Skocz do zawartości

Grzegorz88

Użytkownicy
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Grzegorz88

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Najlepiej sprawdzić w gwarancji na stronie Speca, albo w lokalnym serwisie. Nie wiem tego, ale raczej każdy najbliższy serwis Speca powinien to ogarnąć. Przy wymianie ramy na nową, serwis jeszcze za taką wymianę dostanie kasę od Speca. Jedyny haczyk przy wymianie ramy na gwarancji jaki kojarzę to dostaje się ramę taką jaka jest w Specu - raczej nie dostaniemy takiego samego malowania jak mieliśmy wcześniej. Nie wiem czy dostaje się do wyboru kolor, np. "mamy ramę czerwoną i czarną, którą wybierasz?", nie wiem też jak wygląda sprawa przy ramach z limitowanym malowaniem, np. jakieś wzorki, albo kolor kameleon.
  2. Jak się go jeszcze nie pozbyłeś, a rama jest w dobrym stanie i masz gdzie go trzymać to raczej bym go sobie zostawił. Sam mam Gianta z podobnych lat jak Twój, ale bez amora, stalowa rama. Miałem go sprzedać za 400 zł, ale stwierdziłem, że to już zabytek i stoi sobie w piwnicy. Kiedyś zapewne powymieniam w nim trochę części, na nie zużyte i będzie służył na dojazdy na nie duże odległości.
  3. Pompka jak ją kupowałem była ostatnią sztuką w sklepie, przecenioną o ok. 50,00 zł. Wyszedłem z założenia, że pompki nie kupuje się co roku i kupiłem porządną (chyba). Z łańcuchem to mam zamiar mieć łącznie 3 sztuki i co 500 km wrzucać najmniej rozciągnięty. Nie, nie będę ich wyrzucać co 500 km 😄 Nie mam jeszcze miernika zużycia, ale różne osoby, nawet tu na forum polecały: Miernik zużycia łańcucha Park Tool CC-4 za ok. 80,00 zł https://allegro.pl/oferta/miernik-zuzycia-lancucha-park-tool-cc-4-15128162084 Suwmiarkę też jakąś w domu mam. Odnośnie jeżdżenia to wczoraj zamontowałem w końcu te obejmy ograniczające sztycę przed uderzeniem torbą podsiodłową o błotnik, więc rower jest w pełni gotowy do jazdy. Teraz tylko pogoda potrzebna.
  4. Chciałbym jeszcze przed "majówką" czyli w ciągu najbliższych 9 dni wymienić zębatkę z fabrycznej SRAM 32T na SRAM 34T. Zębatka stalowa NX kosztuje ok. 70 zł, aluminiowa GX ok. 150 zł. Aluminiowa się będzie szybciej zużywać, a planuję zużyć i wymienić w przyszłości cały napęd, więc chyba zdecyduję się na aluminiową GX, tym bardziej że lepiej wygląda. Teraz nie wiem jaki wybrać offset zębatki, w specyfikacji na stronie Speca nie ma takiej informacji, jest tylko: https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-hardtail-comp/p/199641?color=319922-199641 Mechanizm korbowy SRAM X1000 Eagle, DUB, 170/175mm 32T Suport SRAM DUB, BSA 73mm, Threaded Offset w zębatkach GX wynosi 3mm albo 6mm, znalazłem jeszcze spoko kolor: Lunar: Jednak w jednym sklepie znalazłem opis że offset 3mm jest do systemu BOOST 148mm (taki jak w Chiselu), a offset 6mm dla 135mm oraz 142mm. Czyli powinienem kupić zębatkę z offesetem 3mm. Jutro jeszcze zadzwonię do serwisu Specialized potwierdzić moje ustalenia. Zębatka SRAM GX Eagle X-Sync 2 DM 3mm Offset BOOST 1x12 - Lunar Kod produktu 11.6218.046.00 https://www.sbike.pl/pl/products/zebatka-sram-gx-eagle-x-sync-2-dm-3mm-offset-boost-1x12-lunar-655.html?query_id=1 Zębatka SRAM GX Eagle X-Sync 2 DM 6mm Offset 1x12 - Lunar Kod produktu 11.6218.046.0 https://www.sbike.pl/pl/products/zebatka-sram-gx-eagle-x-sync-2-dm-6mm-offset-1x12-lunar-656.html?query_id=1 Będę jeszcze musiał przedłużyć łańcuch i założyć drugą spinkę. Dobrze że odcięte ogniwa gdzieś mi się walają po garażu. Taką tabelę znalazłem odnośnie długości łańcuchów przy określonych zębatkach. Mam teraz zębatkę 32T, 116 ogniw w łańcuchu i odległość od środka suportu do środka osi tylnego koła wynoszącą: 435mm. Czyli wg. poniższej tabeli powinienem dołożyć dwa ogniwa do łańcucha, czyli jedno ogniwo i jedną spinkę, to będę mieć dwie spinki w łańcuchu. Nie wiem czy można inaczej przedłużyć łańcuch posiadając oryginalne ogniwa, raczej oddam rower do serwisu, wolę zapłacić w serwisie za przedłużenie, ponieważ moje zdolności manualne skończą się kupnem nowego łąńcucha.
