Skocz do zawartości

[MTB] Do maratonów do 10 000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Który konkretnie KTM? Skok amortyzatorów 100 mm, rama mieszana karbon-alu, waga 13 kg, nie wygląda to konkurencyjnie.

Priorytety to tak jak pisałem: dobre zawieszenie, dobre geo pod maratony, 2 bidony obowiązkowo (chyba do każdego z omawianych rowerów da się zamontować), dobre koła (stockowe w rowerach z tej półki są średnie).

Odnośnik do komentarza

KTM tragiczna gwarancja z tego co pamiętam.

Z konwersacji z kolegą, top mechanikiem:

Ja: Znajomy człowiek pyta co kupić do amatorskich wyścigów XC w terenie również górskim. Ma budżet do ok. 20-25k. Spec Epic 8 Comp czy Scott Spark XC. Który byś wybrał?

 
Oba bardzo dobre, oba zupełnie inne.
Ja wybrałbym Speca

Ja: A jakis powod?
 
Normalne prowadzenie kabli, omija łożyska sterowe xD
 
Niestety, to smutne, ale dla mnie puszczanie przewodu tylnego hamulca, kabla od przerzutki, dampera i droppera przez stery w MTB, to chore

Do tego to po prostu prosty, skuteczny, bardzo dopracowany rower

Lekki, sztywny, dobry. Das Rower
 
Ja: Podobno serwis tego Scotta to tez jakies koszty jak przy Brain?
 
Co do Scotta - serwis zawieszenia, w sensie ramy, nie jest w niczym bardziej skomplikowany czy czasochłonny niż w innych fullach.

Damper działa w całkowitym odizolowaniu od syfu, po roku startów potrafią być w środku podczas serwisu dziewicze
 
Jedynie szybko padają główne łożyska rockera, które są nietypowe i dostępne w całych pakietach Scotta za 500-800 zł
 
Ja: To chyba o tym chlopaki pisali ze zestaw naprawczy za 800
 
No ale niestety, choć łożyska sterowe są tam bardzo dobrze zabezpieczone niby (choć tu serwisowo można sporo poprawić), to niestety, nadal są to dość narażone na syf łożyska. Ich serwis jest upierdliwy, ale bez przesady, daleko temu do kosztów serwisu Braina, który jest absurdalny xD
 
Można kupić za 500, ale nie zmienia to faktu, że to sporo. Z drugiej strony, dobre łożyska do ram kosztują kika stówek, więc...

A, Epic 8 nie ma braina
 
To uważam dla przeciętnego zjadacza MTB zaleta
 
 
 
 
Odnośnik do komentarza

Jacek a gdzie gwarancja, poza Trekiem, jest dobrze realizowana?

Na forum już było narzekane na wszystkie marki chyba. Taka smutna rzeczywistość i to nie tylko w PL. 

Cytat
Damper działa w całkowitym odizolowaniu od syfu, po roku startów potrafią być w środku podczas serwisu dziewicze
 

To akurat duży plus dla Scotta za to rozwiązanie 🙂 

Co do Speca, ja ostatnio przymierzałem się do tego modelu, tylko w innym malowaniu.

https://www.spectrumbike.pl/produkt/rower-specialized-epic-evo/

Ale Reba plus koła sygnowane specem jakoś mnie nie przekonały.

 

Odnośnik do komentarza

Ja szczerze jestem ciekaw jak brak łożyska tylnego trójkąta które separuje dolną oraz górną rurkę i zastąpienie go karbonowym pałąkiem wpływa na działanie zawieszenia.

W trakcie pracy to musi znieść ustawiczne odkształcanie by nie pęknąć. Ciekawy też jestem jak to wpływa na sztywność konstrukcji i jak znosi gleby. Rower enduro może mieć miękką ramę, ale XC do ścigania się? Nie wiem. To jak dla mnie duży kompromis i ciekawe czy jest jakiś tego koszt. Czy choćby nie bije po nogach.

Odnośnik do komentarza

Gwarancja działa dobrze w Decathlon, Specialized, Scott i Trek na pewno. W Meridzie raczej też bo koledzy też coś wymieniali. 

Epic Expert Evo, którego testotwałem, potestowy, był ostatnio do nabycia za 15k w Metrobikes. Na Rebie i NX to na pewno nie. W Niemczech i w Czechach można znaleźć dobre ceny.

Odnośnik do komentarza

Z tym pałąkiem też wydaje mi się dziwne. Ale jeśli dobrze widzę, to Lapierre ma podobnie.

W wątku przewinął się jeszcze Trek Fuel, są duże przeceny, ale to bardziej enduro niż XC, waży więcej i nie wiem, czy to dobry wybór na maratony.

Jeszcze się zastanawiam, gdyby były lekkie koła, a całość ważyła nieco więcej, czy nie wyszłoby na plus. Bo jak wiele osób zauważyło, te 1-2 kg w praktyce może mieć marginalne znaczenie, a dobre koła i opony dodadzą prędkości. W tych rowerach standardem są obręcze 30 mm i opony 2.4". Na niskim ciśnieniu pod górkę też ciężko się jedzie. Za 20-30k dostajemy osprzęt wyższej klasy, nawet elektronikę, ale koła z niskiej lub średniej półki.

