Skocz do zawartości

Bike-fitting kontra mostek amortyzowany

sl66

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, jajacek napisał(a):

Słowo elastomer od razu mi się słabo kojarzy. Mam z nimi kiepskie doświadczenia. Wiadomo że padną. Pytanie jak szybko i czy będą dostępne zamienne elastomery.

To właśnie też był dla mnie argument za Redshiftem. To znana marka, będąca na rynku od lat, w dodatku od jakiegoś czasu ich mostki są montowane seryjnie chyba w Canyonach. Można zamówić zapasowy komplet elastomerów za 10$. Myślę, że o wiele łatwiej będzie dostać powiedzmy za dwa lata zapasowe elastomery do Redshifta niż mostka z Ali ? 

2 godziny temu, liftlodz napisał(a):

Xlc na szosę jest wystarczający, sam mam zamontowany ten mostek w moim Giant Content + opony 28 i jest ok.
Do gravela to trochę za mało, nawet z oponą 40 i niskim ciśnieniem.
Elastomery do Redshift są bezproblemowo dostępne.
Różnica pomiędzy mostkami obrazowo

Xlc "wygładza" kostkę brukową
Redshift "wygładza" szuter z drobnymi dziurami.

Odczuwasz różnicę między zwykłym mostkiem i tym XLC? Wart był inwestycji czy efekt placebo?

• 3 miesiące temu...

W testach amortyzuje w blisko połowie tak dobrze jak Redshift ale kosztuje 1/4 ceny.

The results show an important reduction in vibrational energy transmitted to the cyclist’s hands when using the suspension stems compared with the regular stem (i.e., Kalloy Uno 7 stem). Indeed, as disclosed in Table 2, the transmitted energy was reduced by 18.9% when using the TranzX ANTISHOCK stem, and was almost halved (−45.8%) when using the Redshift ShockStop stem. In the tested conditions, the Redshift ShockStop stem was therefore found to be more than twice as efficient in reducing transmitted energy than the TranzX ANTISHOCK stem. The reduction in transmitted energy obtained with the suspension stems is also much more important than the one obtained in a previous study in similar test conditions when using cycling gloves or handlebar tape. In that study, the reduction in transmitted energy was at most (i.e., when gloves and handlebar tape were used together) 8.3%