  5. Obecnie nie jestem w stanie zmierzyć ramy czy występuje w niej wada, wg. opisu to kwestia 2 mm. Musiałbym zdjąć oponę, a możliwe że tylny błotnik, ostatnio sporo się narobiłem przy rowerze i jakoś już nie mam ochoty teraz tego sprawdzać. Wkleiłem powyższe tłumaczenie informacyjnie dla innych właścicieli Chiselów, nie jest to potwierdzona informacja. Odnośnie firmy Spec to nie mam wątpliwości, że wymienią ramę w razie problemów. Już raz zaraz po zakupie mi wymieniali rower na drugi taki sam - wada fabryczna lakieru. Dostałem nowy rower, kurierem na palecie gotowy do jazdy.
  6. Gdzieś tutaj na forum Jacek podawał link do anglojęzycznego forum z wątkiem o Chiselu. Nie chcę siać fake newsów, ale dziś znalazłem tam wpis z przed kilku dni o wadach fabrycznych ram w Chiselu. Wada fabryczna dotyczy ram w limitowanej kolorystyce zakupionych w Bikeinn z Hiszpanii, ale też ram wyprodukowanych w Wietnamie i Tajwanie. Nie wiem na ile to wiarygodny wpis, w końcu to internet, ale są dołączone zdjęcia wady. Mój srebrny Chisel Comp 2023 z polskiej dystrybucji jest z Wietnamu. Usiłowałem teraz zmierzyć odstępy, niestety tylny błotnik oraz osłona ramy przed spadającym łańcuchem uniemożliwiają mi pomiar. Poniżej wklejam tłumaczenie i zdjęcia: Źródło: https://www.mtbr.com/threads/specialized-chisel-discussion.1049395/page-55?nested_view=1&sortby=reaction#replies " JanD 3 posty · Dołączył 2024 #2452 · 5 dni temu Cześć. Nie wiem, czy ten temat był już tutaj poruszany, ale nie udało mi się go znaleźć. Niedawno spotkałem się z czterema przypadkami krzywej tylnej konstrukcji Chisel Specialized. Tylne koło nie zostało wyśrodkowane w tylnym trójkącie, a rozstaw tylnych końcówek nie wynosi 148 mm, ale ponad 150 mm. W dwóch przypadkach pomyślnie rozpatrzono już reklamację i zwrot pieniędzy. Jeden z tych czterech rowerów był mój, drugi mojej żony. Niedawno otrzymałem zwrot pieniędzy i prawdopodobnie zimą zgłoszę się po rower mojej żony. Jej rower ma również asymetrycznie frezowaną główkę ramy. Czy ktoś tutaj spotkał się z tymi problemami? Znam około 5 Chiselów w moim otoczeniu i tylko jeden jest w porządku :D. Trochę smutno. Przepraszam za mój tłumacz Google z angielskiego. ______________________ slidey 91 postów · Dołączył w 2023 r #2453 · 2 dni temu Wow, to dość poważny problem. Będę musiał na to uważać. Czy po zamontowaniu tylnego koła w tylnym trójkącie widoczna jest szczelina pomiędzy piastą a jednym z haków, zanim oś przelotowa zostanie dokręcona? Czy tylny trójkąt nie powinien być nieco szerszy, aby ułatwić wkładanie i lekko wyginać się do wewnątrz przy dokręcaniu osi? Ponadto, czy składając wniosek o odszkodowanie, otrzymałeś zupełnie nową ramę, czy gotowy rower? ______________________ JanD 3 posty · Dołączył 2024 #2457 · 2 dni temu (edytowane) Tak, jest zauważalna luka. Nie sądzę, że tak powinno być. W rzeczywistości trudniej jest włożyć oś przelotową, gdy piasta nie jest mocno przytrzymywana przez haki. Teraz mam używanego Chisela od mojego przyjaciela i ma on dokładnie 148 mm odstępu między hakami. Ja i inna znana mi osoba otrzymaliśmy zwrot pieniędzy. Oboje kupiliśmy zestaw ramek z limitowanej edycji online w Bikeinn (Hiszpania). Co ciekawe, problem ten występuje także w przypadku ram produkowanych na Tajwanie i w Wietnamie. Dodaję kilka zdjęć problemów. "
