Skocz do zawartości

Jaki rower wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Rockhopper kiedyś był rowerem średniej klasy, produkowanym z super wycieniowanego i potrójnie hydroformowanego stopu alu. Po zaprzestaniu produkcji najtańszej linii rekreacyjnych rowerów MTB, Hardrock, zajął jego miejsce. Rama jest produkowana z najtańszego alu, natomiast ma nowoczesną ale raczej rekreacyjną geometrię. Uważam że mimo tego jest to bardzo dobra rama, przewyższająca większość ram rekreacyjnych innych producentów. Rama nie ma sztywnej osi. Amor jest dobry ale prosty. Jest to amor typu "fire and forget". Raz się nastawia się ciśnienie pod swoją wagę i nic się raczej przy nim nie grzebie. Amor trochę gorszej klasy niż RockShox Recon. Beznadzieje hamulce. Dobre koła, kiepskawa korba. Osprzęt jak w Kellys. W necie podają wagę 13,6kg w rozmiarze L.

Mimo bycia fanem Specialized wybieram Kellysa ze względu na sztywną oś ramy, lepszy amor i lepsze hamulce. Dostajesz dobrą acz ciężką ramę ze sztywną osią, dobry amor, przyzwoity osprzęt i hamulce. Jak uznasz to za potrzebne to kupujesz dobre, lekkie koła i lepsze opony i masz dobry rower.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witajcie,
trochę czasu upłynęło, ale dzięki temu mam kilka przemyśleń, dotyczących roweru i akcesoriów, które nabyłem. Raz jeszcze dziękuję wszystkim, którzy wspierali mnie swoimi uwagami :-).

Zdecydowałem się na zakup Kellys'a (https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-GATE-30-2017/3219). Po kilku miesiącach użytkowania w zasadzie nie mam do roweru żadnych poważnych zastrzeżeń, co najwyżej kilka obserwacji/uwag na przyszłość. Napęd w zupełności mi wystarcza, mimo że nierzadko noga chciałaby natrafić na większy opór (a napęd mam 2x10), to i tak cenię sobie korzystanie z większości przełożeń. A jak czuję niedosyt, zwiększam kadencję i po kłopocie :-). Ogólnie komfort użytkowania jest dla mnie w pełni satysfakcjonujący. Nie odczuwam zbytniego zmęczenia na asfalcie, a do lasu i w teren wjeżdżam bez obaw - takiego rozwiązania potrzebowałem. Z uwag mogę wymienić jedynie dwie rzeczy: 
- miałem taką fanaberię, żeby móc włączać blokadę amortyzatora na kierownicy. I z czasem myślę, że taki bajer jest jednak dla mnie :-). Często łapię się na myśleniu, że nie chce mi się blokować amorka, bo "to tylko na chwilę". Jestem przekonany, że blokada na kierownicy sprawiłaby, że znacznie częściej korzystałbym z tej funkcji. Już wiem co zrobię z nieoczekiwaną gotówką, hehe.
- brak otworów na bagażnik (więcej wyjaśniam poniżej)

Akcesoria:

W pierwszej kolejności skupiłem się na (oczywiście pomijam oczywistość w postaci łatek, zapasowej dętki i najprostszego dzwonka):
- kasku (wybrałem speca, którego polecał @jajacek - https://rowerowy.com/sklep/ubrania-buty-ochrona/kaski/enduro-all-mountain/prod/specialized-align).Lekki, uniwersalny, regulacja rozmiaru w kilka sekund, nie ciśnie. Słowem, niczego więcej mi nie potrzeba. Nawet żonie się tak spodobał, że kupiła sobie damski odpowiednik ?
oświetleniu - tutaj "straciłem" najwięcej czasu na poszukiwanie czegoś dobrego dla mnie. Zarówno opinie na niniejszym forum, innych forach/blogach były tak skrajne, że zwyczajnie nie byłem w stanie znaleźć złotego środka. Ostatecznie, zdecydowałem, że chcę lampkę przednią "z odcięciem", przód i tył wodoodporny i (jednak) z ładowaniem na USB. Nie chciałem czegoś super mocnego, bo i tak nie nastawiam się na jazdę po lasach i bezdrożach w nocy, raczej coś pośredniego, tj. w miasto (mniejszy kłopot) i nieoświetlone/słabo oświetlone ścieżki/drogi. Wybór padł na markę Infini (przód: https://www.dobrerowery.pl/infini-lampa-przednia-saturn-300-3w-new-2017, tył: https://www.all4cycling.com/shop/infini-round-cob-rear-light-pm-141387.html). Dotychczasowa jazda z tym oświetleniem mnie satysfakcjonuje, tj. nie mam problemu z jazdą po zachodzie słońca, widzę wystarczająco dużo i wystarczająco daleko, nie "biję" po oczach pieszych, innych rowerzystów. Żona zdecydowała się nie komplikować wyboru, kupiła pierwszą lepszą lampkę i w sumie spełnia ona tylko jedną funkcję - pokazuje zbliżający się punkt światła. Wolałem jednak dołożyć ?
błotnikach - wybrałem SKS X-Blade II - banalny, ekspresowy montaż, wszystko działa jak należy, jestem bardzo zadowolony z zakupu.

