Skocz do zawartości

[3-4k] Pierwszy rower MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! 

Zdecydowałem się kupić swój pierwszy rower MTB i szukam czegoś odpowiedniego.

Wcześniej jeździłem na rowerze crossowym ale wyrosłem z niego. Rozeznałem się trochę na rynku i wydaje mi się, że lepiej będzie teraz postawić na rower MTB. 
Jeżdżę głównie po lasach i mieście. W przyszłości możliwe są dłuższe wycieczki rowerowe, więc mocowania na bagażnik będą mile widzane. Trudnych górskich szlaków nie przewiduję, więc nie musi to być rower wyczynowy (co i tak przy tym budżecie raczej nie byłoby możliwe). 
Zależy mi na dobrej relacji cena/jakość.

Aktualnie jest sporo promocji, stąd wiele list polecanych rowerów jest dość nieaktualne. 
Moje znaleziska od najtańszego: 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Arkadiuszarni napisał(a):

Na e-mail arkadiuszkosinski9@gmail.com   podeślesz jakiś link dobry ogólnie drogi okolice wołomina asfalt las szutr

Z nowych to Ci przy tej wadze zostaje do lasu chyba tylko XC 120. W modelach ze słabszymi kołami i bez sztywnych osi zajedziesz koła po wjeździe do lasu. O XC 120 też nagrałem film ? 

https://youtu.be/NgsVe2xSix0

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.07.2023 o 15:27, jajacek napisał(a):

Te dwa pierwsze mają chłamowy amor. Dwa ostanie mają sporo lepszy.

XCR AIR to nie jest chłam, tylko podstawowy powietrzny, niedrogi amortyzator, który pracuje, wybiera, jest w miarę trwały i prosty w serwisie.  Owszem nie jest to sprzęt z wyższej półki, ale dla wielu zwykłych użytkowników wystarczający.

Ostatnio miałem okazje przebywać w Karpaczu i z okien hotelu obserwować Tour De Pologne, zarówno amatorów jak i ten właściwy:)

Taka dygresja, co do sprzętu amatorów. Były i Piny za kilkadziesiąt tysięcy i Krossy, B.Twiny, czy tez Tribany za niedużą kasę. Na sporym podjeździe, przy którym zlokalizowany był hotel puchli wszyscy tak samo, schodząc z roweru:)))

Odnośnik do komentarza

Podstawowy to prawda. I tani w eksploatacji też prawda.

XCR Air
Jest zbudowany z budżetowych materiałów
Nie ma oleju w goleni tak jak "prawdziwe" amortyzatory hydrauliczne Manitou czy RockShox przez co całą pracę wykonuje tłumikiem
Lagi są smarowane smarem stałym
Ma nierozbieralny tłumik niskiej jakości
Ma beznadziejne uszczelki bardzo niskiej jakości co widać po tym jak smar wywala na lagi
Nie ma gąbeczek nawilżających bo nie ma co nawilżać jak nie ma oleju
Ma beznadziejne pokrętło tłumienia powrotu, które zwykle prędzej czy później wylatuje po drodze co i tak dużo nie zmienia bo można sobie nim kręcić na Berdyczów
Waży ok. 2550 gramów podczas gdy trochę droższe produkty konkurencji ważą poniżej 2 kg
Utwardza się na zimę i zapada w sen zimowy. Wtedy rzadko działa :)
Przy intensywniejszej eksploatacji pada tłumik a lagi korodują. Ponieważ przez brak oleju, gąbeczek i dobrych uszczelek jest znacząco większe tarcie co wpływa na uszkadzanie powierzchni i mniej czułą pracę.
Zwykle zaczyna się to tak:

Rusty Fork | Mountain Bike Reviews Forum

Jest to amor do rekreacji i niezbyt intensywnej eksploatacji o czym informuje naklejka.

dorkythorpy: Which Suntour Forks are Safe for Off-Road Use?

Odnośnik do komentarza

Miałem XCR air a później Raidona - łącznie około 3 lata. Jeździłem cały rok, zimą po śniegu, błotach, bagnach, itp. W obu nic się nie wytarło, nie gubiły ciśnienia, itp. Z tym że ja jeżdżę "przygodowo" i do tego te amortyzatory w zupełności wystarczają. Plusem jest też to, że nie trzeba się babrać w śmierdzących olejach i oparach chemii. Wystarczy co kilka miesięcy zrobić sobie szybki serwis dolnych lag.

Także tragedii nie ma, do jazdy po lasach, polach i bezdrożach wystarcza. Na single czy skoki są inne modele :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...