Skocz do zawartości

Rower -geometria


Rekomendowane odpowiedzi

@Veriv Trochę się dziwię Twoim wypowiedziom. To nie jest "byle hardtail". Tylko karbonowy hardtail skonfigurowany na drugim od góry wyścigowym aczkolwiek mechanicznym osprzęcie. Stosunek jakości do ceny jest IMO zajebisty. Firmy będące konkurencją do Cube to np. Giant czy Merida. U Gianta zbliżony rower XTC Advanced 1 kosztuje 18k. U Meridy Big Nine XT kosztuje 14k przy czym na nędznych kołach takich jak w tym niższym modelu Cube. Skoro formułujesz takie oceny to pokaż proszę jakieś rowery w zbliżonej konfiguracji i cenie, które nie są Twoim zdaniem "byle hardtailem".

Odnośnik do komentarza

Za 11k

- podstawowy fox 32mm

- geometria sprzed kilku lat

- napęd ddeore/slx/xt. Wszędzie tam gdzie nie widać napisu wpakowali deore

- brak droppera

- duży koszt droppera bo sztyca 27.2mm

- podstawowe opony serii performance

Wniosek : troche przestarzały rower i nie w tak zajebistej specyfikacji. Raczej takiej covidowej.

 https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-race-bluehaze-n-black?number=20118330-40319169&__delivery=30&__currency=1&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwxLKxBhA7EiwAXO0R0HHH9iUXHQyX9x84bGOs5FXemyjXh-_9x84NF8SzkWnuWeyniKo9ihoCh8IQAvD_BwE

To samo 2.5k taniej. Minus przesyłka, kurs euro, powiedzmy 2k taniej. Jest sens zarządac rabatu w sklepie, niech wyjdą naprzeciw. Kupić ten rower za 10 799,00zł to jak udzielić bezzwrotnej dotacji sprzedawcy

Odnośnik do komentarza

To nie jest "podstawowy Fox". Podstawowy jest Rhythm. Jest to bardzo dobry amortyzator wyścigowy kosztujący mniej więcej tyle co SID o wadze 1370 gramów. Tyle że nie jest to najwyższy model. A najwyższy model kosztuje od ok. 5000 zł i zwykle pojawia się w rowerach powyżej 30 tys zł:
https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-fox-racing-shox-32-float-sc-pd13958/?v_Id=181299&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwxLKxBhA7EiwAXO0R0KtYgAcqeKi8HCC4m0aeTainhRXdZG7PQr_DWQnm-nHCqch_9o-NkxoCSEsQAvD_BwE

Geo jest rzeczywiście sprzed paru lat ale na płaskopolskę jest w pełni wystarczające. Wiele firm nie wypłaszczyło główki ramy bo taka geo do maratonów MTB jest bardzo dobra.

Tu mamy główkę ramy 69 stopni. Najnowszy Rockrider Race 900 ma główkę 68. Specialized Epic (Gold Standard) Hardtail Comp 2024 ma główkę 68,5 stopnia. Więc te 0,5-1.0 stopnia nie robi żadnej różnicy oprócz mocno technicznych górskich zjazdów. Rama jest stosunkowo krótka co ma wady i zalety. Do wyścigów jest to wada. Do rekreacji plus, gdzie chcemy trochę komfortu jest to zaleta.

To samo dotyczy podsiodłówki. Podsiodłówka 27.2 poprawia komfort i nie chciałbym mieć innej. Nie jest prawdą że dropper o tej średnicy jest droższy. Ilość dropperów tego typu na rynku jest duża i można kupić np. dropper od gravela a takich jest zatrzęsienie. Tani dropper taki jak TransX kosztuje 600 zł. Więcej niż 50 mm skoku w takim dropperze też nie jest potrzebne, jeśli ktoś nie wybiera się w bardzo ciężki teren. A to nie jest rower przeznaczony w bardzo ciężki teren. Ja nie mam droppera w swoim Epicu bo w płaskopolsce nie jest do niczego potrzebny. Mam natomiast sztycę poprawiającą komfort ogona (na zdjęciu).

Manetka SLX i tak jest potencjalnie do zmiany na XT. Nowa XT kosztuje 50 Euro. SLX sprzedamy zapewne za połowę. 100 zł trzeba dołożyć. Że korba Deore to mi w niczym nie przeszkadza. Ta korba jest rzeczywiście ciężka, 800 gramów. SLX 630 gramów. XT 620 gramów. Czy to ma znaczenie? Tylko jeśli ktoś się ściga.

Co do opon to mieszanka w wersji race szybko ubywa. Też nie jeżdżę na oponach Fast Trak S-Works przeznaczonych na wyścigi tylko w wersji oczko niższej, bardziej odpornej na przebicia i bardziej żywotnej.

