Skocz do zawartości

Specialized Chisel, nowy aluminiowy, wyścigowy HT


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Yacko napisał(a):

Miałem na myśli zabezpieczenie z tyłu wewnątrz widełek. To z przodu widziałem fabrycznie w niektórych MTB np. w Scalpel HT.

Ścigam się od 5 lat na XC, od 2 na karbonie, ciężkie warunki, nie oszczędzam tych rowerów, moi znajomi też nie. Nikt z mojej ekipy nie miał nigdy takiego problemu. Zakładam, że problem tamtej konkretnej ramy. 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Oskarr napisał(a):

Ścigam się od 5 lat na XC, od 2 na karbonie, ciężkie warunki, nie oszczędzam tych rowerów, moi znajomi też nie. Nikt z mojej ekipy nie miał nigdy takiego problemu. Zakładam, że problem tamtej konkretnej ramy. 

Trzymam kciuki, aby tak zostało. Ja się nie ścigam, ale jeździmy po lasach, często zarośniętych ścieżkach i niestety jakaś gałąź czy patyk miedzy blatem a widełkami czy spadnięty łańcuch to wcale nie rzadkość. Do tego dochodzi skrupulatne pilnowanie momentów dokręcania, ostrożność  przy mocowaniu do bagażników czy stojaków serwisowych. Tłumienie drgań pomijalne w MTB bo tu główną robotę robią opony i ciśnienie, ewentualnie karbonowa sztyca na dokładkę. Trochę za dużo stresów dla mnie a oszczędność wagi czy sztywność tak niewielka w porównaniu z ramą Chisela, że dla mnie gra nie warta świeczki.

Odnośnik do komentarza

Fox poszedł drogą Manitou projektując tą zintegrowaną półkę goleni za lagami. Tak z pewnością jest nieco krócej i może nawet sztywniej, bo ta półka może być mniejsza. Z praktyki taka półka działa nieco jak mini błotnik. 

Odnośnik do komentarza

Zastanawia mnie fakt, dlaczego przy aktualizacji ramy Chisela nie poprowadzono linek całkowicie w ramie. Fakt, ma to swoje zalety - łatwe w serwisie i wymianie, ten kawałek po rurkami trójkąta też nie razi wizualnie, jednak zawsze jest to pancerz hamulca narażony np. na kamień lub inny przedmiot mogący doprowadzić do awarii hamowania a to już niebezpieczne. Fakt, najbardziej narażone miejsce jak dolna rura jest OK, bo prowadzony jest w środku. Ja żadnych plusów oprócz serwisu nie widzę, a z racji tego, że wymiana linek czy pancerzy to nie jest częsta praca traktuję to jako minus.

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Yacko napisał(a):

Zastanawia mnie fakt, dlaczego przy aktualizacji ramy Chisela nie poprowadzono linek całkowicie w ramie. Fakt, ma to swoje zalety - łatwe w serwisie i wymianie, ten kawałek po rurkami trójkąta też nie razi wizualnie, jednak zawsze jest to pancerz hamulca narażony np. na kamień lub inny przedmiot mogący doprowadzić do awarii hamowania a to już niebezpieczne. Fakt, najbardziej narażone miejsce jak dolna rura jest OK, bo prowadzony jest w środku. Ja żadnych plusów oprócz serwisu nie widzę, a z racji tego, że wymiana linek czy pancerzy to nie jest częsta praca traktuję to jako minus.

Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, smokey01 napisał(a):

Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi.

Niby tak, ale skoro już przeprojektowywali geometrię to dołożenie kilku otworów nie powinno być wielkim problem. Może według testów osłabiłoby to istotnie wytrzymałość tylnego trójkąta.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Może jest tu ktoś kto przerabiał Chisela Comp z 2018r. 2x10 na 1x12 Shimano pozostawiając oryginalną korbę tylko z większym blatem ?
Nie mogę znaleźć dokładnych parametrów tej korby Stout Pro - jaka linia łańcucha, czy dostępne są do niej zębatki z odpowiednim kształtem i offsetem pozwalającym na zastosowanie z kasetą 12x.
https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-comp/p/128949?color=239980-128949
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...