Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze roweru


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, jajacek napisał:

Z tych Cube Attention/Attention SL wszyscy są bardzo zadowoleni. To taki rower o geometrii trekkinga na kółach mtb. Wygodna wyprostowana pozycja, możliwośc zamontowania bagażnika i nóżki i okazjonalnie na maratonie też da się ścignąć. Z tym że podłe hamulce i kiepskie koła. Ale większość takie daje.

 

@jajacek

1. Czy kiepskie koła oznaczają że nawet zwykłe jeżdżenie po leśnych szlakach i lekkim terenie je wykończy czy po prostu nie nadają się do bardziej ambitniejszych zastosowań ? 

 

2. Jakie dobre koła które nie zrujnują budżetu polecasz ? Mówimy o kołach do jazdy po szlakach leśnych i nie wyścigowej jeździe w terenie. 

 

 

Odnośnik do komentarza

Kiepskie koła oznaczają koła które nie wytrzymają intensywnej eksploatacji i w tym wypadku nie są w rzeczywistości przeznaczone do roweru terenowego jakim jest Cube Attention. Latami natomiast, można na nich jeździć rekreacyjnie. Rekreacyjną jazdę te obręcze bez problemu wytrzymają. Jeśli nic się nie zmieniło to są to jakieś taniutkie obręcze o wewnętrznej szerokości 20 mm a do opon mtb 2,25-2,3 cala, standardem są obręcze 22,5-25 mm. Piasty są klasy Shimano Altus i nie wróżę im długiego życia. Koleżanka zajeżdżała takie tanie piasty Shimano w ciągu pół sezonu. Koła jakby co chyba mam na zbyciu za 500 zł od Speca, którego sprzedaję. A jak nie ode mnie, to doradzę. Jest dużo podobnych kół. Hamulce nie są hamulcami mtb, tylko trekkingowymi pod klamkę na 3 palce. Hamują beznadziejnie, gorzej niż dobry v-brake. Podobno po zmianie tarcz i klocków nie ma tragedii. Akurat tych kół co mam na sprzedaż, mam też lepsze tarcze, bo te co dają w komplecie to niemal jak plastelina. Kolega zmienił w swoim Attention SL hamulce na Deore ale to już koszt 600 zł. Koła ma też zmienione, na DT Swiss. No i po tych zmianach jest mega zadowolony. Bo rower ma przyzwoitę ramę,  amor i napęd i teraz w końcu hamuje i ma sensowne koła. 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, jajacek napisał:

Kiepskie koła oznaczają koła które nie wytrzymają intensywnej eksploatacji i w tym wypadku nie są w rzeczywistości przeznaczone do roweru terenowego jakim jest Cube Attention. Latami natomiast, można na nich jeździć rekreacyjnie. Rekreacyjną jazdę te obręcze bez problemu wytrzymają. Jeśli nic się nie zmieniło to są to jakieś taniutkie obręcze o wewnętrznej szerokości 20 mm a do opon mtb 2,25-2,3 cala, standardem są obręcze 22,5-25 mm. Piasty są klasy Shimano Altus i nie wróżę im długiego życia. Koleżanka zajeżdżała takie tanie piasty Shimano w ciągu pół sezonu. Koła jakby co chyba mam na zbyciu za 500 zł od Speca, którego sprzedaję. A jak nie ode mnie, to doradzę. Jest dużo podobnych kół. Hamulce nie są hamulcami mtb, tylko trekkingowymi pod klamkę na 3 palce. Hamują beznadziejnie, gorzej niż dobry v-brake. Podobno po zmianie tarcz i klocków nie ma tragedii. Akurat tych kół co mam na sprzedaż, mam też lepsze tarcze, bo te co dają w komplecie to niemal jak plastelina. Kolega zmienił w swoim Attention SL hamulce na Deore ale to już koszt 600 zł. Koła ma też zmienione, na DT Swiss. No i po tych zmianach jest mega zadowolony. Bo rower ma przyzwoitę ramę,  amor i napęd i teraz w końcu hamuje i ma sensowne koła. 

 

@jajacek

Planuję kupić Cube Attention 2022. Na razie kół nie kupuję. Ale chcę wiedzieć jakie od razu sobie sprawić w razie jak standardowe padną. Ile kosztują koła DT Swiss ?

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj udało mi się odwiedzić trzy sklepy i przymierzyć się do kilku rowerów.

Sklep nr 1: dużo dostępnych rowerów Romet, GT, Canondale. Przymierzałem się do Romet Mustang M4 rozmiar ramy M i L. Nie mogłem znaleźć pozycji wygodnej, rowery wydawały mi się duże, miałem spięte plecy.

Pytałem o dostępność rowerów i powiedziano mi że z Romet nie było problemów.

Przymierzyłem Cannondale za 3500 zł  i pozycja była dużo bardziej wygodna. 

Sklep nr 2 Decathlon. Nie było dużo rowerów w sklepie. Przymierzyłem się do RockRider ST540 rozmiar L. Pozycja wygodna. Koła wydawały się zbliżone do 26 cali.

Romet Mustang M2 rozmiar 19, po wyregulowaniu siodełka pozycja całkiem wygodna. Nie rozumie dlaczego tak bardzo różniło się odczucie pomiędzy tym samym rowerem ( Mustang M2 i M4) w dwóch różnych sklepach.

Sklep nr 3: przymierzyłem Trek Marlin 6 2022 rozmiar L, pozycja wygodna bez napięcia w plecach.

Merida big.nine 15 rozmiar L, pozycja najbardziej neutralna dla pleców.

Pytałem o koszty serwisu i pierwszy przegląd 80 zł kolejne około 100-120 zł. Serwis amortyzatorów powietrznych raczej bezobsługowe.

