jajacek Opublikowano 12 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2023 Taśma tubeless rozciąga się od brzegu do brzegu i zakrywa szczelnie wszystkie nyple Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 13 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2023 17 godzin temu, jajacek napisał(a): Taśma tubeless rozciąga się od brzegu do brzegu i zakrywa szczelnie wszystkie nyple Miałem na myśli po czym poznam jakie to obręcze, taśmy i tak nie zobaczę zanim nie ściągnę opon (dlatego zresztą na wszelki wypadek postanowiłem najpierw założyć z dętkami a dopiero potem kombinować). Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 13 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2023 Jak będziesz zakładał z dętkami to przecież będziesz miał zdjęte opony i będziesz widział. Zresztą, ile czasu zajmuje spuszczenie powietrza np. z przedniego koła i odchylenie opony żeby sprawdzic? 5 minut z ponownym napompowaniem? Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 Widzę nie do końca taśmę, a warstwę plastikowego... czegoś, w miejscach nypli są też powsadzane plastikowe okręgi. Jest dobrze? Powiem też szczerze, że te opony za nic w świecie nie dają się zdjąć. Ledwo wsadziłem jedną łyżkę, dalej już mam twardy opór. Odnośnik do komentarza
Turysta05 Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 Też niedawno mocowałem sie z oponą, poskarżyłem się tutaj: https://roweroweporady.pl/f/topic/10766-pomysły-na-prezent-dla-rowerzysty-co-kupić-do-120-zł/?do=findComment&comment=80069 Jak się zastanowić, to spowodowane jest to tymi kesonowymi felgami, są w środku prawie płaskie i drut opony nie ma gdzie się schować. Najtrudniej wbić pierwsze 3 łyżki, cały czas trzeba ściskać oponę na obwodzie aby ułożyła się jak najgłębiej. Nie jest łatwo, ale skoro założyli to da się też zdjąć. P.S. Nie wyobrażam sobie takiego łatania w trudnych warunkach, np. zimno, deszcz, ciemno?. To wtedy sytuacja patowa. Chyba bym pchał do najbliższej stodoły, a jeszcze lepiej na dworzec PKP i do domu?. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 Porządne opony nie mają żadnego drutu ? Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 3 minuty temu, Turysta05 napisał(a): Też niedawno mocowałem sie z oponą, poskarżyłem się tutaj: https://roweroweporady.pl/f/topic/10766-pomysły-na-prezent-dla-rowerzysty-co-kupić-do-120-zł/?do=findComment&comment=80069 Jak się zastanowić, to spowodowane jest to tymi kesonowymi felgami, są w środku prawie płaskie i drut opony nie ma gdzie się schować. Najtrudniej wbić pierwsze 3 łyżki, cały czas trzeba ściskać oponę na obwodzie aby ułożyła się jak najgłębiej. Nie jest łatwo, ale skoro założyli to da się też zdjąć. P.S. Nie wyobrażam sobie takiego łatania w trudnych warunkach, np. zimno, deszcz, ciemno?. To wtedy sytuacja patowa. Chyba bym pchał do najbliższej stodoły, a jeszcze lepiej na dworzec PKP i do domu?. Pierwsze 3 łyżki? Ja w ogóle mam tylko 3. Udało mi się przód zdjąć po godzinie, wydaje mi się, ze koło jest od razu pod tubeless - jest jakaś warstwa plastiku - więc na razie oleję dętki już, założę i spróbuję napompować, w sumie nic nie stracę. Tylko czemu wtedy montowali te Krakeny z dętkami? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 Nigdy nie były mi potrzebne 3 łyżki. Używam tylko 2. Były ze dwie opony z którymi okrutnie się męczyłem. Czasem warto się wspomóc płynem do zmywania. A czemu montowali z dętkami? Dętki kosztują 10 zł w hurcie. A wentyle i mleko do nich z 30-50 zł plus dłuższy czas pracy serwisanta, który ma zarabiać dla sklepu a nie pierniczyć się z tubeless :) Odnośnik do komentarza
