Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Dzwoniłem do sklepu w którym Panowie mocno starali się sprzedać ramę 21 cali i usłyszałem że jeden Link na całą sieć sklepów został sprowadzony na zamówienie klienta ale zamawiany był w rozmiarze 19 cali. Nie sprzedał się rower to chcieli mi wmówić że 21 cali będzie odpowiednie.

Pytałem czy będą serwisować rower zakupiony w innym sklepie odpowiedzieli że nie.

Pytanie do Was bo nie mam doświadczenia, nie przejmować się i zamówić rower w sklepie internetowym ze świadomością
że może być problem z gwarancją 24 miesięczną ?


Zapis w karcie gwarancyjnej Unibike jest jednoznaczny, gwarancja bezterminowa na ramę nie obowiązuje przy zakupie wysyłkowym.

Odnośnik do komentarza

Zgodnie z przepisami UE, obowiązuje 2 lata rękojmi bez względu na to czy konsument kupił zdalnie czy nie.

Wynika z gwarancji że możesz zapłacić za przegląd zero i mieć gwarancję na ramę powyżej 2 lat. Czy warto to temat dyskusyjny. Zależy ile. Te ramy są warte 500 zł w porywach.

Warunki gwarancji (swoją drogą wymiana uszkodzonych części w ramach gwarancji na koszt klienta jest żartem):

1. Sprzedawca (gwarant) udziela 2-letniej Standardowej Gwarancji na zakupiony rower oraz dobrowolnej bezterminowej gwarancji na ramę. Konsument może, ale nie musi skorzystać z bezterminowej gwarancji na ramę. Wiąże się to jednak z określonymi obowiązkami ze strony użytkownika. Warunki bezterminowej gwarancji na ramę zostały opisane na stronie 16.

2. Czas trwania Standardowej Gwarancji rozpoczyna się w dniu zakupu, natomiast bezterminowa gwarancja na ramę rozpoczyna się w dniu następnym po zakończeniu Standardowej Gwarancji.

3. Gwarant zapewnia dobrą jakość oraz sprawne działanie roweru. Rower wydany konsumentowi musi być po tzw. przeglądzie „0” - całkowicie zmontowany, wyregulowany i gotowy do natychmiastowej eksploatacji. Przegląd „0” jest bezpłatny.

4. Rowery sprzedawane bez przeglądu „0” (niezmontowane, niewyregulowane, w stanie niekompletnym) lub zakupione wysyłkowo nie są objęte gwarancją.

5. Konsument może nabyć prawa wynikające z gwarancji producenta lub przenieść odpowiedzialność gwarancyjną poza punktem zakupu, jeżeli w wybranym przez siebie punkcie sprzedaży rowerów UNIBIKE dokona dodatkowego płatnego przeglądu. Przegląd ten należy wykonać niezwłocznie po zmianie miejsca zamieszkania. Cena za przegląd ustalana jest indywidualnie przez serwis reprezentujący gwaranta. Nie może ona jednak wynosić więcej niż 10% sugerowanej ceny detalicznej roweru. Fakt ten musi zostać potwierdzony w karcie gwarancyjnej wraz opisem stanu roweru. Lista dystrybutorów rowerów UNIBIKE znajduje się na stronie www. unibike.pl.

6. Warunkiem obowiązywania Standardowej Gwarancji na rower jest wykonanie pierwszego, płatnego przeglądu gwarancyjnego w terminie nie późniejszym niż 30 dni od daty zakupu roweru. Przegląd ten należy wykonać wyłącznie w punkcie wyznaczonym przez gwaranta. Zakres czynności serwisowych podczas przeglądu określa tabela na stronie 18 Instrukcji obsługi.

7. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę, a w przypadku, gdy naprawa nie jest możliwa lub nieopłacalna ma prawo żądać wymiany towaru na zgodny z umową.

8. Gwarant zobowiązany jest do ustosunkowania się do żądania kupującego w terminie 14 dni kalendarzowych. W razie niedotrzymania tego terminu uważa się, że sprzedawca uznał żądania kupującego za uzasadnione.

9. Gwarant zobowiązany jest do wykonania naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta uwzględniając charakter wady oraz dostępność towaru.