Nie zdążyłem sprawdzić dostępność Unibike i przymierzyć do Fusion lub Link.

Odnośnik do komentarza

Dla tych co nie wiedzą jakie są koszty serwisu. Cennik, Warszawa
- przegląd okresowy roweru - 160-200 zł. Obejmuje kontrolę stanu technicznego, regulację napędu i hamulców, smarowanie łańcucha
- przegląd generalny (nazywany "generałem") - 300-400 zł. Obejmuje dodatkowo czyszczenie i smarowanie suportu, piast, przerzutek. Nie obejmuje wymiany łożysk czy sterów czyli części płatne dodatkowo

A ogólnie:
Zakładając że sam nie serwisujesz i że robisz przeglądy w miarę kiedy trzeba i jeździsz 3k km rocznie w terenie:
- pełny serwis amora, 170-250 zł (sama usługa), zalecany interwał serwisowy 200h, czyli właśnie ok. 3000 km
- zestaw naprawczy RockShox do amora 100-150, Manitou 150-200
- stery plus wymiana, 100
- 3 łańcuchy, 3x100
- 1 kaseta, 200
- przelanie i odpowietrzenie hamulców, smarowanie tłoczków plus prostowanie tarcz, 100-200
- komplet klocków Shimano,  60 (jedne jak lajtowa jazda, jak ostra to ze 3 )
- centrowanie kół 50-100
- łożyska piast 20-40 zł za łożysko, w kołach mamy 6 sztuk, jeśli łożyska maszynowe

- komplet dobrych opon 250-300
- łożyska suportu lub cały suport, 50-150
- kółeczka tylnej przerzutki 50-100
- linki i pancerze (raz na 2-3 lata), 50
- blaty korby (raz na 6-9 tys km), jeden blat do 150

Tu przykładowy cennik:
https://sportown.pl/serwis-rowerowy-cennik-warszawa-ursynow-kabaty,1024,pl.html

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, miMichal napisał:

Planuję kupić Cube Attention 2022. Na razie kół nie kupuję. Ale chcę wiedzieć jakie od razu sobie sprawić w razie jak standardowe padną. Ile kosztują koła DT Swiss ?

Przyzwoite DT Swiss składane niestety ok. 1200-1500 zł. Więc raczej do takiego roweru szukałbym używek w dobrym stanie. Można kupić nie gorsze koła niż najtańsze DT Swiss za dużo mniejszą cenę. Nowe koła mocno podrożały.
 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, karol1994czx napisał:

Czemu w tym serwisie takie ceny z kosmosu? 30 zł za montaż gwiazdki? Efekt inflacji czy co? 

Ceny w serwisach poszły bardzo w górę. Kolega serwisant ostatnio mi wymieniał hamulec z przodu z canti na v-brake. Koszt usługi 100 zł. Generalnie liczy się czas pracy serwisanta a ten czas kosztuje coraz więcej.

Odnośnik do komentarza
W dniu 19.12.2021 o 18:07, miMichal napisał:

Tak, też widziałem Unibike Link tylko za 3600 zł. Dlatego jestem ciekaw czy Mb79 robił swoją listę w oparciu o ceny oficjalne (na stronie unibike, faktycznie wciąż widnieje 3300 za Linka) czy na podstawie konkretnych ofert sprzedaży? 

Obydwie Indiany są najlepsze osprzętowo spośród wszystkich ujętych w tabelce. Ale 5.9 ma z kolei najgorszą i ciężką ramę. 

Unibike Link jest dostępny za 3200 zł, znalazłem sklep z pełną rozmiarówką.

Odnośnik do komentarza

Sytuacja cenowa wygląda następująco:

Merida big.nine 60 x2, 3100 zł

Unibike Link - 3200 zł

CUBE AIM EX 2800 zł

Pod względem wizualnym dla mnie Merida i Cube, Unibike trochę za nimi. Dziwny zapis jest w gwarancji Unibike, rowery zakupione online są wykluczone z gwarancji.

Wg Was brać co jest czy czekać na nowe dostawy jeśli będą? 

Odnośnik do komentarza
59 minut temu, jajacek napisał:

Dla tych co nie wiedzą jakie są koszty serwisu.

Ceny usług w Krakowie bardzo podobne, może minimalnie, czyli max o dychę taniej. Jestem technicznym idiotą i sam nie próbuję robić przy rowerze nic więcej, niż wyczyszczenie napędu (choć ostatnio i łańcucha samemu nie chce mi się rozpinać...). Doświadczenie mam jednak tylko z serwisem Speca, bo rower żony jest od nich. O dziwo nawet na mojego Canyona nie kręcili nosem, choć podobno sklepy i serwisy stacjonarne nie lubią Radona, Canyona, Rose, Stevensa i innych producentów niemających detalicznej sieci dystrybucji. Ceny za serwis takie same, jak za Sirrusa żonki, inna rzecz że jak na razie to były tylko przeglądy, regulacja i czyszczenie, do naprawy czy wymiany nie mieliśmy nic. Serwis jest bardzo dobry, na tyle, że kompletnie nie mam motywacji, żeby samemu się tym zająć. Niewykluczone, że niezależni zrobią to samo taniej, ale nie chce mi się szukać. 

Pewnie zmienię zdanie po pierwszym przeglądzie hardtaila - tam jednak jest co wymieniać, a i sam sposób eksploatacji wymusza większe koszty. Ceny spadać nie będą. W sumie - choć to boli z punktu widzenia użytkownika - to w końcu serwisanci są (mam nadzieję) normalnie wynagradzani. A koszt serwisu to nie tylko wynagrodzenie personelu, właściciel płaci za prąd, wynajem lokalu (chyba że ma własny, ale to raczej rzadkość) i ponosi tzw. koszty stałe, a te rosną w cholerę. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...