Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki! Czy sram jest wymienny z shimano?

Muszę kupić nowy łańcuch do codziennego roweru miejskiego na tourneyu. 

A co do xc100, to widzę że wbrew wszystkiemu co przeczytałem wcześniej i usłyszałem w serwisach im wyższa grupa tym lepsza trwałość. Niestety nie ma deore 11 speed, ale chyba xt 12 speed to będzie dobry wybór. A może coś ze stajni sram.

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, WojtekWawa napisał(a):

Dzięki! Czy sram jest wymienny z shimano?

Muszę kupić nowy łańcuch do codziennego roweru miejskiego na tourneyu. 

A co do xc100, to widzę że wbrew wszystkiemu co przeczytałem wcześniej i usłyszałem w serwisach im wyższa grupa tym lepsza trwałość. Niestety nie ma deore 11 speed, ale chyba xt 12 speed to będzie dobry wybór. A może coś ze stajni sram.

Jak miałem napęd 11x to kupowałem PC-1110. Kosztuje 5 dych i nawet jeśli wytrzyma 2x krócej niż łańcuch za 100 (w co wątpie po zuzyciu kilku) to odpada jedno porządne czyszczenie łańcucha ? Załozenie nowego łańcucha na napęd - czysta przyjemność ? 

Odnośnik do komentarza

Do tourneya bym zamontował łańcuch za jakieś 30 zł, na pewno nie dawałbym tam łańcucha za 200 zł. @Veriv nie jest problemem to jak często wymieniasz łańcuch, wtedy rzeczywiście może być najlepiej kupić łańcuch najtańszy i jeździć aż przeskakuje i wymiana na nowy. Problem jest taki, że rozciągnięty łańcuch powyżej 0,7% zaczyna nam ścinać kasetę. W tanim osprzęcie przy kasecie za 50 zł nie ma problemu. W moim sram GX kaseta kosztuje jakieś chore 900 zł, pilnuje więc tego aby te łańcuchy były raczej nie wyciągnięte i rotuje na jednej kasecie 4 łańcuchy. Póki co mam 4 łańcuchy po 120 zł i kasetę za 900 zł, przejechałem na tym 3000 km i mam wyciągnięcie poniżej 0,5 mm. Mam nadzieję, że przejadę tak do 10kkm, wtedy wyjdzie mi jakieś 14 groszy za kilometr, co nie będzie złym wynikiem (jak na warunki katowania w mtb). 

10 godzin temu, WojtekWawa napisał(a):

A co do xc100, to widzę że wbrew wszystkiemu co przeczytałem wcześniej i usłyszałem w serwisach im wyższa grupa tym lepsza trwałość. Niestety nie ma deore 11 speed, ale chyba xt 12 speed to będzie dobry wybór. A może coś ze stajni sram.

Trochę tak, ale nie do końca ? pewnie kaseta wytrzyma Ci 20% dłużej ta ze stajni XT niż deore, ale deore ma największe zębatki ze stali, których nie dasz razy zjechać, wyższe grupy mają te zębatki aluminiowe. Kosztować będą też procentowo więcej niż stosunek ich życia. Od strony ekonomicznej lepiej pod tym względem mieć takie deore z łańcuchem deore i trochę częściej to wymieniać. 

Odnośnik do komentarza

Tak, całkiem możliwe ze to jeden z tańszych, ale 1) taka sama grupa jak reszta osprzętu w rowerze Wojtka bo NX 2) Łańcuch nie odbiega zauważalnie jakością od zauważalnie droższych 3) stosunek cena/jakość to killer.

Obawa o zniszczenie drogiej kasety przez zaniedbanie też nie ma większej racji bytu bo tu nie ma drogiej kasety. 9 stówek u Ciebie a tutaj 3.

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Veriv napisał(a):

Tak, całkiem możliwe ze to jeden z tańszych, ale 1) taka sama grupa jak reszta osprzętu w rowerze Wojtka bo NX 2) Łańcuch nie odbiega zauważalnie jakością od zauważalnie droższych 3) stosunek cena/jakość to killer.

Obawa o zniszczenie drogiej kasety przez zaniedbanie też nie ma większej racji bytu bo tu nie ma drogiej kasety. 9 stówek u Ciebie a tutaj 3.

