Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Też jestem po pierwszej przejażdżce :)

pozycja bardzo wygodna, już wiem że kolejne rzeczy do wymiany to: siodło i chwyty.

To nie jest połykacz kilometrów asfaltów jak grawel, ale nie ma dramatu. Wg kalkulatora przy umiarkowanej kadencji 75 i przełożeniu 32x11 wychodzi 30km/h - jak dla mnie wystarczająco do jazdy turystycznej i kontemplowania widoków. Do połykania kilometrów to przydałby się jakiś węższy chwyt na kierownicy, bo tak to jest wrażenie rozpięcia żagla. Zgadzam się z Asfalt, że po przesiadce z grawela jest wrażenie jazdy czołgiem :)IMG_5361.jpg.fa8436b5a21884281d1aa0c626b91744.jpg

Odnośnik do komentarza

@Asfalt kupiłeś rower z blatem 30 zębów z przodu i jesteś rozczarowany, że nie można mieć dużej prędkości maksymalnej, no przy takim blacie nie można. 

Tania zębatka: 
https://allegro.pl/oferta/zebatka-przednia-rowerowa-niebieska-104mm-34t-mtb-13487134818

Dobra zębatka:
https://allegro.pl/oferta/tarcza-zebatka-korby-rowerowej-shimano-slx-34t-13702952156

 

Sprawdź tylko przed zakupem czy na pewno się otwory zgadzają, póki co tak strzelam że to 104. Przy 34 na 11 z tyłu masz prędkość przelotową okolice 32-34 km/h. Wymiana zębatki trwa 2 minuty, więc docelowo bym tą 30 zębów zostawił jak będziesz jechał w góry to 34 z kasetą 46 może być za mało. 

Krakeny przyzwoicie trzymają na singlach i też są dość dobre na przebicia, na asfalcie trochę zamulają, jak zmieniłem tacie krakeny na race kingi to średnia mu na asfalcie podskoczyła o 1,5 km/h. Krakeny mam zostawione na jazdę w lekkim enduro na fulu. 

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, Oskarr napisał(a):

@Asfalt kupiłeś rower z blatem 30 zębów z przodu i jesteś rozczarowany, że nie można mieć dużej prędkości maksymalnej, no przy takim blacie nie można. 

Tania zębatka: 
https://allegro.pl/oferta/zebatka-przednia-rowerowa-niebieska-104mm-34t-mtb-13487134818

Dobra zębatka:
https://allegro.pl/oferta/tarcza-zebatka-korby-rowerowej-shimano-slx-34t-13702952156

 

Sprawdź tylko przed zakupem czy na pewno się otwory zgadzają, póki co tak strzelam że to 104. Przy 34 na 11 z tyłu masz prędkość przelotową okolice 32-34 km/h. Wymiana zębatki trwa 2 minuty, więc docelowo bym tą 30 zębów zostawił jak będziesz jechał w góry to 34 z kasetą 46 może być za mało. 

Krakeny przyzwoicie trzymają na singlach i też są dość dobre na przebicia, na asfalcie trochę zamulają, jak zmieniłem tacie krakeny na race kingi to średnia mu na asfalcie podskoczyła o 1,5 km/h. Krakeny mam zostawione na jazdę w lekkim enduro na fulu. 

Z tego co mi się udało znaleźć w internetach to otwory korby Deore powinny mieć rozstaw 96mm (mierząc na żywo wychodzi, że jest to wartość po przekątnej i to by się zgadzało). Średnica zębatki 30 to ~127mm (obliczone i sprawdzone w realu). Średnica zębatki 32 to ~135mm i 34 to ~144mm (obliczone). Odległość od tarczy 30z do ramy to ~11mm. Zębatka 32z będzie ~7mm od ramy, a 34z będzie ~2mm od ramy. Obawiam się, że te 2mm to może być mało.

Odnośnik do komentarza

Te 1800 to się wydaje taki sweet spot między wagą a ceną. Tak swoją drogą mam na zbyciu używane DT X 1700 pod Boost na piastach DT 350 po serwisie. Waga 1765 gramów. Tylne koło ma małą wgniotkę na obręczy którą można sobie wyklepać. Nawet nie zauważyłem że jest jak na nich jeździłem. Cena 1300 zł. W sklepie nówki 2700-3300

Odnośnik do komentarza

Hej,

jestem tutaj nowy i chciałem zapytać o poradę. Przeczytałem cały wątek (zajęło mi to trochę ? ).