Że można niemieckie rowery kupić w Niemczech taniej to wiemy od dawna. Ten można kupić 2000 taniej (nie 2500). Firma Ski Team wykorzystuje swoją pozycję lokalnego dystrybutora. Zawsze można ponegocjować. Ja na pewno wolałbym oszczędzić i kupić z Niemiec. No i moje doświadczenia gwarancyjne też są lepsze z niemieckimi czy austriackimi firmami niż polskimi.

Nadal nie wskazałeś "nie byle jakiego hardtaila" w zbliżonej cenie i konfiguracji.

Brak opisu.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Veriv napisał(a):

Za 11k

- podstawowy fox 32mm

- geometria sprzed kilku lat

- napęd ddeore/slx/xt. Wszędzie tam gdzie nie widać napisu wpakowali deore

- brak droppera

- duży koszt droppera bo sztyca 27.2mm

- podstawowe opony serii performance

Wniosek : troche przestarzały rower i nie w tak zajebistej specyfikacji. Raczej takiej covidowej.

 https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-race-bluehaze-n-black?number=20118330-40319169&__delivery=30&__currency=1&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwxLKxBhA7EiwAXO0R0HHH9iUXHQyX9x84bGOs5FXemyjXh-_9x84NF8SzkWnuWeyniKo9ihoCh8IQAvD_BwE

To samo 2.5k taniej. Minus przesyłka, kurs euro, powiedzmy 2k taniej. Jest sens zarządac rabatu w sklepie, niech wyjdą naprzeciw. Kupić ten rower za 10 799,00zł to jak udzielić bezzwrotnej dotacji sprzedawcy

oczywiście, że wysłałem maila do sprzedawcy o rabat, znalazłem ten rower w innym sklepie i do niego się odniosłem...czekam

 

https://www.fitstore24.com/de/cube-reaction-c62-race-bluehazenblack-2023

 

Odnosząc się do tego co napisałeś, czyli geometria sprzed kilku lat, zachęcam do przeczytania początku tego wątku - poprosiłem o dobór roweru w geometrii bardziej rekreacyjnej niż agresywnej... nie uważam, że geometrię dzieli się na starą czy nową lecz odpowiednią do oczekiwań

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, jajacek napisał(a):

@Veriv Trochę się dziwię Twoim wypowiedziom. To nie jest "byle hardtail". Tylko karbonowy hardtail skonfigurowany na drugim od góry wyścigowym aczkolwiek mechanicznym osprzęcie. Stosunek jakości do ceny jest IMO zajebisty. Firmy będące konkurencją do Cube to np. Giant czy Merida. U Gianta zbliżony rower XTC Advanced 1 kosztuje 18k. U Meridy Big Nine XT kosztuje 14k przy czym na nędznych kołach takich jak w tym niższym modelu Cube. Skoro formułujesz takie oceny to pokaż proszę jakieś rowery w zbliżonej konfiguracji i cenie, które nie są Twoim zdaniem "byle hardtailem".

czy mogę prosić o więcej szczegółów dotyczących porównania kół?

 

ostatni rower do porównania z cube:

https://strefasportu.pl/pl/p/Rower-TREK-Procaliber-9.6-gal-grey-lith-grey/18749

 

co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, jajacek napisał(a):

(...)
Geo jest rzeczywiście sprzed paru lat ale na płaskopolskę jest w pełni wystarczające. Wiele firm nie wypłaszczyło główki ramy bo taka geo do maratonów MTB jest bardzo dobra.
(...)
Nie jest prawdą że dropper o tej średnicy jest droższy. Ilość dropperów tego typu na rynku jest duża i można kupić np. dropper od gravela a takich jest zatrzęsienie. Tani dropper taki jak TransX kosztuje 600 zł. Więcej niż 50 mm skoku w takim dropperze też nie jest potrzebne, jeśli ktoś nie wybiera się w bardzo ciężki teren.
(...)

1) 'Taka geo jest bardzo dobra', czy 'w płaskopolsce nie robi większej różnicy'?

2) No w przypadku 31.6mm to jest 360-370zł za taki dropper. To o 2/3 więcej, nie jest droższy? Jak ma być komfortowo, to może zaszaleć i sprawdzić jakie opinie zbiera ten dropper z amortyzacją od PNW? Przy częstszej, płaskopolskiej jeździe mniejszymi ścieżkami po lasach i tak główne zastosowanie droppera, to możliwość opuszczenia siodła tak, by jadąc pod zwalonymi gałęziami schować się za kierownicą, a nie zsiadać co chwilę i przeprowadzać rower.

