Skocz do zawartości

Hardtail do spokojnej jazdy do 4000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję rower hardtail do spokojnej jazdy w lekkim terenie/lesie, dojazdy do pracy (odległość do 10 km w obie strony).

Moje preferencje: napęd 2x8, preferowany amortyzator Rock Shox, pozycja na rowerze  przyjazna dla kręgosłupa.

Wzrost 182 cm, waga ok 100 kg.

Przyznaje ze nie mam dużej wiedzy na które części roweru należy zwrócić większą uwagę a które należy przyjąć jak podaje producent.

W chwili obecnej w kolejności  moich preferencji: 

Merida big.nine 60 tylko kolor niebieski ramy ze względów wizualnych

Merida big.nine 300 trochę poza budżetem

Cube Aim EX lub SL

Romet Mustang M5

Unibike Link

Jeśli macie inne sugestie będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza

Rower potrzebujesz w rozmiarze 19 cali. W tej cenie najlepszym wyborem są rowery Indiana Storm X7 i X8.

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x7-m19
https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x8-m19

W rowerze mtb najważniejsze są rama i amortyzator. Przy tej wadze potrzebujesz amortyzator powietrzny i hamulce, które Cię bezpiecznie zatrzymają. Więc takie dziadostwa jak Cube AIM czy Mustang M5 z atrapą amortyzatora i hamulców odradzam.

Te Meridy ujdą ale nie mają hamulców. Z tym że amor Markhor Comp jest delikatny i raczej na granicy 90 wagi. Skala kończy się na 99 kg. Ja bym dopłacił i miał porządny rower na lata. W tych Indianach masz porządny amor pod dowolną wagę i sprawne hamulce.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, jajacek napisał:

Rower potrzebujesz w rozmiarze 19 cali. W tej cenie najlepszym wyborem są rowery Indiana Storm X7 i X8.

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x7-m19
https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x8-m19

W rowerze mtb najważniejsze są rama i amortyzator. Przy tej wadze potrzebujesz amortyzator powietrzny i hamulce, które Cię bezpiecznie zatrzymają. Więc takie dziadostwa jak Cube AIM czy Mustang M5 z atrapą amortyzatora i hamulców odradzam.

Te Meridy ujdą ale nie mają hamulców. Z tym że amor Markhor Comp jest delikatny i raczej na granicy 90 wagi. Skala kończy się na 99 kg. Ja bym dopłacił i miał porządny rower na lata. W tych Indianach masz porządny amor pod dowolną wagę i sprawne hamulce.

Dziękuję za odpowiedź.

Wizualnie Indiana Storm X7 mi się nie podoba, jeśli już to Storm X8.

Rowery Indiana jak wygląda temat serwisowania I części zamiennych ?

Merida big.nine 300 też ma słaby osprzęt ?

Który z amortyzatorów Santour będzie odpowiedni do mojej wagi ?

Może ktoś jeszcze inne propozycje, coś z oferty Unibike lub Romet ?

Odnośnik do komentarza

Szczerze mówiąc to nie mam przeglądu rynku rowerów mtb-podobnych. Czyli takich, które nie spełniają warunków przyzwoitości dla rowerów mtb. Może ktoś inny coś podpowie.

Indiana jest sprzedawana przez spółkę Terg sp. z o.o. (właściciela Media Expert, Electro i Avans) z siedzibą w Złotowie i tam jest centralny serwis. O ile mi wiadomo serwis jest podobny jak w Kross czy Romet, czyli mocno przeciętny.

Do Twojej wagi dobrze byłoby mieć amortyzator z goleniami 32 mm a nie 30 mm. Najtańszy nadający się pod tę wagę Suntour to Raidon ale może XCR Air da radę.
Merida Big Nine 300 ma przeciętną, rekreacyjną ramę, znacznie gorszą niż Indiana. Ma najtańszy amortyzator powietrzny Suntour XCR. Coś tam się ugina i może się nada. Osprzęt jest ok. Hamulce, klocki hamulcowe i tarcze to z grubsza rzecz biorąc atrapy. Jako rower na dojazdy do pracy i rekreacji może mieć sens. Pytanie czy zatrzyma Cię szybko w przypadku nagłej sytuacji na skrzyżowaniu? Nie wiem ale wątpię.

Odnośnik do komentarza

Jak wygląda sytuacja z częściami zamiennymi do rowerów Indiana ? Chodzi mi o to czy do rowerów Indiana pasują standardowe części dostępne na rynku ?

Jak myślicie ceny rowerów będą szybowały w górę tak jak paliw, mąki i innych artykułów ? Ceny niektórych modeli Ondiana onbizono o 24% do poziomu z przed ostatniej podwyżki.

Ktoś ma inne propozycje niż Indiana Storm X8 ?

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 8.03.2022 o 17:46, jajacek napisał:

Szczerze mówiąc to nie mam przeglądu rynku rowerów mtb-podobnych. Czyli takich, które nie spełniają warunków przyzwoitości dla rowerów mtb. Może ktoś inny coś podpowie.

Indiana jest sprzedawana przez spółkę Terg sp. z o.o. (właściciela Media Expert, Electro i Avans) z siedzibą w Złotowie i tam jest centralny serwis. O ile mi wiadomo serwis jest podobny jak w Kross czy Romet, czyli mocno przeciętny.

