Skocz do zawartości

NoOnesThere

  • Ilość treści

    960
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O NoOnesThere

  • Ranga
    Stały bywalec

Ostatnio na profilu byli

366 wyświetleń profilu
  1. NoOnesThere

    Elektryczna szosa

    Mnie tam rybka, niech każdy jeździ na czym chce. Póki nie wpływa to na MOJE bezpieczeństwo to jest mi to zupełnie obojętne (aczkolwiek ograniczona możliwość manewrowania, i jak to określiłeś Jacku, "skanowania otoczenia" jest potencjalnie problematyczna). Wracając do tematu elektryków, czy w ogóle ten konkretny model Treka może być dopuszczony do ruchu jako e-bike? Wyczytałem, że e-bike może dysponować mocą maksymalnie 250W, a silnik Treka ma 350W. No i się zastanawiam czy można zgodnie z prawem taki produkt wprowadzić na nasz rynek.
  2. NoOnesThere

    Elektryczna szosa

    Ten też? :)
  3. NoOnesThere

    Elektryczna szosa

    O jak ładnie temat się rozwinął! To z tego co piszecie używanie tej elektrycznej szosówki ma sens tylko do jazdy pod górę. No chyba, że się ją zmodyfikuje, aby mogła rozwijać prędkość powyżej 25km/h. No, bo jeśli nie ściągniemy zabezpieczenia to jazda taką ciężką szosówką to będzie mordęga. Pojawi się profil 1-2% pod górę, z wiatrem, gdzie lekkim rowerkiem szosowym się "frunie", a przy takiej e-szosie to "umrzemy w butach". Jakbym miał jeździć z ograniczeniem prędkości to już wolałbym zdecydowanie kupić elektryczny MTB, byłoby wygodnie i uniwersalnie.
  4. NoOnesThere

    Elektryczna szosa

    Najwidoczniej badania rynku wykazały zainteresowanie takimi rowerami. Zastanawiam się jak to jest z tym wspomaganiem elektrycznym, tzn. zgodnie z przepisami powinno działać do 25km/h. Co dzieje się po przekroczeniu tej prędkości? Wyłącza się silnik?
  5. NoOnesThere

    SRAM X5 czy Shimano Deore?

    https://roweroweporady.pl/jak-dobrac-dlugosc-lancucha-rowerowego/
  6. NoOnesThere

    Lżejsze koła do szosy

    Ja się przekonałem do kółek składanych z ogólnie dostępnych komponentów. Też już kiedyś pisałem o moich "markowych składakach" Jagu. Oczkowane obręcze aluminiowe, szprychy Sapim Laser 20/24, piasty Jagu (właściwie kopia Bitexa tylko bębenek na 3 zapadki) z łożyskami Enduro. Masa zestawu 1310g. Ja ważę 66-67kg. Koła po 7700km BEZAWARYJNE. A jeśli cokolwiek się popsuje to wszystkie części są dostępne od ręki. DT Swissy Pawła to doskonałe koła, ale to już nie moja półka cenowa :)
  7. NoOnesThere

    Lżejsze koła do szosy

    W szosówce ilością zazębień bym się nie martwił. Nawet lepiej jak mniej, bo mniejszy opór bez pedałowania, np. na zjazdach. Piasty w kołach Dura Ace mają tylko 18 zębów i nie przeszkadzają ich użytkownikom wygrywać najważniejszych wyścigów sezonu.
  8. NoOnesThere

    Prędkości na rowerze.

    Przejedź trasę ze średnią prędkością z jaką zwykle jeździsz, a kolejnego dnia spróbuj tę samą trasę przejechać ze średnią o 3km/h lepszą :)
  9. NoOnesThere

    Prędkości na rowerze.

