taśmą tubeless.(Lub 1szy raz?) Samodzielnie lub zlecając w serwisie. link do taśmy : https://www.decathlon.pl/p/tasma-samoprzylepna-na-obrecz-tubeless-rolka-5-m-x-21-25-28-32-36-39-mm/_/R-p-X8627312?lpoid=ebf85b471605b0af6aaf9b0b27818af5a3808086&mc=8627312&&cd=20490598297&ad=&kd=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA7OqrBhD9ARIsAK3UXh0NTP0QY6pax2jQWzXbYIKXcmy9JRI23_57hTAL5ETXBOTwFNc0pd0aAqe4EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...