Skocz do zawartości

horacy13

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    110
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Poznań

Ostatnie wizyty

1295 wyświetleń profilu

horacy13's Achievements

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Ja w tym sezonie przejechałem prawie 8 tys. km na Roubaix Comp z FS 1.5 - bujanie w jeździe po asfalcie (głównie solo, choć momentami dość żwawo) na pewno mi nie przeszkadzało. Pod górę raczej też nie było źle, choć przy mocnych depnieciach na stojąco lekkie ugięcie było czuc. Fabrycznie jest tam chyba najtwardsza sprężyna, ale muszę sprawdzić. Na gorszych nawierzchniach (bruki, lekkie szutry, asfalty a'la poligon) z pewnością dodatkowo FS amortyzował kokpit (choć już dobra karbonową rama z szerszymi oponami 28 mm z mniejszym ciśnieniem dają bardzo dużo komfortu). Natomiast przy sprintach itp. z pewnością są rowery z bardziej sztywnym kokpitem i w takich sytuacjach mogłoby to pewnie przeszkadzać.
  2. Ten zjazd to wygląda jakby na składakach od komunii jechali 😂 albo gravelach 30 lat zanim się to stało modne 🤣 Wtedy to zaiste był sport ekstremalny.
  3. Gdzieś na angielskojęzycznych stronach czytałem, że któraś z wcześniejszych ram miała ukryte otwory pod montaż błotników Speca (a'la Diverge teraz) - w każdym razie moja nie ma. Widziałem te Crud MK3, jednak w opiniach trochę ludzi narzeka, że słabo się trzymają. Możesz to na podstawie opinii kolegi potwierdzić? Wg producenta mieszczą oponę do 38 mm, realnie nie planuję jeździć na szerszej niż 30, więc nie spodziewam się z tego tytułu problemu. Generalnie też staram się nie jeździć w deszczu, ale planuje na kolejny sezon kilka startów w ultramaratonach szosowych, a tam pogody sobie nie wybiorę.
  4. Czy ktoś używa w miarę pełnych błotników w Specialized Roubaix? W mojej ramie z roku modelowego 2019 (to ta: https://www.specialized.com/pl/pl/roubaix-comp/p/154469?color=227341-154469 ) nie ma żadnych otworów montażowych (we wcześniejszych modelach chyba jakiś system był), zostają więc chyba tylko błotniki clip-on, ewentualnie jakieś adaptery? Jako, że rower jest z hamulcami tarczowymi, nie mam też możliwości montażu do śruby mocującej hamulec w widelcu. @jajacek Może ktoś ze znajomych jeżdżących na Roubaix ma jakiś patent?
  5. Zimą wrzuca się kolcowane opony i żadnych uślizgów nie doświadcza 😆
  6. W ciągu poprzednich 3 sezonów przejechałem 8 k km rowerem na aluminiowej ramie z karbonowym widelcem. Od marca przesiadłem się na karbonowego Speca Roubaix i przejechałem do teraz ponad 7 k km. Wrażenia: nie spodziewałem się, że różnica w komforcie jest aż tak duża. Oczekiwałem właśnie takich różnic, które jakby się dobrze zastanowić, to mogłyby wynikać z placebo 😉 Natomiast w rzeczywistości wygoda i tłumienie drgań w Specu jest zdecydowanie lepsze - tam, gdzie na alu telepało tak, że plomby dzwoniły, tutaj jest odczuwalne lekkie bujanie. Oczywiście budżet był naciągnięty, ale absolutnie nie żałuję wydanych pieniędzy. Jeśli kogoś stać, nie powinien się zastanawiać i brać karbonową ramę (porządną, z budżetowymi ramami no-name może pewnie być różnie).
  7. To zależy też od dętek - ostatnio na przykład jechałem na ultramaratonie z chłopakiem, który miał założone lateksowe dętki. Dopompować musiał już po 400 km (czyli ok. 13 h) 😄
  8. Hamax ma regulację odległości siedziska na prętach - masz je wysunięte na maksa do tyłu?
  9. Jeśli masz takie podejście, daruj sobie może jednak udzielanie się na publicznym forum. Tym bardziej na tym. Proszę.
  10. horacy13

    Łatanie dętki

    Jak jest poprawnie naklejona łatka, będzie trzymać do oporu. Chyba, że mówimy o szosowych dętkach, pompowanych do jakichś absurdalnych ciśnień, to może nie trzymać.
  11. Obecnie używam Shimano RP-300. Ogólnie są w porządku, jednak przy dłuższych jazdach (powyżej 250-300 km) czuje ból od ucisku w okolicach klamry. Co ciekawe dotyczy to głównie jednej nogi, w drugiej problem jest zdecydowanie mniejszy. Doraźnie pomaga mocne poluzowanie klamry zanim pojawi się ból, ale nie jest to rozwiązanie idealne, bo wtedy stopa zaczyna trochę pływać w bucie. Czy wspomniany problem wyeliminowały by buty z systemem BOA? Z tego co czytałem, w tym systemie ucisk rozkłada się równomierniej - może ktoś to potwierdzić z doświadczenia? Ewentualnie też polecić jakieś modele, które nie rozbiją przy tym banku - priorytetem jest przy tym wygoda a nie maksymalna sztywność? Czy w przypadku butów dla się trafić jakieś sensowne przeceny na jesień po sezonie (mogą być sklepy polskie, niemieckie lub brytyjskie)? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
  12. Na płaskie zdecydowanie polecam 11-25 lub 12-25, jak Jacek pisze. Zmieniłem z 11-28 na 12-25 i ciaśniejsze stopniowanie jest zdecydowanie wygodniejsze.
  13. Używam dokładnie takiej dokładki - na kierownicy (Spec Roubaix) z lemondką mam na tyle mało miejsca, że wylądowała tam latarka + lampka pozycyjna oraz licznik GPS na 'wysięgniku'. Sprawdza się bardzo dobrze - w tym sezonie zaliczyłem z tym setupem m.in. Pierścień Tysiąca Jezior, czyli sporo słabych asfaltów w mocnym tempie. Mimo to nic tam nie lata, trzyma się solidnie. Dwie rzeczy, których trzeba być świadomym: po pierwsze będziesz musiał zabezpieczyć przewody wychodzące z kierownicy (szczególnie hydrauliczne), bo mogą się przecierać na uchwytach, gdzie mocowana jest poprzeczka (ja okleiłem przewody taśmą samowulkanizującą). Po drugie średnica poprzeczki jest niewielka (nie pamiętam dokładnie ile), więc do niektórych rzeczy trzeba kombinować i ją pogrubiać dystansami / podkładkami.
  14. A orientujesz się może, na ile możliwe jest przerobienie standardowego napędu na pasek? Z czym się wiąże - zakładam, że wymiana korby, koła tylnego, przerzutek? Cos jeszcze, czy rama musi być jakoś kompatybilna pod pasek?
  15. Krasnoludek z poczuciem rytmu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...