jajacek Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja Z grubsza potwierdzam. Roubaix x2 🙂 Nasz dzisiejszy zestaw 🙂 Roubaix SL3 + SL4 Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja To może wyjaśnia czemu u mnie średnia z przejażdżek ~45km najlepsza wyszła koło 23km/h na (względnie) płaskim (o tyle o ile w Krakowie w ogóle się tak da). Coby offtopu nie ciągnąć - naszła mnie ostatnio myśl, skoro i tak muszę wymienić kasetę i idę w kilka półek wyżej z SLX-em, gdzie jest granica tego, co do XC100 opłaca się dokładać lepszego. Typu - teraz kaseta, ale np "jutro" szlag trafi powiedzmy przerzutkę. Albo korbę. Albo nie wiem, widelec. Na którym etapie takie ulepszanie zaczyna przypominać wsadzanie V8 do Malucha (a były takie przypadki)? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja Korby SLX, RaceFace, Praxis i z 10 innych, bardzo duży wybór Kasety SLX Łańcuchy XT Manetki XT Suporty XT Kółeczka przerzutki XT Tylne przerzutki co kto lubi od Deore w górę. https://www.worldwidecyclery.com/blogs/worldwide-cyclery-blog/shimano-drivetrain-comparison-xtr-vs-xt-vs-slx-vs-deore-video https://www.youtube.com/watch?v=IFNS_97N1Ak Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja 1 minutę temu, jajacek napisał(a): Korby SLX, RaceFace, Praxis i z 10 innych, bardzo duży wybór Kasety SLX Łańcuchy XT Manetki XT Suporty XT Kółeczka przerzutki XT Tylne przerzutki co kto lubi od Deore w górę. https://www.worldwidecyclery.com/blogs/worldwide-cyclery-blog/shimano-drivetrain-comparison-xtr-vs-xt-vs-slx-vs-deore-video https://www.youtube.com/watch?v=IFNS_97N1Ak To znaczy mi chodziło o to, co jest opłacalne. Mam na myśli to, że rama chyba nie jest tutaj cudem techniki i w którymś punkcie dokładanie wyższych grup / lepszych widelców będzie bez sensu - czy ta logika ma sens? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 Maja Udostępnij Opublikowano 9 Maja Bazą jest rama z amorem. Rama jest niezła jak na alu. Amory są kiepskie albo takie sobie. Z drugiej strony znam takich co zbudowali rower na aluminiowej ramie Speca Chisela na SIDzie i XTR bo im się ta rama podobała. Co kto lubi i na co ma fundusze. Szczerze mówiąc chodzi mi po głowie niemal to samo tylko zamiast XTR dałbym miks XT/SLX 🙂 A czy to jest logiczne czy nie to niech każdy sobie sam oceni. Ważne żeby użytkownik był zadowolony. Decathlon jakby nie było sprzedawał kiedyś XC 500 na tej ramie, Rebie i jakimś niezłym osprzęcie. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 9 Maja Udostępnij Opublikowano 9 Maja Dawali tam gx, odpowiednik xt. Ja bym został przy kasecie deore, zmienia biegów identyczną, slx minimalnie lżejsza. Jak będziesz chciał tam wpakować więcej kasy lepiej zmienić rower. Spoko upgradem są hamulce i opony, ewentualnie koła - ale dobre koła to wydatek 2-2,5k, więc już mozna myśleć nad zakupem droższego roweru na takich kołach jak my chcemy. Ogólnie upgrade się nie opłaca, szczególnie teraz jak ceny nowych rowerów w promocjach są tak dobre. Odnośnik do komentarza
carrygun Opublikowano 9 Maja Udostępnij Opublikowano 9 Maja Dzisiaj z 300 metrów po wyjeździe z domu jechałem z 10km/h za autem dohamowując co jakiś czas i czekając aż będę mógł je wyprzedzić i nagle usłyszałem takie uchodzące powietrze z przodu roweru (głośny, jednostajny dźwięk trwający z 2 sekundy). Myślicie że to amortyzator? Sprawdziłem czy wszystko działa jak należy, czy czasem nie zeszło powietrze z dętki i było git. Przejechałem 20km bez problemu. Amortyzator odbijał tak samo. Co to mogło być? 