    "Grube" to szacowanie robisz. Ja przy 85rpm na moich oponach (25C na obręczy 622x15C) i przełożeniu 50/15=3,33 mam realnie prędkość około 36km/h, na 95rpm około 40,5km/h. Robiąc Twoje szacowanie to mi wyjdzie, że przy 85rpm mam 33,3km/h, a przy 95rpm 36,3km/h i dalej 39,3km/h na 105rpm i żeby dobić do 40,5kmh to wyjdzie 108rpm, gdzie w rzeczywistości jak napisałem wcześniej, mam 95rpm, czyli błąd szacowania o 13rpm, przepaść!
  10. NoOnesThere

    Tiagra 4700 po 20tys.km

    Zdechł suport Shimano SM-BBR60 po 20160km (czyli od założenia tematu przejechałem ledwie 350km). Objawy? Zaczął strzelać, z jazdy na jazdę coraz mocniej, aż wczoraj nieznośnie. Zdemontowałem dzisiaj korbę i się okazało, że prawe łożysko ledwo się kręci. Niestety łożyska wymienić się nie da, bo to niestandardowa konstrukcja.
  11. NoOnesThere

    Prędkości na rowerze.

    Liczenie kadencji na podstawie prędkości to wzór: kadencja[obr/min.] = (prędkość[m/s] * 60) / (obwód _koła[m] * przełożenie), gdzie prędkość[m/s] = prędkość[km/h] / 3,6. Nie policzymy tego na szybko w pamięci, ale każdy z nas ma przełożenia których używa najczęściej i dla nich może sobie sprawdzić kadencję. Oczywiście zamiast liczyć samemu można po prostu skorzystać z kalkulatorów dostępnych w internecie albo zwyczajnie policzyć obroty w trakcie jazdy :) Przykład: Załóżmy, że jeździmy na przełożeniu 34/17 = 2 z prędkością 25km/h (czyli 6,94m/s), a obwód naszego koła to 2,12m (koło z oponą szosową). Mamy wtedy: (6,94 * 60) / (2,12 * 2) = 416,4 / 4,24 = 98,21, czyli w tym wypadku obracamy z kadencją około 98 obr./min. ///Pewnie i tak nikt z tego nie skorzysta :D :D :D ///
  12. NoOnesThere

    Prędkości na rowerze.

    Czyli jechał pod górę z prędkością prawie 40km/h kręcąc z kadencją jaka używana jest w sprincie albo na zjeździe? Coś koloryzujesz :) (no chyba, że jakiś trening interwałowy robił).
  13. NoOnesThere

    Prędkości na rowerze.

    Nic dodać, nic ująć. Czasem są bzdury, a innym razem potrafi być realna wartość. Kiedyś na płaskim zjeździe (2km, -3%) mając mocno w plecy rozkręciłem na górze i zjechałem w pozycji aero, średnia prędkość 58,8km/h i Strava pokazała 426W, a ja tam nie pedałowałem... Z kolei na wielu segmentach pod górę, jak mocno pojadę Strava pokazuje mi wartości 280-310W i to wydaje się dosyć realne, bo porównywałem np. z zawodnikami peletonu, którzy mieli mierniki mocy i "łapałem się" w końcówce peletonu z takimi co generowali moce 280-330W. Uhhh, to bardzo niedobrze. Dbaj zatem o siebie i... trafiaj na odpowiednich lekarzy. Zdrówka!
  14. NoOnesThere

    Prędkości na rowerze.

    Dzięki Jacku. A u Ciebie co się podziało ze zdrowiem? Już od dosyć dawna nie możesz dojść do siebie :(
  15. NoOnesThere

    Prędkości na rowerze.

    W zeszłym tygodniu 36km zrobiłem w 1h (18km pod wiatr i 18km z wiatrem, przewyższenie 188m, nabite tylko krótkimi podjazdami po 10-30m up i profilem wznoszącym). Sądzę, że to spokojnie daje FTP 220W, może nawet więcej. Kadencja po płaskim 90-95rpm, na podjeździe troszkę niżej.
×