Skocz do zawartości

rowerowy365

  • Ilość treści

    1392
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O rowerowy365

  • Ranga
    Wytrawny forumowicz

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Poznań

Ostatnio na profilu byli

478 wyświetleń profilu
  1. Kupiłbym nowy łańcuch i nowy wolnobieg, a jeśli czasem używasz roweru do normalnej jazdy również i nową przerzutkę przednią. Korba zużywa się zazwyczaj wolniej ale po takim przebiegu też może być do wymiany.
  2. rowerowy365

    Zmiana opon

    Ja mogę polecić te, które aktualnie mam - ciche, wygodne, małe opory toczenia. nie wiem jak z trwałością bo mają dopiero ok. 2-3 tys. Mam w wersji 27,5 * 2,0. Miałem jedną (z tyłu) na wyjeździe w góry i zadziwiająco dobrze dawała sobie radę. https://www.dadelo.pl/opona-continental-double-fighter-iii-pd3446/?v_Id=97590
  3. rowerowy365

    MTB do 4k

    Poza tym, że naciągnąłeś budżet o 50% 😉 ... Gratulacje i kilometrów życzę!
  4. rowerowy365

    Wymiana 5 na 6 biegow

    To taka ryba. Nie! To ssak ale żyje w wodzie więc prawie ryba 😉
  5. rowerowy365

    Trasa 130 km bez wcześniejszych przygotowań?

    Wyobrażam sobie gościa, który nie jeździ wcale bądź prawie wcale i chce pyknąć 130 km... No można, pewnie. Jak jest twardy to się nie zająknie. Będzie też cieplej więc i może łatwiej (choć nie wiem, bo ja np. wolę niższe temperatury). A niech złapie ich deszcz, jakieś problemy techniczne, bądź temperatura powyżej 30 st. Zamiast przyjemności to będzie jazda na przetrwanie. I nie piszę tu o autorze wątku ale właśnie o koledze. Słowo klucz to przygotowanie. Jakiekolwiek: odporność dupska, ewentualne awarie, fatalna pogoda itd. Nie trzeba mieć ze sobą warsztatu, ciuchów za tysiące czy wypasionego roweru ale jakieś minimum się przyda żeby zamiast przyjemności nie była to droga przez mękę. Jak już pojedziecie i wrócicie, to daj znać jak było.
  6. Ano zostaje. Odległość * duży silnik * wysoka cena paliwa = duży wydatek na paliwo. Nawet jak na rower policzę 150zł/mies. to i tak jestem sporo do przodu. 🙂
  7. rowerowy365

    wybór roweru

    Jacek, bo ja takie trochę tańsze znalazłem 🙂 Poza tym nigdy się tym tematem specjalnie nie interesowałem i tak jedynie z pamięci wygrzebałem te trzy modele 🙂 Asiek152 pamiętaj, że na elektrycznym też musisz kręcić pedałami. I też musisz włożyć w to trzochę wysiłku. Jeśli ustawisz wspomaganie na max. to oczywiście się nie spocisz ale za to bateria długo nie wytrzyma. 😞
  8. Możesz szukać roweru z piastą Nexus i hamulcami rolkowymi jeśli Ci na tym zależy. Bagażnik na przód i osłonę łańcucha prawie zawsze da się dołożyć osobno do roweru więc nie jest to istotna sprawa. Możesz np kupić torbę na kierownicę i tam coś ładować - byle nie za dużo. Możesz iść na łatwiznę i kupić wygodny rower miejski (ciężki) bądź trekkingowy (lżejszy) i raz na jakiś czas wyczyścić napęd czy pojechać do serwisu. 🙂 Przy prostych napędach nie wydrenuje Ci to kieszeni. Ja od kiedy zacząłem jeździć rowerem mam kilka tys. rocznie w kieszeni, zaoszczędzone na paliwie. Warto.
  9. rowerowy365

