Skocz do zawartości

Atakować fulla czy lepiej na początek HT?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja wszystko rozumiem, ale nadal kosztowo elektryk MTB wychodzi drożej. Nie wiem jak to wygląda logistycznie ze względu na ciężar. Na hak musze załadować 4 rowery, chyba nie każdy bagażnik ogarnie taki ciężar. 

I co najważniejsze ja nie potrzebuję zrobić 5 podjazdów po 600 metrów przewyższenia jednego dnia. Potrzebuję przejechać tyle km górskich szlaków na ile starczy mi sił. Jak mi się gdzieś nie uda wjechać bo nie starczy mi sił to dla mnie nie problem.

 

Odnośnik do komentarza

Elektryk bardzo fajny pytanie tylko jaki. Testowałem Spec Turbo Levo i Turbo Levo SL. Bardziej mi się podobał SL, który miał mniejszą moc i znacząco mniejsza wagę. Zwykły Turbo bardzo duża moc, trudna do skontrolowania i strasznie ciężkie bydle. Jak z jakiegoś powodu musisz zsiąść i wypychać to jest problem. Natomiast takie nowoczesne rowery mają tryb wypychowy że zachowuje się trochę jak samochód w automacie że prawie sam jedzie. Kolega co był na tygodniowej wycieczce bardzo zachwalał bo dzięki eletrykowi mógł codziennie piłować po Bałkanach.

Odnośnik do komentarza

A mam jeszcze pytanie, obecnie i na szosie i crossie jeżdżę w pedałach SPD i bardzo sobie je chwalę. Jednak zastanawiam się żeby po zakupie MTB zamontować platformy, przynajmniej na początek nauki. Jednak podczas zjazdów czy przejazdów przez nierówny teren pedały SPD sprawiają że czuje się niekomfortowo.

Stąd mój pomysł na zwykłe platformy na początek, wydaje mi się że będę czuł się na początek bardziej komfortowo i że w bardziej nerwowych sytuacjach będę mógł się wyratować.

Tylko pytanie czy to dobry pomysł? Czy jednak lepiej od samego początku cisnąć w SPD i przyzwyczajać ciało do tego że trzeba się wypiąć?

Odnośnik do komentarza

Miałem podobny tok myślenia jak kupiłem MTB. Ale praktycznie od razu zmieniłem na SPD. Jak się jeździło X lat na wpinanych, to moim zdaniem powrotu do platform nie ma. U mnie co raz zjeżdżała stopa z platformy w przód przy ruszaniu, i tylko pokłułem sobie łydki pinami ? 

Odnośnik do komentarza
Cytat

U mnie co raz zjeżdżała stopa z platformy w przód przy ruszaniu, i tylko pokłułem sobie łydki pinami ? 

No właśnie spotkałem kilku ludzi co mówili, że dobre platformy z pinami są tak dobre jak SPD, ale co ciekawe wszyscy mieli blizny na łydkach ? ?.

Słyszałem jeszcze gdzieś, że SPD mają tą wadę na początek że człowiek wyrabia sobie złe nawyki tzn. ciągnie pedały zamiast balansować ciałem.

Z drugiej strony SPD mega wygodne i można kupić takie które podpierają całego buta. 

Odnośnik do komentarza

Mi się czasem dziwią ludzie jak na ustawkę przyjeżdżam na szosie z SPD z butami pod xc. Posiadanie tych samych butów i tych samych pedałów w każdym rowerze jest wygodne i nie zamierzam przechodzić na Look. 

Jak kupiłem fulla był na platformach, wytrzymałem 3 tygodnie jeżdżenia na platformach i wrzuciłem, jak w pozostałych rowerach, SPD m520. Po 3 tygodniach już nie miałem problemu skoczyć nad stołkiem bez odrywania nóg od pedałów, poprawiła mi się też trochę technika, naturalnie zacząłem skakać bunny hopy, do zabawy spoko, do szybszej jazdy zdecydowanie SPD. Jadąc na platformach nie mogę np. Mocno opuścić siodełka, jak mam siodełko wyżej to jak spada noga mogę usiąść tyłkiem i spokojnie znaleźć pedał, mam też na platformach problem ze sprintem po wyjściu z zakrętu stojąc w korbach. W myslenicach na zjazdach najlepsze efekty na platformach uzyskiwałem z siodłem opuszczonym o 6 cm, z SPD z siodłem opuszczonym na maksa - około 15-20 cm. To pewnie kwestia techniki, ale byłem w podobnej sytuacji co Ty obecnie. 

Tak więc polecam raczej SPD. 

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, ram napisał:

?

??

