Skocz do zawartości

horacy13

Użytkownicy
  • Ilość treści

    84
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O horacy13

  • Ranga
    Forumowicz

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Poznań

Ostatnio na profilu byli

874 wyświetleń profilu
  1. Ach, polska choroba dwubiegunowa: jeśli ktoś obcy niepochlebnie wyrazi się o "nas/naszych", to automatycznie jest wrzucony do worka "ci drudzy" i można go automatycznie odsądzać od czci i wiary, przypisując cechy tej drugiej wyimaginowanej przez siebie grupy. Wiem, że to może być trudne w przyswojeniu, drogi mumbai21, ale wciąż większość ludzi w tym kraju ma równie niepochlebne zdanie zarówno o "was", jak i "ich". Nie przynoś więc tu proszę tej plemiennej wojny. Odnośnie stwierdzenia Jacka pewnie jego wypowiedź mogłaby się bez tego stwierdzenia obyć, ale obiektywnie patrząc aktualnie rząd
  2. Możliwe, choć jednak ciężko wyczuć do końca: zdjęcia wykonane wg poradnika "Jak nie fotografować rzeczy do ogłoszenia" 😂
  3. @jajacek Z ciekawości, masz jakiś pomysł, skąd chłopaki ze Skórzewa mają pełną rozmiarówkę używanych karbonowych szos? Po jakimś klubie w Niemczech (ale wtedy pewnie byłyby bardziej zajechanie i wątpię w taki przekrój aż 8 rozmiarów)? Po wypożyczalni?
  4. Trochę mało napisałeś, czego od tej lampki oczekujesz, jak często i w jakich warunkach będziesz ją używał, żeby coś sensownego polecić. Od siebie mogę napisać, że po różnych eksperymentach z tanimi lampkami (czy to sygnowanymi przez polskie "marki" typu Fenix, czy to bezpośrednio od majfrendów z Ali), w żadne zapewnienia o ich wodoodporności itp. wierzyć nie należy. Jeśli planuje się regularne jazdy po zmierzchu i w różnych warunkach pogodowych, trzeba niestety pójść w sprzęt jakoś tam markowy, nawet jeśli chodzi o sygnalizację w mieście, a nie oświetlanie poza nim. Jeśli lampka ma też o
  5. Ja właśnie kupiłem ostatnie sztuki kasety i łańcucha 105 w niemieckim Decathlonie (dostępne w niektórych sklepach, online już brak towaru) - tam ceny jeszcze normalne, w polskim Deca już 80% wyższe. Mam więc spokój na ten rok - o ile oczywiście uda mi się spotkać z bratem przez pandemię 😆 Natomiast co do Ali, to jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby przesyłka rejestrowana (np. Ali Standard Shipping) nie dotarła. Właśnie zamawiałem jakieś drobne rzeczy w tym miesiącu i doszły po niecałych 2 tygodniach (np. hak przerzutki, w zasadzie niedostępny w Polsce). Mimo to polecam tylko płatność kartą kredyt
  6. To fakt - lekko się zdziwiłem widząc choćby ceny szosowej kasety 105: było 200-230 zł, jest 330-400 zł. I nawet w tych cenach, towar dostępny tylko w czesci sklepów, w pojedynczych sztukach. Sporo ludzi przeżyje szok w maju-czerwcu...
  7. Chciałbym zmienić kasetę w szosie z 11-34 na 11-28. Korba to kompakt 50x34. Podpowie mi ktoś na szybko, o ile krótszy łańcuch będę potrzebował? Dodatkowo, czy jest ryzyko, że tylna przerzutka (Ultegra R8000 z długim wózkiem) tego nie ogarnie? Z góry dzięki za pomoc.
  8. Jesteś pewna, że tam jest konkretna wartość 6,8 bara, a nie na przykład 6-8 bar? Jeszcze nie spotkałem się z oponą, która miałaby podaną właśnie dokładną wartość, a nie zakres. Natomiast przy tak małej różnicy rzędu 0,8 bara i Twojej wadze, absolutnie nic się nie powinno stać z oponą.
  9. Nie wiem @jajacek, czy pisałeś do mnie, czy do kolegi. Jeśli do mnie, to dzięki za propozycję, ale pogoń za Watami to zupełnie nie moja bajka. Zmiana roweru była motywowana przede wszystkim kwestiami wygody, koła wyszły trochę przy okazji jako fanaberia 😉 Prędkości same w sobie to nie cel, moje jeżdżenie raczej zmierza w stronę Ultra, więc ta wartość to dla mnie jedynie ciekawostka i punkt odniesienia do innych. Choć wiadomo, że jak noga pozwala jeździć szybciej niż wcześniej, to mnie to cieszy 🙂
  10. Dzięki jajacek, jeżdżę w zasadzie tylko solo, więc daje mi to jakiś punkt odniesienia - według tej logiki, po zmianie roweru i kół, awansowałem z górnej granicy przyzwoitego na górną granicę dobrze wytrenowanego amatora 😆 Natomiast góry to ze względów geograficznych zupełnie nie moja bajka.
  11. Brawo! Ale to na segmentach, więc zakładam, że tam "dokładasz". Z ciekawości, jakie średnie osiągasz na treningowej trasie, tak do 100 km? Bo jeśli też takie, jak wynika z tego przeglądu, to ProTour czeka 😉
  12. Ja właśnie przesiadłem się z aluminiowej Sensy z karbonowym widelcem na karbonowego Roubaix. Powiem tak: więcej na aluminium jeździć nie będę. Na tych samych trasach, gdzie asfalt jest nieidealny, różnica w odczuciach jest bardzo wyraźna. Tam, gdzie na aluminium czułem, jakby miały mi plomby powypadać, teraz po prostu sunę z niewielkim bujaniem. Zapewne nie pomaga to jakoś szczególnie w wyborze, ale jednak myślę, że warto bardziej pochylić się nad używkami i ewentualnie zainwestować w sprawdzenie roweru w serwisie przed zakupem.
  13. Sezon może się zaczyna, ale pandemia trwa. A to ona spowodowała po pierwsze spadek podaży (zamknięte fabryki na Dalekim Wschodzie w ubiegłym roku; łańcuchów dostaw nie udało się w niektórych przypadkach odbudować do dziś), wzrost popytu (większość producentów informowała o kilkudziesiecio procentowych wzrostach w 2020 vs. poprzednie lata) oraz spadek dostępności transportu (ogromna nierównowaga na rynku kontenerów i przewozów morskich, skutkująca opóźnieniami liczonymi czasem w tygodniach oraz kilkukrotnym wzrostem kosztów transportu). Więc jeśli chodzi o dostępność to lepiej już było. I może
  14. Stałem się szczęśliwym posiadaczem nowej szosy. Jest ona pomalowana matowym lakierem (szaro-czarnym) co jest super, ale do tej pory nie miałem do czynienia z matowymi lakierami. Zrobiłem research o pielęgnacji matowych powierzchni, ale na temat jednej kwestii nie mogę nic sensownego znaleźć. Czy ktoś może polecić sprawdzony sposób zabezpieczenia takiego lakieru przed otarciami od gumek, np. do mocowania lampek? Folia naklejana na lakier jednak widocznie się świeci, może ktoś jest w stanie doradzić coś innego. Z góry dzięki za wszelkie domowe sposoby 😉
×
×
  • Utwórz nowe...