jajacek Opublikowano 26 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2022 W dniu 23.12.2022 o 17:13, BrudnyHenryk napisał(a): w każdym razie temat bardzo ciekawy. Czy ten artykuł stąd ? https://www.cyclingabout.com/1x-2x-3x-drivetrain-for-touring-bikepacking/ Tak, stąd Odnośnik do komentarza
Nimia Opublikowano 1 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2023 Chcę się pochwalić, że w końcu przetestowałam mój XC100 /łaskawa sylwestrowo-noworoczna aura/. Rower świetny, nie będę powtarzać opinii tu wcześniej podawanych. To, na co zwróciłam uwagę, to fakt, że nie ma co się sugerować przymierzeniem na sucho czy nawet krótką przejażdżką po sklepie. Rozmiar M wydawał mi się początkowo bardzo duży, pozycja wyciągnięta /przypomnę, że mam 173-4 cm wzrostu i 86 noga wewnątrz/. Przysunęłam więc do przodu siodełko, ustawiłam je na maksa nisko, myślałam o obcianiu sztycy, odwróciłam mostek. Po pierwszej przejażdżce wróciłam do pierwotnego ustawienia siodełka, być może jeszcze je podwyższę, bo choć na stojąco nogami ledwie sięgam ziemi, to już na pedałach są dosc mocno ugiete w kolanach, nie wiem czemu. Chcę też sprawdzić poprzednią pozycję kierownicy z mostkiem w dół. Szerokość kierownicy jest dla mnie odrobinę za duża, ale nie wiem, czy będę to zmieniać, bo nie przeszkadzało mi to za bardzo. Od razu dodam, że kombinacje "na sucho" uskutecznialam dlatego, że za każdym razem, gdy znajdowałam się w pobliżu roweru, był śnieg i nie miałam jak go sprawdzić. Jestem zachwycona napędem 1x11. Fantastyczna sprawa, przełożenia zmienia się bardzo płynnie, cichutko. Jeździłam po lesie dość terenowo i po asfalcie i bylo tak samo ok. Blotniki, które kupilam, sprawują się też swietnie. Jedyne, co niefajnie, to przednie koło - juz po pierwszej jeździe robilo taką delikatną ósemkę. Chyba czeka mnie wyprawa do serwisu. Bardzo dziękuję jeszcze raz za polecenie tego roweru. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2023 Brawo! W kwestii wysokości siodełka to dobrym punktem startowym jest przekrok -10 cm. I od tego punktu redukujemy. Mierzymy od środka suportu (czyli środka korby) równolegle do rury podsiołowej do szczytu siodełka. U mnie jest - 10,5 cm. W kwestii jego przesunięcia przód-tył to nie redukuje się długości kokpitu przesuwaniem siodełka. Ma się ono znajdować w pozycji optymalnej biomechanicznie. Są kalkulatory które to wyliczają na podstawie długości kości udowych. Natomiast mostkiem można kombinować do woli. Jak byłem po operacji i długo nie jeździłem to mostek miałem maksymalnie do góry. Z tym że używam mostków w których kąt uniesienia można regulować za pomocą specjalnych podkładek kątowych. Jak znowu wróciłem do lepszej formy to mostek w dół. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 Moja 540-tka też lata:) Odnośnik do komentarza
WojtekWawa Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 Cieszę się, że i inne rowery z tego wątku jeżdżą. Po przesmarowaniu łańcucha (to już drugie u mnie poza fabrycznym, którego nie zmywałem, tylko pozwoliłem mu popracować przez pierwsze 150 km - nienawidzę czyszczenia i smarowania łańcucha, ale nienawiść do pisków napędu jest na szczęście większa) coś nie tak jest z napędem, albo to regulacja, albo coś innego. Gdy obracam pedałami do tyłu, coś przeskakuje na niektóych biegach, ale nie wszystkich, to 1x11 tak mają i Deore, czy regulować i wszędzie powinno być super? W sobotę pierwszy