Myślę, że chodzi o to, że na crossie czy szosie planujesz kiedy się wypniesz z pedałów. Na mtb czasem w locie musisz wypiąć nogę aby wybrać miejsce gdzie się rozbijemy przy lądowaniu. Lepiej jednak uderzyć o ziemię nie będąc przypiętym do roweru. Jeżdżąc dużo na SPD w ciężkim terenie wyrobiłem sobie odruchy bardzo szybkiego wypinania, porównywalnego do ściągnięcia nogi z pedału przez inne osoby. Np. Jadąc szybko w ostrym zakręcie wewnętrzna noga ma już zrotowaną piętę, w razie poślizgu mogę wtedy od razu podeprzeć się nogą, jeśli się nie poslizgne prostuje piętę co powoduje zatrzasniecie SPD. U osób które dużo jeżdżą na platformach takich odruchów nie ma. 

Odnośnik do komentarza

@oscar: Podejrzewałem, że o to chodzi, choć Damian tak pisze, że wiadomo, iż je  używał SPD a potem pytał jak ich używać. Swoją drogą nie bardzo sobie wyobrażam spd pod rower trailowy z lekkimi wyhyłami (jak zamierza ) w kierunku hopków etc. Spark 930, to przeciętny, przyciężkawy rower grawitacyjny, przede wszystkim do zjazdów więc spd i podciąganie pedałów w butach ma sens ale na długich dystansach, maratonach, szosie lub klasycznych wyścigach. Zależy na jaką jazdę każdy się nastawia. Przeważnie jestem w terenie 80% czasu więc spd odrzuciłem po 1/2 rocznych próbach. Używam ich wyłącznie podczas wakacji na szosie.

Odnośnik do komentarza
20 godzin temu, damianKr napisał:

Byłem dzisiaj na jeździe próbnej Sparkiem 930 i teraz decyzja jest już łatwa. Moje pierwsze wrażenie było "jak to płynie" :). Miałem zbyt daleko żeby sprawdzić rower w lesie, więc musiałem się zadowolić warunkami miejskimi. Wszelkie dziury, krawężniki, rower po prostu po nich przelatuje. 

Szkoda, bo to typowy rower do ścieżek, band,  zjazdów i tylko jazdą w dół spark obnaża swój charakter. Jeżdżąc wokół komina nic się prawdę mówiąc o nim nie dowiedziałeś. Ma 4-o tłoczkowe (chodzą jak brzytwa po dotarciu) hamulce; to na +.

Ze swej strony polecam, zobacz, Luxa Traila CF 7. Wycharaczesz nowego za 18tys. Nie dość, że będziesz miał karbon, lżejszy od sparka o 2000gram, a to co najważniejsze przestaniesz myśleć, że aluminium Cię ogranicza, że "lepiej - może - kiedyś KARBON", oraz z najwyższej półki foxa (Fox Performance Elite Float 34), absolutne obręcze DT Swiss XRC 1700, na dojazdach V średnią 47km/h (44 dla sparka).



 

Odnośnik do komentarza
Cytat

@oscar: Podejrzewałem, że o to chodzi, choć Damian tak pisze, że wiadomo, iż je  używał SPD a potem pytał jak ich używać. 

Napisałem, że na codzień jeżdżę w SPD, ale jeżdżę po szosie/szutrach. Tam jest zawsze więcej czasu na wypięcie. Tak więc w pytaniu chodziło o to czy warto pakować SPD do roweru MTB w szczególności na początek. Gdybym kupowała Gravela nawet przez chwile bym się nie zastanawiał tylko z miejsca wleciałyby SPD.

Cytat

Swoją drogą nie bardzo sobie wyobrażam spd pod rower trailowy z lekkimi wyhyłami (jak zamierza ) w kierunku hopków etc. Spark 930, to przeciętny, przyciężkawy rower grawitacyjny,

Spark 930 to raczej słabo się nadaje na hopki. Wydaje mi się że to takich zastosowań to ma zbyt mały skok. Z tym ciężarem to nie przesadzajmy, 13kg to nie jest jakoś dużo. Spark RC waży 3kg mniej. Full carbon Scale 930 waży 11kg. Mój aluminiowy cross waży 14kg :). 

Cytat

Ze swej strony polecam, zobacz, Luxa Traila CF 7. Wycharaczesz nowego za 18tys. Nie dość, że będziesz miał karbon, lżejszy od sparka o 2000gram, a to co najważniejsze przestaniesz myśleć, że aluminium Cię ogranicza, że "lepiej - może - kiedyś KARBON", oraz z najwyższej półki foxa (Fox Performance Elite Float 34), absolutne obręcze DT Swiss XRC 1700, na dojazdach V średnią 47km/h (44 dla sparka).

Spark też jest karbonowy pomijając wahacz. Spark 930 wychodzi taniej. Patrze na stronę producenta i cena to ponad 21 tyś. Koła to kwestia wymiany. 

Cytat

Szkoda, bo to typowy rower do ścieżek, band,  zjazdów i tylko jazdą w dół spark obnaża swój charakter. Jeżdżąc wokół komina nic się prawdę mówiąc o nim nie dowiedziałeś. Ma 4-o tłoczkowe (chodzą jak brzytwa po dotarciu) hamulce; to na +.

No niestety akurat brakło mi czasu żeby podjechać w Beskidy ;).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...