Skocz do zawartości

NoOnesThere

  • Ilość treści

    971
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O NoOnesThere

  • Ranga
    Stały bywalec

Ostatnio na profilu byli

437 wyświetleń profilu
  1. NoOnesThere

    S> Sztyca karbonowa Deda Black Stick

    Co do profilowania siodełka to podoba mi sie podejście np. Fizika czy PRO którzy wyróżniają modele dla osób dobrze rozciągnietych (agresywna pozycja), przeciętnie rozciągniętych (pozycja z zacięciem sportowym) i kiepko rozciągniętych (pozycja wygodna). Wszystkie z tych siodełek są dostępne również w różnych szerokościach, więc wybór jest spory.
  2. NoOnesThere

    1x11 czyli głupota na szosie

    Mimo, że uwielbiam rozwiązania możliwie proste to napędu 1x11 w szosówce nigdy nie pojmowałem, bo 11 przełożeń na szose to mało (napęd 2x11 ma zazwyczaj 15-16 efektywnych przełożeń, w zależności kto jaką różnice uzna za inne przełożenie). Do tarczówek i tubeless mnie nie ciągnie, bo są to rozwiązania droższe od dotychczasowych "tradycyjnych", zarówno w zakupie jak i serwisowaniu, a realnych dla mnie korzyści z ich zastosowania nie widzę.
  3. NoOnesThere

    S> Sztyca karbonowa Deda Black Stick

    Sama sobie odpowiedziałaś na pytanie. Dlatego mówi się ogólnie, bo to trzeba sobie dobrać do pozycji. I jak to zwykle bywa takie reguły są właściwe dla 2/3 populacji... Reszta jest blisko... albo daleko od tych reguł.
  4. NoOnesThere

    S> Sztyca karbonowa Deda Black Stick

    Na Twoim miejscu próbowałbym siodła na ~130mm.
  5. NoOnesThere

    S> Sztyca karbonowa Deda Black Stick

    Używam siodełka Bontrager Paradigm RL o szerokości 138mm. Dobór siodełka nie ma nic do postury. Chodzi o rozstaw kości kulszowych (można być małym, drobym i mieć duży rozstaw kości lub odwrotnie, nie ma zasady). Zazwyczaj facet ma rozstaw miedzy 100 a 136mm, ja jestem gdzieś po środku. Przyjmuje się, że siodło powinno być szersze od rozstawu kości kulszowych od 20 do 40mm. Zależy to już od preferencji czy pozycji na rowerze.
  6. NoOnesThere

    Buty terenowe, np. Salomon Speedcross

    Marki, które robią porządne buty trailowe to na pewno Hoka, Inov, Mizuno, ale tanie nie są. Ja używam... Kalenji za 250zł. Najwiecej jednego dnia zrobiłem w nich 36km po Bieszczadach. Były liście, błoto, trawy, nawet do potoczka wpadłem (szybko wyschły). Jedynie, gdzie mi sie nie sprawdziły to na komercyjnych odcinkach szlaków w Tatrach, które są wybrukowane (durnota, ale co zrobić). Natomiast na normalych skałach było okej.
  7. NoOnesThere

    licznik z GPS

    Widze, że temat smartfonowy się pojawił. Jakby ktoś był zainteresowany to w moim otoczeniu jest osoba co ma na sprzedaż nowego Huwaei P20 Lite z polskiej dystrybucji za 700zł.
  8. NoOnesThere

    Wymiana linek i pancerzy w rowerze [YT]

    Ja kupuje linki i pancerze po 2zl. Linki przerzutkowe w szosówce dają rade przez okolo 4-5tys.km. Potem czuć, że się wyciagają, bo spada szybkość zmiany biegów i precyzja. Z linkami hamulcowymi i pancerzami nic się nie dzieje, ale zmienilem profilaktycznie po około 15tys.km.
  9. Możesz zdemontować przerzutkę i ręcznie założyć łańcuch na dowolnej tarczy. Natomiast nie jestem przekonany czy kupowanie nowego łańcucha ma sens, bo prawdopodobnie wolnobieg (być może również korba) jest już na tyle zużyty, że nie będzie chciał współpracować z nowym łańcuchem.
  10. NoOnesThere

