Skocz do zawartości

NoOnesThere

Użytkownicy
  • Ilość treści

    985
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O NoOnesThere

  • Ranga
    Stały bywalec

Ostatnio na profilu byli

491 wyświetleń profilu
  1. Nie za mały będzie rozmiar 56? Ja mam 179cm wzrostu i używam ramy z górną rurą 570mm (kąty ramy mam takie same jak w Meridzie). A kupiłem ją od gościa co miał taki wzrost jak Ty (Kris), jeździł z mostkiem 130mm a i tak rama była na Niego za mała. Proporcje ciała i preferencje są bardzo różne.
  2. Fajny rower. Możesz zapytać jeszcze ile waży obecny użytkownik i co to za koła ma zamontowane i czy mu nie pływają.18/24 szprychy na wagę 100kg to nie za dużo.
  3. To na asfaltach nie masz sie czego bać, przecież Triban do takiej jazdy służy. Bieszczady to jazda na jakieś 2-4 dni, w zależności jak kto jest przygotowany i jakie dystanse dzienne preferuje. Wielka Pętla 145km, Mała Pętla 100km, jeszcze warto podjechać najdłuższe serpentyny w Polsce w Górach Słonnych.
  4. @karol1994czx Ale chcesz jeździć tylko po asfaltach?
  5. Mariusz, a dzieje się z napędem coś co utrudnia Ci jazdę? Bo na takim osprzęcie to się jeździ do oporu.
  6. Kaseta prawie jak nowa. Tyle, że brudna. Smar ma być tylko W łańcuchu (w jego ogniwach), reszta napędu powinna być w miarę możliwości sucha.
  7. Najważniejsze i najtrudniejsze to jest wytrzymać w pozycji aero... A niestety ani rama, ani koła, ani kask tego za nas nie zrobią. Tak przy okazji, widziałem kiedyś gościa z dość dużą nadwagą, bardzo pro ubranego, na szosówce endurance w pozycji wyprostowanej i... kasku aero!!!
  8. @korbaczek Zatem sporo można już podpowiedzieć. Po pierwsze, jeśli okoliczne zmarszczki podjeżdżasz po 18km/h (i to crossem!) to do codziennej jazdy absolutnie nie potrzebujesz jakiś supelekkich przełożeń. 36x11 nie dziwie sie, że na płaskim mało używasz, bo to przełożenie na prędkości rzędu 36-40km/h (zależnie jakie kto preferuje kadencje). Z kolei z górki albo z wiatrem ma prawo Ci brakować. Podsumowując, ja bym celował w korbe 50/34 i kasete minimum z koronkami 12-13-14-15-16-17-19-21-23. I jeszcze taka podpowiedź ogólna, bez względu na to jaki kupisz rower zadbaj o odpowiednio dobrane ciśnienie w oponach, dobrane do Twojej wagi i opon. Jak to zawalisz to nawet rower za 50tys.zł nie pomoże, bo odczucia z jazdy będą beznadziejne.
  9. Korbaczek, po linkach, które wrzuciłeś widać, że nie masz pojęcia czego potrzebujesz:) Rowery z napędami 2x9, 2x10 i 2x11, korby 52/36 i 50/34, kasety 11-28/30. Z jakimi średnimi prędkościami jeździsz? Jakie kadencje preferujesz? Jakie podjazdy pokonujesz na codzień? Odpowiedz na te pytania to będzie łatwiej Ci doradzić. Kolejna sprawa to geometria i konstrukcja ramy. Jak nie jesteś gibki to nie kupuj ramy wyścigowej, bo trudniej na niej uzyskac pozycję wygodną (znam osoby co takie ramy kupiło i mają mase podkładek i skrócone mostki), wyścigowe ramy gorzej tłumią drgania. Przy Twojej wadze ważne też będą mocne koła, żeby pierwsza lepsza dziura ich nie załatwiła.
  10. Dobra ta pompka stacjonarna z Lidla? Ja bije do szosy 6 bar, więc chyba lajtowo da rade?
  11. Załóżmy, że do wyboru w sklepie są rozmiary np. 54, 56 i 58. Po pomiarach ciała wychodzi nam, że idealna byłaby rama 57. Nie ma takiej w sklepie i wtedy faktycznie można posłużyć się podejściem, że rama 58 będzie dla nas wygodniejsza, a 56 bardziej sportowa. Natomiast nie radziłbym stosować tej zasady w ten sposób, że jak odpowiedni dla nas jest rozmiar 56 to wygodniejszy bedzie 58 a bardziej sportowy 54. Może i uda sie je dostosować, ale może być kombinowanie z mostami i podkładkami. No i potem wychodzą dziwolągi typu 4cm podkładek i mostek 130mm bo sobie duży chłop za małą ramę kupił.
  12. Stery NECO kupisz spokojnie o połowę taniej.
  13. Na jednym z pierwszych wyścigów sezonu (kryterium uliczne) Sagana wypuścili na aluminiowym Specu Allez Sprint Disc (waga 8kg). Marketing dla aluminium zrobił dobry, bo zajął drugie miejsce. Mówił, że rama jest bardzo sztywna, sztywniejsza niż w Venge i Tarmacu, ale oczywiście nie tak komfortowa. Cena katalogowa takiego framesetu to 5399zł. Nie twierdzę, żeby w związku tym jeździć na alu, ale zmierzam do tego, że jeśli komuś wydaje się, że rama za 20tys.zł. daje dużą przewage to niestety jest w błędzie (P.S. oczywiście nie piszę tego jako komentarza do powyższego posta, bo akurat kto jak kto, ale Jacek to kwestie tego co jest ważne w ściganiu rozumie jak mało kto).
  14. Wymieniałem w zeszłym roku stery i sie okazało, że dolna miska nie chciała "współpracować", być może coś źle dobrałem, bo nie szło skasować luzu, a mocniejsze skręcenie blokowało kierownice. Zrobiłem więc tak, że zostawiłem górne łożysko nowe, a na dolne dałem lepsze z tych starych (nie miało luzu, wystarczyło wyczyścić). W konsekwencji tych zabiegów uzyskałem tak mega płynne działanie sterów jakiego nie miałem nigdy...
  15. Co do profilowania siodełka to podoba mi sie podejście np. Fizika czy PRO którzy wyróżniają modele dla osób dobrze rozciągnietych (agresywna pozycja), przeciętnie rozciągniętych (pozycja z zacięciem sportowym) i kiepko rozciągniętych (pozycja wygodna). Wszystkie z tych siodełek są dostępne również w różnych szerokościach, więc wybór jest spory.
×
×
  • Utwórz nowe...