Z czasem dokupiłem:
- U-locka Krypotnite, ciężkie cholerstwo, ale już raz miałem sytuację, gdzie "obserwatorzy" nawet nie próbowali się do niego zabierać.
- pompkę z końcówką do wszystkich wentyli - w promocji kosztowała jakieś 15 zł więcej niż tańsze modele - SKS Injex. Niby taka drobna rzecz, ale dzięki tej uniwersalności, na trasie pomogłem już wielu osobom, w tym ojcu, który chciał napompować koło w wózku ?
- multitool'a Crank Brothers (wbrew pozorom trochę z niego korzystam, jakość bez zastrzeżeń)

Po dłuższych 1-dniowych wypadach zdecydowałem się na dokupienie stopki i zacząłem bardzo intensywnie rozważać montaż bagażnika pod sakwy. Sam kryptonite, woda (oprócz bidonu), trochę jedzenia to już na tyle spory pakunek, że po 80-100km jednak odczuwam plecy. Niby nic wielkiego, ale jazda ma być komfortowa, a po latach na pewno odczuję ten dyskomfort bardziej.

Z uwagi na brak otworów w ramie, muszę kombinować z uniwersalnym mechanizmem. Może macie jakieś pomysły?
Znalazłem rozwiązanie marki THULE, ale... trochę mnie wkurza to, żeby dać ok. 400 zł za bagażnik (https://www.szumgum.com/uniwersalny-opatentowany-bagaznik-thule-pack-n-pedal-tour-rack.html), ale do tego trzeba jeszcze dokupić stelaż boczny, żeby nie tylko zwiększyć nośność, ale w ogóle umożliwić zakładanie sakw, które zapewne też muszą być tej samej marki. Robi się z tego co koszt rzędu 800-1000 zł. Nie mogę tego psychicznie zdzierżyć.
Oprócz tego, natknąłem się na coś takiego: http://united-cyclists.com/produkt/globe-master-one-bagaznik-29/, ale jeśli dobrze kojarzę, mój Kellys ma sztywne osie, więc odpada.
Na allegro widzę chińczyki, które rzekomo mają udźwig 75kg, ale jak zobaczyłem fotomontaż Chończyka, stojącego na zamontowanym bagażniku, jakoś zwątpiłem...

Odnośnik do komentarza

Z opisu wynika że ośki są sztywne więc trochę kiepsko. Nie widziałem jeszcze pasującego bagażnika - chyba jeszcze nikt na to nie wpadł, choć mozliwe. że już istnieje. 

Pomyśl o bikepacking-u. Torby pod siodło i na kierownicę można kupić za przyzwoite pieniądze (np. Sport Arsenal, Rosweel), do tego coś małego na górną rurę, bidony wrzucasz na przedni widelec lub pod ramę. Gorzej z framebag-iem ale temat jest do ogarnięcia. Minusem jest to, że nie wsadzisz tyle gratów co do sakw (np Crosso 60 l) ale jeździ się lepiej szczególnie po wąskich górskich czy leśnych ścieżkach.