  7. Tak jak Jacek w innym temacie radził, planuję zakup haka przerzutki, żeby wozić ze sobą w razie awarii. Wg. specyfikacji ze strony Speca taki hak pasuje do Chisela: Hak przerzutki Specialized S172600001 Koszt około 70 - 80 zł, jednak tak na szybko szukając widzę brak dostępności, a na allegro kosztuje 141,00 zł 😄 https://allegro.pl/oferta/hak-do-specialized-s172600001-demo-epic-chisel-13492818561 Pasuje też kupić skuwacz do łańcucha, ten narzędziownik SWAT Specialized mocno przepłacony, ale zostanie więcej miejsca w torbie podsiodłowej, np. na skuwacz 😄
  8. Zdjęcia przed zmianą tylnej tarczy na 180mm i jeden koszyk pionowy jest do wymiany na matowy, prawy.
  9. Specialized Chisel Hardtail Comp M 2023 Satin Light Silver Rower na stronie Specialized: https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-hardtail-comp/p/199641?color=319922-199641 ________________________________________ Uwaga lanie wody: Rower kupiony końcem wakacji 2023 roku z polskiej dystrybucji za 8300,00 zł. Mam zamiar go sobie zostawić do końca, roweru albo mojego. W tej samej cenie mogłem kupić karbonowego Epica Hardtail posiadającego prawie identyczną geometrię jak Chisel, ale chciałem ramę z aluminium, na karbon przyjedzie jeszcze czas. Raty RRSO 0% 10x, które właśnie kończę spłacać. Do zakupu przekonał mnie kolor i nie widoczny napis Specialized. Gdybym wiedział że kilka miesięcy później będzie można kupić Chisela z Hiszpanii za nie wiele ponad 3 000 zł to zaoszczędziłbym trochę kasy... To mój pierwszy prawdziwy rower MTB z amortyzatorem i kołami 29 cali, kupiony grubo po trzydziestym roku życia, a więc z 15 lat za późno, ale lepiej późno niż wcale. Tak, nigdy wcześniej nie miałem roweru z amortyzatorem, ani z kołami 29 cali, że o hamulcach tarczowych nie wspomnę. Dopiero teraz prawie zakończyłem przekładanie części i zaczynam oswajać się z maszyną, obecny przebieg ok. 30 km. Wiem; dołożyłem prawie. 10 000,00 zł do roweru na aluminiowej ramie i wciąż nie wiele w nim mam, ale mam wszystko co mi potrzebne. Z powodów zdrowotnych na razie ograniczam się do jazdy po ścieżkach rowerowych i lekkim terenie. Do takich celów kupuje się teraz Gravela, jednak ja chciałem MTB, który w każdej chwili może zjechać ze ścieżki rowerowej do lasu. Koniec lania wody. ________________________________________ Opis specyfikacji skopiowany ze strony Specialized z naniesionymi zmianami i ich kosztem. Miejscami plany na przyszłość. Nie zawsze wliczam koszt robocizny. Specyfikacje techniczne ======================================== FRAMESET ======================================== ____________________ Rama ____________________ Specialized D'Aluisio Smartweld M5 Alloy, Hydroformed tubes, Progressive XC Geometry, internal cable routing, BSA BB, 12x148mm spacing, 30.9mm Dropper post compatible ____________________ Zacisk sztycy ____________________ Specialized Alloy, 34.9mm W przyszłości pewnie go zmienię, nie orientowałem się w temacie. ======================================== ZAWIESZENIE łącznie 2688,77 zł Wiem mogłem kupić SID-a, albo iść w FOX-a, ale wyszło jak