jajacek Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Zostaw Chisela jak masz las. Jeździ się dużo lepiej niż Attention. Dziś gravelem przeleciałem 100 metrów po korzeniach i już mi się odechciało :) Natomiast jako zimówka na asfalt jak najbardziej. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Tyle, że słyszałem że rama w Chiselu jest lekka, ale b. sztywna i przez to niezbyt komfortowa. Raczej bardziej do ścigania, wyczynu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego W Chisel Expert 2018 którym jeździłem, była mega komfortowa. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Gdybym go zostawił to zrobiłbym 3 zmiany. Opony z 2,35 na 2,2, zębatka z 32 na 34 i trochę przyciąłbym kierownicę, bo nie lubię tak szerokich. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego A dlaczego chcesz zmieniać opony na 2,2"? Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 7 minut temu, Greg29 napisał(a): A dlaczego chcesz zmieniać opony na 2,2"? Bo nie będę jeździł w b. trudnym terenie. A uważasz, że niepotrzebnie? Mi się wydaje, że aż tak szerokie nie są potrzebne do śmigania po lesie, a będą już zamulać. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Zamulanie zależy od jakości opony a nie od szerokości. Każdy szanujący się producent robi opony w kilku wariantach jakościowych a co zatem idzie i cenowych. Np. taki Continental Race King występuje w wersji "kartofel" za 60-70 zł, w wersji Performance za jakieś 130-150 zł i w wersji Protection na mieszance Black Chili powyżej 200 zł. Jak kupisz w miarę dobrą mieszankę a nie najtańszego kartofla to nie będą zamulać. I nie musi to być najdroższa wersja bo bardzo często te najdroższe są dość mocno wycieniowane pod wyścigi. Kiedyś tutaj wklejałem jakieś wyniki badań, że między tymi najtańszymi mieszankami a średnimi jest przepaść jakościowa ale już między tymi średnimi a najlepszymi/najdroższymi już nie ma takiej różnicy i zwykły zjadacz chleba nie odczuje zalet tych najdroższych Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 12 minut temu, Greg29 napisał(a): Zamulanie zależy od jakości opony a nie od szerokości. Każdy szanujący się producent robi opony w kilku wariantach jakościowych a co zatem idzie i cenowych. Np. taki Continental Race King występuje w wersji "kartofel" za 60-70 zł, w wersji Performance za jakieś 130-150 zł i w wersji Protection na mieszance Black Chili powyżej 200 zł. Jak kupisz w miarę dobrą mieszankę a nie najtańszego kartofla to nie będą zamulać. I nie musi to być najdroższa wersja bo bardzo często te najdroższe są dość mocno wycieniowane pod wyścigi. Kiedyś tutaj wklejałem jakieś wyniki badań, że między tymi najtańszymi mieszankami a średnimi jest przepaść jakościowa ale już między tymi średnimi a najlepszymi/najdroższymi już nie ma takiej różnicy i zwykły zjadacz chleba nie odczuje zalet tych najdroższych Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego W Chisely są Fastracki Speca, chyba dość dobre Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Fakt że jeździłem na Conti Race King Race Sport 2.25 i po wymianie z całkiem dobrych, całkiem szybkich Spec Fast Trak różnica była odczuwalna od razu. A wiem po sobie że odczuwam przynajmniej z 5W różnicy. Natomiast wersja RaceSport, której używałemmiała papierowe ścianki, które momentalnie ulegały uszkodzeniu więc trzeba by kupić wersję Protection, którą bardzo chwali mój ścigający się kolega mechanik. Ale jest to opona dla lekkiego użytkownika bo przy moich 90 kg kompletnie nie miała przyczepności i wróciłem do Fast Trak. Na szutry zajebista. W las nie. No i bardzo długa żywotność bieżnika w przeciwieństwie do np. wyścigowych Schwalbe. Węższa opona to więcej pompujesz i trochę inaczej się układa na obręczy. Race King IMO są optymalne dla obręczy 25 mm. Różnica między 2,35 a 2,1 znikoma. Waga opony lżejsza. W lekki teren 2.0 czy 2.1 spokojnie wystarczy. Jeździłem tak latami. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2 minuty temu, Piwpaw napisał(a): W Chisely są Fastracki Speca, chyba dość dobre Bardzo dobre. Różne opony testuję i zawsze do nich wracam :) No i te Fast Tracki nie trzymają rozmiarów. Na obręczy 25 mm będą miały jakieś 2,2 cala. Odnośnik do komentarza