10. W ramach gwarancji wymienia się lub naprawia uszkodzone części na koszt gwaranta. Konsumentowi przysługuje prawo wymiany roweru lub zwrotu gotówki, jedynie w przypadku stwierdzenia wady fabrycznej niemożliwej do usunięcia.

11. W czasie trwania okresu Standardowej Gwarancji, w przypadku ujawnienia wady materiałowej ramy UNIBIKE, gwarant zobowiązuje się do dokonania bezpłatnej naprawy, a w przypadku braku możliwości naprawy, wymiany ramy na nową o takich samych parametrach (wielkość kół, rozmiar ramy, materiał z którego jest wykonana). Z uwagi na duży postęp w technologii produkcji ram konsument nie może żądać wymiany na ramę identyczną z reklamowaną.

12. Konsument nie może odstąpić od umowy, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.

13. Wystąpienie wady istotnej po raz drugi upoważnia konsumenta do żądania wymiany roweru lub zwrotu gotówki. Do wad istotnych zalicza się: - krzywa rama (dwuśladowość) - pęknięcie ramy na skutek wady materiału - asymetria widelca - pęknięcie osi mechanizmu korbowego

14. Realizacja uprawnień i obowiązków gwarancyjnych, w tym zgłaszanie i przyjmowanie roweru do naprawy, dokonywana jest w punkcie napraw Gwaranta, pod adresem wskazanym przez niego w karcie gwarancyjnej wydanej konsumentowi.
 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, jajacek napisał:

Zgodnie z przepisami UE, obowiązuje 2 lata rękojmi bez względu na to czy konsument kupił zdalnie czy nie.

Wynika z gwarancji że możesz zapłacić za przegląd zero i mieć gwarancję na ramę powyżej 2 lat. Czy warto to temat dyskusyjny. Zależy ile. Te ramy są warte 500 zł w porywach.

Warunki gwarancji (swoją drogą wymiana uszkodzonych części w ramach gwarancji na koszt klienta jest żartem):
 

Wg mnie gwarant czyli sprzedający ponosi koszt naprawy ale nie będę się spierał.

Odnośnik do komentarza

Poniżej odpowiedź z Unibike na temat zakupu w sklepie internetowym i gwarancji.


"Rower zakupiony wysyłkowo nie jest objęty gwarancją. W momencie zakupu powinien Pan otrzymać rower gotowy do natychmiastowej eksploatacji. Każdy inny stan, odkręcenie jakiegokolwiek podzespołu w celu wysyłki powoduje utratę gwarancji.
Przeglądy powinno się wykonywać w miejscu zakupu więc serwisowanie również jest utrudnione."

Odnośnik do komentarza

Żenująca polityka gwarancyjna w dobie zakupów zdalnych. 

Trzeba powiedzieć że mało producentów rowerowych ma ogólnopolską sieć serwisową. I powstaje kwestia lokalnych rozliczeń. Gwarancja na ramę powinna być natomiast ogólnopolska, tak jak jest to u niemal każdego producenta. Nie ma znaczenia gdzie się zakupiło rower czołowych firm. Prawie zawsze można dokonać reklamacji u krajowego dystrybutora a czasem bezpośrednio u producenta. Natomiast powinno się go ewentualnie wysłać przez dealera u którego się kupiło lub na własny koszt.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, ram napisał:

Dziękuję za informację.

Pisałem o tym kilka postów wcześniej że Unibike nie akceptuje zakupu roweru przez internet.

Mierzyłem się do Link z ramą 21 cali. Nie miałem porównania ale wydawała się za duża.

Umówiłem się na przymierzenie Link z ramą 17 cali i Evo 19 cali dla porównania.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, mb79 napisał:

Unibike link 3199 zł na 3799 zł 

Unibike Evo 4299 zł na 5099 zł

Dla porównania

RockRider XC 100 4299 zł 

Czekam na ceny Indiana na sezon 2022.

Unibike podziękuję że względu na ceny. Chyba że znajdę używanego Link lub Evo.

 

Zapomniałem że za 4200 zł jest do kupienia Indiana Storm X8.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...