AdrianoPL Opublikowano Piątek o 18:13 Udostępnij Opublikowano Piątek o 18:13 Witam. Chciałbym wymienić kierownicę w szosie na jakąś ergonomiczna, max 400zl? Reach 70-75 max Zastanawiam się nad kierami ZIPP, modele service course 70, service course SL 70, czy service course SL 70 ergo lub PRO plt compact i PRO plt ergo. Różnice w cenie znaczne, czy warto dopłacać prawie dwukrotnie ? Może coś innego ktoś poleci? Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano Piątek o 18:43 Udostępnij Opublikowano Piątek o 18:43 Tu masz fajną kierownicę, dobrej marki i do tego karbonową.https://www.centrumrowerowe.pl/kierownica-szosowa-3t-superergo-ltd-pd42245/Jeżdżę na takiej w wersji gravelowej.Solidna, dobrze wykonana kierownica z umiarkowanie szerokim parapetem. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano Piątek o 19:07 Udostępnij Opublikowano Piątek o 19:07 52 minuty temu, AdrianoPL napisał(a): Witam. Chciałbym wymienić kierownicę w szosie na jakąś ergonomiczna, max 400zl? Reach 70-75 max Zastanawiam się nad kierami ZIPP, modele service course 70, service course SL 70, czy service course SL 70 ergo lub PRO plt compact i PRO plt ergo. Różnice w cenie znaczne, czy warto dopłacać prawie dwukrotnie ? Może coś innego ktoś poleci? Aluminium to aluminium, kwestia wagi. PRO PLT to fajne kierownice. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano Piątek o 19:21 Autor Udostępnij Opublikowano Piątek o 19:21 31 minut temu, liftlodz napisał(a): Tu masz fajną kierownicę, dobrej marki i do tego karbonową. https://www.centrumrowerowe.pl/kierownica-szosowa-3t-superergo-ltd-pd42245/ Jeżdżę na takiej w wersji gravelowej. Solidna, dobrze wykonana kierownica z umiarkowanie szerokim parapetem. Bardzo dobrze wygląda, problem ze rozmiar tylko 440, szukam 400. Mówisz o tej ? https://www.centrumrowerowe.pl/kierownica-gravelowa-3t-superghiaia-ltd-pd42266/?v_Id=229200&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=16059005709&gclid=CjwKCAjwwNbEBhBpEiwAFYLtGPNez1OKlJ9S0K3WVHsKsnmTfp6AbVrbfyfay0bhEzKA8uPWFYdQBxoCAzkQAvD_BwE Waga 100g nie ma dla mnie znaczenia w tym przypadku. Bardziej interesuje mnie ergonomia. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano Piątek o 19:42 Udostępnij Opublikowano Piątek o 19:42 Jest 400mm supererego dostępna - kliknij na prostokącik z rozmiarem. Też mam superghaie, muszę jeszcze nad ustawieniem klamek popracować ale jest w porządku. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano Piątek o 20:04 Udostępnij Opublikowano Piątek o 20:04 Bardzo dobrze wygląda, problem ze rozmiar tylko 440, szukam 400. Mówisz o tej ? https://www.centrumrowerowe.pl/kierownica-gravelowa-3t-superghiaia-ltd-pd42266/?v_Id=229200&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=16059005709&gclid=CjwKCAjwwNbEBhBpEiwAFYLtGPNez1OKlJ9S0K3WVHsKsnmTfp6AbVrbfyfay0bhEzKA8uPWFYdQBxoCAzkQAvD_BwE Waga 100g nie ma dla mnie znaczenia w tym przypadku. Bardziej interesuje mnie ergonomia. Tak na tej jeżdżę, tak wygląda na rowerze Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano Piątek o 20:32 Autor Udostępnij Opublikowano Piątek o 20:32 49 minut temu, Pepe75 napisał(a): Jest 400mm supererego dostępna - kliknij na prostokącik z rozmiarem. Faktycznie jest dostępna, zmyliło mnie brak podświetlenia,dzieki. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano Piątek o 20:42 Autor Udostępnij Opublikowano Piątek o 20:42 Obydwie podobają mnie się. Jakiej szerokości macie ta kierownicę superghaia? Patrzę w opis, 400 mm w dolnym chwycie jest aż 80mm szersza, wydaje mi się że to bardzo dużo. Bardzo podoba mnie się profil dolnego chwytu w superghaia tylko ta szerokość jakoś mnie przeraża. W sumie mógłbym spróbować, w razie czego zawsze można wymienić na superergo. Podobają mnie się bardziej niż te ZIPPa, nie widziałem ich wcześniej, dziękuję panowie. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano Piątek o 21:12 Udostępnij Opublikowano Piątek o 21:12 31 minut temu, AdrianoPL napisał(a): Obydwie podobają mnie się. Jakiej szerokości macie ta kierownicę superghaia? Ja mam 420mm na górze (taką miałem fabryczną). Na dole jest szeroko - 500mm, ale w gravelu to zaleta. No i bonus taki, że przewody wewnątrz puszczasz. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Piątek o 21:20 Udostępnij Opublikowano Piątek o 21:20 Wymiana ma sens pod warunkiem że coś zyskamy. 1. Komfort. Wtedy tylko karbon 2. Aero. Też karbon. 