pablo Opublikowano 21 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2023 Właśnie, co do hamulców - pytałem o to wcześniej co prawda, ale chciałbym dopytać o więcej szczegółów. Prawdopodobnie zainwestowałbym w M6100, ale są dwie rzeczy: 1. czy klamki będą pasowały przy blokadzie combolock - skoro klamki opierają się o kierownicę? 2. Ktoś pisał, że tarcze Tektro mają inną grubość, niż Shimano i trzeba wymienić od razu (w tym wypadku zdaje się z adapterem nawet) - tymczasem tu piszą: Jest ktoś, kto robił przekładkę i może potwierdzić? Nie chciałbym się nadziać na coś, co stworzy mi więcej problemów. W XC 100 hamulce zmieniałem na 6100: zaciski, klamki, przewody i tarcze. Tarcze (bodajże rt66) mocowanie mają takie samo jak Tektro. Klamki o nic nie zachęcają. Jak nie zapomnę to jutro, pojutrze pstryknę fotkę jak to wygląda. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 21 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2023 12 minut temu, Turysta05 napisał(a): @Rot z tego co opisałeś w innym poście, to te twoje hamulce w XC100 to kompletna, niebezpieczna ruina, a Ty przejeździłeś tak cały sezon! Ja bym nie wytrzymał psychicznie mając świadomość, że praktycznie jeżdżę bez hamulców. Doprowadź do technicznej sprawności te oryginalne TekTro, a zdziwisz się jakie masz sprawne hamulce. @Veriv ma rację! O tym że są naprawdę sprawne przekonałem się osobiście, i to nie były "testy odbiorowe", które oczywiście wcześniej i tak wykonałem👍 https://roweroweporady.pl/f/topic/10776-mtb-elektr-coppi-maverick-teraz-orzeł/?do=findComment&comment=80318 A to swoją drogą - wiem, że muszę je odpowietrzyć. Kolega zaoferował pomoc, ale obaj zabiegani jesteśmy, więc najprawdopodobniej podskoczę z tym do serwisu po prostu. Może nawet jutro się uda. 9 minut temu, pablo napisał(a): W XC 100 hamulce zmieniałem na 6100: zaciski, klamki, przewody i tarcze. Tarcze (bodajże rt66) mocowanie mają takie samo jak Tektro. Klamki o nic nie zachęcają. Jak nie zapomnę to jutro, pojutrze pstryknę fotkę jak to wygląda. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk A to by było bardzo miło. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 21 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2023 @Rot https://youtu.be/yyi_R4O0rZg tu mój rower z combolockiem z m6100. Grubość tarcz jest ta sama, różni się szerokość okładziny ściernej. W XC 900 mam tarcze XT ale zamiennie wrzucam do tego roweru koła z tańszymi tarczami, teoretycznie złymi i wszystko dobrze ze sobą działa. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 21 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2023 A nie czujesz gorszej wydajności na niedopasowanych tarczach? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 22 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2023 To wygląda mniej więcej tak jeśli chodzi o siłę hamowania Vbrake < Mt 200 <tektro m276< sram level < mt 400<mt 500< Magura mt 4<Sram guide< m6100 na złych tarczach<m6100 na dobrych tarczach Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 23 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2023 W dniu 22.12.2023 o 07:16, Oskarr napisał(a): To wygląda mniej więcej tak jeśli chodzi o siłę hamowania Vbrake < Mt 200 <tektro m276< sram level < mt 400<mt 500< Magura mt 4<Sram guide< m6100 na złych tarczach<m6100 na dobrych tarczach Wybacz że tak nękam i dopytuję - na twoim filmie zauważyłem, że pozycja klamek powoduje że ich końce są gdzieś w 1/3 szerokości gripów - u mnie na Tektro jest to okolica 1/2 szerokości - ma to wpływ na pozycję / jest to wygodne? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 23 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2023 8 minut temu, Rot napisał(a): Wybacz że tak nękam i dopytuję - na twoim filmie zauważyłem, że pozycja klamek powoduje że ich końce są gdzieś w 1/3 szerokości gripów - u mnie na Tektro jest to okolica 1/2 szerokości - ma to wpływ na pozycję / jest to wygodne? Pozycje rąk mam tą samą co Ty. M6100 można łapać jednym palcem. Tektro łapie się 3 palcami, stąd różnica w pozycji. Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 28 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2023 Jeśli chodzi o XC 100 to wybrać tą najnowszą wersję czy może tą starszą, w którym filmie na YT było że starsza wersja niby lepsza 🤔 Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 30 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2023 Wcześniejszy XC 100 był nieporównywalnie lepszy. Miał lepszy napęd, lepsze koła, lepsze hamulce. Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 30 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2023 To teraz pytanie czy wziąć nowego xc100 czy wziąć uzywaną starszą wersje chyba że jest starsza wersja ale nówka a nie używany? Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 30 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2023 I też starszy jest napewno ładniejszy niż najnowszy 🙂 Odnośnik do komentarza
sweetdream71 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia Czy przy obecnej różnicy w cenie xc 100 (3999 zl) a expl 540 (3399 zl) warto dopłacać do XC 100? Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia Myślę, że tak - lepszy widelec i lepszy napęd. Gdybyś chciał ulepszać 540 do tego samego poziomu to wydałbyś więcej niż te 600 różnicy. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia Zależy do czego ma być używany. Jeśli do rekreacyjnej jazdy, zostałbym przy expl 540. Jeśli jazda nastawiona na sport to xc 100. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia Ja tam zdecydowanie XC 100 bym kupił ze względu na znacznie lepszy amor. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się