Piwpaw Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego Cześć. Czy praktykujecie sypanie dętki i wnętrza opony talkiem? Pytam, bo serwisowe poradniki tak radzą, ale nie znam nikogo wśród kumpli który by to praktykował. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego Nie. 30 lat temu tak robiono. Trudno już dojść po co. Opon cytryną też nie smaruję. A smarowano 🙂 Dętki należy mieć TPU i tyle. A opony porządne a nie żadne kartofle typu Tufo 🙂 Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego Jeżdżę na Tufo Odnośnik do komentarza
idaho597 Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego "Jeżdżę na Tufo" też kiedyś jeździłem, potem kupiłem porządne opony 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego "Kartofle Tufo" to popularne powiedzenie wśród szosowców. Chyba nie było gorszych szytek i opon szosowych niż Tufo 🙂 W oponach mogły tylko z nimi rywalizować kartofle Michelin Dynamic 🙂 Natomiast akurat opony do gravela Tufo ma polecane. No i chyba wyszli już z wieku niemowlęcego i coraz lepsze produkty produkują. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego @jajacek dyplomata 😂 Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego Ok ok, "zaszedł pomyłek"Szosa - GP 5000 AS Gavel - Tufo Thundero + Swampero Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego Te GP 5000 AS to bardzo ciekawe opony. Konkurencyjne do używanych przeze mnie Specialized Turbo Cotton Hell of The North i Vittoria Corsa Control. Ile masz na nich najechane i jak oceniasz? Właśnie dziś się z młodym zastanawialiśmy na czym ma pojechać wiosenny klasyk w Sobótce po brukach i szutrach i zapomniałem o tych Conti. Muszą być zalane mlekiem na tę trasę i z wkładkami anydobiciowymi. Mleko odpowiednie mamy (Silca) i wkładki (Vittoria AirLiner) też. Moje nie są kompatybilne z tubeless. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 16 Lutego Udostępnij Opublikowano 16 Lutego Mam przejechane na nich około 5000 km.Założone na koła Vinci, bez dętek i bez mleka. Dobrze trzymają ciśnienie. Świetnie prowadzą się po mokrym asfalcie, na suchym troszkę wolniejsze od zwykłych GP 5000.Poza tym to albo miałem farta albo to po prostu pancerna opona bo nie złapałem żadnego kapcia przez cały sezon, a z tych 5000 km to z 800 było po szutrach i leśnych ścieżkach. U mnie opona 700X25C ma 26 mm szerokości. Odnośnik do komentarza
wentura Opublikowano Wtorek o 00:08 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 00:08 Tak zawsze daje Talk Techniczny do opon. W oponie przykładowo MTB lekkiej, ale cienkiej szczególnie się przydaje jak prowadziliśmy rower na kapciu dłuży odcinek i zdarła się delikatnie od wewnątrz i nadmiernie widać druciki to talk ratuje sytuacje. Jestem ze szkoły, że talk sprawia, że dętka nie klei się do opony co powoduje, że wpływa to korzystnie na opory toczenia. Mam odczucia w szosie używając dętek TPU, że dodając talku jakby było odrobinę lepiej. Dętka jasna TPU, która jeździ bez talku jest od opony mocno zabarwiona, czyli w jakimś stopniu zdziera się wewnętrzna warstwa opony. Dętka TPU, która była w talku jest znacznie mniej zabarwiona. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 1 godzinę temu Udostępnij Opublikowano 1 godzinę temu W dniu 18.02.2025 o 01:08, wentura napisał(a): Mam odczucia w szosie używając dętek TPU, że dodając talku jakby było odrobinę lepiej. Placebo. Patrząc na test oporów toczenia, między "zwykłą" dętką Butylową, a najlepszą TPU jest różnica 3W na koło przy 5.5 Bara, a przy 6.9 Bara już tylko 2.6W. Przy dwóch kołach sumarycznie da to odpowiednio 6W i 5.2W. Jestem w stanie uwierzyć że ktoś wytrenowany, dokładnie znający stosunek generowanej mocy do prędkości poczuje różnicę 6W, chociaż jest to nadal wartość marginalna. A ile daje ten talk na dętce? A niech da nawet 0.5W na dętkę, w co wątpię. Jesteś w stanie poczuć różnicę 1W w oporze toczenia? Jako ciekawostkę, napiszę że według kalkulatora, wstawiając przeciętnego rowerzystę jako przykład, przy około 100W, 1W dodatkowej generowanej mocy daje... około 0.1 km/h różnicy. "What's interesting to note is that latex, as a material, has a rolling resistance that is nearly zero. The slight increase in the test results also comes from movement between the inner tube and tire that increases at lower air pressures. Reducing friction between the inner tube and tire can lower rolling resistance by a couple of tenths of a watt." Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się