Skocz do zawartości

Hardtail do spokojnej jazdy do 4000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, jajacek napisał:


It is not easy to find anything reasonable within 900 Euro budget. Decathlon has a very good bike, XC 120, but it currently costs around 1100 EUR. XC 100 is very reasonable with same frame and air fork and costs 940 EUR. I'm not sure about current tax return procedures on the border, but you may have a chance to get back 23% VAT if you take the bike out of Poland to Lithuania. I f it is the case I would go for XC 120 without any doubt.

Unfortunately as we all are in EU, we can not avoid VAT :). I started to think about increasing budget to 1000 eur , so maybe the best option is Indiana storm X10 with even Carbon frame - is it good? 

Odnośnik do komentarza

Indiana x10 is not a good bike. I have in my house indiana x7, rockrider xc 100, xc 120 and xc 900. Last week i search bike for my father with endurance geometry. We chose betwen xc 120 and indiana x8. Indiana x10 have old carbon frame with old wheel standard - 142 mm vs new 148 in indiana x8 and rockrider. It is hard frame, xc 900 have more comfortable frame. For you i think indiana will be better. 

At last i bought for my father xc 120 ?

in my bike i have 34x11-52, my girlfriend has 30x11 and this 30 is not enought for asphalt. 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
W dniu 26.03.2022 o 23:31, jajacek napisał:

Problem w tym, że amor olejowo-sprężynowy jest przeznaczony do wagi 99 kg w pełnym rynsztunku. Generalnie to musisz zmienić sprężynę na Extra Hard. Może przy takiej ten amor nie będzie się zapadać. Ale jesteś na granicy. Standardowo wsadza się do tego amora sprężynę medium na 70-80 kg.

Proszę o pomoc w wyborze sprężyny Extra hard do amortyzatora RockShox Judy TK RTM i naklejki lub folie które kupujecie do zabezpieczenia ramy.

Odnośnik do komentarza

A nie ma na Allegro czy OLX? Możesz spróbować spytać w Activii w Gliwicach i Spider Suspensions. 

Dystrybutorem na Polskę jest czeska firma Aspire Sports

ASPIRE SPORTS, S.R.O

Distributor for SRAM, RockShox, Zipp, Quarq, Truvativ, Time
https://www.aspire.eu/en
aspire@aspire.eu

Folii nie stosuję ale chyba muszę kupić. Kiedyś jeździłem na Specu, który miał pod ramą grubą, jakby silikonową folię ale nie wiem jakiej firmy.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Ja bym szedł w 21 cali. W 19 fabrycznie montują już mostek 100 mm więc nie masz możliwości wydłużenia kokpitu. Ja mając 10 cm mniej mam wrażenie że kokpit jest trochę za krotki. W 21 calach możesz spokojnie go skrócić, w 19 już nie wydłużysz. W 19 przy moim wzroście jeszcze mi nie przeszkadza wysokość górnej rurki choć mogłaby być trochę niżej dla ambitnej jazdy. 

Odnośnik do komentarza

Czy nie porysowany i czy koła proste i nie biją. I tyle. Natomiast zdecydowanie sugeruję przegląd zerowy u porządnego mechanika. Szansa na to że amor ma tyle oleju co powinien i został prawidłowo złożony wynosi na podstawie tego co ostatnio piszą mechanicy 50/50. To samo niestety dotyczy piast i sterów.

Udziela się tu ostatnio kolega @mike21, który pracuje jako mechanik w DE. Sądzę że lepiej nam tu podpowie skoro trafiają do niego setki rowerów na serwis.

Odnośnik do komentarza

Odbierasz rozumiem rower gotowy do jazdy? To poza kwestiami wspomnianymi sprawdź czy pancerze/przewody hamulcowe nie obijają się o ramę/widelec (b. często są dużo za długie). Czy tarcze hamulcowe proste (nie dzwonią jak się zakręci kołem w powietrzu) względnie zaciski odpowiednio ustawione oraz czy klamki hamulcowe są twarde i nawet b. mocno wciśnięte nie dochodzą do gripów. Możesz też spojrzeć czy wózek przerzutki jest równoległy do płaszczyzny koła a jak będzie możliwość to czy przerzutki działają jak należy. Inne kwestie będą wychodzić w praniu i raczej będziesz miał na to gwarancję.

Co do serwisu zerowego roweru to nie obejmuje on nic poza dokręceniem śrub, sprawdzeniem hamulców i ew. wyczuwalnych, grubych luzów. Serwis zerowy amortyzatora to kompletnie oddzielna kwestia i często sklep nie ma kompetencji żeby taki serwis wykonać. Lepiej nauczyć się samemu (bo w RS przegląd taki robi się co 50h jazdy) ew. u zaufanego mechanika albo w warsztacie specjalizującym się w zawieszeniach.

Piasty będą ok. I tak co sezon wypadałoby do nich zajrzeć. Stery są na maszynówkach więc poza ew. kontrolą czy rdza już zjadła łożyska nic nie robisz.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...