wyszło. ======================================== ____________________ Widelec 2238,77 zł widelec +200,00 zł serwis zerowy w Specialized +250,00 zł wymiana amortyzatora w Specialized ____________________ RockShox Reba RL 29 z manetką OneLoc na kierownicy Solo Air, 51mm offset, 15x110 boost, 100mm of travel Waga: 1640 g (wg. sprzedawcy, przed skróceniem rury sterowej, jak będę go wysyłać na serwis to powiem żeby zważyli) Kod producenta: 00.4020.558.006 Fabrycznie: RockShox Judy Gold, Motion Control damper, Solo Air, 42mm offset, 15x110mm thru-axle, 100mm of travel ======================================== KOKPIT łącznie 2491,79 zł ======================================== ____________________ Mostek ____________________ 3D-forged alloy, 31.8mm, 7-degree rise W przyszłości pewnie go zmienię, nie orientowałem się dokładnie w temacie. Słyszałem żeby brać mostek aluminiowy od Specialized. Ze strony Specialized pasuje mi: S-Works Future Stem 31.8MM X 70MM, 6 degree Tylko nie orientuje się jaką długość wybrać, czy nie trzeba zrobić bike fitting przed wymianą. Strona Specialized: https://www.specialized.com/pl/pl/s-works-future-stem/p/173512?color=271300-173512 Mostek widzę za nie całe 300,00 zł: https://kapibara-bikes.pl/mostki/368-future-stem-comp-blk-318x70-6d.html ____________________ Kierownica 726,00 zł ____________________ S-Works Carbon Mini Rise 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 31.8mm, 780mm Fabrycznie: Specialized Alloy XC minirise, double-butted alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 31.8mm, 780mm ____________________ Siodło 279,50 zł ____________________ WTB Volt Cromoly Narrow 150 mm Fabrycznie Specialized Body Geometry Power Sport, steel rails ____________________ Sztyca myk myk 899,89 zł - używana "jeden" sezon +200,00 zł serwis Wichu Workshop +17,00 zł wysyłka do mnie +250,00 zł manetka, nie pamiętam już dokładnej ceny ____________________ Fox Transfer Performance Elite 30,9 mm x 150 mm Już po zakupie doczytałem, że podobno ta konstrukcja jest awaryjna, pojeździmy, zobaczymy. fabrycznie: Specialized Alloy, Single Bolt, 30.9mm ____________________ Gripy / Korki 69,49 zł chwyty 50,00 zł korki chwytów ____________________ Chwyty rowerowe ESI Chunky Korki chwytów Supacaz BP-28 czarne Fabrycznie Specialized Trail Grips ======================================== HAMULCE łącznie 472,00 zł Nie miałem budżetu i pomysłu na wymianę całych hamulców, planowana wymiana na coś lepszego przy wymianie napędu. Może Magura albo Shigura. ======================================== ____________________ Przedni hamulec 117,00 zł tarcza 42,00 zł adapter 77,00 zł klocki ____________________ SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper Adapter Galfer 20mm Tarcza 180mm Galfer Wave Fixed 6 śrub Czarno - srebrna Klocki Galfer fioletowe do rowerów elektrycznych Fabryczne tarcze i klocki Sram Sram Centerline Rotor, 160mm ____________________ Tylny hamulec 117,00 zł tarcza 42,00 zł adapter 77,00 zł klocki ____________________ SRAM Level T, Post Mount Wyczytałem w specyfikacji Chisela, że na tył można dać tarcze 180mm, na które właśnie czekam. Adapter Galfer 20mm Tarcza 180mm Galfer Wave Fixed 6 śrub Czarno - srebrna Klocki Galfer