Do Twojej wagi dobrze byłoby mieć amortyzator z goleniami 32 mm a nie 30 mm. Najtańszy nadający się pod tę wagę Suntour to Raidon ale może XCR Air da radę.
Merida Big Nine 300 ma przeciętną, rekreacyjną ramę, znacznie gorszą niż Indiana. Ma najtańszy amortyzator powietrzny Suntour XCR. Coś tam się ugina i może się nada. Osprzęt jest ok. Hamulce, klocki hamulcowe i tarcze to z grubsza rzecz biorąc atrapy. Jako rower na dojazdy do pracy i rekreacji może mieć sens. Pytanie czy zatrzyma Cię szybko w przypadku nagłej sytuacji na skrzyżowaniu? Nie wiem ale wątpię.

Jaki model hamulców to minimalny wymóg bezpieczeństwa przy mojej wadze ?

Odnośnik do komentarza

Do każdego roweru mającego "normalny" napęd w postaci łańcucha i kasety pasują standardowe części.
Dla mnie minimalne wymagania odnoście hamulców to Shimano MT400 lub Sram Level T. Inne mnie nie zatrzymują w awaryjnej sytuacji.
Wszystko będzie drożeć. Transport drogowy i morski droższy, niedobory.
Obniżki Indiany to zabieg marketingowy. Podwyższono o 1000 czy 1500 a potem obniżono o 500 czy jakoś tak :)

Odnośnik do komentarza

Zwariowali. Albo jest takie ssanie na rynku, że wszystko pójdzie za dowolne pieniądze, choć nie wydaje mi się.

W kwestii postrzegania marek: na mojej wsi Unibike, Romet czy Kross to premium, Merida czy Giant to samo (może oczko wyżej), innych marek ludzie nie znają: o Treku, Cannondale czy Specialized nikt nie słyszał (żonka ciągle jest pytana, co to za chińczyk z marketu ten jej Spec, mój Canyon czy Lapierre jeszcze gorzej), z kolei Decathlon to pyta i padaka, którą co najwyżej można kupić dziecku jako rower przejściowy, z którego szybko i tak wyrośnie. A rzeczy o których my tutaj rozmawiamy, to już całkowita abstrakcja dla 99% użytkowników. Ma być amor (jakikolwiek), tarcze (jakiekolwiek) i Szimano - dowolne, przecież Szimano to Szimano, byle 'przerzutek' było dużo. Możliwe, że Unibike celuje właśnie w tę grupę odbiorców. Nie testowałem reakcji na osprzęt SRAM, bo nie mam, ale podejrzewam że byłby to dziki śmiech.

 

Odnośnik do komentarza

Wydaje mi się że firma Unibike postrzega się jak marka premium a ich rowery że rozchytywane na rynku bez względu na cenę.

Pisałem niedawno email do Unibike w temacie dostępności dwóch modeli rowerów i zmian kolorystyki na sezon 2022.

Odpowiedzieli że nie zmieniają kolorów bo wyprzedają co roku 100% produkcji i nie ma potrzeby zmieniać asortyment.

Temat kolorystyki jest ciekawy bo np kolory Merida na sezon 2021 miała wg mnie bardziej ciekawe niż w 2022.

Kupię pierwszy dostępny rower za kwotę która uznam za akceptowalną i będzie mi się podobał wizualnie. 

Odnośnik do komentarza
54 minuty temu, jajacek napisał:

No tak, inne postrzeganie w małych miastach czy miasteczkach. 4 lata temu zrobiłem wśród kumpli ankietę na czy kto jeździ na szosie. A poniżej niej inna, też ciekawa. Wyniki tu:
https://roweroweporady.pl/f/topic/3106-wyniki-ankiet-dotyczących-producentów-rowerów/#comment-24859

Może kiedyś zrobię taką dotyczącą mtb.

 

Ciekawy temat z pozycjonowaniem i prestiżem producenta.

Wydaje mi się że globalizacja i obniżanie kosztów produkcji powoduje że rowery różnią się nazwą producenta a elementy składowe są wspólne lub bardzo podobne. Tak jak z nowymi samochodami, BMW z silnikiem francuskim a Renault z logo Mercedes (nowe kangoo).

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, DarwinWatterson napisał:

Kupię pierwszy dostępny rower za kwotę która uznam za akceptowalną i będzie mi się podobał wizualnie. 

Czyli kupisz wyrób roweropodobny. Nie nacieszysz się komfortem i jakością. Jeśli idzie o stosunek ceny do wyposażenia - bezkonkurencyjne modele Indiana i RockRider. Jeśli chodzi o ponadprzeciętne walory wizualne, piękne malowanie, lakier (choć o gustach się nie dyskutuje) i dostępność przy nędznym wyposażeniu to prym wiedzie rodzina Bobcat i Wildcat.

Odnośnik do komentarza

 

3 godziny temu, miro napisał:

Zwariowali. Albo jest takie ssanie na rynku, że wszystko pójdzie za dowolne pieniądze, choć nie wydaje mi się.

Czekałem na taki watek. Wszystko o czym piszesz, to prawda. Jak zachowa się rynek? Zobaczymy. We wrześniu ub. roku zrobiłem rezerwację (jestem na 1-wszej pozycji w peletonie; mam potwierdzenie) do zakupu Specalized Chisel Comp Nr części: 91722-5204 w rozmiarze L. Nówka; model na 2022.

https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-comp/p/199641?color=319940-199641&searchText=91722-5204

Już we wrześniu podana przez sprzedawcę cena wydawała się nie do przejścia: 10000,00zł. A teraz ? Nie wiem. Najwyższa półka. Mam mieszane uczucia. Ma być zwolniony do zakupu kwiecień/maj. Nie podjąłem jeszcze decyzji, czy go odbiorę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...