Skocz do zawartości

MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę


Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy specjalnie nie linkowałem poradnika "enduro" , bo parametry interpolowsnego geometrii ramy  wg tego źródła są adekwatne tylko do enduro/ downhill . W tego typu jeździe wymagana jest inna pozycja ridera niż do XC nie mówiąc już o rekreacji + dla rowerów srosdowych. Stąd inny przekrój, inny reach, inne stack/ reach. Inna też poprawka dla koła 27,5 ".

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, tomaszslask napisał(a):

Według poradnika z Enduro przy 187 cm i 84 cm przekroku mój reach w 2016 to 450-475, w 2021 484, czyli w np Cube Attention SL albo Acid  nie wchodzę w żaden https://archiv.cube.eu/en/2022/504100

A w innych markach rzuca mnie gdzieś na XXL. Ciekawe. Jeździłem dawniej na Bullsie 20" i było mi bardzo wygodnie. 

 

Tabela jest OK ? Rowery do xc będą w dolnych wartościach wykresu, czy trochę poniżej ich.

Im dłuższy przód(reach) roweru tym rower bardziej stabilny na ciężkich i szybkich zjazdach. Na XC nie zjezdza sie po prostu tak szybko w cieżkim terenie by trzeba było takiej super duper stablilności. Od lat w rowerach górskich jest taki trend, że są dłuższe przednie trójkąty, co znacznie poprawia stabilność. Tylny trójkąt zaś zrobił się krótki by rowerem dało się dalej łatwo manewrować.

Ten Cube wymyka się jakimkolwiek trendom i stąd taka klasyczna geometria, gdzie tył jest długi, przód krótki. To jest tak nieprogresywna geometria jak tylko się da. Przypomina pierwsze rowery mtb na kole 29 cali

Odnośnik do komentarza

Raczej bym powiedział że jest to geo trekkingów/crossów.

W załączeniu geo mojego roweru Speca Epica z 2017, crossa którego miałem Speca Crosstraila 2016 i paru rowerów często występujących ostatnio w dyskusjach. Merida Big Nine XT reprezentuje wszystkie Meridy na rekreacyjnej ramie Big Nine TFS. Ujęty w tabeli Rockrider Explore 700 ma taką samą geo jak EXPL 540.

https://geometrygeeks.bike/compare/specialized-epic-hardtail-comp-carbon-world-cup-2017-l,cube-reaction-c-62-2021-l-19,rockrider-xc100-2021-l,cube-attention-sl-2022-lg-20,specialized-crosstrail-comp-2016-l,merida-big-nine-xt-2020-l,rockrider-explore-700-2023-l/

Odnośnik do komentarza

Witam szanownych forumowiczów. Sprawy mają się tak:

1. postanowiłem posłuchać szkoły @jajacek  i @Oskarr "Trzeba tylko chcieć i próbować. Jak pojeździ i poćwiczy to się przyzwyczai." ? Z tą myślą poszedłem zadowolony spać i ...nie zmrużyłem oka. Coś mi się nie zgadzało, aż mnie olśniło...tylko się nie śmiejcie...Albo zresztą smiejcie, sam sobie nawarzyłem tego piwa ?

2. Otóż ja ten rower potrzebuję do aktywności rodzinnej. To są asfalty, ubite drogi, gruntowe - wszędzie tam, gdzie przez najbliższe kilka lat wjadą dzieci. Jedno ma 5, drugie 1,5. Potrzebuje rower, pod który podepnę przyczepkę, siodełko, bagażnik, błotniki. Rower, który, jak dojedziemy do atrakcji turystycznej, to zostawię bez duszy na ramieniu, że go ktoś ukradnie. Ten Cube ma karbonową ramę i będę odczuwać wszystkie minusy tej ramy , natomiast nie skorzystam z jej dobrodziejstw, bo nie mam zasobów czasowo-organizacyjnych, żeby jeździć na sportowo samemu po terenie i to się nie zmieni w ciągu najbliższych lat. Niestety przedobrzyłem, nie słuchałem wszystkich rad, które tutaj padały, napaliłem się na super sprzęt z wysokiej półki...to i mam za swoje ? @Veriv ma rację, nie potrzebuję tak specjalistycznego sprzętu. No, gdyby to był rower na aluminium, to bym go zostawił. W każdym razie dlatego rower chcę zwrócić.

3.  Przez chwilę rozważałem opcję zakupu ramy alu np Accenta (1,8k) albo Speca Chisela(4,5k!) i przełożenia osprzętu, ale koszty tej operacji nie mają sensu do potrzeb...

4. W związku z tym "spuszczam wysokiego C" i będę kupować coś prostego, jeśli ten uda mi się zwrócić.

c.d.n ?? 