fioletowe do rowerów elektrycznych Fabryczne tarcze i klocki Sram 160mm Sram Centerline Rotor ======================================== NAPĘD łącznie 560,60 zł W przyszłości po zużyciu kasety wymiana całego napędu. ======================================== ____________________ Tylna przerzutka ____________________ SRAM NX Eagle, 12-speed W przyszłości przerzutka X01 ____________________ Manetki ____________________ SRAM NX Eagle, trigger, 12-speed W przyszłości coś lepszego. ____________________ Kaseta ____________________ SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t W przyszłości kaseta GX ____________________ Łańcuch ze spinką 303,60 zł ____________________ Uwaga na podróbki łańcuchów SRAM Łańcuch Sram X01 Eagle 12rz 126 ogniw (skrócony w serwisie) W miarę nabijania kilometrów planuję kupno jeszcze dwóch takich łańcuchów i jeżdżenie na zmianę: co 500 km wrzucać najkrótszy Spinka Sram PowerLock 12rz 1szt kolor rainbow - teraz brałbym bardziej wyróżniający się kolor W przyszłości łańcuch XX1 Fabrycznie SRAM, SX Eagle, 12-speed ____________________ Mechanizm korbowy ____________________ SRAM X1000 Eagle, DUB, 170/175mm 32T Myślę teraz nad zmianą zębatki na 34T, tylko już mam nowy łańcuch skrócony, mam gdzieś z niego ogniwa. ____________________ Suport ____________________ SRAM DUB, BSA 73mm, Threaded W przyszłości coś lepszego. ____________________ Ugniatacze mocy 232,00 zł 25,00 zł nakrętki samohamowne ____________________ Pedały platformowe Nukeproof Horizon Pro Downhill Flat Pedals Wiem są ciężkie i duże, ale były tanie to długo się nie zastanawiałem. Jak zobaczyłem jakie te pedały mają piny to musiałem je "wykastrować". Kupiłem i nakręciłem na nie nakrętki ze stali nierdzewnej: Nakrętka samohamowna A2 nierdzewna M4 50szt. (pinów jest 40) Nigdy nie jeździłem na SPD i tak już zostanie. ======================================== KOŁA I OPONY łącznie 522,46 zł W przyszłości lepsze koła, chociaż podobno te nie są złe i nie ważą tak dużo. ======================================== ____________________ Obręcze ____________________ Specialized Alloy, hookless, Tubeless ready, 25mm inner width ____________________ Przednia piasta ____________________ Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h ____________________ Tylna piasta ____________________ Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h ____________________ Szprychy ____________________ Stainless, 14g ____________________ Przednia opona 219,23 zł ____________________ Continental Race King ProTection Black chilli CO0101473 rozmiar koła 29 " 2,2 " 55 mm 605 g Podobno dobre zarówno w teren jak i na asfaltowe ścieżki rowerowe. Fabryczne Specialized Fast Trak, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35 ____________________ Tylna opona 219,23 zł ____________________ Continental Race King ProTection Black chilli CO0101473 rozmiar koła 29 " 2,2 " 55 mm 605 g Podobno dobre zarówno w teren jak i na asfaltowe ścieżki rowerowe. Fabryczne Specialized Fast Trak, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35 ____________________ Dętki 84,00 zł (2 sztuki) ____________________ MAXXIS DH 29 Trochę za dużo ważę, więc kupiłem mocne dętki :), na tubeless przyjdzie