BrudnyHenryk Opublikowano 3 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 Jak zobaczyłem to przetłoczenie byłem bardzo zdziwiony.Jednak nie odesłałem, bo pomyślałem, że SLX musi być dobry.Tektro jest lepiej wykonane.Jak będę kiedyś zmieniał to albo zostanę przy Sram, albo spróbuję Magury.Dużo jeżdżę w deszczach po ulicach i na tarczach czasami osadza się tłuszcz z ulicy (benzyna). To jest dla mnie czasami problem. Tarcze da się doczyscic gorącą wodą z ludwikiem, ale klocki już gorzej łapią nawet jak je potraktuję papierem ściernym Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 3 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 @BrudnyHenryk Potwierdzam, tarcze potrafią zrobić bardzo dużą różnicę. @mike21 dzięki jeszcze raz. Nie wiedziałem ze zmontowałem sobie niekompatybilny zestaw i właśnie zamówiłem kompatybilne części Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 Cześć, zamówiłem te kompatybilne części ale niespecjalnie wiem jak je zamontować. https://youtu.be/l11lLXHv1s8 Nie wiem jak połączyć hamulce shimano BR-317 z pancerzem linki. W poprzednich hamulcach końcówka mieściła się w baryłce do regulacji, natomiast w hamulcach shimano nie mieści się. Jak to zrobić? Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 A próbowałeś z tym: https://si.shimano.com/pl/pdfs/dm/BR0009/DM-BR0009-02-POL.pdf? U mnie instrukcje Shimano często sprawdzają się lepiej, niż filmiki z YT. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 Próbowałem. Na instrukcji nie ma tam info by dawać jakiekolwiek końcówki a z rysunków wynika ze bez. Zrobiłem więc zgodnie z instrukcją, bez jakiejkolwiek końcówki. Postanowiłem wymienić cały kabel na nowy komplet linek i pancerzy hamulcowych shimano road. Dociąłem ładniej pancerz, wymieniłem owijke, przewów i linkę. Co za bubel te pancerze shimano. Jagwire zapewnia znacznie sztywniejszy pancerz. https://youtu.be/wpsiYCtAXJ4 Odnośnik do komentarza
bhx Opublikowano 25 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2023 Witam, Mam kilka pytań 1. Czy do tarcz które są resin pad only RT-54, półmetaliki podejdą, czy nie? 2. Czy w tych hamulcach przewody hamulcowe i zaciski są te same co w najtańszych MT200? https://allegro.pl/oferta/hamulce-hydrauliczne-shimano-br-mt501-750mm-1450mm-13236274508 , z tego co widzę inna budowa zacisku jest, przewód chyba też inny. Ogólnie czy poczuję zauważalną różnicę po przesiadce z mt200 160mm na MT500 180mm? 3.Czy są jakieś klocki hamulcowe kompatybilne z zaciskiem MT500, oraz z radiatorem? czy ten radiator to taki pic na wodę? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2023 Różnica między MT200 z tarczami Deore lub poniżej a MT500 z tarczami SLX jest kosmiczna. Zatrzymujesz się niemal w miejscu jednym palcem. Jest natomiast pewien problem w tych hamulcach na który koledzy zwrócili uwagę. Klocek hamulcowy od tego hamulca nie jest w pełni kompatybilny z tarczą SLX czy XT. Jest szerszy. W związku z tym należałoby jego cześć odpiłować żeby nie wychodził poza obrys tarczy hamulcowej. Przewody są też takie jak w tych najtańszych hamulcach. Z wyżej wymienionych przyczyn zalecam jednak hamulce Deore, które mają już lepsze przewody SM-BH90-SS oraz tarcze Shimano SLX lub XT albo np. SwissStop kompatybilne zarówno z klockami żywicznymi jak i metalicznymi. Półmetaliki zeżrą szybko tarczę RT-54. Radiator nigdy w życiu nie był mi potrzebny. Jest potrzebny jak zjeżdżasz wielokilometrowe zjazdy w Alpach albo jeździsz po ekstremalnie nachylonym stoku. Odnośnik do komentarza
bhx Opublikowano 25 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2023 Użyłbym raczej żywicznych z tarczami RT-54, bo takie zaleca Shimano do tych hamulców. Deore masz na myśli M6100 ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2023 Tym co Shimano zaleca sugeruję nie do końca się przejmować. Zaciski Deore, tak M6100, są kompatybilne z tarczami SLX. A te tarcze są kompatybilne zarówno z klockami żywicznymi jak i metalicznymi. I wiem że taka kombinacja daje świetne hamowanie. Można też do nich stosować klocki z radiatorem: https://www.bikestacja.pl/klocki-shimano-xtr-xt-slx-deore-j04c-metaliczne-radiator-p-5587.html Odnośnik do komentarza
bhx Opublikowano 26 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2023 Ok, czyli dopłacę trochę do M6100, są niewiele droższe od MT500 Dzięki za info. Odnośnik do komentarza
Yarecki Opublikowano 26 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2023 Witam, Polecicie dobre tarcze pod szerokie klocki. Odnośnik do komentarza
bhx Opublikowano 27 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2023 @Jajacek, Deore M6100, mają wąskie klocki i tarcze(powierzchnia styku), czy przy dłuższych zjazdach nie będą grzały się bardziej niż MT500 które mają większe klocki i większą powierzchnię styku z tarczami?? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2023 Nie sądzę. No i w Polsce raczej nie ma dłuższych zjazdów. A jakby co są kompatybilne z klockami które mają radiatory Odnośnik do komentarza
bhx Opublikowano 27 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2023 Ok, czyli biorę M6100 Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Dzień dobry, z innej beczki: szukam hamulców ale mocowanych na obejmę. Która seria Shimano jest mocowana w taki sposób? Myślę o nieco lepszych, coś koło serii Deore: M6000/400/500. Numery podane jako przykłady serii które wchodzą jako potencjalny zakup. Shimano wymyśliło I-Spec którego nie chcę, oraz dodatkowe podparcie które nie będzie pasowało do monitorków manetek. Druga rzecz: czy możliwe jest skracanie przewodu hydraulicznego? Z której strony przewód należy skrócić? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się