Skocz do zawartości

Zakup gravela - Specialized Diverge lub Trek Checkpoint?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

doszedłem do momentu, kiedy chcę urozmaicić moje jeżdżenie na szosie o trochę terenu. Postanowiłem w związku z tym dokupić gravela - do użytku głównie na polnych i leśnych drogach, bez bardzo trudnego terenu. Moje wymogi z jednej strony niby nie za duże - napęd Shimano (bo mam pomiar mocy na ramieniu korby 105, poza tym w 2 innych rowerach mam Shimano i nie chce wchodzić w Srama) najlepiej 2x, karbonowa rama z naciskiem bardziej na wygodę (jeżdżę ultra) niż prędkość, punkty montażowe do błotników i bagażnika. Budżet chciałem ok. 10.000 zł, ale w razie czego mogę trochę dołożyć. Myślałem o nowych Canyon Grizl (ale poprzednie lata mają straszną 2 poziomowa kierownice, a nowy rocznik to już ponad 12 k, za Canyona to już trochę dużo mi się wydaje) lub Rose Backroad (jednak od tego roku przeszli wszędzie na 1x11 napędy). Z używanych oprócz tych 2 modeli, patrzyłem tez na Specialized Diverge i Trek Checkpoint. Tutaj mam 2 egzemplarze, które mnie zainteresowały:

https://m.olx.pl/d/oferta/specialized-diverge-sport-carbon-rozm-56cm-grx-karbon-CID767-IDVggb2.html

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/trek-checkpoint-sl6/2575133249-217-9372

Przebieg około 10 k km, poza ramą również karbonowe koła + nowy napęd, po serwisie hydraulicznym i mechanicznym

Chętnie posłucham opinii na temat tych konkretnie egzemplarzy lub / i ogólniej tematu zakupu Gravela - może ktoś podrzuci jakaś sensowna alternatywę do wspomnianych modeli w ramach wspomnianych kryteriów?

Odnośnik do komentarza

Trek to przełaj. 

Jeśli szukasz wygody to:

GT gravel z fajnym patentem widełek tylnich. Rewelacyjnie to pracuje. U nas mało popularny ale 2 kolegów ma i to jest mega wygodny rower.

Druga opcja jakiej pelno na olx to giant revolt advanced. Caly zaprojektowany  a wygode, z dfuse to jest bardzo komfortowy rower.

Scott addict gravel na dobrej ramie z carbonu hmx. Mam taki na karbonowych stożkach i jest to znakomity rower.

Diverge czy topstone z kingpinem to fajne rozwiązania póki działają. Jak coś się psuje to masz 1 źródło części zamiennych niestety. 

Odnośnik do komentarza

Dzięki.

Nie wiem, dlaczego sądzisz, że Trek to przełaj? Przełajem w ich ofercie jest raczej model  Boone, Checkpoint ma geometrię bardzo zbliżoną do np. Diverge.

GT mnie nie przekonuje, Scott Addict Gravel nie ma otworów pod błotniki. Z Future Shock w Roubaix przejechałem w 3 lata 25.000 km, żadnych problemów.

Natomiast w ogóle nie brałem pod uwagę Gianta, który wydaje się bardzo ciekawą opcją. Jest tu nawet szansa na złapanie nowego egzemplarza Revolt Advanced 2 z 2022 roku w moim rozmiarze.Także dzięki za wskazówkę, myślę, ze ostatecznie pójdę w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza

Testowałem Diverge w różnych wersjach. Pierwsza wersja to była straszna nędza. Od drugiej już był ok. Można poznać po tym że od drugiej miał opuszczane tylne widełki. W miarę nowa wersja z Future Shock 2.0 była bardzo fajna. Ale jak jeździłeś na FS to wiesz o co chodzi.

Stał u mnie w domu przez chwilę Cannondale Topstone karbonowy i wyglądał bardzo ciekawie. Ale nie zdążyłem się nim przejechać. Miał jakiś rodzaj tylnego zawieszenia lekko pracującego. Nie wiem jakie to zbiera opinie.
Giant musi wyprzedać rowery z rocznika 2023, nawet po kosztach bo ma ich na magazynie o ok. 5000 za dużo. Więc można liczyć na dobre ceny.
Na Meridę Silex bym też zwrócił uwagę.

Canyon i Trek to zwykle słaba jakość karbonu niestety. Ale są zadowoleni fani graveli Canyona. Nie znam nikogo kto by kupił Checkpointa.
Jakbym szukał komfortu i dużo jeździł na gravelu terenowo to bym kupił z amortyzatorem.

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 11.11.2023 o 12:42, Przemeg napisał(a):

Diverge czy topstone z kingpinem to fajne rozwiązania póki działają. Jak coś się psuje to masz 1 źródło części zamiennych niestety. 