3. Poprawimy pozycję. Wtedy może być alu. Osobiście nie widzę żadnego sensu w kierownicy alu w szosie. Ani ona komfortowa ani aero. Jak chcesz komfortową to kup tę co ja mam: Szosowa kierownica specialized carbon Gdańsk Piecki-Migowo • OLX.pl A na aero to za mały budżet. Kierownica w szosie szersza niż 420 mm to IMO kompletna bzdura. Mam 420/460 w gravelu. Tragedia. Jak w autobusie. Ta Supergo karbonowa 400/420 ma sens. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano Piątek o 23:27 Udostępnij Opublikowano Piątek o 23:27 2 godziny temu, Pepe75 napisał(a): O, widzę siebie na tym zdjęciu 😀 dobra wyprawa wczoraj była @Pepe75 🙂 Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano wczoraj o 07:55 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 07:55 Wymiana ma sens pod warunkiem że coś zyskamy. 1. Komfort. Wtedy tylko karbon 2. Aero. Też karbon. 3. Poprawimy pozycję. Wtedy może być alu. Osobiście nie widzę żadnego sensu w kierownicy alu w szosie. Ani ona komfortowa ani aero. Jak chcesz komfortową to kup tę co ja mam: Szosowa kierownica specialized carbon Gdańsk Piecki-Migowo • OLX.pl A na aero to za mały budżet. Kierownica w szosie szersza niż 420 mm to IMO kompletna bzdura. Mam 420/460 w gravelu. Tragedia. Jak w autobusie. Ta Supergo karbonowa 400/420 ma sens.No i tu się z Jackiem nie mogę zgodzić Moja Supergahia 400mm jest ustawiona tak, że klamkomanetki poszły lekko do środka, pomiędzy nimi jest 370 mm.Gięcie i flara w tej kierownicy jest tak zrobiona, że jeśli chwycić ją pod samymi klamkami i ugiąć łokcie to flara ma raptem 2 cm, dopiero sam dół kiery się rozszerza. Daje to możliwość ustawienia się w pozycji aero, ale jednocześnie po zsunięciu dłoni na sam koniec dolnego chwytu masz mega stabilność na zjazdach. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano wczoraj o 09:12 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 09:12 Dziękuję panowie za pokazanie tej kierownicy. Zdecyduje się na superergo bo jednak 480 w dolnym chwycie to będzie dla mnie za szeroko. Jacku, na kierownicę aero to trzeba mieć budżet 3 razy większy, nie zapłacę tyle tym bardziej że czeka mnie jeszcze zakup kół karbonowych. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano wczoraj o 10:53 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 10:53 Daje sobie uciąć rękę, że niechlujnie poprowadzone pancerze powodują dużo większy opór aerodynamiczny, niż różnica między kierownicą klasyczną a aero 😉 Co do kierownicy karbonowej vs aluminiowej. Stwierdzenie o braku sensu kierownicy aluminiowej w szosie jest grubą przesadą. Jeżeli ktoś jeździ celując tylko i wyłącznie w wynik, to rzeczywiście karbon może lekko wytłumi bardzo nierówny asfalt i dziury. Każdy inny człowiek po prostu zwolni, bo szkoda roweru. Tylko ilu jest takich ludzi, nawet wśród szosowców? Miałem kierownicę karbonową w MTB ze sztywnym widelcem. Kierownica miała 720 mm, więc i ugięcie było większe ze względu na długość w stosunku do kierownicy szosowej. To są niuanse podczas jazdy, a nie diametralna zmiana, a przecież mówimy o jeździe w terenie. Dodatkowo przy karbonie trzeba uwazać na: 1. Dokręcenie manetek, bo może dojść do tragedii 2. Upadki. Szosa zawsze ląduje na asfalcie, więc pojawia się ryzyko uszkodzenia. Podsumowując: karbon to fajna rzecz, ale jedna z ostatnich rzeczy jako upgrade, zwłaszcza patrząc na ceny. Dobre opony dadzą dużo więcej. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano wczoraj o 11:07 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 11:07 Kierownica zamówiona wraz z nową owijka FIZIK. Będzie zabawa bo nigdy nie zakładałem owijki 😬. Nie będę czekał bo CR ostatnio z dnia na dzień potrafi zmieniać cenę produktów. Nie wiem czy mają jakiś algorytm i na podstawie wyświetleń zmienia się cena czy sami to robią bo mają takie widzi misie. Mam kable na zewnątrz więc i tak nie przeprowadzę ich w kierownicy, przy serwisie coś będę kombinował w tej chwili nie potrzebuje. Pewnie zima to zrobię jak będzie czas i rower będzie mógł stać nawet miesiąc 😁 Mam klucz dynamometryczny więc nie powinienem przegiąć z siłą dokręcenia. Gleba jak gleba, nie przewidzisz, podczas takiego zdarzenia różne rzeczy mogą się spierdo...... 15 minut temu, kryptoszosowiec napisał(a): Jeżeli ktoś jeździ celując tylko i wyłącznie w wynik, to rzeczywiście karbon może lekko wytłumi bardzo nierówny asfalt i dziury. Każdy inny człowiek po prostu zwolni, bo szkoda roweru. Dlatego ja przy gorszym, dziurawym asfalcie zawsze zwalniam, tak jak napisałeś szkoda roweru i kapcia łatwiej złapać. Dziękuję za rady, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się