😄 Muszę kupić pompkę do amortyzatora, żeby kontrolować PSI, bo strzelam że to to. No chyba, że hamulce? Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 9 Maja Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2 godziny temu, Oskarr napisał(a): Dawali tam gx, odpowiednik xt. Ja bym został przy kasecie deore, zmienia biegów identyczną, slx minimalnie lżejsza. Jak będziesz chciał tam wpakować więcej kasy lepiej zmienić rower. Spoko upgradem są hamulce i opony, ewentualnie koła - ale dobre koła to wydatek 2-2,5k, więc już mozna myśleć nad zakupem droższego roweru na takich kołach jak my chcemy. Ogólnie upgrade się nie opłaca, szczególnie teraz jak ceny nowych rowerów w promocjach są tak dobre. Już zamówiłem SLX, ale kusiło mnie przez chwilę wziąć też przerzutkę XT, bo była w promocji za 180. Doszedłem do wniosku że na razie jednak nie jest mi do niczego potrzebna. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 9 Maja Udostępnij Opublikowano 9 Maja @carrygun a nie przechylałeś może roweru? jeśli tak, to powietrze mogło wracać na swoje miejsce w tłumiku olejowym. Odnośnik do komentarza
carrygun Opublikowano 9 Maja Udostępnij Opublikowano 9 Maja @Oskarr raczej nie robiłem nic, czego nie robiłbym wcześniej, a pierwszy raz coś takiego uświadczyłem. Rower prawie nowy, przejechane dopiero ze 150 km. Także będę monitorował 😄 Jutro sprawdzę PSI w amortyzatorze i na przykładzie tego będę patrzył czy trzyma ciśnienie w kolejnych dniach. Tak czy inaczej, to był dość głośny dźwięk. Odnośnik do komentarza
carrygun Opublikowano 12 Maja Udostępnij Opublikowano 12 Maja W dniu 9.05.2024 o 19:49, Oskarr napisał(a): @carrygun a nie przechylałeś może roweru? jeśli tak, to powietrze mogło wracać na swoje miejsce w tłumiku olejowym. Dobra, wyjaśniło się dzisiaj jak znowu było podobnie. Po około 300 metrach trwający z sekundę dźwięk ulatującego powietrza z amortyzatora. Wtedy przypomniały mi się Twoje słowa. Kupiłem taki stojak: https://allegro.pl/oferta/stojak-stabilne-parkowanie-roweru-blokada-14024132396 i faktycznie przednie koło delikatnie jest w nim podniesione. Także będę stawiał go od dzisiaj w tylnym 😄 Odnośnik do komentarza
Upiter Opublikowano 13 Maja Udostępnij Opublikowano 13 Maja Witam Orientujecie się czy manetka tylnej przerzutki M4100 będzie kompatybilna z klamką m6100? Zmieszczą sie razem obok siebie na kierownicy? Odnośnik do komentarza
kwakmx Opublikowano 13 Maja Udostępnij Opublikowano 13 Maja 39 minut temu, Upiter napisał(a): Witam Orientujecie się czy manetka tylnej przerzutki M4100 będzie kompatybilna z klamką m6100? Zmieszczą sie razem obok siebie na kierownicy? Mieści się, miałem tak po zmianie hamulców, ale dosyć szybko zmieniłem na I-SPEC EV, bo jest wygodniejsza w regulacji położenia, a koszt był znikowmy, bo jakieś 50 zeta za delikatną używkę. Odnośnik do komentarza
Upiter Opublikowano 13 Maja Udostępnij Opublikowano 13 Maja 5 minut temu, kwakmx napisał(a): Mieści się, miałem tak po zmianie hamulców, ale dosyć szybko zmieniłem na I-SPEC EV, bo jest wygodniejsza w regulacji położenia, a koszt był znikowmy, bo jakieś 50 zeta za delikatną używkę. Piszesz o mametce przerzutki, I-SPEC EV? Odnośnik do komentarza
kwakmx Opublikowano 13 Maja Udostępnij Opublikowano 13 Maja 8 minut temu, Upiter napisał(a): Piszesz o mametce przerzutki, I-SPEC EV? Tak, klamki BR-M6100 są kompatybilne z I-SPEC EV https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m6100/BL-M6100.html https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m4100/SL-M4100-IR.html Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się