jajacek Opublikowano 10 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 29 minut temu, Rot napisał(a): A jak by się sprawdziły Fast Trak tył i Ground Control przód? Bardzo nie lubiłem Ground Control ale ta opona miała wielokrotnie zmieniany bieżnik. Więc dziś jest zupełnie inna od tej na które jeździłem. Pamiętam że np. zaliczyłem glebę w lesie jak mi się uśliznęła na korzeniu. Jak jest śnieg to jeżdżę tył Fast Trak a przód Spec Purgatory, który ma świetną przyczepność w niemal każdych warunkach. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 16 godzin temu, APZ napisał(a): Fast Trak tył czeka na założenie w miejsce startej Schwalbe (do drugiego roweru, nie tego na foto). Ale, tak jak pisałem, w amatorskiej jeździe tego typu niuanse w zasadzie nie mają istotnego znaczenia. Nie ma co się doktoryzować. Przyłączam się do chóru "nie ma znaczenia". Jedyne co może mieć znaczenie w oponach podobnej klasy moim zdaniem to wielość klocków. Małe klocki szybko znikną na asfalcie, na błocie też nie może być super. Ps: znalazłem wczoraj na dysku google swój 1szy zjazd na dolni morava. I było spoko, jestem pewien, że innych podobnych oponach byłoby dokładnie tak samo spoko https://www.youtube.com/watch?v=NPL2xPmvQ-Q&ab_channel=veriv Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 To nieprawda że małe klocki szybko znikną na asfalcie. To zależy od typu użytej mieszanki. Ani Conti Race King ani Fast Trak nie znikał na asfalcie. A przejeździłem na tych oponach kupę czasu. Temat dotyczył uniwersalnej opony miasto-las a nie opony do zjazdów po błocie: "Chciałbym zakupić komplet opon 29", do jazdy w większości po równej utwardzonej nawierzchni (w 90% będzie to asfalt, reszta to utwardzone ścieżki leśne)." Większy, agresywniejszy klocek, generuje dramatycznie większe opory toczenia i wrażenie na asfalcie, szutrach i utwardzonych laskach że masz kotwicę w d. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 Myślę, że każdy ma prawo do własnej opinii, na podstawie własnych doświadczeń czy obserwacji. Ja nie mam pajęczego zmysłu i nie czuje dramatycznych różnic, mieszanka gumy mi sie wydaje zresztą taka sama, po prostu niektóre opony mają tej gumy więcej. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 Sugeruję doczytać co np. w nowych oponach Speca znaczą oznaczenia T5, T7 i T9. I dowiedzieć się że niektóre firmy w lepszych oponach mają inne mieszankę po środku a inną bo bokach i dlaczego. Mtn Biking 201: A Guide to Tire Casings & Rubber Compounds | Blister (blisterreview.com) Ultimate Guide: Specialized Tire Lineup | Jenson USA Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 To samo jest w oponach Continental: zwykłe najtańsze opony, tzw. kartoflaki w których producent nawet się nie przyznaje jakiej mieszanki użył, następnie mieszanka PureGrip i najdroższe i najbardziej zaawansowane Blach Chili. To samo w oponach Schwalbe: zwykłe najtańsze kartoflaki, później Performance na mieszance Addix Performance i najwyższe technologicznie Evolution na kilku mieszankach gumy: Addix Speedgrip - (niebieskie oznaczenie) mieszanka gumy zaprojektowana pod kątem niskich oporów toczenia i dobrej przyczepności, Addix Speed - (czerwone oznaczenie) mieszanka stworzona, aby osiągać maksymalną prędkość, która jest niezbędna w wyścigach XC i PaceStar - mieszanka gumy przeznaczona do szybkiej jazdy XC. Zapewnia bardzo niskie opory toczenia. Oczywiście tzw. zwykły zjadacz chleba, jeżdżący rekreacyjni po parku czy pobliskim lasku nie odczuje tych różnic ale są takowe i dla zaawansowanych jeźdzców mają znaczenie Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 Właśnie - lepiej wziąć miększą T7 czy twardszą T5? Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 3 godziny temu, jajacek napisał(a): Sugeruję doczytać co np. w nowych oponach Speca znaczą oznaczenia T5, T7 i T9. I dowiedzieć się że niektóre firmy w lepszych oponach mają inne mieszankę po środku a inną bo bokach i dlaczego. Mtn Biking 201: A Guide to Tire Casings & Rubber Compounds | Blister (blisterreview.com) Ultimate Guide: Specialized Tire Lineup | Jenson USA Dokładnie o tym pisze, dokładnie taka sama mieszanka może być w lekkich Fast Trak i w oblężniczych Butcherach. Wątpie że się mieszanka się czymkolwiek różni. Tak samo jest w Schwalbe. https://www.specialized.com/pl/pl/fast-trak-grid-2bliss-ready-t7/p/203415?color=331457-203415 https://www.specialized.com/pl/pl/butcher-grid-trail-2bliss-ready-t7/p/173629?color=272200-173629&searchText=00120-0014 @Greg29 Ja testowałem w Schwalbe i różnice pomiędzy Evo a Performancenie nie były jakoś wyczuwalne. Pomiędzy Evo&Performance i "kartoflanymi" różnica jest znaczna W Hutchinsonach, różnice pomiędzy Racing Lab, droższymi wersjami bez racing lab są wyczuwalne przeze mnie. "kartofle" są bardzo słabe i najdają sie tylko na sprzedaż czy asfalt. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 4 godziny temu, jajacek napisał(a): Sugeruję doczytać co np. w nowych oponach Speca znaczą oznaczenia T5, T7 i T9. I dowiedzieć się że niektóre firmy w lepszych oponach mają inne mieszankę po środku a inną bo bokach i dlaczego. Mtn Biking 201: A Guide to Tire Casings & Rubber Compounds | Blister (blisterreview.com) Ultimate Guide: Specialized Tire Lineup | Jenson USA Tak mają ws,ystko oponki Premium, minimum 2 mieszanki sklajstrowane po to, by każda z nich inteligentnie " przejmowała inicjatywę" w zmiennych warunkach terenu i klimatu. Dlatego kocham Vittoria i Maxxis. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 Zamówiłem finalnie Fast Trak Control T5 na tył i T7 na przód. Teraz rozglądam się za rzeczami potrzebnymi do konwersji tubeless, skoro będę i tak wymieniał. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 Jak masz taśmę tubeless i koła są pod tubeless to potrzebujesz tylko mleko i wentyle. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 12 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2023 Ano właśnie nie wiem, czy jest tubeless - koła są "tubeless ready", ale czy jest na nich taśma, to nie wiem. Nie spodziewałbym się jednak, żeby w XC100 robili to fabrycznie. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 12 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2023 Na 99.8% masz obręcze pod tubeless. To nie scott by oszczędzać na taśmie tubeless w rowerze za 10tys ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2023 Jeśli koła Duroc to na 99% taśma w komplecie. Więc tylko mleko i wentyle kupić. Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 12 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2023 1 godzinę temu, jajacek napisał(a): Jeśli koła Duroc to na 99% taśma w komplecie. Więc tylko mleko i wentyle kupić. Po czym to poznam? Mleko i wentyle już kupione, czekam na paczkę - ale chyba i tak na początek ogarnę z dętkami, bo oczywiście zapomniałem, że jedyna pompka jaką mam, to taka skromna ręczna do plecaka. Widziałem co prawda różne patenty na to, mniej lub bardziej pomysłowe, ale... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się