Futureshock w Diverge jest wymienny, a nawet upgradowalny - jak mi padnie 1.5 to zmienię na 2.0

W dniu 10.11.2023 o 18:09, horacy13 napisał(a):

Cześć,

doszedłem do momentu, kiedy chcę urozmaicić moje jeżdżenie na szosie o trochę terenu. Postanowiłem w związku z tym dokupić gravela - do użytku głównie na polnych i leśnych drogach, bez bardzo trudnego terenu. Moje wymogi z jednej strony niby nie za duże - napęd Shimano (bo mam pomiar mocy na ramieniu korby 105, poza tym w 2 innych rowerach mam Shimano i nie chce wchodzić w Srama) najlepiej 2x, karbonowa rama z naciskiem bardziej na wygodę (jeżdżę ultra) niż prędkość, punkty montażowe do błotników i bagażnika. Budżet chciałem ok. 10.000 zł, ale w razie czego mogę trochę dołożyć. Myślałem o nowych Canyon Grizl (ale poprzednie lata mają straszną 2 poziomowa kierownice, a nowy rocznik to już ponad 12 k, za Canyona to już trochę dużo mi się wydaje) lub Rose Backroad (jednak od tego roku przeszli wszędzie na 1x11 napędy). Z używanych oprócz tych 2 modeli, patrzyłem tez na Specialized Diverge i Trek Checkpoint. Tutaj mam 2 egzemplarze, które mnie zainteresowały:

https://m.olx.pl/d/oferta/specialized-diverge-sport-carbon-rozm-56cm-grx-karbon-CID767-IDVggb2.html

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/trek-checkpoint-sl6/2575133249-217-9372
Przebieg około 10 k km, poza ramą również karbonowe koła + nowy napęd, po serwisie hydraulicznym i mechanicznym

Chętnie posłucham opinii na temat tych konkretnie egzemplarzy lub / i ogólniej tematu zakupu Gravela - może ktoś podrzuci jakaś sensowna alternatywę do wspomnianych modeli w ramach wspomnianych kryteriów?

Mam od ponad dwóch lat takiego Diverga jak w linku, zmieniłem sztycę na Roval Terra która jest bardziej elastyczna w porównaniu do seryjnej. Jestem zadowolony, jest komfortowo zarówno pod względem pozycji jak i pochłaniania nierówności (szczególnie z oponami 700x45) - z tym, że nie mam porównania do innych rowerów podobnej klasy. Wcześniej miałem stalowe gravele.

Odnośnik do komentarza

Człowiek się uczy całe życie. O sztycy Roval Terra nigdy nie słyszałem. Mam w dwóch rowerach sztycę Speca CG-R, reklamowaną jako super hiper pochłaniającą drgania. Obiektywne testy laboratoryjne wykazały że coś robi ale niewiele. Z pewnością ta Terra patrząc na konstrukcję jeszcze mniej. Jedyne faktycznie pracujące dobrze sztyce nieamortyzowane to Ergon CF i Canyon VCLS 2.0.

A ta informacja o możliwości wymiany FS 1.0 czy 1.5 na 2.0 jest pewna? Jakie koszty?

Odnośnik do komentarza
52 minuty temu, jajacek napisał(a):

Człowiek się uczy całe życie. O sztycy Roval Terra nigdy nie słyszałem. Mam w dwóch rowerach sztycę Speca CG-R, reklamowaną jako super hiper pochłaniającą drgania. Obiektywne testy laboratoryjne wykazały że coś robi ale niewiele. Z pewnością ta Terra patrząc na konstrukcję jeszcze mniej. Jedyne faktycznie pracujące dobrze sztyce nieamortyzowane to Ergon CF i Canyon VCLS 2.0.

A ta informacja o możliwości wymiany FS 1.0 czy 1.5 na 2.0 jest pewna? Jakie koszty?

https://youtu.be/0Shn8J4raLs

Kosztów nie znam, ale z filmu wynika że się da zmienić.

Znalazłem w internetach za 2300pln

 

Sztycy CG-R nie znam, ale Roval Terra ugina się pod solidnym naciskiem ręką na siodełko - niedużo, bo na oko 5-10mm (fabryczna zwykła karbonowa rurka + doczepione jarzemko była sztywniejsza)

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, jajacek napisał(a):

Film pobrałem tylko że moim zdaniem to nie sztyca się na nim ugina tylko głównie tylne widełki :) Ważne czy użytkownik odczuwa że działa a nie co inni mówią :)

Być może masz rację... :) ale zanim kupiłem to porównywałem fabryczną w moim rowerze z Roval Terra w wyższym modelu w salonie i czułem różnicę w ugięciu.

Odnośnik do komentarza
Cytat

Scott addict gravel na dobrej ramie z carbonu hmx. Mam taki na karbonowych stożkach i jest to znakomity rower.

Addict Gravela kupowałeś w Polsce? Jeśli tak to jaki rocznik? 

Sam w tym roku chciałem kupić Addict Gravela, ale dostałem informacje że na ten rok producent nie przewidział karbonowych graveli w PL bo sprzedaż jest bardzo mała. Ostatecznie kupiłem Speedstera, ale może w 2024 uda się upolować Addict Gravela.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...