 

Mam okazję kupić xc100 za 3500zł półroczny z przebiegiem 40km, fakturą i gwarancją jeszcze półtorej roku lub iść do deca i kupić explore 540 z półki.

Rozmiar XL (190cm wzrostu).

Przymierzałem się do obu rowerów i pozycja wydaje mi się dużo mniej pochylona i bardziej wygodna w 540. W wątku czytałem o niwelowaniu różnic w pozycji przez zmianę mostka (obrót lub kupno krótszego z innym kątem). Czy faktycznie to tak zadziała i pozostałe (z tego co rozumiem) znaczące zmiany geometrii będą wyczuwalne dla laika jeżdżącego na trasy terenowe i asfaltowe 50/50?

 

Czytałem też gdzieś info, że rama w explore 540 idzie bardziej w stronę tego co się teraz produkuje i jak się robi dobre ramy pod kątem geometrii, a xc100 jest robiona jeszcze "po staremu" i że dużo lepiej iść w explore pod kątem wygody i upgrade'u, a nawet ścigania. Możecie potwierdzić lub obalić te informację?

 

Człowiek chce kupić najlepszą konfigurację w danej cenie i wydaje się, że kupno xc100 jest tutaj ekonomicznie uzasadnione (lepszy amor, jedno przełożenie więcej - chociaż zęby te same 30/11-46, brak blokady - mi nie przeszkadza). W obu modelach z tego co rozumiem wg specyfikacji na stronie hamulce są te same.

Dodam, że nie mam możliwości skorzystać z decathlon rent, bo niestety nie ma ram w moim rozmiarze.  

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, jajacek napisał(a):

Lepszy amor jest kluczowy.

A wyciągnę jakoś te detale pozycji mostkiem i fitingiem?

Mam swoje problemy z drętwieniem karku i muszę iść z tym do fizjoterapeuty. Bez względu na rower - grawel, mtb, szosa, mniejsze większe, zawsze się garbię na rowerze, mam zamkniętą klatkę i przez to obciążenia idą mi na kark. I czuję jakby mi ktoś spinacz biurowy zapiął na środku karku z tyłu. Stąd zastanawiam się na ile jestem w stanie w xc100 dostać pozycję jak w 540, bo trochę mi się wydawała wygodniejsza dla mnie.

Myślę o tym mostku głownie, może o węższej kierownicy, żeby trochę się wyprostować

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Oskarr napisał(a):

Czyli inwestycja w mavicki crossmaxy za 1000 zł ważące 1800 gramów zbija wagę o 0,45 kg. 

Czytałem kiedyś, że z Mavickami jest problem jak coś padnie, np. szprycha - podobno dystrybutor jest taki sobie w załatwianiu reklamacji/napraw - czy ktoś ma jakieś doświadczenia ? Na razie się nastawiłem, że będą od Lemonbika na piastach DT350 XM481 ~1800g 30mm lub XM421 ~1700g 25mm wewnątrz. Chyba lepiej iść w 30mm wewnątrz kosztem 100g wagi. Jak jakościowo te Maviki w porównaniu do DT ? Za 1000zł nie znalazłem tylko za 1300zł (zwykły bębenek Shimano).

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Scotiael napisał(a):

A wyciągnę jakoś te detale pozycji mostkiem i fitingiem?

Mam swoje problemy z drętwieniem karku i muszę iść z tym do fizjoterapeuty. Bez względu na rower - grawel, mtb, szosa, mniejsze większe, zawsze się garbię na rowerze, mam zamkniętą klatkę i przez to obciążenia idą mi na kark. I czuję jakby mi ktoś spinacz biurowy zapiął na środku karku z tyłu. Stąd zastanawiam się na ile jestem w stanie w xc100 dostać pozycję jak w 540, bo trochę mi się wydawała wygodniejsza dla mnie.

Myślę o tym mostku głownie, może o węższej kierownicy, żeby trochę się wyprostować

Fabrycznie EXPL 540 ma mostek 60mm, a XC100 90mm (w rozmiarach xl) - stąd poczułeś dużą różnicę. Poza tym XC100 ma stack mniejszy o prawie 20mm (o tyle mostek jest niżej). Z tabelki by wynikało, że mostek +17st 60-70mm długości upodobni pozycję XC100 do tej z expl540. Ale może warto najpierw iść do fizjoterapeuty, a najlepiej bikefittera który jest również fizjoterapeutą.