jeszcze czas. Dętka o grubej, 1,5mm ściance do Downhill'u. Jej grubość zapobiega łapaniu tzw. snake'ów oraz umożliwia jeżdżenie na niskim ciśnieniu. Rozmiar 29 x 2.2/2.50 Grubość Ścianki: 1,50mm Dętka wyposażona w zawór PRESTA 48mm Fabryczne Standard 40mm PV 29x1.75-2.4 ======================================== INNE łącznie 3236,79 zł ======================================== ____________________ Folia PPF 200 mikronów około 500,00 zł ____________________ Folia na rower bike połysk standard Total Samoregenerująca. Po tym jak spadł mi bit czy coś innego metalowego nie dużego i zrobił odprysk na lakierze wielkości kilku mm to stwierdziłem że kupuję folie PPF. Kupiłem zestaw folii do roweru, rakle, płyn do klejenia na mokro, odtłuszczacz IPA. Podczas klejenia okazało się, że znam dużo przekleństw, nawet takie o których wcześniej nie słyszałem. ____________________ Torba rowerowa pod siodłowa wodoodporna 163,00 zł ____________________ Topeak Wedge Drybag M - Black Z plastikowym mocowaniem do siodełka, jest druga wersja z mocowaniem na rzepy do siodełka - ale nie wyglądała dobrze. ____________________ Adapter do montażu torby pod siodłowej do sztycy myk myk 109,00 zł ____________________ Topeak, obejma jest za mała na sztyce 30,9mm, jednak trzyma się stabilnie. ____________________ Ograniczniki sztycy myk myk 50,00 zł ____________________ Dwie obejmy ze stali nierdzewnej do rur, mają zakładaną gumę ochronną. Musiałem zamontować taki wynalazek, ponieważ przy chowaniu sztycy do ramy, torba pod siodłowa uderzała o błotnik Nie znalazłem gotowych ograniczników sztycy do rozmiaru 30,9mm. Na dobrą sprawę ograniczniki się delikatnie ruszają góra - dół, ale wszystkie 3 (2x obejma +1x adapter torby) wspierają się o "obejmę" siodełka. Żeby nie uszkodzić sztycy tym poruszaniem się ograniczników nakleiłem folie PPF w miejscu gdzie są zamontowane. Jednak folia PPF nie może wychodzić poza gume ograniczków, ponieważ folia jest tak cienka że może wejść między sztyce a uszczelki sztycy i wyciągnąć smar na wierzch (raz mi się to zdarzyło). ____________________ Odblaski na szprychy 49,90 zł ____________________ 3M SCHOTCHLITE RURKI 36 sztuk Śmiejcie się :D, mi się podobają, wrzucę kiedyś zdjęcie zrobione w nocy to sami takie sobie zamówicie 😄 ____________________ Błotnik przód 116,90 zł ____________________ SKS Mudrocker Nie, nie zdemontuje błotników :D. Dobrze się trzyma, na minus jest bardzo mało miejsca między oponą, a błotnikiem, kiedyś liść mi się tam zablokował i hałasował podczas jazdy, nie widzę tego błotnika podczas jazdy w błocie, jednak jazdy w błocie nie planuję :) Lekkie problemy z montażem, w amorze nie było miejsca na śruby do błotnika (górna część amora, więc musiałem omprowizować i zrobić montaż trochę inaczej niż w instrukcji) ____________________ Błotnik tył 134,99 zł ____________________ SKS Mudrocker Nie, nie zdemontuje błotników :D. Nieźle się trzyma, jednak jak to błotnik tylny bez mocowania do tylnego trójkąta w okolicach kasety - będzie się trochę bujał na boki, nie zwróciłem jeszcze uwagi czy bardzo. Na minus jest mało miejsca między oponą, a błotnikiem. ____________________ Stojak parkingowy 350,00 zł ____________________ Specialized Kilian