Skocz do zawartości

Bike-fitting kontra mostek amortyzowany


sl66

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym kupić sobie na ten sezon amortyzowany mostek Redshifta do gravela (Merida Silex 400). Zastanawiam się jednak, czy nie lepiej zrobić najpierw bike fitting, żeby nie wyszło że zamówię mostek w złym rozmiarze. Z drugiej strony, mam Silexa od 10 miesięcy i jest mi na nim bardzo wygodnie. Najdłuższe trasy, jakie robiłem w zeszłym roku mialy po 70-80km, czasowo jakoś do 4-5h w siodle, i nigdy nie miałem poczucia, że mi niewygodnie. Nawet nie używam w ogóle spodenek z pampersem. Łącznie na Silexie zrobiłem od czerwca 2022 około 1550km.

Może być tak, że nie starszy mi budżetu na obie rzeczy (fitting i mostek). I teraz pytanie co byście doradzili. Czy lepiej iść na bike fitting, mimo że jest mi na rowerze wygodnie? Czy może lepiej zamówić mostek Redshift 80mm (taką mam obecnie długość mostka). Jeśli to pomoże, mogę wrzucić zdjęcie mojej pozycji na rowerze.

Odnośnik do komentarza

Jeśli Ci się dobrze jeździ to bym wymienił mostek i się nie przejmował tym, że inna pozycja byłaby lepsza. Wydaje mi się, że jednak nie ma optymalnej pozycji dla rowerzysty. Inaczej jedziemy jak jesteśmy nastawieni na sport a inaczej jak jesteśmy nastawieni na trzepanie kilometrów, odnoszę się przynajmniej do mtb, gdzie np. więcej mocy miałbym jakbym uniósł siodełko o 1 cm, ale wtedy mam gorszą kontrolę na dziurach i na zjazdach, więc obecne ustawienie siodełka jest u mnie pewnym kompromisem. Ja mam teraz mostek 80 mm ale zmieniam na 100 bo brakuje mi trochę trakcji na przednim kole przy bardzo szybkim pokonywaniu singli. Wygodniej bym miał przy podniesieniu kierownicy o 2 podkładki ale spada mi wtedy moc i ponownie, jeszcze bardziej ślizga się przednie koło. Pewnie można by sprawdzić jaka powinna być długość korby optymalna, tego sam rzeczywiście nie sprawdzę metodą prób i błędów, ale jak Ci jest wygodnie i dobrze się jeździ to bym w tym został 

Odnośnik do komentarza

Bikefitting to jest spory koszt.

Każdy bikefitter narzuca jakąś swoją koncepcję. U Mateusza Naworola byliśmy raz. Nie udało nam się zrobić poprawek do fittingu ani zrobić fittingu drugiego roweru bo w kółko nie było terminów, próby kontaktu były męczarnią bo nikt nie oddzwaniał i odpuściliśmy sobie współpracę. Młody nie był do końca zadowolony z tego fittingu ale Mateusz jest z pewnością wybitnym specjalistą tyle że narzucona koncepcja fittingu nie do końca młodemu podeszła.

Kolejny fitting zrobiśmy u innego topowego bikefittera Wojtka Marcjoniaka. Kiedyś miał studio w Airbike a teraz przeniósł się do jeszcze nie w pełni otwartego nowego sklepu CozmoBike na Estrady.

No i za nim ganiamy i zrobiliśmy już u niego z 5 fittingów. Bardzo dużą uwagę zwraca na komfort i jego koncepcja bardziej nam się podoba. Jest cierpliwy i testuje bardzo dużo ustawień. Pierwszy fitting tzw. Pro kosztuje 750 zł. Poprawki do fittingu gratis. Każdy kolejny rower 450.

Jeśli nie czujesz żadnego dyskomfortu, nie szedłbym na fitting. Na Ali Express są już podróbki Red Shifta i taką bym kupił. Ten mostek ma chorą cenę. Albo kupiłbym XLC za 2 stówy.

Odnośnik do komentarza

Dzięki wszystkim za porady! W takim razie odpuszczam bike fitting.

1 godzinę temu, jajacek napisał(a):

Na Ali Express są już podróbki Red Shifta i taką bym kupił. Ten mostek ma chorą cenę. Albo kupiłbym XLC za 2 stówy.