Nie wiedziałem, że to NX, jakoś miałem w pamięci ceny NX w granicy 120 zł, jak nx za 50-60 zł to spoko opcja. 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za opdpowiedzi. Muszę dopytać, bo niestety nadal nic nie wiem do końca - każda Wasza odpowiedź niesie kolejne pytania.

Pora wyjaśnić moją sytuację - moje Deore w xc100 ma się świetnie, ale w miejskim tourneyu łańcuch ma ponad 1 mm wyciągnięcia. Chodzi bezgłośnie dzięki smarowi grafitowemu, ale pomyślałem, że nowy łańcuch się przyda, zanim całkiem zjem kasetę i korbę. 

Tylko mając w koszyczku łańcuch (w sumie nadal nie wiem który kupić do tourneya, wolę lepszy niż gorszy, ale też bez przesady - czyli bliżej 100 zł niż 200 zł, ale opcja za 30 zł też super - bo tym rowerem po mieście robię tysiące kilometrów, więcej niż moimi samochodami), zobaczyłem że muszę zapłacić za przesyłkę i pomyślałem, że od razu kupię zapasowy do xc100 (na osprzęcie Deore).

 

Pytania:

1. jaki łańcuch do tourneya? (ma wytrzymać długo, ale cena ma znaczenie)

2. jaki łańcuch do Deore? Tu cena ma mniejsze znaczenie, a trwałość jeszcze większe.

3. czy łańcuchy sram pasują do shimano deore (sram wygrał spreadsheeta od jajacka)? Nigdzie te informacje nie występują, poza forum, gdzie np. BrudnyHenryk po prostu założył i testuje.

4. czy tanie kombinerki do ściągania zapinki z allegro za 5 zł wystarczą, czy kupić coś droższego, np za 30 zł w centrumrowerowym? Jaka jest różnica pomiędzy takimi przyrządami?

5. rozumiem, że łańcuch się dostosowuje do roweru i trzeba kupić też skuwacz i ustawiać jego odpowiednią długość? Wolałbym nie, bo wtedy wolę kupić łańcuch w serwisie i mieć założenie gratis. Choć w sumie to się przy mtb przyda, bo tam łańcuchami wypada żonglować, jak piszecie.

Odnośnik do komentarza

Dokształciłem się, łańcuch do 105 jest zapisywano jako 105/slx a nie 105/deore. Według stronki którą poleca Jacek, łańcuch 105 został uznany za najlepszą relację jakość/cena. Moja dziewczyna ma napęd deore 10s z wrzuconym łańcuchem 12s sram nx, ale nie powiem Ci czy to dobrze pracuje bo nie ja na tym rowerze jeżdżę, u niej się zmienia wszystko i nie chrobocze. 
do tourneya kupiłbym łańcuch za 30 zł, jest szansa, że stary napęd nie przyjmie nowego łańcucha. 
Jakiekolwiek kombinerki nadają się do ściągania zapinki. 
Skuwacz polecam kupić, przydaje się, możesz kupić multitoola za 100 zł ze skuwaczem w środku albo skuwacz za 15 zł, też działa. 
 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Tak. Wszystkie rowery klasy XC sprzedawane w decathlon mają bezkonkurencyjny stosunek ceny do wyposażenia.  Za równorzędnnie wyposażony rower (amor, heble, sztywne, zmieniarka) w innej marce, zapłacisz 20-30 % więcej. Nawet gdyby Dec podniósł ceny to i tak ceny rowerów będą bezkonkurencyjne ponieważ inni producenci również podnoszą a nie obniżają ceny.

Odnośnik do komentarza

Mój xc100 ma ponad 520 km. Jak na środek zimy, gdy mtb to mój zastępczy rower (po mokrym mieście wybieram jazdę rowerem miejskim), a jazda na rowerze to tylko dodatkowy sport, chyba jest nieźle. 

Jestem zakochany w jeździe tubless na 1.2 atm. To dodaje połowę uroku tego roweru. 

Martwi mnie ilość błota, jaką musi wytrzymać ten rower. Ciekawe ile wytrzyma napęd. Zawsze po powrocie z lasu zahaczam o myjnię i spłukuję czystą wodą bez ciśnienia (bez naciskania na lancę). Będę dawał znać. Odpukać, już dwa miesiące bez wypadku.

IMG_20230212_185444_359.jpg

IMG_20230212_185444_258.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...