Bike Stand, spodobały mi się te stojaki, są używane w sklepach z rowerami Specialized, tam też taki kupiłem. ____________________ Lampki łącznie 400,00 zł ____________________ Lampki dzienne (tylna nadaje się też na noc) 312,00 zł Zestaw Lampek Bontrager Ion 200 RT + Flare RT Doskonale widoczne w dzień, nawet z dużych odległości. Lampka nocna przednia 88,00 zł Lumintop B01 Świetna latarka w dobrej cenie, stworzona do rowerów. Lampka posiada odcięcie, dzięki czemu nie oślepia się innych kierowców i pieszych. ____________________ Uchwyt na telefon łącznie 201,00 zł ____________________ 138,00 zł Ram Uchwyt Na Telefon Quick-Grip XL Numer katalogowy producenta RAM-HOL-PD4U Nie ma możliwości żeby telefon wypadł. Nie trzeba zapinać żadnych gumek, ani skręcać śrub. Góra uchwytu jest ściągana sprężynami, które gdy włoży się telefon są cały czas napięte (rozciągnięte). 63,00 zł RAM Mount uchwyt rowerowy do kierownicy RAP-274-1U Co prawda uchwyt do mostka trzyma się na dwóch trytytkach, ale trzyma się stabilnie. Można kupić też uchwyt skręcany, ale wtedy telefon chyba nie będzie na środku mostka. ____________________ Dzwonek 40,00 zł ____________________ ROCKBROS 15-1BBK styl retro Budżetowy, ale wydaje spoko dźwięk. Za brak dzwonka w rowerze podczas poruszania się w ruchu drogowym można dostać do 500 zł mandatu. ____________________ Akcesoria SWAT / Koszyki na bidon łącznie 470,00 zł W ramie w rozmiarze M na styk weszły dwa koszyki boczne, box swat i narzędziownik swat. Niestety ale bidony 750 ml też wchodzą na styk, opierają się o ramę, muszę je wymienić na 500 ml. ____________________ 160,00 zł MTB XC Box Schowek na dętkę, montowany do koszyka na bidon i do ramy. Można kupić taniej, ale kompletowałem zamówienie za 500,00 zł ze strony Specialized, żeby mieć darmową wysyłkę na kask. Numer części: 53217-1000 ____________________ 250,00 zł Koszyk Zee Cage II prawy z narzędziownikiem Czarny mat Numer części: 43020-2151 ____________________ 60,00 zł Koszyk Zee Cage II lewy Czarny mat Numer części: 43020-2102 ____________________ Pompka 171,00 zł ____________________ Pompka rowerowa LEZYNE GAUGE DRIVE HV M ABSMAN 90PSI 232MM / SREBRNA ____________________ Kask 250,00 zł ____________________ Specialized Tactic czarny L z Mips Numer części 60221-1314 ____________________ Licznik / czujniki 175,00 zł ____________________ 110,00 zł licznik IGPSPORT BSC100S GPS 65,00 zł czujniki kadencji i prędkości Magene S3+ ____________________ Bidony 56,00 zł ____________________ 2x Elite Bidon FLY MTB TEX Clear, Grey Logo 750ml Niestety są za duże do koszyków w ramie w rozmiarze M, nawet do bocznych koszyków wchodzą na styk i opierają się o ramę, muszę je wymienić na 2x 500 ml. ____________________ Polecano mi też bidony Specialized Purist Insulated Chromatek Watergate. Podobno są pokryte od środka jakimś krzemianem dzięki czemu woda smakuje jak ze szklanej butelki. Mam zamiar kupić takie bidony, ale szukam jakiś fajnych kolorów. ____________________ Powyższe zmiany dokonywałem stopniowo przez ostatnie 7 miesięcy.
  10. Dzięki za bardzo konkretne informacje, zwłaszcza odnośnie kosztów eksploatacji, o których mało kto myśli kupując sportowy samochód, a co dopiero rower.