Może nie umiem za dobrze szukać, ale nie potrafię znaleźć podróbki Redshifta na Ali. Nie do końca też ufam jakości  takich wyrobów. Rozważyłbym tylko, gdyby ktoś na forum sam miał dokładnie ten sam model podróbki i mógł polecić.

Kwestia zatem co wybrać: XLC czy Redshift. @liftlodz, wydaje mi się, że Ty używałeś zarówno XLC (wrzucałeś kiedyś zdjęcia na forum SzajBajka), a obecnie masz w Hultaju Redshifta. Który z tych mostków lepiej działa? Liczy się dla mnie przede wszystkim jakość, jestem skłonny zapłacić 3 razy więcej za Redshifta, jeżeli będzie odczuwalnie lepszy.

Odnośnik do komentarza

Jakość wykonania xlc i Redshifta jest na podobnym poziomie, tyle że koncepcja pracy samego mostka jest zupełnie inna.
Jeśli miałbym porównać, a jeździłem na obu, to Redshift jest o 50% lepszy w tłumieniu nierówności - jak myślisz dlaczego jeżdżę na nim a nie na xlc?
O podróbkach się nie wypowiem, ale oryginał u mnie przeżył bez problemu 2 zimę.

Odnośnik do komentarza

"I just recieved mine from Aliexpress. My buddy has the real one. Either these came from the same factory or the same molds. It has the redshift logo on the front. Works fine. I'm glad I didn't buy he real one, because I've decided I don't really like the extra vertical play when pulling on the bars."

https://pl.aliexpress.com/item/1005004199006228.html?gatewayAdapt=glo2pol


 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, jajacek napisał(a):

"I just recieved mine from Aliexpress. My buddy has the real one. Either these came from the same factory or the same molds. It has the redshift logo on the front. Works fine. I'm glad I didn't buy he real one, because I've decided I don't really like the extra vertical play when pulling on the bars."

https://pl.aliexpress.com/item/1005004199006228.html?gatewayAdapt=glo2pol


 

Mi się wyświetla, że produkt już niedostępny.

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, jajacek napisał(a):

Jak tak czytam opinie, to wolę jednak zapłacić za oryginał i mieć spokój ? 

counterfeit product or with manufacturing problem. It has gaps in the center pivot. Adjustment lock doesn't work either. When replacing the elastomer, the plastic part broke. all wrong. Unfortunately I wasted money. I don't know if the store will return the money. I feel cheated! 

The elastomer strength is all the same. There are problems with the Assembly of the product. The bolts on both sides of the stem cannot be tightened with a hexaonal wrench or driver, so they are released. I was very surprised that the bolt fell out while testing with a bicycle on the roller. I asked for a full refund, but I don't like it because I only refund a small part. Elastomer strength is all the same. There is a problem with the Assembly of the product. The bolts on both sides of the stem cannot be tightened by Hexagon wrench or screwdriver, so they are released. I asked for a full refund, but I'm not happy because I only give a small amount of it.

This Is a cheap fake eesilk stem. Poor machining quality, lock out dead after 10 times… do not buy ! 

The product is unusable, the handlebar rotates around the axis. I asked to make it but the transport affects too much

 

PS. Udało mi się znaleźć kod 15% rabatu na Redshifta- BPA15. Zawsze 130zł w kieszeni.

Odnośnik do komentarza

Wszystko wymaga researchu jak widać :) Ja jestem skłonny spróbować tego mostka XLC, który jest dużo prostszy w budowie i gdzieś tam znalazłem która tajwańska firma go produkuje. Słowo elastomer od razu mi się słabo kojarzy. Mam z nimi kiepskie doświadczenia. Wiadomo że padną. Pytanie jak szybko i czy będą dostępne zamienne elastomery.

Sądzę że wybór mostka powinien zależeć od typu dróg jakimi się jeździ. Ja jeśli w ogóle jeżdżę na gravelu to tylko jazda po stosunkowo ubitych drogach. Więc taki XLC to nie jest duża inwestycja a jak wynika z badań coś tam robi.

Z mojego doświadczenia w rowerze szosowym a takim jest w przeważającym stopniu gravel kierownica karbonowa odczuwalnie tłumi nierówności drogi. W połączeniu z takim mostkiem XLC plus opony 42 zapewne wystarczy na moje potrzeby.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...