Grzegorz88 Opublikowano 10 Marca Udostępnij Opublikowano 10 Marca W dniu 3.02.2024 o 16:49, jajacek napisał(a): Fast Tracki Kupiłem w zeszłym roku Chisela Comp na tych oponach, ale że nie podobał mi się brązowy (skin?) kolor boków opony to je sprzedałem i założyłem: Continental opona Race King 29x2.2 ProTection Z powodu kontuzji dopiero w tym roku zacznę jeździć na rowerze. Jakie hamulce polecisz do chisela dla osoby powyżej 100 kg wagi? Myślałem żeby na razie wymienić tylko klocki hamulcowe na EBC, ale może warto całe hamulce wymienić. Wolałbym zostać przy Sram, ale się nie znam. Jazda raczej rekreacyjna, przez najbliższe dwa lata. W rowerze wymieniłem części na: -amor RockShox Reba z manetką na kierownicy -kierownica identyczna tylko carbon s-works -siodełko WTB Volt Cromoly 150 mm -sztyca FOX TRANSFER 30.9/150mm, manetka -opony Race King 29x2.2 ProTection -Sram łańcuch X01 Eagle 12rz -peda*ły platformowe (do SPD nigdy się nie przyzwyczaję) W przyszłości planuję wymienić napęd na Sram GX i koła. Czytałem wiele Twoich komentarzy w innych wątkach i dużo mi pomogły :) Specyfikacja przed zmianami: https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-comp/p/199641?color=319922-199641 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Marca Udostępnij Opublikowano 10 Marca No ja też przez chwilę miałem te z beżowymi bokami i się ich pozbyłem. Wolę całe czarne. Conti Race King miałem ale wersji RaceSport, czyli najlżejszej z brakiem ochrony bocznych ścianek. Bardzo szybkie ale przyczepność beznadziejna. Moim zdaniem na pewno nie dla kogoś 90 kg tak jak ja, czyli dla 100 kg też nie. Nawet mój syn ważący 73 kg ich nie polubił. Jakie hamulce SRAM nie doradzę. Miałem w jednym z Chiseli Level TL. To były takie trochę lepsze spowalniacze. Deore hamują dramatycznie lepiej. RockShox Reba dobry wybór ale wymaga obeznanego serwisanta. Nie byłem zadowolony z Reby ze względu na bardz kiepskie wybieranie małych nierówności. Wcześniej jeździłem na Foxach i było dużo lepsze. Teraz też wróciłem do Foxa. Natomiast być może przewcześnie. Kolega co wazy ponad 90 wsadził do Chisela, który ode mnie kupił na Rebie 1 token i mówi że się poprawiło. Kolega mechanik co wazy stówę, mówi że dał do swojej olej o mniejszej lepkości i jest lepiej. To samo mi mówił Artur Pająk z jednego z najbardziej znanych serwisów zawieszeń w Polsce, Spider Suspensions. Więc być może trzeba dać komuś kumatemu i powiedzieć w czym rzecz. Kupiłem sobie bardzo dobrą kierownicę karbon, Syntace, ale nie wiem czy był to dobry wybór. Mam wrażenie że tylko usztywniła kokpit a nie o to mi chodziło. Myk-myk bardzo dobry pomysł. Nie mam ale poluję na okazję na coś lekkiego. Idziesz w dobrym kierunku. Odnośnik do komentarza
sweetdream71 Opublikowano 10 Marca Udostępnij Opublikowano 10 Marca A jaka dokładnie Reba będzie pasować do Chisela? Czy taka specyfikacja będzie ok: Skok: 100 mm Offset: 51 mm Oś: 15x110 mm (boost) Średnica rury sterowej: 1,1/8'' - 1,1/2'' (tapered) Rura przycięta do długości 16,3 cm ? Odnośnik do komentarza
Grzegorz88 Opublikowano 10 Marca Udostępnij Opublikowano 10 Marca 12 minut temu, jajacek napisał(a): Idziesz w dobrym kierunku. Dzięki :) Odnośnie hamulców Level T (które mam fabrycznie w Chiselu) to teraz znalazłem info z 2016 roku że: "Hamulce mimo większej masy oraz tańszych materiałów zapewniają taką samą moc co modele Ultimate, TLM czy TL." Może różne klocki montują, różną wielkość tarcz? Zresztą w ciągu 8 lat mogło się coś zmienić. W odsprzedaży hamulce Level T kosztują nie wiele, więc na razie założę lepsze klocki, może lepsze tarcze i będę jeździł aż do wymiany napędu i kół, za rok, może dwa. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się