Odnośnik do komentarza

Wygląda na to, że tylko ten THULE się broni.
Ale dzięki za podsunięcie pomysłu z bikepackingiem. Przy okazji framebag'a, przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz w kontekście Kryptonite'a. Rama tego Kellys'a jest tak skonstruowana, że nie mam możliwości montażu uchwytu do U-locka. Zawsze coś wadzi. Po 3 godzinach kombinowania i próby montażu w najróżniejszych konfiguracjach, poddałem się i przerzuciłem myśli w kierunku montażu bagażnika, co rozwiązałoby ten problem. 

Odnośnik do komentarza

Dzień dobry,

czytam i czytam Wasze porady i podpowiedzi i dochodzę do wniosku, że (mimo słusznego już wieku) jestem w temacie "pedałowania" zieloniutka. Liczę na podpowiedzi co do wyboru dwóch kółek do totalnie amatorskiej jazdy, trochę weekendowej, trochę na poprawę kondycji i rozruszania zesztywniałego ciała :-) Rowerki po kilkudniowym poszukiwaniu wybrałam takie:

https://allegro.pl/alu-rower-trekkingowy-28-rayon-vip-damski-kolory-i7472836553.html#thumb/1

https://allegro.pl/rower-dla-pan-z-klasa-spartacus-premier-3-0-acera-i6842772477.html#thumb/2

https://allegro.pl/romet-gazela-2-17-i-19-rower-trekkingowy-damski-i6747985222.html

 

Proszę Was o podpowiedź, który sobie zafundować, bo nawet w tej klasie podstawowej pewnie któryś ma choć ciutkę lepsze elementy.

Będzie mi służył tak jak wyżej napisałam do jazdy amatorskiej, nie codziennej, po asfalcie (na zakupy) i po drogach polnych (wycieczkowo z rodziną, znajomymi). Mam 165 cm, więc rama pewnie 17.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za opinię. No i jak to baba: niezdecydowana jestem, bo Romet najcięższy (czy ma to jakieś szczególne znaczenie dla amatora?) i nie ma czarnego, Spartacus ma siodełko, jakiego dotąd nie widziałam (wygodne?). Rayon ma podobno dobrą przerzutkę przednią Shimano Altus (zasłyszane).

Może jakiś czwarty model, który mi rozwiąże problem? Proszę.......

Odnośnik do komentarza

1. Waga ma znaczenie - pytenie jednak czy podana w ogłoszeniach jest prawidłowa. Bo Kands waży 16,5 kg, a z opakowaniem 15 kg. Wagą więc raczej bym się nie sugerował.

2. Wygoda siodełka to rzecz osobista i to co jednemu będzie pasować innemu nie będzie. Trzeba mieć, pojeździć, a jak nie pasuje to kupić inne.

3. Altus to druga "od dołu" grupa Shimano więc "dobra" to pojęcie względne. Szału ni ma ale też nie znaczy, że powinna być lepsza. Do rekreacji spokojnie wystarczy.

4. W tych pieniądzach rowery będą do siebie podobne, a skoro tak to wybierz coś co Ci się podoba. Zwróć też uwagę, że bierzesz trekkinga bo ma błotniki, bagażnik itp. ale czy będziesz jeździć w deszczu? Czy będziesz wozić bagaż? Czy będziesz jeździć w nocy (prądnica w Romecie)? Może rozwiązaniem byłby typ cross. A jak się rozkręcisz to możesz dokupić resztę osprzętu dopasowaną do Twoich potrzeb, a nie narzuconą przez sprzedawcę:

https://allegro.pl/rower-28-kands-damka-cross-line-1100-okazja-2017-i6790201507.html

https://allegro.pl/romet-orkan-1-d-28-2018-szaro-niebieski-i7442889060.html

https://allegro.pl/rower-28-vellberg-cross-explorer-1-1-altus-czar-19-i7348702151.html

https://allegro.pl/2018-solidna-lazaro-integral-v1-lady-amor-altus-17-i7261873331.html

ze sztywnym widelcem:

https://allegro.pl/rower-damski-crossowy-28-kands-stv-700-shimano-i7359500100.html

i ciekawy wynalazek do porównania - w życiu nie widziałem takiego amortyzatora ale wygląda ciekawie:

https://allegro.pl/rower-damski-crossowy-28-mtb-aluminiowy-acera-i7497159260.html

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...