Skocz do zawartości

IgorK

Użytkownicy
  • Ilość treści

    112
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O IgorK

  • Ranga
    Forumowicz

Ostatnio na profilu byli

455 wyświetleń profilu
  1. "...Żadko..." -tak z nudów siedzę i czytam. Ufam że to błąd w sztuce :)
  2. Super, czegoś takiego szukałem. Trzymam kciuki za stronę że będzie rozwijana i zawsze aktualna.
  3. Użytkuję Tribana RC520. Ponad pół roku. Porównując specyfikację to Triban jest lepszy. W serwisie będzie droższy (napęd 11s). Triban ma napęd bardziej szosowy, tu masz korbę z blatem 46T - bardziej gravelowy niż tribanowe 50T. I widelec: Triban ma alu-carbon, tu full alu:). Rzut oka na SPOINY - klasa jakości co najwyżej D wg PN-EN 5817. Tzn. kiepsko.
  4. Dzień dobry, czy ktoś posiada ww instrukcję? Jak serwisować te hamulce, co jaki okres czasu, jakie materiały stosować itp.
  5. Mam Tribana RC520 - trochę wyższy model, natomiast rama/widelec/kierownica/koła są identyczne. Jeżeli chcesz ścigać się na tym rowerze to odpuść. Jeżeli chcesz jeździć po górach i wertepach - odpuść. Natomiast jeżeli chcesz jeździć dla przyjemności przede wszystkim po asfalcie no i może trochę w lesie (ale po w miarę równych trasach) to jak najbardziej. Ja do swojego założyłem opony 37C i jest to bardzo komfortowy rower. Uwaga: opony te już niestety nie chciały zagrać z oryginalnymi kołami - musiałem kupić nowy komplet. W RC500 masz Sorę R3000 - wygląda bardzo fajnie, kaseta kosztuje normalne pieniądze [do mojej 105 w RC520 kaseta ok 180:(]. Napęd działa przyzwoicie (jeździłem na tej grupie). Nie mogę powiedzieć nic o hamulcach - są inne niż w RC520. Myślę że za taką kwotę ten rower nie ma konkurencji. Jeżeli zależy Ci na nowikach typu sztywne osie/wewnętrzne prowadzenie linek to tu tego nie ma.
  6. Są takie. Musisz określić też typ: wpuszczany czy A-head. Na alledrogo na pewno znajdziesz.
  7. Gratulacje! Podjazdy są najlepsze: im gorzej tym lepiej:). A wiem coś o tym bo wokół domu kilka trudnych tras. Jak się nie jest zawodowcem to zapie...e z góry jest dość ryzykowne, tak samo jak zasuwanie "bark w bark" w peletonie. Była jakaś opcja wykupienia ubezpieczenia?
  8. Jeździ żwawo tzn. rośnie następczyni pani Włoszczowskiej :):):)
  9. Ok, jak rozumiem standard SPD oznacza ze do pedałów M520 będą pasowały buty SPD różnych producentów. Widziałem takie nakładki "platformowe" - ktoś z Was to stosował? Mam Decathlona w Jeleniej Górze - są tam buty SPD ich marki (Rockrider czy B'Twin, coś koło 200zł) - ktoś ma z nimi doświadczenie? Może jakieś opinie? Rowerem jeżdżę w miesiącach od luty/marzec do październik/listopad. Unikam deszczu i śniegu.
  10. Jak w temacie, uchwyt typu "wysięgnik"
  11. Jak wcześniej pisałem podgrzać przed prostowaniem. Jeżeli nie ma możliwości podgrzania - i tak trzeba to naprostować. Czyli duże kombinerki, młotek, kowadło. Rama jest pewnie spawana, a znaczy to że można ją pospawać. Ale wtedy to musiałabyś znaleźć spawacza co to spawa (i ma sprzęt) do metody TIG (takie precyzyjne spawanie). Inna opcja jak pęknie: przeróbka na rower bez przerzutki: ustala się jedno konkretne przełożenie, skraca łańcuch i już. Taniej się nie da.
  12. Dzień dobry, zamierzam zacząć jeździć w butach SPD. Kupiłem pedały Shimano SPD PD-M520 (na początek - najtańsze) i szukam butów. Czy należy kupować idealnie dopasowane czy np. o jeden numer większe bo stopa spuchnie czy takie tam???
  13. Niestety może pęknąć - zależy jak mocno odkształcone. Zapobiec pęknięciu można poprzez podgrzanie w miejscu gdzie będzie prostowane. Tylko należałoby mocno podgrzać: minimum ok 300 stopni Celsjusza. Potrzebna byłaby opalarka z dyszą zwężającą strumień. Dodatkowo, przy tej temperaturze spalisz farbę.
  14. Interesujące. Skoro sam kiedyś odnowiłeś więc orientujesz się nieco w temacie. Nie widziałem klamkomanetek szosowych na 5 rzędów, najmniej ma 7 i jest to Tourney. Zatem czeka Cię mocna inwestycja w napęd, jeżeli oczywiście chcesz nowe/inne części. Dla np. 8-rzędów potrzebujesz przerzutkę, wolnobieg (zakładam że taki jest zamontowany) no i klamkomanetki na 8 rzędów (tu sprzedawane przeze mnie: https://allegro.pl/oferta/klamkomanetki-claris-st2400-2x-3x-8x-8217067136). Jednakże tańszą opcją byłby zakup przerzutki używanej np. Tourney (5, 6,7,8 - rzędów ma taką samą szerokość łańcucha) i jej montaż. Pewnie manetki które posiadasz są montowane na dolnej rurze ramy i są bezstopniowe także indeksacja nie ma znaczenia. Co do przodu - to dla klamkomanetek potrzebujesz przerzutki, ale oryginalnie pewnie były korby blokowane klinami dlatego teraz będziesz musiał zmienić suport no i kompletną korbę.
  15. Dzień dobry, czy opony do obręczy "Tubeless ready" różnią się w budowie od zwykłych? Próbowałem założyć opony Michelin Protek 700x35C na obręcz "Tubeless" 622x17C no i niestety nie pasuje. Opona nie chce ułożyć się prawidłowo - po montażu przy obrocie koła widać że nie jest okrągła. Zmieniałem dętki (3 różne: do szerokości 23C, 32C, 45C) i przy każdej jest to samo. Wg tabelki dostępnej na tym forum powinno pasować. Natomiast opona 700x23C oraz 700x28C do tej obręczy pasuje idealnie. Pytania: - czy taśma uszczelniająca może być temu winna? Czy taśma ta jest przyklejona do obręczy? Czy ww opona (Protek) może zostać użyta w systemie Tubeless? Opony wkładałem do seryjnych kół Tribana 520RC. Jest tam tyle miejsca że wejdzie 37C tyle że bez błotnika.
×
×
  • Utwórz nowe...