Skocz do zawartości

IgorK

Użytkownicy
  • Ilość treści

    109
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O IgorK

  • Ranga
    Forumowicz
  1. Dzień dobry, czy ktoś posiada ww instrukcję? Jak serwisować te hamulce, co jaki okres czasu, jakie materiały stosować itp.
  2. Mam Tribana RC520 - trochę wyższy model, natomiast rama/widelec/kierownica/koła są identyczne. Jeżeli chcesz ścigać się na tym rowerze to odpuść. Jeżeli chcesz jeździć po górach i wertepach - odpuść. Natomiast jeżeli chcesz jeździć dla przyjemności przede wszystkim po asfalcie no i może trochę w lesie (ale po w miarę równych trasach) to jak najbardziej. Ja do swojego założyłem opony 37C i jest to bardzo komfortowy rower. Uwaga: opony te już niestety nie chciały zagrać z oryginalnymi kołami - musiałem kupić nowy komplet. W RC500 masz Sorę R3000 - wygląda bardzo fajnie, kaseta kosztuje normalne pieniądze [do mojej 105 w RC520 kaseta ok 180:(]. Napęd działa przyzwoicie (jeździłem na tej grupie). Nie mogę powiedzieć nic o hamulcach - są inne niż w RC520. Myślę że za taką kwotę ten rower nie ma konkurencji. Jeżeli zależy Ci na nowikach typu sztywne osie/wewnętrzne prowadzenie linek to tu tego nie ma.
  3. Są takie. Musisz określić też typ: wpuszczany czy A-head. Na alledrogo na pewno znajdziesz.
  4. Gratulacje! Podjazdy są najlepsze: im gorzej tym lepiej:). A wiem coś o tym bo wokół domu kilka trudnych tras. Jak się nie jest zawodowcem to zapie...e z góry jest dość ryzykowne, tak samo jak zasuwanie "bark w bark" w peletonie. Była jakaś opcja wykupienia ubezpieczenia?
  5. Jeździ żwawo tzn. rośnie następczyni pani Włoszczowskiej :):):)
  6. Ok, jak rozumiem standard SPD oznacza ze do pedałów M520 będą pasowały buty SPD różnych producentów. Widziałem takie nakładki "platformowe" - ktoś z Was to stosował? Mam Decathlona w Jeleniej Górze - są tam buty SPD ich marki (Rockrider czy B'Twin, coś koło 200zł) - ktoś ma z nimi doświadczenie? Może jakieś opinie? Rowerem jeżdżę w miesiącach od luty/marzec do październik/listopad. Unikam deszczu i śniegu.
  7. Jak w temacie, uchwyt typu "wysięgnik"
  8. Jak wcześniej pisałem podgrzać przed prostowaniem. Jeżeli nie ma możliwości podgrzania - i tak trzeba to naprostować. Czyli duże kombinerki, młotek, kowadło. Rama jest pewnie spawana, a znaczy to że można ją pospawać. Ale wtedy to musiałabyś znaleźć spawacza co to spawa (i ma sprzęt) do metody TIG (takie precyzyjne spawanie). Inna opcja jak pęknie: przeróbka na rower bez przerzutki: ustala się jedno konkretne przełożenie, skraca łańcuch i już. Taniej się nie da.
  9. Dzień dobry, zamierzam zacząć jeździć w butach SPD. Kupiłem pedały Shimano SPD PD-M520 (na początek - najtańsze) i szukam butów. Czy należy kupować idealnie dopasowane czy np. o jeden numer większe bo stopa spuchnie czy takie tam???
  10. Niestety może pęknąć - zależy jak mocno odkształcone. Zapobiec pęknięciu można poprzez podgrzanie w miejscu gdzie będzie prostowane. Tylko należałoby mocno podgrzać: minimum ok 300 stopni Celsjusza. Potrzebna byłaby opalarka z dyszą zwężającą strumień. Dodatkowo, przy tej temperaturze spalisz farbę.
  11. Interesujące. Skoro sam kiedyś odnowiłeś więc orientujesz się nieco w temacie. Nie widziałem klamkomanetek szosowych na 5 rzędów, najmniej ma 7 i jest to Tourney. Zatem czeka Cię mocna inwestycja w napęd, jeżeli oczywiście chcesz nowe/inne części. Dla np. 8-rzędów potrzebujesz przerzutkę, wolnobieg (zakładam że taki jest zamontowany) no i klamkomanetki na 8 rzędów (tu sprzedawane przeze mnie: https://allegro.pl/oferta/klamkomanetki-claris-st2400-2x-3x-8x-8217067136). Jednakże tańszą opcją byłby zakup przerzutki używanej np. Tourney (5, 6,7,8 - rzędów ma taką samą szerokość łańcucha) i jej montaż. Pewnie manetki które posiadasz są montowane na dolnej rurze ramy i są bezstopniowe także indeksacja nie ma znaczenia. Co do przodu - to dla klamkomanetek potrzebujesz przerzutki, ale oryginalnie pewnie były korby blokowane klinami dlatego teraz będziesz musiał zmienić suport no i kompletną korbę.
  12. Dzień dobry, czy opony do obręczy "Tubeless ready" różnią się w budowie od zwykłych? Próbowałem założyć opony Michelin Protek 700x35C na obręcz "Tubeless" 622x17C no i niestety nie pasuje. Opona nie chce ułożyć się prawidłowo - po montażu przy obrocie koła widać że nie jest okrągła. Zmieniałem dętki (3 różne: do szerokości 23C, 32C, 45C) i przy każdej jest to samo. Wg tabelki dostępnej na tym forum powinno pasować. Natomiast opona 700x23C oraz 700x28C do tej obręczy pasuje idealnie. Pytania: - czy taśma uszczelniająca może być temu winna? Czy taśma ta jest przyklejona do obręczy? Czy ww opona (Protek) może zostać użyta w systemie Tubeless? Opony wkładałem do seryjnych kół Tribana 520RC. Jest tam tyle miejsca że wejdzie 37C tyle że bez błotnika.
  13. Jest Triban 500 RC. Zrobiony na Sorze 2x9. Cena niecałe 2700 PLN. Możesz nawet zjechać z asfaltu na te ścieżki. Geometria jest typu endurance czyli wygodna. Będzie Pani zadowolona.
  14. Jajacek, a masz doświadczenie (lub szerokie grono Twoich rowerowych przyjaciół) z hamulcami TRP HY/RD? Widziałem na żywo w Decathlonie w Jeleniej Górze tego Tribana i rzeczywiście jest fantastyczny. To chyba raczej bardziej endurance - czy tak?
×
×
  • Utwórz nowe...