Veriv Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego nie mam pomysłu jak nagrać proces nagrywania ale mogę opisać. Użyłem telefonu, który przyłożyłem do pionowej rury ramy. W telefonie włączyłem nagrywanie wraz ze stabilizacją obrazu. Ustawiłem korbę pionowo w dół u nacisnąłem pedał w dół, używając siły mniej więcej takiej jaką wkładam stając w korby, Może mniej. Zmierzyłem też obwody rurek. Górna rura ma w najmniejszym miejscy 9cm obwodu, w najgrubszym 12cm. To jest odpowiednio 2.9 i 3.8cm średnicy. Dolna rura ma 14cm obwodu na całej długości i jest raczej okrągła, wiec około 4.5cm średnicy. Dla porównania, karbonowy XC500s ma dolną rurę 18.5cm obwodu i kształt zbliżony do prostokąta. Aluminiowy hardtail od rockridera miał dolną rurę nie mniejszą niż XC500s i elipsoidalny kształt (a więc większą szerokość) Stawiam ze tak po prostu ma być. Bardziej sztywny rower jest po prostu mniej wygodny a mało kto poważnie ścigający się kupuje chisela do ścigania się. Zresztą, w zeszły zeszły weekend byłem na treningu w razem z klubem kolarskim na śleży. Widziałem dzieciaki na różnych modelach rockriderów i żadnego na chiselu. Dla mojej żony ideolo 🙂 Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Do jakiej wagi myślisz że spoko wybrać chisela? Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Nie mam pojęcia. Moze być też tak, że większe rozmiary Chisela mają troche inne przekroje. Ja tu uginam małą ramę. Gdyby taka rama w rozmiarze XL była tak giętka to stawiam ze by pękała. A nie słychać by chisele pękały. Tu porównując 2 rowery w rozmiarze XL widać że ktoś ramę w chiselu dobrze skalował. Wytrzymałość ramy jest brana pod uwagę, przynajmiej powinna. Im większa rama, tym powinna być sztywniejsza. Wiem od znajomego w fabrycznym zespole rometa (jest taki team 🙂 ) ze romet miał z tym problemy i robili zmiany w ramach pare lat temu. Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego A jak z sztywnością ramy w xc100? Ja to raczej chisela będę brał L albo xl to może będzie lepiej wtedy niż tak jak u ciebie ale no nieźle się ugina ta rama w chiselu 🙂 Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Mogę się wypowiadać tylko dla ramy w rozmiarze M w rockriderze Była bardzo sztywna. Szczerze to za sztywna jak na dziury po których jeździłem i po kilku godzinach byłem od tych drgań zmęczony. Brałbym chisela. Podejrzewam że za jakiś czas jego wartość będzie nie mniejsza niż cena zakupu. Dobrze odsprzedasz. Zakup roweru to nie jest sakramentalne "tak" 🙂 Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Jak mówisz że w rockriderze rama była aż za sztywna to może nie musi być taki totalny sztywniak 🙂 Jeśli w specu jest miękka i nie pęka to chyba jest ok. Tak myślę, może źle myślę, to mnie poprawcie 🙂 Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego To znowu subiektywnie. Dla mnie było za dużo drgań. To nie jest tak, że rower nie ma amortyzacji tyłu. Ma, Ty robisz za amortyzator Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 19 minut temu, Veriv napisał(a): To znowu subiektywnie. Dla mnie było za dużo drgań. To nie jest tak, że rower nie ma amortyzacji tyłu. Ma, Ty robisz za amortyzator Różni ludzie to różne amory z tyłu 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 54 minuty temu, Veriv napisał(a): To znowu subiektywnie. Dla mnie było za dużo drgań. To nie jest tak, że rower nie ma amortyzacji tyłu. Ma, Ty robisz za amortyzator Potwierdzam Twoje obserwacje. Chisel Expert z roku 2108 na którym jeździłem miał podsiodłówkę 27.2 co powodowało że był jeszcze miększy. Dla mnie ta rama to ideał aluminiowego MTB. Sztywne osie i komfort. I sądzę że ponownie go kupię, tylko się zastanawiam czy tę nową ramę czy tego Experta którego miałem i żałuję że sprzedałem. Jeszcze miałem założoną sztycę Speca amortyzująca drgania. Więc ogólnie warto za tę ramę dopłacić jeśli ktoś właśnie poszukuje komfortu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 6 godzin temu, igiwir123 napisał(a): Do jakiej wagi myślisz że spoko wybrać chisela? Jeździłem ważąc 95 kg bez żadnego problemu. Ta rama tak została zaprojektowana, taka ma być. Odnośnik do komentarza
igiwir123 Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 8 godzin temu, jajacek napisał(a): Jeździłem ważąc 95 kg bez żadnego problemu. Ta rama tak została zaprojektowana, taka ma być. A na jakim rozmiarze jeździłeś? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego Mialem M 2x i L 1x Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego Pytanie o napęd w EXPL 540, co sądzicie o przednim blacie 32 i kasecie 11-42? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 4 godziny temu, tmax napisał(a): Pytanie o napęd w EXPL 540, co sądzicie o przednim blacie 32 i kasecie 11-42? EXPL ma 32 i kasetę 11-46. Jest to spoko napęd, o dość niskiej prędkości maksymalnej, ale jeszcze nie tragicznej. Na bardziej płaskie warunki wolę zdecydowanie korbę 34. Jeśli vmax w okolicy 33 km/h nie przeszkadza, to te 32x11 jest git. W lesie się sprawdza bardzo fajnie, do lasu bym nie zmieniał na 34. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 16 minut temu, Oskarr napisał(a): EXPL ma 32 i kasetę 11-46 W moim jest blat 30 i właśnie kupiłem sobie w promocji nowy blat 32, kasetę 11-42 i łańcuch do wymiany w przyszłości. Zastanawiam się, czy poczuję jakąś różnicę? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się