Odnośnik do komentarza

Co do kół to koła Newmen Evolution SL X.A.25 są jednymi z najlepszych kół aluminiowych na rynku od jednego z najlepszych producentów na rynku. Ważą trochę poniżej 1500 gramów. Chętnie odkupię jakby nie były potrzebne 🙂
W niższym modelu są jakieś "badziewiaki" na piastach i obręczach no name o nieznanej wadze. Zapewne powyżej 2000 gramów.

Rowery firmy Trek nie cieszą się dobrą renomą u mechaników i firm naprawiających karbon. Problem z nimi jest taki że mają ekstremalnie cienkie ścianki przez co są podatne na uszkodzenia mechaniczne. Nie bez powodu na FB powstała grupa "Jak się sprawdzi Trek - sekcja pękania". Rowery te są produkowanie w tej samej fabryce co Canyon, Quest Composite.

ProCaliber 6 to taki rower w którym mamy karbonową ramę, czyli teoretycznie wyścigową, amortyzator klasy rekreacja plus, napęd zbliżony jak w Cube, niezłe ale trochę zubożone hamulce, koła nie są złe ale koło lekkich to nawet nie stały. Według strony producenta tył waży 1035 gramów, przód 925 gramów. Ja zdecydowanie wolę Cube Reaction C:62 Race.

@Szwedacz
Za 360 zł to można kupić przyzwoitą parę pedałów a nie przyzwoity dropper.

 

Odnośnik do komentarza

@jajacek jest majowka, jezdze, nawet latam,  nie mam jakoś sposobności by pisać elaboraty na komórce.

Tak, uważam że 69 stopni to mało i starodawne. W hardtailu każdy jeden stopień się liczy bo jak amor się złoży to będzie 79.

Rowerów które można kupić w lepszych pieniądzach nie podawałem bo rozumiem że tu p rozmiar XXL chodzi a to jak z małym rozmiarem - trudniej trafić. A tak to bez wątpienia właśnie rockrider, radon, może superior czy focus. Radony i focusy mają teraz mega przeceny. I może nawet od razu kupisz z dropperem bo to teraz niezbędne. Jak się ścigasz, jak cokolwiek jeździsz w trudnym terenie to trzeba dropper

 

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, manieksl napisał(a):

oczywiście, że wysłałem maila do sprzedawcy o rabat, znalazłem ten rower w innym sklepie i do niego się odniosłem...czekam

 

https://www.fitstore24.com/de/cube-reaction-c62-race-bluehazenblack-2023

 

Odnosząc się do tego co napisałeś, czyli geometria sprzed kilku lat, zachęcam do przeczytania początku tego wątku - poprosiłem o dobór roweru w geometrii bardziej rekreacyjnej niż agresywnej... nie uważam, że geometrię dzieli się na starą czy nową lecz odpowiednią do oczekiwań

Widziałem co napisałeś. Kąt główki ramy to coś innego niż rekreacyjna/agresywna geometria. Jest wręcz odwrotnie, rowery o większym kącie główki(takie gdzie koło jest bliżej) zwykle mają dalej kierownicę a przez to mniej casualową, rekreacyjną pozycję. Ten rower to typowy rower do ścigania a do tego "staromodny" jest dość długi a w efekcie masz dość pochyloną i wyciągniętą pozycję a kolo bliżej. Tak się kiedyś ścigano w XC bo trasy były prostsze.

Przykładowy karbonowy focus :

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/focus-raven-8.8-29-2023-rower-gorski/139458895/p

 

Odnośnik do komentarza

dzięki za info ale aktualnie posiadam cube attention sl i jest dla mnie optymalny, dlatego chcę się przesiąść na cube reaction 62

 

a skoro już używamy nazewnictwa "staromodny"...ten focus to jak stary prl-owski romet z ołowianym osprzętem, waży prawie tyle co mój aluminowy cube??? i jest 2,5kg cięższy od cube reaction 62...co oni w ten carbon napchali? kamieni?

Odnośnik do komentarza

@Veriv Kompletne bzdury piszesz. Ten Cube jest stosunkowo krótki i daje bardzo komfortową pozycję. Mam teraz w domu Cube Reaction GTC One 2017. Ma taki sam reach, 6 mm większy stack. Główka 70. Jeździłem nim po moich trasach w Kampinoskim Parku Narodowym. Mega wygodna, stosunkowo rekreacyjna,  geometria. Jeździło mi się nim mega komfortowo. A kolega jak napisał w wątku szuka roweru stosunkowo rekreacyjnego. I jest to dla niego wyśmienita propozycja.

Proponowany Raven ma 40 mm większy reach (w huk że tak powiem), podstawowe, ciężkie koła DT Swiss i i znacząco gorszy napęd. Jak ktoś nie mieszka w górach to trailowa geometria jest mu kompletnie niepotrzebna. A jak ktoś meszka w górach to powinien kupić fulla a nie hardtaila.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...