Skocz do zawartości

Hardtail do spokojnej jazdy do 4000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, jajacek napisał:

Spróbuj w Legion Warszawa. 2 sklepy

Dziękuję zadzwonię po weekendzie. Z tego co widzę nie sprzedają wysyłkowo rowerów.

Czy ktoś z Was może wytłumaczyć dlaczego Indiana Storm X8 rozmiar 19 kosztuje 4599 zł a rozmiar 21 kosztuje 4199 zl ?

Gdyby ktoś z Was znalazł Meride big.nine 300 błękitna rozmiar Ramy L dajcie znać proszę.

Przeglądam olx i jak czytam ogłoszenia że roczna big.nine z przebiegiem około 200 km stoi i się kurzy to mam ?

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, ram napisał:

... to bardzo proste. Z tego samego powodu z jakiego metr kwadratowy małego mieszkania w Wawie jest więcej wart niż 1 metr kwadratowy dużego mieszkania zlokalizowanego tuż obok ?

Względnie, L-ka (19') sprzedaje się lepiej, a XL-ka (21') słabiej. Co w sumie sprowadza się do tego, co napisałeś. Lub prawa popytu-podaży ? 

Odnośnik do komentarza

Znalazłem ostatnią sztukę Merida Big.nine 60 rozmiar ramy 18,5 za 3100 zł w moim ulubionym kolorze niebieskim.

Dziwi mnie numeracja 17", 18,5", 20" na stronie tego sklepu internetowego, na stronie Merida jest numeracja S, M, L, XL

Czy 18,5" to rozmiar L ? ponad 1100 zł różnicy pomiędzy big.nine 60 a big.nine 300 warto dopłacić różnicę ?

Na plus tego roweru kolor, atrakcyjna cena, amortyzator Rockshox, na minus zakup w sklepie internetowym i ewentualne naprawy gwarancyjne, rower dostarczony będzie w stanie nie złożonym. 

Odnośnik do komentarza

Prośba sprawdźcie czym różni się Merida big.nine 200 i 300, wg porównania na stronie Merida różnice poniżej:

B.N 300 amtoryzator: Suntour XCR LOR, B.N 200: Suntour XCR32 LOR

B.N. 300 PRZERZUTKA TYŁ Shimano Deore M4120 Shadow, B.N. 200 PRZERZUTKA TYŁ Shimano Deore M5120 Shadow+

B.N. 300 Mechanizm korbowy Deore M-4100-2 , B.N. 200 Mechanizm korbowy Deore M-5100

 

 

Odnośnik do komentarza

Rozmiarówka bywa różna. 18,5 to z grubsza 19. 

Merida Big Nine 60 to lipa. Rekreacyjna w miarę przyzwoita rama bez sztywnych osi, amor z którym są problemy i nie bardzo amortyzuje, tragiczne hamulce i taower dramatrcze hamulcowe, napęd z plasteliny, nędzne koła. To taki rower do jazdy rekreacyjnej maks 2h i na dojazdy do pracy i do sklepu po bułki. Ogólnie do intensywanej, częstej jazdy terenowej kompletnie się nie nadaje.

Big Nine 300 ma tę samą ramę, odrobinę lepszy, najtańszy amor powietrzny pod niezbyt dużą wagę, przyzwoity napęd poza korbą, tragiczne hamulce i tarcze i nędzne koła.

Ogólnie wybór między dżumą a cholerą.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, jajacek napisał:

Rozmiarówka bywa różna. 18,5 to z grubsza 19. 

Merida Big Nine 60 to lipa. Rekreacyjna w miarę przyzwoita rama bez sztywnych osi, amor z którym są problemy i nie bardzo amortyzuje, tragiczne hamulce i taower dramatrcze hamulcowe, napęd z plasteliny, nędzne koła. To taki rower do jazdy rekreacyjnej maks 2h i na dojazdy do pracy i do sklepu po bułki. Ogólnie do intensywanej, częstej jazdy terenowej kompletnie się nie nadaje.

Big Nine 300 ma tę samą ramę, odrobinę lepszy, najtańszy amor powietrzny pod niezbyt dużą wagę, przyzwoity napęd poza korbą, tragiczne hamulce i tarcze i nędzne koła.

Ogólnie wybór między dżumą a cholerą.

Dziękuję za odpowiedź.

Rozumie z Twojej odpowiedzi że nie warto dopłacać 1200 zł do Big.nine 300, skoro podobny osprzęt jest w 60.

O jeździe w terenie ciężkim nie ma mowy w moim przypadku. Niestety mam problemy z kręgosłupem.

Dojazdy do pracy, jazda po drogach, przejazdy po lesie po ścieżkach.

Nie myślałem że wybór roweru to tak skomplikowany temat.

Czuje się jak na studiach kiedy wydaje się że mam dobry pomysł, idę do prowadzącego i ... proszę Pana z takimi pomysłami to nie u mnie ?

Odnośnik do komentarza

Pytanie brzmi i le jesteś w stanie dopłacić ze pewne cechy. Jeśli chodzi o rowery typu 29 cali i rowery z amortyzatorem, to pierwszy jaki kupiłem, wiele lat temu to był Specialized Hardrock. Z uginaczem Suntour XCT, z napędem Shimano Altus/Acera, który przerobiłem na Alivio (wyrzucona kasa), z hamulcami v-brake. Ważył 14,5 kg. Jazda nim była męczarnią. Już dużo lepiej było pojechać do lasu na lekkim crossie, którego miałem Specialized Crosstrail, który ważył 12kg i który miał osprzęt XT i który akceptował opony mtb 2 cale.

Więc gdybym miał kupić takiego chłama jak ta Merida Big Nine 60 to bym kupił używanego crossa na lepszym osprzęcie. Albo użwanego mtb typu cuebe Attention. Przez ostatnie 30 lat jeździłem na osprzęcie Shimano Deore lub wyżej i uważam Deore za jakieś minimum przyzwoitości. Przerzutki Altus/Acera/Alivio i niskie modele Sram gięły się pod moją twardą nogą w leśnym terenie jak plastelina. Z Deore nie miałem nigdy większych problemów. No i takie tarczówki chłamy to hamują tak samo jak v-brake. A rower z v-brake tanio kupisz.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, DarwinWatterson napisał:

Co w takim razie polecacie ?

... jak zwykle oczywiście Indiana lub RockRider (tydzień temu forumumowicz został właścicielem XC 500; megazadowolony), lub cokolwiek byleby na minimum osprzęcie deore, koło 29", na minimum podstawowym amorze powietrznym (może od biedy być Santour XCR LOR, najlepiej jednak RockShock), minimum osi sztywnej przynajmniej na przednim kole.

Proszę oto link do filtracji rowerów i wyrobów roweropodobnych na rok 2022  https://katalog.bikeworld.pl/2022/web/produkty/rowery_gorskie

Odnośnik do komentarza

RR XC500 to obecnie chyba najlepsza opcja z możliwych. W sumie dziwię się, że Dacthlon ciągle sprzedaje ten rower po starej cenie. Oprócz tego, że podobno delikatnie oszukują na wadze, nie ma się do czego przyczepić. Inne XC (100 i 120) też raczej nie mają konkurencji, jeśli patrzeć na stosunek cena/jakość/wyposażenie, a nie na napis na ramie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...