 

Odnośnik do komentarza

Lepsze wrogiem dobrego. https://youtu.be/s8960bze69s

 

Może zamiast klasycznych mtb kupić coś co nie jest ani szosą ani mtb ale nadaje się wręcz idealnie do rekreacyjnych zastosowań? Przy okazji zapewnią tonę praktyczności bo choćby powinieneś znaleźć całą paletę wszelakich błotników, toreb i innych cudów. 

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-meski-triban-grvl-520-subcompact/_/R-p-313015?mc=8587697

 

 

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Veriv napisał(a):

Lepsze wrogiem dobrego. https://youtu.be/s8960bze69s

? ? hahah...znam go, pewnie wiesz, że to prezes jednej z większych firm IT w Polsce. Ostatnio zrobił skecz, siedząc na kiblu. Ciekawe, jaka mają mine klienci na spotkaniach biznesowych, gdy wchodzi w garniaku a oni znają jego wygłupy. Musi mieć niezły dystans ? I pewność swojego biznesu

Odnośnik do komentarza

Oczywiście, JSON to mnie uczył jak ażur wymawiać ? Co więcej ostatnio, tak trochę dla żartu a trochę zabijając czas pomiedzy projektami, dla community w mojej firmie zrobiłem godzinną prezentację, dekomponując właśnie ten powyższy filmik bo to świetny przykład ekonomii behawioralnej na codzień. Poważnie.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, krix napisał(a):

Już nie SL ? SL ma tylko 1 blat z przodu...postęp...dopadł nawet poczciwego Attentiona

https://www.bike-discount.de/en/cube-attention-sl-grey-n-lime

 

Ale zwykły tez ma RockShox Judy Silver TK Air, 100mm, PopLoc. I mega staniał. Oj, będzie chyba zakup....

https://www.bike-discount.de/en/cube-attention-burntorange-n-black

Tylko tym razem przymierz się gdzieś do tych rowerów i wybierz rozmiar! W całej Polsce są sklepy SkiTeam, poza tym jest masa mniszych sklepów prowadzi Cube'a. Wszystkie męskie rowery, od najniższego modelu to chyba ACID mają identyczne ramy, a te z karbonu są inne. Sprawdź też czy siodło odpowiednio wysoko da się podnieść!

Powodzenia! Myślę że to słuszna decyzja a do karbonu wrócisz za dekadę, jak dzieci podrosną.

Odnośnik do komentarza

Melduję, że zmierzyłem się do Cuba alu (model Aim, rama ta sama, co Attention).

Pasuje mi 22' (XL), Rama L (20') jest wyczuwalnie za krótka. Przypominam - wzrost 186 cm, noga 91.

He, zobaczyłem jaki jestem mądrzejszy dzięki temu forum. Od razu obczaiłem, czy kolana nie wychodzą za pedały. No i zmierzyłem sobie ramę, gdzie trzeba.

Chciałem tylko jeszcze dodać, że porównawszy przed sklepem tego Aima, mając w pamięci, jak jeździ Reaction C:62,  dopiero poczułem przepaść. Aha - MT200 to rzeczywiście są spowalniacze ? Taki sam efekt ( a jeszcze gorszy) miałem w Krossie Hexagonie na linkowych tarczówkach. To jest takie coś - hamujesz, rower zaczyna zwalniać, ściskasz więc coraz bardziej klamkę (zapominamy o jednym palcu) i ciągle masz nadzieję, ze nastapi ten punkt, że klocki zaczynają ostro łapać koło. A tu nic...w końcu rower się zatrzyma, ale masz wrażenie, jakby to hamowanie było losowe - nie Ty sterujesz hamulcem, tylko czekasz, aż ta siła, która wkładasz w hamowanie w końcu zatrzyma rower. Bez kontroli nad tym, ile popuścić klamkę, żeby zluzować hamulec o daną wartość. To było wrażenie przed sklepem. Zastanawiam się, jak to jest na zjazdach w górach.  To moje V-brejki w trekkingu złomiastym działają o niebo lepiej.

No nie wspominając o XT w CUBE Race ? W XT czuję, jakby na końcu klamki, gdzieś po drugiej stronie przewodu, był taki jeden punkcik, którym wrzynam się w tarczę, ile potrzebuję, sterując hamowaniem

 

Odnośnik do komentarza

No to rozumiesz co poczułem siadając na Attention SL mojego kumpla. I lepiej z tym hamowaniem raczej nie będzie. On po jednym wyjeździe w góry zmienił spowalniacze na Deore. Ale to jest punkt widzenia tych co jeździli już na hamulcach Deore, SLX czy XT. A ci co jeździli na canti i mechanicznych tarczówkach mówią że są dobre :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...