 

stemfit.jpg.9b70bb77d101c9e32295b4bdc739c639.jpg

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Pepe75 napisał(a):

Czytałem kiedyś, że z Mavickami jest problem jak coś padnie, np. szprycha - podobno dystrybutor jest taki sobie w załatwianiu reklamacji/napraw - czy ktoś ma jakieś doświadczenia ? Na razie się nastawiłem, że będą od Lemonbika na piastach DT350 XM481 ~1800g 30mm lub XM421 ~1700g 25mm wewnątrz. Chyba lepiej iść w 30mm wewnątrz kosztem 100g wagi. Jak jakościowo te Maviki w porównaniu do DT ? Za 1000zł nie znalazłem tylko za 1300zł (zwykły bębenek Shimano).

https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-mavic-crossmax-29-pd25051/?v_Id=166844

Za 1300 są. Poszły trochę do góry w cenie. Czyli aktualizacja, że za 1300 zł zbijamy 450 gramów. Ja kupując nowe koła poszedłem w 25 mm, ja się ścigam i liczę gramy. Do rekreacji te 100 gramów Ci dużo nie zmieni, jednak jeśli nastawiasz się na jazdę mieszaną typu las, szutry, asfalt, single to 25 jest spoko. Jeśli się nastawiasz na jazdę typowo enduro i same single to lepiej iść w 30. Na obręczach 30 mm powinna opona się lepiej układać. Ja mam w sumie 3 komplety kół, w HT stansy cresty mk4 na piastach dt swiss 240 i 350 - 25mm wewnętrzna, następnie komlet maviców crossmaxów - 25mm wewnętrzna, i sunringle durocki - 30 mm wewnętrzna. Osobiście nie czuje różnicy w układaniu opony na różnych felgach. 

W szosie mi strzeliły 2 szprychy w kołach mavic aksium, nie było problemu aby na allegro dobrać odpowiednie szprychy. Kolega jak kupował crossmaxy przez centrum rowerowe to dostał w paczce parę zapasowych szprych. Łożyska w DT są te same zewnętrzne co w Mavickach, w środku mavicków wsadzili łożyska z większym otworem, ale to też są normalnie dostępne łożyska z przemysłu. Jak rozwalisz felgę to wsadzasz jakąś DT swiss albo stansa i tyle. 

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Oskarr napisał(a):

https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-mavic-crossmax-29-pd25051/?v_Id=166844

Za 1300 są. Poszły trochę do góry w cenie. Czyli aktualizacja, że za 1300 zł zbijamy 450 gramów. Ja kupując nowe koła poszedłem w 25 mm, ja się ścigam i liczę gramy. Do rekreacji te 100 gramów Ci dużo nie zmieni, jednak jeśli nastawiasz się na jazdę mieszaną typu las, szutry, asfalt, single to 25 jest spoko. Jeśli się nastawiasz na jazdę typowo enduro i same single to lepiej iść w 30. Na obręczach 30 mm powinna opona się lepiej układać. Ja mam w sumie 3 komplety kół, w HT stansy cresty mk4 na piastach dt swiss 240 i 350 - 25mm wewnętrzna, następnie komlet maviców crossmaxów - 25mm wewnętrzna, i sunringle durocki - 30 mm wewnętrzna. Osobiście nie czuje różnicy w układaniu opony na różnych felgach. 

W szosie mi strzeliły 2 szprychy w kołach mavic aksium, nie było problemu aby na allegro dobrać odpowiednie szprychy. Kolega jak kupował crossmaxy przez centrum rowerowe to dostał w paczce parę zapasowych szprych. Łożyska w DT są te same zewnętrzne co w Mavickach, w środku mavicków wsadzili łożyska z większym otworem, ale to też są normalnie dostępne łożyska z przemysłu. Jak rozwalisz felgę to wsadzasz jakąś DT swiss albo stansa i tyle. 

Coraz bardziej mnie te Maviki kuszą ?

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za podpowiedzi.

 

Może ktoś mi wytłumaczyć jak czytać ten wykres, bo grzebie grzebie i nie do końca rozumiem jak z pomocą wykresu dojść do tego jaki mostek zastosować żeby upodobnić pozycję na dwóch rowerach. Średnio się na tym znam, ale zaciekawiło mnie ?

image.thumb.png.efb0faf10a8da6cf58c129a611b31264.png

Czy taki mostek 31.8mm pasuje do xc100? Doszukałem się gdzieś, że xc100 ma kierownicę 1 1/8 cala, ale nie mogę tego zweryfikować na stronie decathlonu. Ktoś potwierdzi? 31.8 to jest oversize, więc do 1 1/8 może nie pasować prawda?

 

Czy ktoś jest w stanie odnieść się do tego zarzutu "nowoczesności" ramy w explore 540 vs xc100?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...