Poczytam jeszcze recenzje i coś wybiorę. Jak jutro rano nie złożę zamówienia, to już nie ma sensu, bo nie dojdzie. Spec minimum tydzień, Scott szybciej, Trek miesiąc lub dłużej. Może to nie najlepszy pomysł testować rower na maratonie, ale podobnie było ze Scottem, po zakupie zabrałem go na maraton. Pierwsze wrażenie to właśnie że pod górę coś ciężko idzie i czemu wszyscy mi odjechali, jeśli z moją formą nie jest tak źle?

W tym roku zostały 2 górskie maratony i 2 lokalne. Nie wiem, czy na wszystkie pojadę. Kilka już odpuściłem ze względu na pogodę, brak dojazdu lub inne sytuacje. Forma startowa leży, ale postaram się poprawić na następny sezon.

Edit: jeszcze Superior, modele z zeszłych lat są mocno przecenione, tylko wybór między skok 100 mm a trailowymi 140 mm.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Zdecydowałem się jednak na Scotta, ale nie do końca przemyślana decyzja, znów pod wpływem czasu.

Wszystkie były dostępne w magazynie:

  • RC Team (bez droppera, na XT, z ciężkimi kołami)
  • RC Team Issue TR (z elektroniką Eagle AXS i lżejszymi kołami)
  • RC Pro (na XTR i lżejszymi kołami)

Wszystkie widoczne tutaj: https://www.scott.pl/produkty/1623

Ostatecznie namówili mnie na RC Pro, że do ścigania najlepsze ze względu na niższą wagę. Ale w domu na spokojnie obejrzałem zdjęcia i mi się nie podoba. Chyba lepiej było zostać przy tańszym RC Team, koła wywalić, wrzucić karbonowe i dodać dropper (z większym skokiem niż 100 mm).

Problem w tym, że RC Pro już dotarł na sklep i czeka złożony. Wkurzą się nieźle. Dopóki nie zrobią tubeless, to może da się zamienić.

Z tych trzech scottów który byście wybrali (uwzględniając modyfikacje)?

Karbonowe koła (lekkie) są dopiero od RC World CUP TR, ale cena powyżej 30k. No i tu też elektronika.

Czy elektronika sprawdza się podczas ścigania? Sprawdziłem w sklepie, lekkie opóźnienia są, poza tym nie da się zrzucić jednocześnie o kilka biegów.

Odnośnik do komentarza

Wino, najtańszy. Powiedz im zgodnie z prawdą że Cie piłowali na najdroższy rower ale nie czujesz sie z tym dobrze. A przecież o oto chodzi byś był zadowolony. Ten team jest całkowicie OK. Ty płacisz, chcesz im dać kupę kasy i chcesz zrobić z nimi jak najlepszy biznes. Tu nie ma miejsca na żadne rozczulanie sie że ktoś "sie wkurzy".

https://www.scott.pl/produkt/1623/11970/Rower-Spark-RC-Team-White

Patrząc po ramie to nie wiem czy wejdzie większy skok droppera. Moze 125mm. Rama jest niska i ma mocowanie na bidon - śruby mocowania są dość wysoko, co ograniczy długość droppera.

 

Odnośnik do komentarza

Kusi mnie jeszcze wyższy model, gdzie już nie trzeba nic kombinować, a wygląda też ciekawie, ale nie ma opcji mechanicznych przerzutek. 😄 Może mieli rację ci, co twierdzili, aby poczekać, bo może Scott jeszcze zejdzie z cenami.

U nich rabat to 10% cen katalogowych.

Nawarzyłem piwa, to muszę je wypić. Sezon i tak już się kończy i sam nie wiem, na ile maratonów pojadę. Na te łatwiejsze może wezmę HT.

Ale w sumie to zagadam, czy taka zamiana (np. na tańszy RC Team lub na ten z elektroniką) to duży problem.

Odnośnik do komentarza

Elektronika sprawdza się podczas ścigania, jeśli Cię na nią stać i nie boisz się jechać bo coś urwiesz, albo podrapiesz. Kolega kupił sobie NS Synonyma za prawie 20 k a później w górach boi się jeździć aby go nie podrapać. 

Tutaj każdy rower jest powyżej Twojego poziomu zaawansowania. Nie wydajesz tych pieniędzy w przeliczeniu ile $ za ile sekund, kupujesz ten rower bo ma się tobie podobać i masz mieć z niego satysfakcję. Jeśli ten co wybrałeś Ci odpowiada i nie będziesz chciał go później ulepszać, to bierz. 

Btw. ja doświadczyłem, że odchudzanie roweru który mocniej użytkujemy za pomocą kół to błąd, jestem na etapie reklamacji moich kół w rowerze do XC. Wyjątkowo umyłem rower przed zawodami i wyszło, że mam przy 6 nyplach popękaną felgę Stansa 🙂 Przy mojej wadze 67 kg i wadze roweru 10 kg to trochę porażka. Jeździłem tym rowerem w terenie, robiłem dropy po 50-60 cm, ale dalej - no bez przesady. Tak więc zostawiłbym te koła, które masz fabrycznie i bym więcej nie kombinował. 

Btw. Lux Trail CF 6 jest w promocji za 11 k 😉
 Kusi jak cholera. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...