Skocz do zawartości

Specialized Chisel- fajne promo :-)


Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, mareckiabc napisał(a):

Mój chisel 2021, który użytkuję 2 lata doczekał się odświeżenia i zmiany większości gratów. Wszystko z wyjątkiem sztycy, siodełka, mostka, kierownicy co kiedyś też pójdzie do zmiany. Z początkowej wagi z pedałami, które ważą 530 gram było 12.900 gram w rozmiarze L.

Po zmianie gratów także z pedałami 10.900 gram więc 2 kg mniej. A bez pedałów rowerek waży 10.400.

Myślę, że jest szansa zejść o 400 gram. Opony wagowo też średnio bo 610 gram sztuka.

received_450760467571710.jpeg

received_431229056437505.jpeg

A oponki Conti to jaki typ ? 2 lata jeżdżenia i jak widzę nie zajechane. SPD też zbiłoby Ci 200 gr.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, ram napisał(a):

A oponki Conti to jaki typ ? 2 lata jeżdżenia i jak widzę nie zajechane. SPD też zbiłoby Ci 200 gr.

Opony  Continental terra hardpack, użytkowane w zeszłym sezonie pare miesięcy.

Spd może nie ale cos lżejszego bym kupił. Myślałem np o Crank Brothers Stamp tyle ze nie 7 bo troche szkoda kasy, może 2 lub poszukam w lepszej cenie czegoś. Wazy chyba 320.

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 21.04.2024 o 11:46, Grzegorz88 napisał(a):

Gdzieś tutaj na forum Jacek podawał link do anglojęzycznego forum z wątkiem o Chiselu.

Nie chcę siać fake newsów, ale

dziś znalazłem tam wpis z przed kilku dni o wadach fabrycznych ram w Chiselu.

Wada fabryczna dotyczy ram w limitowanej kolorystyce zakupionych w Bikeinn z Hiszpanii, ale też ram wyprodukowanych w Wietnamie i Tajwanie.

Nie wiem na ile to wiarygodny wpis, w końcu to internet, ale są dołączone zdjęcia wady.

 

Mój srebrny Chisel Comp 2023 z polskiej dystrybucji jest z Wietnamu. Usiłowałem teraz zmierzyć odstępy, niestety tylny błotnik oraz osłona ramy przed spadającym łańcuchem uniemożliwiają mi pomiar.

 

Poniżej wklejam tłumaczenie i zdjęcia:

Źródło:

https://www.mtbr.com/threads/specialized-chisel-discussion.1049395/page-55?nested_view=1&sortby=reaction#replies

"

JanD
3 posty · Dołączył 2024

#2452 · 5 dni temu
Cześć. Nie wiem, czy ten temat był już tutaj poruszany, ale nie udało mi się go znaleźć.

Niedawno spotkałem się z czterema przypadkami krzywej tylnej konstrukcji Chisel Specialized. Tylne koło nie zostało wyśrodkowane w tylnym trójkącie, a rozstaw tylnych końcówek nie wynosi 148 mm, ale ponad 150 mm. W dwóch przypadkach pomyślnie rozpatrzono już reklamację i zwrot pieniędzy. Jeden z tych czterech rowerów był mój, drugi mojej żony. Niedawno otrzymałem zwrot pieniędzy i prawdopodobnie zimą zgłoszę się po rower mojej żony. Jej rower ma również asymetrycznie frezowaną główkę ramy.

Czy ktoś tutaj spotkał się z tymi problemami? Znam około 5 Chiselów w moim otoczeniu i tylko jeden jest w porządku :D. Trochę smutno.

Przepraszam za mój tłumacz Google z angielskiego.

______________________

slidey
91 postów · Dołączył w 2023 r

#2453 · 2 dni temu
Wow, to dość poważny problem. Będę musiał na to uważać. Czy po zamontowaniu tylnego koła w tylnym trójkącie widoczna jest szczelina pomiędzy piastą a jednym z haków, zanim oś przelotowa zostanie dokręcona? Czy tylny trójkąt nie powinien być nieco szerszy, aby ułatwić wkładanie i lekko wyginać się do wewnątrz przy dokręcaniu osi? Ponadto, czy składając wniosek o odszkodowanie, otrzymałeś zupełnie nową ramę, czy gotowy rower?

______________________

JanD
3 posty · Dołączył 2024

#2457 · 2 dni temu (edytowane)
Tak, jest zauważalna luka. Nie sądzę, że tak powinno być. W rzeczywistości trudniej jest włożyć oś przelotową, gdy piasta nie jest mocno przytrzymywana przez haki. Teraz mam używanego Chisela od mojego przyjaciela i ma on dokładnie 148 mm odstępu między hakami.

Ja i inna znana mi osoba otrzymaliśmy zwrot pieniędzy. Oboje kupiliśmy zestaw ramek z limitowanej edycji online w Bikeinn (Hiszpania).

Co ciekawe, problem ten występuje także w przypadku ram produkowanych na Tajwanie i w Wietnamie.

Dodaję kilka zdjęć problemów.

"

 

image.thumb.jpeg.3fee5dba85ed1d598826ab96241c57b5.jpeg

 

image.thumb.jpeg.500b1fc7f26d69d77ea4c0c8fb9df79f.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.25254cb72998440002a7b1357aac85ec.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.f5358349a08d4b3789687277b86050f6.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.5f4b8ea5d5531c7f63202c60c72034a9.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.5f00fc0ad782dee15465117b6c900f62.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Witam wszystkich, u mnie ten sam problem, koło przkoszone w lewą stronę. Początkowo myślałem, że to coś z samym kołem, bo ma lekkie bicie , ale gdy wczoraj natrafiłem na ten temat to się zmartwiłem. Rower kupiony w grudniu 2023 w bikeinn. Jestem totalnym początkującym jest to mój pierwszy rower MTB. Reklamować czy dać sobie spokój? 

