Skocz do zawartości

IgorK

Użytkownicy
  • Ilość treści

    98
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O IgorK

  • Ranga
    Forumowicz
  1. Dzień dobry, czy opony do obręczy "Tubeless ready" różnią się w budowie od zwykłych? Próbowałem założyć opony Michelin Protek 700x35C na obręcz "Tubeless" 622x17C no i niestety nie pasuje. Opona nie chce ułożyć się prawidłowo - po montażu przy obrocie koła widać że nie jest okrągła. Zmieniałem dętki (3 różne: do szerokości 23C, 32C, 45C) i przy każdej jest to samo. Wg tabelki dostępnej na tym forum powinno pasować. Natomiast opona 700x23C oraz 700x28C do tej obręczy pasuje idealnie. Pytania: - czy taśma uszczelniająca może być temu winna? Czy taśma ta jest przyklejona do obręczy? Czy ww opona (Protek) może zostać użyta w systemie Tubeless? Opony wkładałem do seryjnych kół Tribana 520RC. Jest tam tyle miejsca że wejdzie 37C tyle że bez błotnika.
  2. Jest Triban 500 RC. Zrobiony na Sorze 2x9. Cena niecałe 2700 PLN. Możesz nawet zjechać z asfaltu na te ścieżki. Geometria jest typu endurance czyli wygodna. Będzie Pani zadowolona.
  3. Jajacek, a masz doświadczenie (lub szerokie grono Twoich rowerowych przyjaciół) z hamulcami TRP HY/RD? Widziałem na żywo w Decathlonie w Jeleniej Górze tego Tribana i rzeczywiście jest fantastyczny. To chyba raczej bardziej endurance - czy tak?
  4. Za 200zł raczej nic nowego nie kupisz. Sam zrobiłeś zdjęcie modelu.
  5. Niestety musisz rozdzielić miasto lub szosa. W rowerze w którym miałem prostą kierownicę zamontowałem baranka. O ile wcześniej mogłem spokojnie jeździć po mieście i mieć dobrą kontrolę (palce na klamkach, ze względu na bardziej wyprostowaną pozycję dobry przegląd tego co dzieje się przede mną) to z barankiem jest to całkowita porażka. Pochylona pozycja utrudnia obserwację, w razie konieczności nagłego hamowania możesz nie zdążyć z przeniesieniem rąk z górnego chwytu na klamki. Szosa raczej z barankiem, miasto tylko prosta kierownica.
  6. Dzień dobry, czy ktoś ma doświadczenie z hamulcami TRP HY/RD które pojawiły się w rowerze pewnej znanej sieci sklepów sportowych? W rowerze połączono je z klamkomanetkami Shimano 105 5700. Sprawdzałem w sklepie jak działają dźwignie i czuć opór pochodzący od linek (porównywalny z moją obecną Tiagrą 4700). Jak wygląda użytkowanie, serwis, ustawianie po zdjęciu koła? Dziękuję za odpowiedzi.
  7. Zastanów się nad bieganiem. Jednak przy Twojej wadze należałoby to robić z umiarem (stawy, przede wszystkim kolana!). Alternatywa to orbitrek - połączenie biegania i rowerowania. W zależności od pory roku jeżdzę/biegam/ćwiczę na orbitreku. Kontroluję masę ciała. Zimą, kiedy najwięcej czasu spędzam na orbitreku chudnę. Latem gdy prawie 100% to rower, masa wzrasta (odbudowa mięśni).
  8. Jacek - dziękuję. Wg katalogu przerzutka pasuje (strona 20 katalogu). Zawiozę rower do serwisu - niech chłopaki się pomęczą☺️. Dziękuję.
  9. Dzień dobry, pytanie o kompatybilność klamkomanetki szosowej i przerzutki przedniej jak w temacie. Dotyczy wersji 3x, korba FC 3030 z zębatkami 50/39/30. Gdy miałem założone manetki (3x9) na prostą kierownicę wszystko działało ok. Po montażu klamkomanetek Sora R3000 (nowe) na baranek (zmiana kierownicy) przednia działa dużo gorzej. Nie zmieniałem położenia przerzutki (nie demontowałem jej). Przerzutka FD R453 jest przystosowana do pracy w systemie 3x9. Czy muszę zmienić np. korbę bo rozstaw tarcz w Sorze FC R3030 jest inny niż w FC 3030 (ta którą posiadam)? Czy muszę zmienić przerzutkę FD R453 na FD-R3030? Tylna przerzutka i klamkomanetka działają ok. Czy przerzutki i klamkomanetki do kierownic typu baranek mają inne parametry uciągu linek niż przerzutki i klamkomanetki do kierownic prostych?
  10. Jak odbędziesz wycieczkę napisz jak było☺️!
  11. Dzień dobry, możesz to zrobić. Pamiętaj że zakres zmian będzie zależny od aktualnego osprzętu. Jeżeli prawa manetka nie jest indeksowana to sprawa modyfikacji raczej ograniczy się do zmiany wolnobiegu/kasety (nie musisz zmieniać całego koła) i wyregulowania przerzutki. Manetka bez indeksacji to taka bez wyraźnych kilku pozycji (tyle ile jest zębatek z tyłu) zakresu pracy. Jeżeli masz 5 zębatek z tyłu to pewnie jest to wolnobieg. Jeżeli masz manetkę z indeksacją (nigdy nie widziałem 5-cio biegowej) to do wymiany jest: manetka + wielotryb. Łańcuch nie i przerzutka raczej też nie. A tak w ogóle to bez konkretnych informacji z Twojej strony czy zdjęć to trochę wróżenie z fusów.
  12. Dzień dobry, pytanie do tych którzy mają porównanie działania hamulców tarczowych uruchamianych mechanicznie i hydraulicznie. Konkretnie: czy jest duża różnica w sile którą trzeba nacisnąć na klamkę podczas hamowania? Chodzi mi o klamkomanetki szosowe, bo zastanawiam się nad kupnem gravela ale klamkomanetki hydrauliczne z tymi wielkimi zbiorniczkami wyglądają okropnie. Dziękuję z góry za odpowiedzi.
  13. Chodzi o to żeby ciągle coś zmieniać. W każdej dziedzinie. A że 12? Może w roku 2025 Shimano zaprezentuje 1x13? Czy to dobrze - tak. Dokładnie tak jak napisała Elle.
×
×
  • Utwórz nowe...