raz jeździłem nie po lodzie, ani śniegu i jestem zakochany w xc100. Pierwszy raz używałem blokady amortyzatora, rzeczywiście nie zabiera komfortu w mieście, a ma się lepszą kontrolę nad rowerem. W ogóle prędkości zrobiły się znaczne, jest to szybki rower. Co tu dużo pisać, dziś kupuję kask, bo w lesie jechałem poniżej możliwości nie tylko roweru, ale i moich. Oglądnięcie 100 wypadków mtb na instagramie (brat mi podesłał) niby kompletnie mnie wyleczyło z prędkości w lesie, ale i przy spokojnym turlaniu, jak pisaliście, może sporo się wydarzyć. To nie miasto, gdzie przez 37 lat na rowerze prawie nigdy nic się nie wydarza (jeśli wie się o morderczych kierowcach, krawężnikach, pachołkach, torach tramwajowych itd.). Odkryłem nowe single (w zimie nie było ich widać), dalej odpuszczam mocne podjazdy, mam uraz, bo nie wiem, jak dobrze zeskakiwać z roweru. Tzn. jak tylko zbliża się cień szansy, że tył zerwie przyczepność, zeskakuję - obawiam się powtórki z mojej pierwszej wyprawy. Tym razem leciałem na 1.5 atm (z kalkulatora w artykule Gospodarza forum wyszło optimum 1.58 atm), nie odczułem wad tego rozwiązania, komfort nadal był w porządku. Przyszedł też do mnie tani licznik gps z aliexpress (75 zł z przesyłką), jestem zachwycony tym sprzętem. Tzn. gps lock łapie po około 700m, ale poza tym wszystko super - 55 g, bateria rzeczywiście powinna wytrzymać 8 h jazdy, bo około połowa zeszła po 4h mimo że połowa czasu była na podświetleniu. Nazwa to kolejna zaleta - CYC PLUS ? Dostałem pod choinkę lżejsze aluminiowe pedały, ale najpierw dojeżdżę te oryginalne plastiki i wykorzystam gwarancję. Póki co mam nastukane na xc100 285 km. Odnośnik do komentarza
WojtekWawa Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 Jedno pytanie (poza tym wcześniejszym o napęd 1x11 Deore, czy przy obracaniu pedałami do tyłu może dawać dźwięk z /chyba/ przerzutki), czy w lesie, wjeżdżając po nierównym sypkim podłożu/korzeniach, lepiej mieć włączony, czy wyłączony amortyzator? Bo, że na asfalcie lepiej używać blokady to już wiem ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 Blokady używam wyłącznie na asfalcie. Na długim podjeździe też bym użył. Ale takie są tylko w górach :) Ale tu są różne szkoły. JA wole jak się ugina jak przejeżdżam bardzo wolno na korzeniach pod górę. Odnośnik do komentarza
Nimia Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 Chyba najlepiej potestować. Ja jestem bardzo zadowolona z blokady na kierownicy, sprawdzalam różne ustawienia. Na korzeniach i wybojach lepiej z amortyzatorem, aczkolwiek wydaje mi się zbyt miękki dla mnie. Pod górę na dłuższym podjeździe wyboistymi kocimi łbami było mi wygodniej z wyłączonym. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 2 godziny temu, WojtekWawa napisał(a): Oglądnięcie 100 wypadków mtb na instagramie (brat mi podesłał) niby kompletnie mnie wyleczyło z prędkości w lesie, ale i przy spokojnym turlaniu, jak pisaliście, może sporo się wydarzyć. To nie miasto, gdzie przez 37 lat na rowerze prawie nigdy nic się nie wydarza (jeśli wie się o morderczych kierowcach, krawężnikach, pachołkach, torach tramwajowych itd.). Ja jedyny wypadek miałem w mieście - już gdzieś tu o tym pisałem, a po lesie i po górkach na mtb jeżdżę znacznie więcej niż po mieście. Oczywiście nie liczę jakiś tam uślizgów koła na ściółce w lesie i lekkich "szlifów" po igliwiu, raz jak mi się przednie koło na zakręcie na igliwiu uślizgnęło to mi się pełno igieł sosnowych między felgę i oponę nawbijało i żeby je usunąć to musiałem powietrza z koła upuścić ? Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 napęd 1x11 Deore, czy przy obracaniu pedałami do tyłu może dawać dźwięk W napędach 1x11 i 1x12 brak możliwości kręcenia do tyłu to częsta wada. Kaseta Sram sobie z tym radzi i łańcuch nie przeskakuje. np Kaseta Sunrace nie radzi sobie z tym wcale i łańcuch spada z dużych zębatek na mniejsze powodując blokadę napędu. Shimano nie wiem, bo nie używam od dawna odkąd przeszedłem z deore 2x10 na Sram 1x12, ale to akurat sam możesz ocenić. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 3 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2023 13 godzin temu, WojtekWawa napisał(a): Dostałem pod choinkę lżejsze aluminiowe pedały, ale najpierw dojeżdżę te oryginalne plastiki Są delikatne i szybko łapią luz na osi. Nabyłem sobie Rockridery mtb 700, są na kulkowych łożyskach ale dobrej jakości, fajnie trzymają buta i kręcą się jak maszynówki. Te fabryczne podejrzewam że są na ślizgach:) Pedały platformowe do roweru MTB 700 ROCKRIDER | Decathlon Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 3 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2023 Co do kręcenia do tyłu w napędach 1x. Można tak samo jak można w napędach 2x albo 3x. Można w takim samym zakresie wykrzyżu. Napęd ma prostą linię łańcucha w zakresie 7-8 biegu, więc powinno się dać kręcić do tyłu w zakresie od 4 do 10 biegu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2023 W kwestii pedałów to na zimę zakupiłem PD-EH500. Platforma z pinami z jednej plus SPD z drugiej. Używki w dobrym stanie za 130 zł. Jeśli chodzi o wypadki jadąc samemu to większość była na oblodzonej ścieżce lub oblodzonej drodze plus jeden jak mi baba pod rower wylazła na wsi a akurat trzymałem kierę jedną ręka i nie dało się już obronić. No i raz koło Szczawnicy za duża prędkość na szutrowej ścieżce wzdłuż Dunajca i Słowak na drodze który stanął z rowerem w poprzek podziwiając widoki i blokując większość drogi. Opony miałem wtedy w crossie już zbyt łyse plus hamulce v-brake i nie było wyjścia, trzeba było walić centralnie w niego lotem koszącym żeby nie wpaść do rzeki. W efekcie szlify i podarte ciuchy. Odnośnik do komentarza
FUITP Opublikowano 5 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2023 Witam zajawkowiczów, mam pytanie czy jest tu może ktoś o podobnych wymiarach co ja? Jakieś 184cm wzrostu a od podłoża do krocza w lekkim rozkroku w butach ~86cm. Planowałem kupno L, wcześniej miałem indianę w rozmiarze 19 cali i nie mogę powiedzieć, że źle mi się jeździło, aczkolwiek teraz znowu się zastanawiam jaki rozmiar wybrać. Z tego co widzę to w Poznaniu Lki są dostępne bez większych problemów, więc może będzie szansza żeby się przymierzyć ale XL dostępne tylko po zakupie internetowym a nie chcę kupować całkowicie w ciemno. Może XL to już za duża kobyła dla mnie i za bardzo się nad tym zastanawiam? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 5 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2023 Brzmi na L albo XL z bardzo krótkim mostkiem. Możesz zamówić XL z odbiorem w sklepie, pojeździsz po sklepie XL i L i po 5 minutach oddajesz ten, który Ci mniej podchodzi, decathlon w ciągu 2 tygodni zwraca kasę ewentualnie wymieniają na miejscu XL na L. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się