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Wojtipol napisał(a):

Zakładał ktoś do chisela opony szersze niż 2.40?

Tak. Tylko po co? Szersze niż 2,35 są do innego zastosowania. Zakładałem dla ich testowania, przed założeniem na el roya opny Maxxis Assegai, 29 x 2.5" MAXX TERRA, EXO Casing, Tubeless Compatible. Chisel to szybki , zwinny rower, który po założeniu Assegai sprawił że , był w znacznym stopniu upośledzony. Chisel tracił wszystkie swoje zalety. Prześwit na widełkach tylnych niedopuszczalne  0,8 cm co przy szybkiej jeździe w błocie, działające siły wyrzucające kamole sprawiały kłopot .

Edytowane przez ram
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, jajacek napisał(a):

Na stronie producenta jest napisane ze maksymalna szerokosc opony wynosi 2,4 cala

No właśnie widziałem, ale chciałem dopytać.

11 minut temu, ram napisał(a):

Tak. Tylko po co? Szersze niż 2,35 są do innego zastosowania. Zakładałem dla ich testowania, przed założeniem na el roya opny Maxxis Assegai, 29 x 2.5" MAXX TERRA, EXO Casing, Tubeless Compatible. Chisel to szybki , zwinny rower, który po założeniu Assegai sprawił że , był w znacznym stopniu upośledzony. Chisel tracił wszystkie swoje zalety. Prześwit na widełkach tylnych niedopuszczalne  0,8 cm co przy szybkiej jeździe w błocie, działające siły wyrzucające kamole sprawiały kłopot .

Ok, dziękuję za radę. Pytam, bo mam fajną oponkę:

Maxxis DHF Minion, 29x2. 60, 60TPI, EXO/TR

Zastanawiałem się czy wejdzie na przód, ale odpuszczę jeśli tak mówisz.

 

Odnośnik do komentarza

@Wojtipol Po co zakładać miniony do takiego roweru? To rower XC, wkładając mu oponę downhillową nie zmienisz mu geometri, która pozwoli na wykorzystanie parametrów tej pancernej i ciężkiej jak czołg opony. 
Sama waga np. Rekona race w 29x2,4 to 700 gramów a minion 1,2 kg! To nie jest opona do jazdy a do zjeżdżania, w sensie - rower do gondoli i na górę i z góry na dół, ale ten rower nie do tego służy. 

Odnośnik do komentarza

Jak chcesz fajnej opony do chisela to nadal są na amazonie różne maxxisy za 1/3 ceny. Trzeba sie mocno spieszyc bo jest coraz mniej. Kupiłem 5. Powaga.

Widzę że niewiele zostało.

https://www.amazon.pl/s?k=maxxis+ikon+29&rh=p_36%3A-10000&crid=3NBVLW4BZY5YS&qid=1717841729&rnid=20876091031&sprefix=maxxis+ikon+29%2Caps%2C122&ref=is_r_p_36_0_0

A mogę jeszcze dodać, że ten minion DHF bardzo źle  się ułoży na obręczy 25mm. Maxxis robi większość opon w standardzie WT. To znaczy po prostu wide tire. Opona jest szeroka i potrzebuje obręczy minimum 30mm. Inaczej boczne klocki będą bardzo mocno po bokach. I tak dhf ma duże przerwy pomiędzy klockami.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Oskarr napisał(a):

@Wojtipol Po co zakładać miniony do takiego roweru? To rower XC, wkładając mu oponę downhillową nie zmienisz mu geometri, która pozwoli na wykorzystanie parametrów tej pancernej i ciężkiej jak czołg opony. 
Sama waga np. Rekona race w 29x2,4 to 700 gramów a minion 1,2 kg! To nie jest opona do jazdy a do zjeżdżania, w sensie - rower do gondoli i na górę i z góry na dół, ale ten rower nie do tego służy. 

Ok, dzięki. 

51 minut temu, Veriv napisał(a):

Jak chcesz fajnej opony do chisela to nadal są na amazonie różne maxxisy za 1/3 ceny. Trzeba sie mocno spieszyc bo jest coraz mniej. Kupiłem 5. Powaga.

Widzę że niewiele zostało.

https://www.amazon.pl/s?k=maxxis+ikon+29&rh=p_36%3A-10000&crid=3NBVLW4BZY5YS&qid=1717841729&rnid=20876091031&sprefix=maxxis+ikon+29%2Caps%2C122&ref=is_r_p_36_0_0

A mogę jeszcze dodać, że ten minion DHF bardzo źle  się ułoży na obręczy 25mm. Maxxis robi większość opon w standardzie WT. To znaczy po prostu wide tire. Opona jest szeroka i potrzebuje obręczy minimum 30mm. Inaczej boczne klocki będą bardzo mocno po bokach. I tak dhf ma duże przerwy pomiędzy klockami.

Właśnie z tej okazji wyrwałem. Zamówiłem również dwa rekony race 29x2.40, ale niestety otrzymałem jedna z oznaczeniem WT. Niby ten model zalecany na felgę 25 minimum taka właśnie posiadam, ale jak myślisz będzie ok?

Ewentualnie widzę, że jeszcze w dobrej cenie są Maxxis Aspen 29x2.10, jak je oceniasz? Rozważam je gdyby jednak te rekony miały źle się układać na feldze. No i jak ogólnie te maxxisy będą się miały do moich aktualnych Specialized Fast Trak, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...