Turysta05 Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 8 minut temu, jajacek napisał(a): Porządne opony nie mają żadnego drutu ? Dobre?. Też skomentuję żartem. Może kord, może kevlar, może drut? Ja jako mechanik mam szacunek dla stali?. Ale jakieś wzmocnienie "na rancie" musi być, najlepiej to widać na prezerwatywach, bez tego się rozleci i spadnie, a wtedy... to ci dopiero niespodzianka?. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 Tak, wzmocnienie jest. Zwykle kevlar lub coś podobnego, bardzo elastycznego. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 Mam przyjemność zameldować, że przednie koło ogarnięte. Cisnąłem aż do 3 bar czekając aż strzeli, strzeliło raz i tyle - póki co wydaje się być ok, nic nie syczy, opona chyba siedzi ładnie - ale zmęczonym wielce. Mleka jeszcze nie wlewałem bo nie wiedziałem jak to się potoczy - wleję przez wentyl, ale za nic nie umiem rdzenia wyciągnąć. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 Kluczyk do odkręcenia rdzenia musisz mieć. Cienkimi szczypcami też można. Klucz do wkładu wentyla PRESTA FV SCHRADER AV 4w1 - SZOSAMTB_PL klucz zaworu wentyla X-FEE - 12061756282 - Allegro.pl Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 Godzinę temu, jajacek napisał(a): Kluczyk do odkręcenia rdzenia musisz mieć. Cienkimi szczypcami też można. Klucz do wkładu wentyla PRESTA FV SCHRADER AV 4w1 - SZOSAMTB_PL klucz zaworu wentyla X-FEE - 12061756282 - Allegro.pl Mam, ogarnąłem, przy drugim kole wyciągnąłem rdzeń zanim włożyłem w koło. W poprzednim coś było luźno i po prostu cały się obracał. Drugie koło poszło znacznie szybciej, jakieś 30 minut ze zwykłą pompką, dla kontrastu przednie łącznie jakoś 3h. Chyba się robię w tym dobry. EDIT: Właśnie z obu zeszło powietrze. Co mogło pójść nie tak / co zrobić z tym teraz? EDIT2: Ewidentnie słyszę jak powietrze ucieka przez wentyl, w miejscu gdzie wchodzi w obręcz. Niezależnie od tego jak mocno wkręcę. Oryginalnie były takie lekko ukośne podkładki pod nakrętkami wentyli, więc dołożyłem i to, ale nic nie pomaga. Odnośnik do komentarza
Chertan Opublikowano 15 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2023 Bez mleka powietrze uchodzi, mleko ma uszczelnić. Poruszaj też oponą na rancie, żeby lepiej siadła. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 15 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2023 Rozumiem, ze w obu przypadkach ucieka w okolicach wentyla, o tutaj : https://i.ibb.co/VVHMRR9/zdj.jpg Masz Rockridera XC100, tam taśma tubeless powinna być fabrycznie. Ale ktoś mógł ją rozwalić wyjmyjąc nyple lub nieumiejętnie ściągając dętki. Obręcz ma w środku pustą przestrzeń. Powietrze może dostawać się skądkolwiek do środka obręczy a potem uciekać w okolicach wentyla. edit 1. @Chertan Nie wiem, mi się zdarzało jezdzić w ogóle bez mleka i dobrej jakości opona trzyma ciśnienie bez mleka. A jak powietrze ucieka przez otwór na wentyl, to tamtedy wyleci też mleko. Testowałem i skutki sa kiepskie bo potem tą obręcz ciężko doczyścić. edit 2 @Rot ja bym chyba okleił jeszcze raz taśmą tubeless.(Lub 1szy raz?) Samodzielnie lub zlecając w serwisie. link do taśmy : https://www.decathlon.pl/p/tasma-samoprzylepna-na-obrecz-tubeless-rolka-5-m-x-21-25-28-32-36-39-mm/_/R-p-X8627312?lpoid=ebf85b471605b0af6aaf9b0b27818af5a3808086&mc=8627312&&cd=20490598297&ad=&kd=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA7OqrBhD9ARIsAK3UXh0NTP0QY6pax2jQWzXbYIKXcmy9JRI23_57hTAL5ETXBOTwFNc0pd0aAqe4EALw_wcB&gclsrc=aw.ds Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się