  11. Sprzedaje sklep z Niemiec, obniżka ceny o połowę z 9 tys. euro na 4 tys. euro. Specyfikacja na Specialized (za 36 550, zł ): https://www.specialized.com/pl/pl/epic-pro-ltd/p/218877?color=356881-218877 Okazja znaleziona na Pepper: https://www.pepper.pl/promocje/rower-full-mtb-specialized-epic-pro-ltd-gloss-desert-rose-carbon-825464?page=2#comments Nie wiem jak z legitnością sklepu, ale ludzie piszą, że sklep coś kręci z terminem wysyłki. Miał ktoś doświadczenia z bunnyhop.de ? https://www.bunnyhop.de/Fahrrad/MTB/Specialized-Epic-Pro-LTD-Gloss-Desert-Rose-Metallic-White-Silver-2023.htm?a=article&ProdNr=SPE-90323-1202&p=6
  12. Ja jestem zadowolony, nie piszczą, nie hałasują podczas jazdy, fajnie wyglądają. Nawet chyba domówię sobie klocki na zapas te fioletowe. Nie mam porównania Galfera z fabrycznymi tarczami i klockami Sram, przejechałem na nich kilkaset metrów, nawet nie zdążyły się dotrzeć. Nie wiedziałem jak dotrzeć nowe klocki i tarcze Galfera w rowerze, ale stosowałem się mniej więcej do filmiku z YT, coś nie mogę dodać linku tutaj na forum, jednak wystarczy wpisać w YT: "SRAM: Disc Brake Bed-In Procedure"
  13. Gość na pepperze napisał że chce się zamienić 45 za 44 Anekdote 22 g, 49 min Kupił ktoś 44 i chce się zamienić na 45? https://www.pepper.pl/promocje/buty-platformowe-five-ten-freerider-pro-mid-48ps-815350
  14. Ja w swoim (Sram Level T) ostatnio wymieniłem klocki i tarcze. Na wymianę całych hamulców nie mam budżetu obecnie. Oryginalnie są dwie tarcze 160 mm, chciałem jak największe kupić bo trochę sobie ważę. Doradzono mi tutaj na forum z tyłu zostawić 160 mm (więcej rama może nie wytrzymać), z przodu dać 180 mm, większa tarcza może wpływać negatywnie na stery i "wyginać" golenie w amortyzatorze - ale ja tam się nie znam. Zamówiłem części z legitnego sklepu z Hiszpanii za ok. 400 zł z wysyłką. Całość wyszła mnie ok. 200 zł taniej niż w Polsce... 2x zestaw klocków https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/galfer-klocki-hamulcowe-do-rowerow-elektrycznych-sram-level.-t.-tl/137149211/p 2x tarcza 160 mm, grubość 1,8mm na 6 śrub albo 1x tarcza 160 mm, grubość 1,8mm na 6 śrub 1x tarcza 180 mm , grubość 1,8mm na 6 śrub W linku dwa rozmiary tarcz: https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/galfer-wave-fixed-6b-system-tarcza-hamulcowa/136386882/p Jeżeli chcesz to można z przodu dać tarczę 180 mm, wtedy jest potrzebny adapter 1x adapter 20mm, żeby z przodu wymienić tarczę z 160mm na 180mm https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/galfer-postmount-adapter-20-mm/137749388/p Rower po wymianie, przyciąłem zdjęcie żeby zmieściło się w limicie MB:
  15. Ja jako że nigdy nie jeździłem na SPD, to używam tylko platform. Do Chisela kupiłem metalowe platformy z ostrymi pinami. Nie długo później trafiłem na obniżke ceny butów dedykowanych do jazdy na rowerze MTB z platformami. Zamówiłem dwie pary butów celem wybrania rozmiaru, jedne zostawiłem, drugie odesłałem. Buty trzymają się platform jak przyklejone, podobno też podeszwa jest specjalnie wzmocniona pod piny na platformach. Buty to Adidas FIVE TEN FREERIDER, zapłaciłem w zeszłym roku w sklepie internetowym Adidas 314 zł, gdzie normalnie kosztowały ok. 500 zł. Tak też teraz kosztują, ale zdarzają się wyprzedaże, sprawdzaj okazje na pepper.pl Adidas: https://www.adidas.pl/five_ten_freerider Pepper (teraz są w dobrej cenie buty, ale powyżej kostki, dla mnie raczej za wysokie): https://www.pepper.pl/search?q=FIVE TEN FREERIDER
×
×
  • Dodaj nową pozycję...