    Opony szosowe na początek

    Ja używam Duro Hypersonic. Na suchej nawierzchni są bardzo dobre, na mokrej trzymają kiepsko. Być może Singery są na mokrym lepsze.
  11. W tym roku poprobowalem Ultegre 6800 kolegi i Ultegre R8000 krecac na trenazerze w Decathlonie. W obu przypadkach wrazenie bylo takie samo, tzn. stwierdzalem, ze moja Tiagra jest dla mnie zupelnie wystarczajaca. Wprawdzie ciezsza i nie tak ladnie wykonana, ale pod wzgledem dzialania bezproblemowa. Mialem wczesniej karbonowa kierownice Bontrager i karbonowa sztyce Deda, teraz mam aluminium i to tanie (PRO LT/PLT). Czy odczuwam roznice? W przypadku kierownicy komfort na pewno sie pogorszyl, ale na aluminium czuje sie pewniej. Po zmianie sztycy o dziwo roznicy nie stwierdzam! Czyli znowu sytuacja, gdzie teoretycznie znacznie lepsze komponenty nie sa mi potrzebne, a wiele osob nie wyobraza sobie bez nich jazdy. Rama karbonowa vs alu. Karbon lepszy, ale na aluminium tez sie jezdzi, aczkolwiek troche wiecej drgan do Nas dociera. No i na koniec kola. Dobrze zaplecione aluminiowe kola, z iloscia szprych i obrecza dobrana pod nasza wage plus porzadne lozyska i dobre opony z oplotem przynajmniej 110-120TPI. To robi roznice odczuwalna, tym bardziej, ze fabryczne kola to zazwyczaj badziewne kloce. Szkoda, ze nie dane mi jeszcze bylo sprobowac kol karbonowych. Podsumowujac ten dlugi i moze nawet niepotrzebny post. Wg mnie jak chcemy jezdzic dla przyjemnosci i przy tym ekonomicznie to idziemy do Decathlonu i kupujeny Tribana 520/540 i cieszymy sie jazda. A kiedys ewentualnie zmieniamy w rowerze to co nie spelnilo naszych oczekiwan.
  12. NoOnesThere

    Elektryczna szosa

    Mnie tam rybka, niech każdy jeździ na czym chce. Póki nie wpływa to na MOJE bezpieczeństwo to jest mi to zupełnie obojętne (aczkolwiek ograniczona możliwość manewrowania, i jak to określiłeś Jacku, "skanowania otoczenia" jest potencjalnie problematyczna). Wracając do tematu elektryków, czy w ogóle ten konkretny model Treka może być dopuszczony do ruchu jako e-bike? Wyczytałem, że e-bike może dysponować mocą maksymalnie 250W, a silnik Treka ma 350W. No i się zastanawiam czy można zgodnie z prawem taki produkt wprowadzić na nasz rynek.
  13. NoOnesThere

    Elektryczna szosa

    Ten też? :)
  14. NoOnesThere

    Elektryczna szosa

    O jak ładnie temat się rozwinął! To z tego co piszecie używanie tej elektrycznej szosówki ma sens tylko do jazdy pod górę. No chyba, że się ją zmodyfikuje, aby mogła rozwijać prędkość powyżej 25km/h. No, bo jeśli nie ściągniemy zabezpieczenia to jazda taką ciężką szosówką to będzie mordęga. Pojawi się profil 1-2% pod górę, z wiatrem, gdzie lekkim rowerkiem szosowym się "frunie", a przy takiej e-szosie to "umrzemy w butach". Jakbym miał jeździć z ograniczeniem prędkości to już wolałbym zdecydowanie kupić elektryczny MTB, byłoby wygodnie i uniwersalnie.
  15. NoOnesThere

    Elektryczna szosa

    Najwidoczniej badania rynku wykazały zainteresowanie takimi rowerami. Zastanawiam się jak to jest z tym wspomaganiem elektrycznym, tzn. zgodnie z przepisami powinno działać do 25km/h. Co dzieje się po przekroczeniu tej prędkości? Wyłącza się silnik?
×