Yacko Opublikowano 27 Lipca Udostępnij Opublikowano 27 Lipca Reba z offsetem 51 zamiast fabrycznego 46 - odnosząc tą różnicę do kąta główki ramy na ile może robić różnicę ? 0,5 stopnia, czy mniej ? Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 27 Lipca Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 58 minut temu, jajacek napisał(a): Zakleszczenie łańcucha wewnątrz może narobić szkół. Przez 10 lat, raz miałem taką sytuację. Dlatego dziwi mnie fakt, że brak w tym miejscu zabezpieczenia. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca Można kupić zabezpieczenie za grosze do rowerów szosowych. I takie posiadałem w niektórych rowerach. Niektórzy producenci dają je w standardzie. Nazywa się chain catcher. W rowerach MTB taką funkcję pełni zwykle sprzęgło napinające łańcuch. Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 27 Lipca Udostępnij Opublikowano 27 Lipca Miałem na myśli zabezpieczenie z tyłu wewnątrz widełek. To z przodu widziałem fabrycznie w niektórych MTB np. w Scalpel HT. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 28 Lipca Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 11 godzin temu, Yacko napisał(a): Miałem na myśli zabezpieczenie z tyłu wewnątrz widełek. To z przodu widziałem fabrycznie w niektórych MTB np. w Scalpel HT. Ścigam się od 5 lat na XC, od 2 na karbonie, ciężkie warunki, nie oszczędzam tych rowerów, moi znajomi też nie. Nikt z mojej ekipy nie miał nigdy takiego problemu. Zakładam, że problem tamtej konkretnej ramy. Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 28 Lipca Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2 godziny temu, Oskarr napisał(a): Ścigam się od 5 lat na XC, od 2 na karbonie, ciężkie warunki, nie oszczędzam tych rowerów, moi znajomi też nie. Nikt z mojej ekipy nie miał nigdy takiego problemu. Zakładam, że problem tamtej konkretnej ramy. Trzymam kciuki, aby tak zostało. Ja się nie ścigam, ale jeździmy po lasach, często zarośniętych ścieżkach i niestety jakaś gałąź czy patyk miedzy blatem a widełkami czy spadnięty łańcuch to wcale nie rzadkość. Do tego dochodzi skrupulatne pilnowanie momentów dokręcania, ostrożność przy mocowaniu do bagażników czy stojaków serwisowych. Tłumienie drgań pomijalne w MTB bo tu główną robotę robią opony i ciśnienie, ewentualnie karbonowa sztyca na dokładkę. Trochę za dużo stresów dla mnie a oszczędność wagi czy sztywność tak niewielka w porównaniu z ramą Chisela, że dla mnie gra nie warta świeczki. Odnośnik do komentarza
mareckiabc Opublikowano 30 Lipca Udostępnij Opublikowano 30 Lipca W dniu 26.07.2024 o 06:05, jajacek napisał(a): Fox waży 1470 gramów, Reba 1630 jakby co. Judy TK waży 2250 gramów. Judy Gold 2025 gramów. SID, który jest na wyprzedaży w Bikestacji 1500 gramów. Factor tyle waży a Performance 100 gr wiecej. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca Sam ważyłem tyle ważył mój Fox Performance i moja Reba. Inne dane z neta. Może to była waga bez ośki? Już nie pamiętam Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca A tu widzę że Fox nowy, ultra lekki model wypuścił, 1308 gramów: 2025 Fox 32 Step-Cast Review | A brand new super-light XC fork (flowmountainbike.com) Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 31 Lipca Udostępnij Opublikowano 31 Lipca Fox poszedł drogą Manitou projektując tą zintegrowaną półkę goleni za lagami. Tak z pewnością jest nieco krócej i może nawet sztywniej, bo ta półka może być mniejsza. Z praktyki taka półka działa nieco jak mini błotnik. Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 7 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia Zastanawia mnie fakt, dlaczego przy aktualizacji ramy Chisela nie poprowadzono linek całkowicie w ramie. Fakt, ma to swoje zalety - łatwe w serwisie i wymianie, ten kawałek po rurkami trójkąta też nie razi wizualnie, jednak zawsze jest to pancerz hamulca narażony np. na kamień lub inny przedmiot mogący doprowadzić do awarii hamowania a to już niebezpieczne. Fakt, najbardziej narażone miejsce jak dolna rura jest OK, bo prowadzony jest w środku. Ja żadnych plusów oprócz serwisu nie widzę, a z racji tego, że wymiana linek czy pancerzy to nie jest częsta praca traktuję to jako minus. Odnośnik do komentarza
smokey01 Opublikowano 8 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 13 godzin temu, Yacko napisał(a): Zastanawia mnie fakt, dlaczego przy aktualizacji ramy Chisela nie poprowadzono linek całkowicie w ramie. Fakt, ma to swoje zalety - łatwe w serwisie i wymianie, ten kawałek po rurkami trójkąta też nie razi wizualnie, jednak zawsze jest to pancerz hamulca narażony np. na kamień lub inny przedmiot mogący doprowadzić do awarii hamowania a to już niebezpieczne. Fakt, najbardziej narażone miejsce jak dolna rura jest OK, bo prowadzony jest w środku. Ja żadnych plusów oprócz serwisu nie widzę, a z racji tego, że wymiana linek czy pancerzy to nie jest częsta praca traktuję to jako minus. Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi. Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 8 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 8 minut temu, smokey01 napisał(a): Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi. Niby tak, ale skoro już przeprojektowywali geometrię to dołożenie kilku otworów nie powinno być wielkim problem. Może według testów osłabiłoby to istotnie wytrzymałość tylnego trójkąta. Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 8 Września Udostępnij Opublikowano 8 Września Może jest tu ktoś kto przerabiał Chisela Comp z 2018r. 2x10 na 1x12 Shimano pozostawiając oryginalną korbę tylko z większym blatem ? Nie mogę znaleźć dokładnych parametrów tej korby Stout Pro - jaka linia łańcucha, czy dostępne są do niej zębatki z odpowiednim kształtem i offsetem pozwalającym na zastosowanie z kasetą 12x. https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-comp/p/128949?color=239980-128949 Odnośnik do komentarza
bajer0 Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października W moim Chiselu wjechała teraz przerzutka i manetka SRAM GX. Udało się dostać przerzutkę za ok 400zł, manetkę lekko ponad 100zł. Pierwsze wrażenia - mega różnica w jakości pracy na plus. Zmiana biegów jest szybka, znacznie pewniejsza. Mój stary SX po przejechaniu ponad 4200km mógł już złapać luzy. Po tarczach to drugi upgrejd i zdecydowanie polecam wydanie tych ~500zł. Zimą planuję wymienic support na DUB i wstawić korbę GX. Pozdrawiam Rafał Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się