    wybór roweru

    A ja z innej beczki spytam. Jak długo chcesz jeszcze wozić córkę i psa w przyczepce? Może nie warto specjalnie do tego celu kupować elektryka? A jeśli jednak bardzo go potrzebujesz to widziałem na żywo coś takiego i wygląda lepiej niż na zdjęciach ale nie jest to rower na b. długie dystanse: https://www.decathlon.pl/rower-mtb-elektryczny-e-st500d-id_8487239.html A jeśli jak piszesz cena nie gra roli... http://www.unibike.pl/energygts.html https://www.kross.pl/pl/2018/ebike-trekking/trans-hybrid-5-0
  10. Bardzo sympatyczny rower, do rekreacji jak znalazł. Może amortyzator nie jest szczytem techniki ale jeśli działa to na pewno pomaga. Jeśli musisz wymienić łańcuch i kasetę to ja bym przeszedł na 9 rzędów, bo tylną przerzutkę 9-tkę już masz. Wtedy w zasadzie jedyną inwestycją jest wymiana manetek. Polecam z własnego doświadczenia Deore: https://www.dadelo.pl/manetka-shimano-deore-sl-m590-pd3276/?v_Id=23174 , a jeśli chcesz trochę taniej to weź Alivio. Korbę możesz zostawić na kwadrat - wymiana na HTII to w przypadku jazdy turystyczno-rekreacyjnej niepotrzebny wydatek. Nie zauważysz różnicy w jeździe. https://www.dadelo.pl/mechanizm-korbowy-shimano-altus-fc-m2000-pd16178/?v_Id=118558 Dobierz do tego odpowiedni rozmiar suportu i wszystko będzie grało. Co do większych inwestycji - zależy jak bardzo jesteś przywiązany do swojego roweru i jak dobrze Ci się na nim jeździ. Jeśli chcesz go zatrzymać na dłużej, a Twoje przebiegi są znaczne to warto trochę zainwestować. Oczywiście bez przesady bo ścigacza z niego nie będzie.
  11. 1. Kettler - aluminiowa rama to mniejsza waga w stos. do stalowej. Trochę obniża komfort ale nadrobisz to dużymi oponami i odpowiednim ciśnieniem oraz amortyzowanym siodłem. Chcesz wozić dziecko w foteliku ale w tym rowerze na bagażnik raczej się nie da go założyć. 2. Stalowa rama może będzie trochę bardziej sprężysta ale w tym przedziale cenowym raczej zwiększy ciężar roweru. Węższe opony to trochę mniejszy komfort podróżowania. Kierownica "jaskółka" nadaje się do rekreacji ale w mieście wcale nie musi być wygodniejsza w manewrowaniu. Brak dynama - musisz dokupić lampki. Siodło skórzane - nie każdy je lubi, bo musi się dobrze ułożyć pod dupskiem, a to zajmie Ci parę kilometrów. 3/4. Stalowe = cięższe. Nie wiem po co Ci taki wielki (ciężki) bagażnik z przodu, czy to kwestia robienia zakupów? Jeśli chcesz mieć zapas prowiantu i wody na wycieczkę warto rozwiązać to w inny sposób. Ten sam problem z siodłem. Ten sam problem z kierownicą. Co do przewożenia dziecka - niech to nie będzie główne kryterium przy zakupie roweru. Dzieci jak wiadomo rosną i stają się samodzielne. Sam to przerabiałem. Możesz kupić tańszy rower, a za resztę np. hol do rowerka młodego. Rozwiązania są różne. Rama - proponuję dobrze się pomierzyć. Jak kupisz za duży rower to zamiast wygody w podróżowaniu będziesz miał bolące przedramiona, drętwiejące palce i … brak ochoty do jazdy. Im dłuższa rama tym bardziej wyciągnięta sylwetka, a jak napisałeś lubisz się relaksować na rowerze co oznacza dla mnie bardziej wyprostowaną sylwetkę czyli ramę raczej krótszą. W necie znajdziesz odpowiednie kalkulatory, które podpowiedzą Ci jaką ramę potrzebujesz.
  12. rowerowy365

    Trasa 130 km bez wcześniejszych przygotowań?

    130km bez przygotowania może narobić problemów - obtarcia, bolące dupsko i wszystkie wcześniej opisane przez kolegów problemy. Ja bym nie zaryzykował.
  13. Może coś ze stajni Unibika: http://unibike.pl/amsterdam8v.html Miejski skoro jeździsz w mieście, przekładnia planetarna, brak przerzutki z przodu, osłona na łańcuch. Poszukaj jedynie promocji, podejdź do jakiegoś ich sklepu i uzyskaj rabat, za zaoszczędzoną kasę kup koszyk do przodu lub bagażnik jeśli tak bardzo go potrzebujesz.
  14. rowerowy365

    Projekt Cross 2000 zł

    A bo jakiś rozkojarzony jestem, chyba przez dzisiejszy wieczór 🙂
  15. rowerowy365

    Projekt Cross 2000 zł

    To zależy od serwisu, może stówkę, a może więcej. Ale dolicz wymianę korby i suportu. Do tego dojazd - transport, dwa razy. Natomiast możesz sprzedać "starą" korbę i suport. Zawsze parę złociszy odzyskasz.
×