Skocz do zawartości

Szosa z 105 Di2


Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Veriv napisał(a):

Nie moja broszka, ale serio porównujesz rowery o różnych rozmiarówkach. Przez internet to można zamawiać jak jesteś 100% pewnien rozmiaru.

W dobrym sklepie rowerowym będzie i fitting i  nawet wymiana grupy na elektryczną, jeśli tak będzie bardziej ok. Marka sama w sobie to kwestia drugorzędna. 

Fajnie by było do każdego roweru się przymierzyć i zobaczyć jak się człowiek czuje. Ale w ostatnich dniach zjeździłem sporo sklepów w Krakowie i albo nie było tych rowerów co szukałem albo nie było rozmiarów. Teraz dużo marek tylko przez internet można zamówić. Więc sprawa się dość komplikuje. I tak jak @jajacek napisał zgadzam się że po zakupie można jeszcze sporo poprawić i dostosować pod siebie rower na bikefitingu, wymieniając jak trzeba np mostek.

Co do mojego pytania. Ktoś zamawiał rower w DE ? Jak z płatnością itd ?  

Odnośnik do komentarza

W Rosebikes zamawiałem tylko komponenty. Kasety, łańcuchy itd. Paru kolegów tu na forum kupowało Cube i Radona z Niemiec. Płatność jak wszędzie w EU. Płacisz kasę online albo robisz przelew tradycyjny. Mój syn mieszka częściowo w PL, częściowo w DE to mówi że jak płaci kartą mBanku w Niemczech to koszty przewalutowania są minimalne. Ale zwykle płaci Revolutem gdzie są jeszcze mniejsze.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, waldemix napisał(a):

Fajnie by było do każdego roweru się przymierzyć i zobaczyć jak się człowiek czuje. Ale w ostatnich dniach zjeździłem sporo sklepów w Krakowie i albo nie było tych rowerów co szukałem albo nie było rozmiarów. Teraz dużo marek tylko przez internet można zamówić. Więc sprawa się dość komplikuje. I tak jak @jajacek napisał zgadzam się że po zakupie można jeszcze sporo poprawić i dostosować pod siebie rower na bikefitingu, wymieniając jak trzeba np mostek.

Co do mojego pytania. Ktoś zamawiał rower w DE ? Jak z płatnością itd ?  

Jacek udziela bardzo dobrych rad, ale ta nie jest jedną z nich.

To nie jest tylko wymiana mostka czy 2cm różnicy które można wyregulować, tylko 2cm różnicy w zgrubsza każdym wymiarze ramy(wyższa, dłuższa) szersza kierownica czy ramiona korby o innej długości niż powinieneś mieć.

I tak w takim polecanym Rose jest 50 a potem 53.

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, waldemix napisał(a):

Ktoś zamawiał rower w DE ? Jak z płatnością itd ? 

Kupowałem kilka Canyonów. Płacisz na polskie konto w polskiej cenie podanej na stronie. W razie pytań jest mówiący po polsku doradca. Ale inni producenci z Niemiec chyba nie mają takich udogodnień.

Gwarancja to 6 lat, nie miałem (nie)przyjemności korzystać. Ale znajomi mieli, głównie duperele typu lakier który zlazł po myjce ciśnieniowej, wymieniają sprzęt bez komplikacji, choć czasami trwa to kilka tygodni.

Odnośnik do komentarza

Szosa. I to wysokie serie Ultimate, prawie takie jakimi jeżdżą Valverde czy MvdP (choć on akurat chyba tylko na Aeroad ostatnio). Ale w moich trzech szosach nie było problemu. Dwa dni temu zdrapywałem muchy ze starego Endurace alu do sprzedania, lakier jak nowy. U żonki w e-MTB też OK. Chyba mieli serię matowych lakierów rzekomo superlekkich do topowych wersji, które złaziły od samego patrzenia.

Odnośnik do komentarza

Kolega Canyona szosowego, chyba Aeroad odsyłał 7 razy na gwarancji w ciągu roku. Lakier, kierownica, sztyca podsiodłowa i cholera wie co jeszcze. Może zawodowcy dostają inny produkt lepszej, jakości. Bo tu miał najwyższy model dla konsumenta za ponad 30k i był to jednak szmelc pod względem wykonania. Poprawka, chyba za ponad 40k jak widzę na stronie.

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, jajacek napisał(a):

Kolega Canyona szosowego, chyba Aeroad odsyłał 7 razy na gwarancji w ciągu roku. Lakier, kierownica, sztyca podsiodłowa i cholera wie co jeszcze. Może zawodowcy dostają inny produkt lepszej, jakości. Bo tu miał najwyższy model dla konsumenta za ponad 30k i był to jednak szmelc pod względem wykonania. Poprawka, chyba za ponad 40k jak widzę na stronie.

Idą egzrmplarze dla ludu. 

Odnośnik do komentarza

Nie twierdzę że wszystkie ich rowery są wadliwe. Ale wad jest sporo. Znam parę osób które mają Canyony i są bardzo zadowoleni. Ale znam co najmniej tyle samo ludzi którzy już z Canyonem nie chcą mieć nic wspólnego. Zwykle kluczem jest kontrola jakości. Jaka ona jest w chińskiej fabryce Quest Composite w której te rowery są produkowane trudno powiedzieć. W tej samej fabryce produkowane są niektóre rowery Treka.

Po necie krąży grafika Hambiniego dotycząca tolerancji muf suportowych na podstawie rowerów które do niego trafiły. Jak widać z poniższej grafiki trafiło do niego 8 Canyonów z których 4 mufy mieściły się w prawidłowym zakresie a 4 nie. Czyli 50% fuszerki. 

Dla porównania Trek, jeszcze większy rozrzut i 4/10 muf w zakresie. Ale rozrzut dramatyczny, podobny do Boardmana. Co źle świadczy o kontroli jakości w tej fabryce. Ale też bardzo mała grupa kontrolna.

Specialied, kilka ram, jedna poza zakresem. To samo w Cervelo. Look 100% w zakresie. Cannondale nadspodziewanie słabo. Co ciekawe czołowe firmy Ali Express Hongfu i Dengfu całkiem nieźle.

bbtolerances-1024x672.png
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...